وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Sony Ericsson M600i

 

 

سونی اریکسون M600 جزو گوشی های هوشمند ارائه شده توسط شرکت سونی اریکسون است که از جمله خصیصه های مهم آن می توان به صفحه کلید QWERTY ، پشتیبانی Wi-Fi و  صفحه نمایش لمسی اشاره کرد. M600 با سیمبین 9.1 UIQ 3.0 کار می کند.

 

ساختمان

M600 در دو رنگ سیاه و سفید ارائه شده است. M600 ابعادی معادل 107x57x15 میلی متر و وزنی معادل 112 گرم دارد. بدنه این گوشی همانند دیگر مدل های سونی اریکسون از جمله K750، از پلاستیک ساخته شده و پنل های کناری گوشی دارای فریم نقره ای رنگ هستند. در کل طراحی M600 ساده و زیبا به نظر می رسد.

دکمه شروع کننده مرورگر وب در کناره سمت راست گوشی واقع شده اما می توان آنرا اختصاص به دیگر کاربردها نیز داد. در مقایسه با مدل W950، هیچ کلید دو جهته ای برای تنظیم میزان صدا وجود ندارد و به جای آن اسلات کارت حافظه از نوع MS M2 تعبیه شده است که دارای یک محافظ پلاستیکی است. در قسمت پایین M600 اتصال دهنده Fast Port جای گرفته و در قسمت بالای آن، کلید روشن/ خاموش کننده که برای تغییر پروفایل نیز از آن استفاده می شود و همچین پورت IrDA  قرار دارند.

 

صفحه کلید

ظاهر صفحه کلید M600 نسبتاً معمولی به نظر می رسد. اندازه کلیدها کوچک و فاصله بین آنها نسبتاً مناسب است. بر روی هر یک از دکمه ها دو نشانه حک شده که یکی در سمت راست و دیگری در سمت چپ نوشته شده و با فشار هر طرف، حرف حک شده روی آن ثبت می شود و برای تایپ کردن باید دقت کنید که دقیقاً کدام سمت را فشار داده اید. این نوآوری در کمتر گوشی هوشمندی به کار رفته است. البته این گونه طراحی صفحه کلید مزیت های زیادی دارد که از جمله آنها اختصاص نشان های کمتر برای هر کلید است و از طرفی هم معایبی دارد که ممکن است مکرراً دچار اشتباه شوید و نیاز به تمرین خواهید داشت.

حکاکی عددی صفحه کلید M600 در مرکز هر کلید ایجاد شده است و در مدل مشکی رنگ این گوشی، به رنگ آبی می باشد. در اکثر مدل ها زمانی که می خواهید عدد وارد کنید تمام طرح بندی عددی بصورت خودکار فعال می شوند اما زمانی که مایل به وارد کردن اطلاعات متنی هستید، می بایست مسیر را بین طرح بندی ها تغییر دهید و این امکان با فشار بر روی Alt فراهم شده است. سرعت تایپ بواسطه این صفحه کلید نسبتاً بالا است حتی از یک صفحه کلید معمولی نیز سریعتر است.

گذشته از تایپ بواسطه استفاده از صفحه کلید، کاربران امکان استفاده از روش تشخیص دستخط را نیز دارند که قابلیت ویرایش سه زبان را دارد. نور پیش زمینه صفحه کلید به رنگ سفید است و تقریباً در تمام وضعیت ها از لحاظ میزان نور، قابل تشخیص است. 

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش M600، 2.6 اینچی و از نوع TFT با درجه وضوح QVGA (240x320 پیکسل) می باشد که 262 هزار رنگ را نمایش می دهد. نور صفحه نمایش در محیط باز و زیر نور خورشید کمرنگ نمی شود و تصاویر واضح و رنگ ها کاملاً قابل تشخیص هستند.

 

باتری

باتری سونی اریکسون M600 از نوع Li-Pol با گنجایش 900 mAh (BST-33) است که تأمین کننده 340 ساعت حالت آماده و در حدود 7 ساعت و نیم زمان مکالمه می باشد. جایگاه سیم کارت نیز همانند دیگر مدل ها و در قسمت بالایی باتری قرار گرفته است.

M600 دارای 80 مگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه از نوع M2 می باشد. البته این مقدار حافظه داخلی تنها برای اکثریت کاربردهای گوشی کافی است و برای کاربرانی که علاقمند گوش دادن به موسیقی هستند کافی نیست به همین سبب باید کارت حافظه اضافی تهیه کنند. قابل ذکر است که حافظه RAM این گوشی نیز 64 در نظر گرفته شده است.

انتقال فایل ها از طریق اتصال بوسیله USB ورژن 2، امکانپذیر شده است. در هنگام همسان سازی با یک PC، گوشی یک USB Mass Storage را شناسایی می کند بنابراین کاربر این اختیار را دارد که با هریک از فلدرها به فعالیت بپردازد. یکی دیگر اختیارات برای اتصال به PC بواسطه USB، روش Modem می باشد.

سونی اریکسون M600 سه نوع روش برای نوشتن متن را ارائه می دهد: اولین روش، تشخیص دستخط است که در مقایسه با روش بکار رفته در سری P سونی اریکسون، تغییری محسوسی نداشته، دومین روش استفاده از صفحه کلید لمسی صفحه نمایش است و سومین روش استفاده از صفحه کلید استاندارد گوشی می باشد. دیکشنری T9 نیز برای سهولت در تایپ ارائه شده. قابل ذکر است که تمامی متون کاربردهای از پیش نصب شده قابلیت بزرگنمایی دارند.

 

پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی M600 بسیار شبیه به مدیاپلیر استفاده شده در مدل P990 می باشد اما قابلیت های آن قابل مقایسه با مدل W950 نیست. این پخش کننده قابلیت پخش فایل هایی با فرمت های MP3، AAC، AAC+، E-AAC+، WAV و m4a را دارد و هیچ محدودیتی برای میزان بیت آنها وجود ندارد و کاربر می تواند بوسیله VBR فایل ها را نیز آپلود کند. قابلیت های پخش کننده M600 قابل مقایسه با دستگاه های واکمن معمولی است و در کل می توان گفت این یکی از مزیت های آن به شمار می رود.

هدفون HPM-70 همراه با جک 3/5 میلی متری در پکیج گوشی وجود دارد که کیفیتی عالی دارد و یکی از بهترین ها در بازار به شمار می رود.

یکی از مزیت های M600، پشتیبانی پروفایل A2DP بلوتوث است که امکان گوش دادن به موسیقی را بوسیله هدفون بلوتوث بی سیم برای کاربر فراهم کرده است. M600 فاقد کنترل کننده از راه دور برای کاربردهای موسیقی است اما هدست بلوتوث دارای دکمه های پخش، توقف و تغییر آهنگ ها را دارد. همه چیز معمولی و مناسب به نظر می رسد و از هدست های ساخت دیگر سازندگان نیز می توان استفاده کرد. کیفیت صدا قابل مقایسه با مدل های واکمن است اما  از نظر توانایی هنوز نیز به پای مدل W950 نمی رسد.

 

دفترچه تلفن

تمام محتویات دفترچه تلفن M600 بصورت معمولی سازمان دهی می شوند و جستجو در بین اسامی بواسطه نوشتن حروف ابتدایی نام شخص موردنظر صورت می گیرد. مرتب کردن اسامی به دو زبان مختلف انجام می پذیرد البته بهتر آن است که تمام محتویات را به یک زبان ثبت کنید. هر یک از محتویات شامل چندین شماره می شود که شماره ابتدایی بعنوان شماره قراردادی ثبت می شود. لیست معمولی شماره ها بصورت طومار افقی نمایش داده می شود که از این طریق کاربر می تواند از دیگر اطلاعات مانند آدرس ایمیل و ... نیز مطلع شود.

دفترچه تلفن شامل چندین برگه فرعی است که اولین آنها منحصر به اطلاعاتی در مورد شماره، انتخاب دسته و گروه می شود، برگه دوم مختص اطلاعات در مورد تاریخ تولد، موقعیت، چندین آدرس و شرکت است، سومین برگه تنها منحصر به یادداشت می شود که به محتوی پیوست شده و برگه چهارم اطلاعات در مورد فرمان های صوتی و آهنگ زنگ شخصی را نمایش می دهد.

عکس هایی که به اسامی دفترچه تلفن اختصاص داده شده اند، به چندین روش نمایش داده می شوند همچنین یک قابلیت برای عکس گرفتن با استفاده از دوربین در زمانی که یک محتوی را وارد می کنید وجود دارد. تمام عکس های گرفته شده در حافظه داخلی گوشی ذخیره می شوند. در کل خصیصه های دفترچه تلفن M600 خوب و برای کاربران رضایت بخش است.

 

پیام ها

تمام پیام های دریافتی و ایمیل ها در یک فلدر به نام Inbox ذخیره می شوند. امکان ایجاد فلدر دلخواه  و ذخیره پیام ها نیز وجود دارد. فلدر Inbox همه نوع پیام از جمله SMS، MMS و ... را در خود جای می دهد. امکان ارسال پیام تنها به یکی از شماره های دفترچه تلفن و یا تمام شماره ها و همچنین ارسال گروهی وجود دارد. زمانی که مایل به پاسخگویی به پیام هستید می توانید بین دو حالت SMS/MMS یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

از دیگر قابلیت های M600 پشتیبانی ایمیل (POP3/IMAP/SMTP/MIME/MHTML/PUSH MAIl) می باشد. تمام تنظیمات به راحتی صورت می گیرد و پیوست ها نیز به خوبی پشتیبانی می شوند که ابتدا آپلود و پس از آن ذخیره می شوند و قابلیت فرمت نیز دارند. قابل ذکر است که هیچ محدودیتی برای اندازه فایل ها وجود ندارد. از دیگر تنظیمات این قسمت، تعیین تعداد پیام های ذخیره شده در Inbox است.

تقویم M600 تنها به صورت ماهانه و روزانه نمایش داده نمی شود بلکه روش هفتگی نیز دارد. در روش هفتگی دو ستون همراه با متناظر روز ها و رویدادها نمایش داده می شوند. تقویم بصورت ماهانه، روزها را نمایش می دهد و رویدادها بصورت جدول ظاهر می شوند. چهار نوع رویداد وجود دارد که عبارتند از: قرارهای ملاقات، یادآوری ها، سالگردها و رویداد های کل روز. تمام این رویدادها قابلیت تکرار دارند و می توان زنگ هشدار دهنده نیز برای آنها تنظیم کرد. ارسال رویدادهای تقویم به دیگر دستگاه ها بوسیله IrDA و بلوتوث امکانپذیر شده است. ساعت هشداردهنده گوشی نیز همانند مدل های قدیمی تر می باشد و قابلیت تنظیم چندین زمان هشدار و همچنین قابلیت تکرار را دارد.

 

خصیصه های اتصال

اتصال بواسطه کابل: سونی اریکسون M600 دارای Fast Port است که کاملاً شبیه به مدل قبلی ساخت این شرکت می باشد.  M600 دارای پشتیبانی کامل USB 1.0 است و در مقایسه با استانداردهای کنونی کمی سطح پایین به نظر می رسد. کپی اطلاعات به یک کارت حافظه، سریع ترین روش برای انتقال اطلاعات با حجم 512 مگابایت به بالا است و در حین کپی کردن، قابلیت پاسخگویی به تماس ها و یا استفاده از دیگر کاربردها را خواهید داشت.

IrDA: سونی اریکسون M600 قابلیت ارسال و دریافت اطلاعات از دیگر دستگاه ها را بواسطه IrDA دارد. سرعت ارسال از 9.6 kbps تا 115.2 kbps می باشد و به خوبی پروتکل های IrOBEX 1.2، IRCOMM 1.0 و IrTRANP 1.0 صورت می گیرد.

بلوتوث: بلوتوث M600 نسخه 1.2 می باشد اما مبتنی بر پروفایل های قرار دادی (File Transfer Protocol, Object Push, Headset, Handsfree, Dial Up) است. در کل در حدود 10 پروفایل توسط M600 پشتیبانی می شوند که استانداردهای آن شامل Serial Port Profile, General Object Exchange Profile و  Generic Access Profile می باشد.

از طریق منو می توانید به بررسی زمان اتصال، اطلاعات ورودی و خروجی، وضعیت اتصال و تعداد کاربردها بپردازید و همچین به اختیار خود اتصال را قطع کنید.

دیگر خصیصه های M600 عبارتند از: ماشین حساب دارای کاربردهای معمولی است، ضبط کننده صدا که قابلیت انتخاب فرمت برای فایل های ضبط شده را دارد، MusicDJ، کرونومتر  و شمارش معکوس.

سونی اریکسون M600 مجهز به مرورگر وب Opera 8 است که یکی از بهترین نوع برای گوشی های هوشمند به شمار می رود. این مرورگر به دو روش استاندارد و landscape کار می کند و از کوکی ها نیز پشتیبانی می کند.

میزان صدای زنگ ها پولی فونیک 40گانه به اندازه کافی بلند و به ندرت از دست دادن تماسی روی می دهد. قدرت لرزشی نیز در حد متوسط و به سبب باریکی ساختمان M600 بسیار خوشایند است. 

 

سخن آخر

همانطور که متوجه شدید، سونی اریکسون M600 فاقد دوربین است و با این وجود توانایی دریافت تماس های تصویری را دارد و کاربر می تواند از عکس یا کلیپ ویدیویی را به جای تصویر خود، استفاده کند. البته فقدان دوربین جزو معایب آن به شمار نمی رود چراکه برای تعدادی از کاربران که دوستدار گوشی های هوشمند هستند، دوربین آن قدرها هم ضروری نیست. از دیگر مزیت های M600، اندازه نسبتاً کوچک و صفحه کلید مناسب و راحت آن می باشد و قابلیت Wi-Fi آن سبب جذب علاقمندان به این تکنولوژی شده است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد