وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Nokia 6233

 

اشاره :
شرکت نوکیا از ابتدای حضور در بازار موبایل همیشه پرچمدار نبوده است و گاهی نیز رتبه اول بازار را به دیگر تولیدکننده‌ها سپرده است. در زمان عرضه 6233 به بازار، نوکیا در دوره‌ای به سر می‌برد که در زمینه گوشی‌های اداری، بر دیگر نشان‌ها غلبه دارد و 6230
i در بازار از جایگاه خاصی برخوردار است. البته سرویس‌دهنده‌ها در این زمینه نقش دارند و با تبلیغ گوشی نوکیا و ارائه آن همراه سیم‌کارت شرکت باعث می‌شوند رقیب 6230i یعنی K750i در موقعیت مغلوب قرار بگیرد. اکنون این برتری با ارائه 6233 به بازار تثبیت گردیده است و رقبای این محصول با نشان‌های سونی‌اریکسون و سامسونگ را به جدال فرا می‌خواند.

 

گوشی‌های نوکیا همیشه به اسفنج تشبیه می‌شدند که تمام مزایای مدل‌های قبل را به خود جذب می‌کردند و یک گوشی جدید زاده می‌‌شد و از این جهت به نسبت قیمت و کیفیت، نوکیا همیشه گوشی با صرفه‌ای بوده است. نوآوری در گوشی‌های کلاسیک نوکیا کم دیده می‌شد، اما در مورد 6233 داستان به گونه دیگری است. در طراحی 6233 از ایده‌های طراح سری 80 نوکیا؛ یعنی فرانک نووا استفاده شده که طراح گوشی‌های زیبای 8800 و 8810 است.

6233 دارای ابعاد 18 * 46 * 108 میلی‌متر و 112 گرم وزن است. این گوشی در هر جیبی به راحتی جا می‌گیرد و کارکردن با آن بسیار راحت است. کلیدها در ردیف‌های عمودی جاسازی شده است و کمی برآمده‌اند. کار کردن با آن‌ها بسیار راحت است و یکی از بهترین صفحه کلیدهای موجود در بازار را تشکیل می‌دهند.

یکی از نکات جذاب 6233 بلندگوهای استریوی آن است که در قسمت فوقانی آن قرار دارند. با این‌که 6233 اولین گوشی مجهز به بلندگوی استریو نیست، اولین گوشی با بلندگوهای بزرگ (11*15 mm)  به شمار می‌رود. کیفیت صدای بلندگو واضح و بلند است و برای داخل خانه کافی به نظر می‌رسد و می‌توان گفت که در هر حالتی صدای زنگ را خواهید شنید.

صفحه نمایش 
6233 دارای صفحه نمایش
QVGA سیصد و بیست در دویست و چهل پیکسل نمایش 262 هزار رنگ را دارد. این صفحه دو اینچی تصاویر براق و روشنی ارائه می‌دهد. جالب این‌که امکان تنظیم نور پس‌زمینه چه از نظر شدت و مدت زمان وجود ندارد و به صورت خودکار تنظیم می‌گردد و از این جهت باتری بیشتر ذخیره می‌شود.
 کاربر می‌تواند نور پس‌زمینه را خاموش کند که در این حالت اطلاعات روی صفحه فقط در داخل ساختمان و از روبه‌رو قابل خواندن خواهد بود. در نور خورشید نوشته‌ها محو نمی‌شود و مطالب قابل خواندن خواهد بود. به‌طور کلی صفحه نمایش کیفیت بسیار خوبی دارد و می‌توان آن‌را از اکثر صفحه‌های نمایش موجود در بازار بهتر دانست.
در کناره‌های بدنه، در قسمت فوقانی کلید روشن کردن دستگاه قرار دارد. در سمت چپ کلید
Push  to Talk قرار دارد که کاربرد دیگری ندارد. در کناره چپ درگاه کارت حافظه microSD نیز قرار دارد. در سمت راست بدنه کلیدهای کنترل حجم صدا و دوربین قرار دارد. پنجره مادون قرمز نیز در سمت راست جاسازی شده است. در پشت گوشی لنز دوربین و یک آینه کوچک را می‌بینید که اجازه عکسبرداری از خود صاحب دوربین را می‌دهد.

 

باتری
در پشت درِ 6233 یک باتری 1100
mAh از نوع Li-Pol جاسازی شده است. نوکیا عنوان می‌کند که این باتری 340 ساعت در حالت آماده به کار و چهار ساعت مکالمه را پوشش می‌دهد. در یک کارکرد متوسط باتری دو روز دوام می‌آورد و زمان شارژ نیز نزدیک به سه ساعت است.

 

جالب، ولی عجیب!
6233 را همراه با یک کارت حافظه 64 مگابایتی ارائه می‌کنند. جالب این‌که در بعضی کشورها این کارت حاوی تعدادی نرم‌افزار و بازی از پیش نصب شده است و در بعضی نقاط یک کارت حافظه خالی به دست کاربر می‌رسد. مقدار حافظه داخلی دستگاه شش مگابایت است که در یک گوشی مدرن بسیار کم است. برخلاف دیگر مدل‌ها، اطلاعات دریافتی از طریق مادون قرمز و بلوتوث در حافظه داخلی ذخیره نمی‌شود و هرجا که حافظه آزاد بیشتری در دسترس باشد، محل ذخیره فایل‌ها خواهد بود.
در پلتفرم سری چهل امکانات جالب و بعضی اوقات دست و پاگیر در 6233 جاسازی شده است که به شرح ذیل است:

Demomodel: در این حالت بدون سیم کارت می‌توانید از گوشی استفاده کنید و اکثر بخش‌های گوشی در این حالت قابل دسترس می‌باشند.

 
Flightmodel: امکان خاموش کردن بخش شبکه گوشی در موقعیت‌هایی مانند هواپیما و بیمارستان که همراه داشتن موبایل خطرناک است، در این حالت وجود دارد.

نرم‌افزارهای
Java:  مانند هر دستگاه سری چهل، این گوشی نیز اجازه کارکرد نرم‌افزار در پس‌زمینه را نمی‌دهد. یعنی یا شما با یک نرم‌افزار کار می‌کنید یا آن‌را می‌بندید و وارد بخش یا نرم‌افزار دیگری می‌شوید (رادیو و پخش موسیقی استثنا است). در اینجا سونی‌اریکسون قدرت خود را به رخ می‌کشد و در آخرین گوشی‌های این شرکت، امکان اجرای همزمان سه نرم‌افزار به همراه پخش‌کننده موسیقی وجود دارد.محدودیت حجم نرم‌افزار در این گوشی یک مگابایت است.

نرم‌افزار سرخود: اگر نرم‌افزاری را از طریق بلوتوث یا  پی‌سی روی گوشی نصب کنید به طرز عجیبی خواهید دید که بعد از نصب نرم‌افزار امکان کنترل آن را از دست خواهید داد. تلاش برای ارسال نرم‌افزار به‌وسیله بلوتوث برای دیگران منجر به شکست خواهد بود و پاک کردن نرم‌افزار نیز بسیار سخت است!

پوسته‌های زیبا: روی گوشی چند تم استاندارد نصب شده است، اما شما به راحتی می‌توانید تم‌های جالب و خوش‌رنگی را روی گوشی نصب کنید.

 

دوربین
یک دوربین دومگاپیکسلی CMOS که با استانداردهای روز همخوانی دارد در 6233 جاسازی شده است. نوکیا در این گوشی روی بخش دوربین تمرکز نداشته است و به همین دلیل دوربین این گوشی از ارزان‌ترین سری انتخاب شده است. دوربین در نور کم، فعالیت طبیعی خود را از دست می‌دهد و زمان نوردهی آن بالا می‌رود و در نتیجه برای گرفتن عکس باید مدت زیادی دوربین را بی‌حرکت نگه دارید و اگر دستتان لحظه‌ای بلرزد، با یک عکس مات و کدر روبه‌رو خواهید بود.
دقت تصاویر دوربین از 1200 * 1600 تا 120 * 160 پیکسل قابل تنظیم است. امکان فشرده‌سازی فایل در سه حالت وجود دارد که بهتر است تنظیمات را در حالت حداکثر کیفیت قرار دهید. امکان قطع صدای شاتر وجود دارد و توانایی زوم تا هشت برابر البته از نوع دیجیتال نیز برای دوربین در نظر گرفته شده است.
با این دستگاه فیلمبرداری هم می‌توانید بکنید. فایل‌ها با فرمت 3
GP و در دقت‌های 96 * 128 پیکسل تا 480 * 640 پیکسل قابل ذخیره هستند. امکان ذخیره فایل‌ها با طول نامحدود (بسته به مقدار حافظه موجود) وجود دارد. کیفیت تصاویر ضبط شده روی گوشی‌ خوب است؛ البته هنگامی‌که در  پی‌سی آن‌را نگاه می‌کنید مقداری پارازیت دارد.

 

سخن آخر
حجم صدای زنگ 6233 برای اکثر شرایط بلند و کافی است. این گوشی به عنوان وسیله‌ای برای گوش‌‌کردن موسیقی انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. از لحاظ رابط کاربری و تنظیمات، نسبت به سری واکمن سونی‌اریکسون در رده‌ای پایین‌تر قرار می‌گیرد، اما از لحاظ کیفیت صدا از آن‌ها بالاتر است. رقیب این گوشی در بازار
K800i  است که نسبت به این گوشی مزایایی نیز دارد، اما 6233 نقاط قوت دیگری دارد. عیوب کوچکی مانند حافظه جانبی کم و نبود سیم USB در جعبه گوشی برای طرفداران نوکیا شاید چندان به چشم نیاید و مسلماً این گوشی بسیاری از طرفداران نوکیا را راضی می‌نماید. 

نظرات 8 + ارسال نظر
زانا دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 04:25 ق.ظ

سلام باز هم خسته نباشید۱-چرا پی دی ای ها همیشه دوربین ضعیفتری نسبت به بقیه ی گوشیها (گوشیهای هوشمند)دارند .از نظر پیکسل میگم۲-(اسم اون ام پی تری نامرئی مایکروسافت zoneهستش که در هفته نامهی عصر ارتباطات دو هفته پیش دیدم)۳-گوشی b600سامسونگ فقط دربازار کره پخش میشود۴-افت قیمت PDAها وقتی خریدی و بخای بفروشی زیادهستش ۵-الان بهترین pda (از هر نظر ) که در ایران باشه چیست البته با صرفه کردن از قیمتش

جواب سوالات:
۱) مثل این میونه که بگی چرا کامپیوتر من دوربین نه وب کم نداره! اخه اونت نیازی به دوربین قوی ندارن بیشتر برای کاربرد های فنی و حسابرسی و ... مفیدند
۲) اطلاعات گرفتم حتما میزارم
۳) بی ۶۰۰ فعلا در بازار کره پخش میشه ولی احتمالا به بازار های جهانی هم عرضه میشه
۴) درسته دلیلشم دقیق نمی دونم
۵) به نظر من سه مدل آیمت یعنی JASJAR . K-JAM . JAMin بهترین ها هستند

زانا دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 04:29 ق.ظ

ضمنان از وبلاگت مچکرم به نظر من وبلاگ خوب و سازندهی هستش از زحماتت تشکر میکنم.فقط کاش این مشکل دیر بالا اومدن وبلاگتو حل کنی موفق و سر بلند باشی

زانا دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 04:31 ق.ظ

راجع به گوشی نوکیا ۵۵۰۰ که تازه به بازار اومده هم نظر بدید و اگر مقالهی در این رابطه دارید لطفان بر روی سایت بذارید

من در مورد مدل اسپرت نوکیا یعنی ۵۵۰۰ مطالبی نوشتم بهتره به ارشیو مراجعه کنید

سعید دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:14 ق.ظ

سلام... خسته نباشی

میگن تمام شرکتهای خدمات پس از فروش سونی اریکسون و نوکیا بسته شدن ! آیا حقیقت داره ؟!
اگه اینطور نیست لطفن بگو کدوم یک معتبر ترن ..

دیگه اینکه آیا به نظرت اگه من الان سونی اریکسون بگیرم با توجه به مشکلاتی که مخابرات درست کرده ضرر میکنم ؟! چون تمامی گوشیهای سونی اریکسون شماره ی سریالشون با شماره ی روی جعبه متفاوته ..

با تشکر ...

در مورد سوال اولت می پرسم و بهت میگم

سوال دومت یه خورده ایراد داره
تو جعبه گوشی آکبند همچین چیزی امکان نداره
می تونی با زدن کد *#06* یا *#9999* در گوشی های سونی سریال گوشیو بدست بیاری

سعید دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:17 ب.ظ

سلام دوباره !
خسته نباشی عزیز

در مورد سوال دوم : من دیروز علاالدین بودم...همه ی فروشنده ها حتی خودشون میگفتن که تو گوشیهای جدید این مشکل وجود داره اما میگفتن از لحاظ اینکه از رده خارج شن مشکلی واسشون پیش نمیاد ( فروشندن دیگه ! نمیشه به حرفشون اطمینان کرد.. واسه همین خواستم از طریق شما مطمئن شم .. )
موفق باشی ...

احمد سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:07 ب.ظ

قیمت ۶۲۳۳ چنده ؟

اصلا نمی دونم تو بازار هست یا نه سوال نکردم اگر هم باشه حدس میزنم بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ باشه

سینا سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 01:16 ب.ظ

سلام
p990 جزو کدوم دسته از گوشی هاست۲- اینکه به درد یک کاربر نسبتا حرفه ای میخوره یا نه ۳-اگر گوشی را با گارانتی معتبر بگیری ایا مشکل سریال مخابرات هم حل میشه

این مدل کاملترین مدل از نظر تجهیزات در بین تجهیزات ارتباطی در میان گوشی های بازار است یعنی دارای HSCSD - EDGE - GPRS - 3G - WLAN و ... است

گارانتی های معتبر گوشی ها رو به صورت عمده وارد می کنند وحق گمرکی پرداخت می نمایند حتما مشکل سریال ندارن
بهتره به نمایندگی اصلی مراجعه کنی و گوشی بخری

جعفر چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:10 ب.ظ

من نمی دونم نوکیا ۶۲۳۳ در بازار کسور هست یا نه لطفا ایمیل کنید.

اصلا نمی دونم تو بازار هست یا نه سوال نکردم اگر هم باشه حدس میزنم بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد