وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

درباره سیم کارت های اپراتور دوم (ایرانسل) بیشتر بدانیم!

 

موضوع مناقصه اپراتور دوم تلفن همراه کشور داستان بلندبالا و جنجالی است که با جایگزینی شرکت MTN آفریقای جنوبی بجای ترکسلِ ترکیه به پایان رسید و بعد از دهها ماه جنجال و بحث بر سر انتخاب شریک خارجی اپراتور دوم تلفن همراه کشور پایان یافت و حالا شرکت MTN آفریقای جنوبی در کنار صاایران و بنیاد تحت عنوان "کنسرسیوم ایرانسل" و پیمانکاران عمومی ای نظیر نوکیا، اریکسون، آلکاتل و هوواوی در حال نصب و راه اندازی شبکه خود هستند. ایرانسل باید بر اساس تعهدات ذکر شده در پروانه، در فاز اول 248 شهر کشور را با مجموع ظرفیت دو میلیون و 300 هزار شماره پوشش دهد.

اپراتوری که دوم نیست
ایرانسل پس از شبکه تلفن همراه دولتی کشور (MCI) که در زمان نگارش این گزارش حدود 10 میلیون و ششصد هزار مشترک دارد، شبکه تلفن همراه اعتباری اصفهان (اسپادان)، شبکه تلفن همراه کیش (TKC) و شبکه تلفن همراه اعتباری تالیا در واقع پنجمین شبکه تلفن همراه کشور بحساب می آید

صاحبان این شبکه شامل شرکت صنایع الکترونیک ایران (صاایران) متعلق به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و شرکت آفریقایی MTN میباشند که تحت عنوان "کنسرسیوم ایرانسل" فعالیت میکنند

ایرانسل براساس پروانه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) مجوز راه اندازی شبکه و عرضه 16 میلیون سیم کارت پیش و پس پرداخته تلفن همراه را در طی 15 سال دارا میباشد.

تعرفه
طبق اعلام مدیران ایرانسل ثبت نام سیم کارت های پیش و پس پرداخته اپراتور دوم اوخر آبان یا اوائل آذرماه امسال آغاز میشود و بهای سیم کارت، جدول تعرفه خدمات و بنا بود سیاست های کلی تا پایان شهریورماه نهایی شود که هنوز اطلاع رسانی ای در این زمینه انجام نشده است.

اما آنچه که تابحال از سوی دزفولی –مدیرعامل ایرانسل- رسما اعلام شده، آن است که تعرفه مکالمه این سیم کارت ها کمی بیشتر از سیم کارت های شبکه تلفن همراه دولتی است و در تمام نقاط تحت پوشش یکسان است و هزینه ای بعنوان هزینه انتقال درصورتحساب مشترکین وجود ندارد. همچنین طبق پروانه تعرفه مکالمه سیم کارت های پیش پرداخته ایرانسل میتواند حداکثر پنجاه درصد بیشتر از تعرفه مکالمه سیم کارت های عادی باشد.

مشخصات شبکه
شبکه تلفن همراه ایرانسل که در فاز اول متعهد به عرضه 2میلیون و سیصدهزار سیم کارت در 248 شهر کشور است یک شبکه تلفن سلولی مبتنی بر تکنولوژی GSM  نسل 75 / 2 (EDGE) است که در باندهای فرکانسی 900 و 1800 مگاهرتزی سرویس دهی خواهد کرد و امکان استفاده از خدمات ارزش افزوده مبتنی بر فناوری GPRS را هم برای مشترکان خود ممکن خواهد ساخت.

این نخستین بار است که یک شبکه تلفن همراه مبتنی بر فناوری EDGE (نسل دو و هفتاد و پنج) در کشور عرضه میشود چرا که تمام شبکه های تلفن همراه موجود تنها مبتنی بر فناوری نسل دوم GSM و در برخی مناطق معدود GSM نسل دو و نیم بوده اند.

شبکه ایرانسل امکان اتصال مستقیم کاربران به اینترنت، ارسال و دریافت پیام های چندرسانه های (MMS)، ارسال و دریافت ویدئو،عکس و موسیقی، تماس تصویری و دهها سرویس ارزش افزوده دیگر را تا پایان سال جاری و برای نخستین بار، در اختیار مشترکین ایرانی قرار خواهد داد.

شبکه ایرانسل در حال حاضر در شهرهای تهران، تبریز و مشهد راه اندازی شده و به شبکه های تلفن ثابت (PSTN) شبکه تلفن همراه (PLMN) متصل است و مراحل تست نهایی خود را میگذراند. البته در برخی از مناطق به علت عدم تعریف نامبیرنگ ایرانسل امکان برقراری تماس ممکن نیست که با هماهنگی های انجام شده این مشکل در حال مرتفع شدن است. همچنین به گفته علی اصغر عینی پور –معاون پشتیبانی و فنی ایرانسل- کار نسب و راه اندازی این شبکه در 40 شهر دیگر آغاز شده است و شیراز و اصفهان شهرهای بعدی ای خواهند بود که شبکه در آنها راه اندازی خواهد شد.

تاپایان امسال حدود دو میلیون و 300 هزار سیمکارت اپراتور دوم در 248 شهر کشور توزیع می‌شود و براساس برنامه های شرکت ایرانسل تعداد مشترکان‌این شرکت در سال 86 به 7 میلیون و در سال 87 به 10 میلیون نفر افزایش مییابد.
شایان ذکر است که کار واگذاری سیم‌کارت‌های ایرانسل با توجه به وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع)، از شهر مشهد آغاز می‌شود و تا پایان امسال همه شهرهای با بیش از 21 هزار و 500 نفر جمعیت زیرپوشش شبکه تلفن همراه این شرکت قرار می گیرد.

سیم کارت های ایرانسل که با کدهای 0935 و 0936 آغاز میشوند 64 کیلوبایت ظرفیت دارند و قادرند 500 شماره تلفن را مستقل از گوشی تلفن همراه در خود ذخیره سازند.

رومینگ داخلی و بین الملل، سرویس صندوق پست صوتی، نمایشگر و عدم نمایشگر شماره تماس گیرنده، تماس نقطه به نقطه، امکان سفارشی سازی سرویس، منوی دوزبانه، سرویس اضطراری و سرویس خدمات مشترکین از جمله دیگر مشخصات خدمات این شبکه میباشند.

توزیع سیم کارت
ایرانسل اواخر آبان یا اوائل آذر را زمان آغاز توزیع فاز اول دو میلیون و 280 هزار سیم کارت اولی پیش و پس پرداخته خود اعلام کرده است. طبق پروانه صادره ایرانسل مانند اپراتور اول (شبکه تلفن همراه دولتی) حق ثبت نام از متقاضیان خود را ندارد و حداکثر 72 ساعت پس از ثبت نام و دریافت وجه میبایست بسته حاوی سیم کارت را به متقاضی تحویل دهد و پس از احراز هویت و تصدیق گواهی نشانی محل سکونت سیم کارت مشترک 24 ساعت بعد فعال و آماده استفاده میشود. البته ممکن است ایرانسل برای بازارسنجی اقدام به پیش ثبت نام بدون دریافت پول بکند.

در فاز اول شبکه فروش ایرانسل با استفاده از شبکه های توزیع و فروش موجود در بازار ایران شکل میگرد و به همین منظور با شرکت‌های ایزایران‌، پارس نیکاتل، پرشین تلکام، سام فون کمپانی دریان گستر، اتصالات، موبایل پلاس، البرز، پارس آنلاین و پارس قشم و موسسه‌ مالی و اعتباری بنیاد قرارداد فروش و توزیع سیم کارت های ایرانسل امضا شده است.


سیم کارت های پس پرداخته
بهای سیم کارت های پس پرداخته (Post Paid) ایرانسل 150 هزار تومان است. جالب اینجاست که این وجه به عنوان ودیعه مشترکین نزد ایرانسل به شمار نمی رود چراکه طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی، متقاضیان سیم کارت اپراتور دوم با پرداخت 150 هزار تومان می توانند از این اپراتور سیم کارت پس پرداخته دریافت کنند که این مبلغ به عنوان حق اتصال به شمار می رود و در صورت باز پس دادن سیم کارت یا انصراف از استفاده از خدمات شبکه به متقاضیان عودت داده نمی شود.

ایرانسل تلاش میکند این اصل را که تنها تفاوت میان سیم کارت پیش و پس پرداخته تفاوت در نحوه پرداخت است در میان مشتریان خود جا بیندازد. طبق اعلام، ایرانسل در سال اول توزیع خود حدود 700هزار سیم کارت پس پرداخته توزیع خواهد کرد.

طرح پرداخت ماهیانه


ایرانسل به سیم کارت های پس پرداخته خود عنوان "طرح پرداخت ماهیانه" یا Pay Monthly داده است. بر اساس این طرح مشترکین با پرداخت هزینه ماهیانه اندکی میتوانند از تمام خدمات تلفن همراه خود استفاده و هزینه آن را  بر اساس صورتحسابی که برایشان صادر میشود در پایان هر ماه بپردازند.

در پایان هرماه صورتحسابی به انضمام موارد مورد درخواست شامل ریز مکالمات، شماره های گرفته شده، مدت مکالمه و تمامی مخارج برای مشترکین ارسال میشود. مشترک میتواند تعیین نماید که صورتحساب فوق به نشانی پستی یا نشانی پست الکترونیکی اش ارسال شود و برای پرداخت آن 21 روز از تاریخ صدور مهلت خواهد داشت.


20هزارتومان حداعتباری
برای این دسته از مشترکین ایرانسل یک سقف اعتباری در نظر گرفته شده است که معادل 20هزار تومان میباشد و مشترکین تا این حد اعتباری در ماه میتوانند از خدمات ایرانسل استفاده کنند. در صورتی که مشترکی در طول یک ماه بیش از این حد اعتباری از خدمات ایرانسل استفاده کند برای ادامه برقراری تماس های خود باید "حد اعتباری" خود را افزایش دهد. مشترکین برای این کار میبایست با مرکز تماس مشتریان (Call Center) یا مراکز خدمات مشترکین ایرانسل تماس بگیرد یا به پایگاه اینترنتی ایرانسل مراجعه نماید.
پرداخت مبلغ مورد نیاز برای افزایش حد اعتباراز طریق کانال های پرداخت طرح "پرداخت ماهیانه" ممکن خواهد بود.

البته در این طرح حد اعتبار مشتری هیچگاه بصورت لحظه ای کنترل نمیشود. در نتیجه ممکن است مشترکی از حداعتباری خود فراتر برود ولی از آنجا که کنترل شبکه ایرانسل هر 30 دقیقه یکبار انجام میگیرد لازم است مشترکین هماهنگی های لازم را با ایرانسل انجام دهند.

مشترکین طرح پرداخت ماهیانه ایرانسل میتوانند برای افزایش حد اعتبار خود با کنترل مقطعی اشتراک و حصول اطمینان از پرداخت مرتب صورتحسابها و خوش حسابی مشترکین بدون احتیاج به ودیعه اضافی صاحب اعتبار بیشتری برای مکالمه شوند.

تعرفه های طرح پرداخت ماهیانه بر اساس نرخ های مصوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی محاسبه و اعمال میشود که پس از نهایی شدن و در هنگام ثبت نام و آغاز سرویس دهی در زنجیره شبکه توزیع ایرانسل و وبسایت رسمی آن به نشانی www.IranCell.ir اعلام میشود.

یک خرید بی دردسر
تهیه و استفاده از سیم کارت های طرح پرداخت ماهیانه ایرانسل خیلی ساده است. کافی است از یکی از هزاران شعبه شبکه توزیع سیم کارت های ایرانسل یک "بسته راه اندازی پرداخت ماهیانه" خریداری نمایید که شامل یک سیم کارت و یک دفترچه راهنما خواهد بود. از آنجایی مه ایرانسل موظف به ثبت مشخصات کلیه مشترکین خویش میباشد متقاضیان میبایست از طریق یکی از فروشگاههای وابسته یا وبسایت اینترنتی ایرانسل نسبت به ثبت مشخصات خود و شماره تلفن همراه خویش اقدام نمایند. به هنگام استفاده از هریک از روش های فوق مالک میبایست مدرک شناسایی و مدرک اثبات محل سکونت خویش را به همراه داشته باشد در مورد اشخاص حقوقی هم ارائه سند ثبتی و مستند نشانی محل دفتر نیز ضروری است.
پس از تکمیل مراحل ثبت نام شماره تلفن همراه متقاضی بطور خودکار فعال و آماده استفاده خواهد شد.

لازم به ذکر است درصورتی که تلفن همراه مشترکی بیش از 90 روز در حالت تعلیق باقی بماند شماره اش قطع میشود.

خدمات ویژه
سرویسهای  ارسال و دریافت پیام های کوتاه (SMS)، انتقال تماس، کنفرانس تلفنی، نمایشگر شماره تماس گیرنده، عدم نمایشگر شماره کاربر، جلوگیری از برقراری تماس و تماس بین الملل از جمله سرویس های ویژه عرضه شده توسط ایرانسل برای مشترکین طرح پرداخت ماهیانه میباشد.

سیم کارت های پیش پرداخته
طرح پیش پرداخت ایرانسل در تمام مناطق تحت پوشش شبکه مشترکان خویش را در دسترس نگه میدارد. در این روش مشترکین میتوانند بدون پرداخت هزینه اشتراک و آبونمان ماهیانه و یا دریافت صورت حساب و قبض در پایان هر ماه تماس های خود را برقرار نمایند.

در این روش مشترکین قادرند تا هزینه های تلفن همراه خویش را همواره کنترل نمایند چراکه "اعتبار مکالمه" و "دوره دسترسی" مورد نیاز خویش را از پیش نقدا خریداری کرده اند و پس از آن به برقراری تماس اقدام مینمایند.

خرید، ثبت و فعال سازی اینگونه سیم کارت ها هم مانند سیم کارت های "طرح پرداخت ماهیانه" از طریق یکی از فروشگاههای شبکه توزیع و خدمات ایرانسل انجام میگیرد.
طبق اعلام، ایرانسل در سال اول آغاز واگذاری های خود حدود یک میلیون و 600 هزار سیم کارت پیش پرداخته توزیع خواهد کرد. بهای بسته سیم کارت و تعرفه مکالمه سیم کارت های پیش پرداخته در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هنوز نهایی نشده ولی طبق پروانه تعرفه مکالمه اینگونه سیم کارت ها میتواند حداکثر 50درصد بیشتر از تعرفه سیم کارت های عادی باشد.

کارت شارژ
ایرانسل برای مشترکین سیم کارت های پیش پرداخته خود دو نوع کارت شارژ درنظر گرفته که از نظر میزان اعتبار ریالی و زمانی با یکدیگر متفاوت هستند: کارت شارژ ده هزار تومانی که با کسر 566 تومان مالیات 9هزار و 433 تومان اعتبار مکالمه را برای 30 روز  و کارت شارژ بیست هزار تومانی که پس از کسر هزار و 132 تومان مالیات 18هزار و 868 تومان اعتبار ریالی را برای 75 روز فراهم میسازند.

سیم کارت های پیش پرداخته ایرانسل هم مانند سیم کارت های پس پرداخته در صورتی که طی 90 روز پیاپی هیچ تماس یا پیام کوتاه (SMS) ای تبادل نکنند قطع و باطل میشوند و اعتبار ریالی باقی مانده در آنها هم از بین خواهد رفت.

سرویس های ویژه
سرویس های استعلام اعتبار زمانی و ریالی، مرکز تماس، تبادل کوته پیام (SMS)، انقال مکالمه، کنفرانس تلفنی، نمایش شماره تماس گیرنده، عدم نمایش شماره کاربر، جلوگیری از برقراری تماس و سرویس تماس بین الملل از جمله سرویس های ویژه ای است که به مشترکین طرح پیش پرداخته ایرانسل عرضه میشود.

نظرات 3 + ارسال نظر
مهرگان چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 04:40 ب.ظ

سلام؛

گوشیهای منتخب من nokia3230,3250(قیمت ندارم),ericssonk750,k150,w550(کیفیت عکسش اصلا خوب نیست)

گوشی می خواهم که : نسبتا کیفیت عکس خوبی داشته باشه ، بیشتر از 230،000-240.000هزار تومان هم نمی خواهم هزینه کنم،ام پی تری هم بخونه ،کارت حافظه هم بهش بخوره.
لطف می فرمایید راهنمایی بفرمایید؟

ericssonw810 قیمت دارید؟

با سپاس فراوان

دبلیو ۸۱۰ ۲۹۰هزار تومنه

من دبلیو ۷۰۰ رو پیشنهاد می کنم

mona چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:10 ب.ظ

گوشیهای منتخب من ۶۱۰۱نوکیا
و z۵۳۰ اریکسون
قیمت ندارم

خوب من چه کمکی می تونم بهت بکنم
می خوای بگم کدوم بهتره؟

مهرگان چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:37 ب.ظ

سلام ، ممنون برای راهنماییتون؛ انتخاب w700 بهترین گزینه بود با شرایط من، ولی حالا یک مشکل پیش آمده خیلی اتفاقی بازیهای موجود در گوشی را پاک کردم (بجای پاک کردن امتیازات) حالا نمی دونم چیکار کنم (بازیهای جالبی بودند) می تونم از یک گوشی دیگه با همین مدل بازیها رو کپی کنم .

با سپاس

بازی های اورجینال گوشی در سونی اریکسون قابل بلوتوث نیستند
باید از خود سایت سونی پیدا و دانلود کنی و توسط کابل و برنامه PC suit نصب کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد