وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Sony Ericsson Z610

 

گوشی سونی اریکسون ضد ششصد و ده (آینه ای) طراحی زیبا و صفحه نمایش خارجی پنهانی دارد. این گوشی دارای پشتیبانی 3G، دوربین 2 مگاپیکسلی و یک صفحه کلید زیبا و مجلل است. از دیگر خصیصه های آن می توان به اسلات کارت حافظه اشاره کرد.

 

خصیصه های اصلی

  • زیبا با طراحی مبتکرانه
  • UMTS
  • دوربین دوم برای مکالمه تصویری
  • اسلات کارت حافظه از نوع Micro
  • دوربین 2 مگاپیکسلی
  • صفحه کلید عالی
  • USB
  • پخش کننده موسیقی

معایب اصلی

  • فقدان پورت مادون قرمز
  • فقدان EDGE
  • دوربین این گوشی فاقد فوکوس اتوماتیک و فلاش است
  • فقدان رادیو FM
  • نبود محافظ برای لنزهای دوربین

تقریباً مدت زیادی از ارائه گوشی منحصر به فرد توسط سونی اریکسون که موفقیتی کسب کرده باشد، می گذرد. گوشی های سونی اریکسون بیشتر اوقات دارای خصیصه های مهم هستند. اکنون نیز مدل Z610 گوشی زیبایی است که به رنگ های آبی، صورتی و طوسی ارائه شده است.

 

ساختمان

در سطح جلویی گوشی و در قسمت بالای آن لنزهای دوربین قرار گرفته اند، محدوده اطراف لنزها کمی انحنا دارد. زیباترین قسمت سطح گوشی منحصر به صفحه نمایش OLED مخفی گوشی است که زمانی گوشی بسته و یا یکی از دکمه های کناره گوشی فشار داده شود، فعال می شود. بیشتر اوقات به صورت مخفی و کمی بازتاب دارد. ظاهراً سونی اریکسون این ابتکار را از پخش کننده های موسیقی سونی کپی کرده است.

صفحه نمایش خارجی Z610 که حاوی اطلاعات مهمی از گوشی است دارای ابعاد 21*8 میلی متر و درجه وضوح 128*6 منوکروم پیکسل است. این صفحه نمایش به صورت افقی قرار گرفته و جزئیاتی همچون میزان سیگنال، موقعیت باتری و زمان را نمایش می دهد. زمانی که گوشی روی پروفایل بی صدا تنظیم باشد، یک علامت که نشان دهنده بی صدا بودن گوشی است بر روی این صفحه نمایش ظاهر می شود. قابل ذکر است که اگر پیام جدیدی نیز دریافت کنید، بر روی این صفحه نمایش یک آیکون کوچک که نمایشگر خوانده نشدن پیام است، ظاهر می شود. البته تماس های از دست رفته و پیام ها به صورت همزمان، نمایش داده نمی شوند. زمانی که به موسیقی گوش می دهید نام آهنگ  و همچنین نام کسی که با شما تماس گرفته است نیز بر روی صفحه نمایش خارجی قابل مشاهده هستند.

 Z610ابعادی برابر با 95*49*20 میلی متر و وزنی معادل 110 گرم دارد. در کناره سمت راست گوشی و همچنین قسمت بالای آن هیچ عنصری وجود ندارد و تنها اتصال دهنده Fast-Port در قسمت پایین گوشی واقع شده است. تمام عناصر کنترل کننده خارجی گوشی در کناره سمت چپ قرار دارند که شامل یک LED که کاربر را ا از سه فعالیت گوشی آگاه می سازد که عبارتند از: سیگنال سبز رنگ در زمانی که گوشی روشن است، نور قرمز رنگ نمایش دهنده کمبود باتری و اگر این نور قرمز بصورت دائمی روشن شود به معنای آن است که گوشی در حال شارژ است. متأسفانه Z610 هشداری برا زمان ملاقات، تماس های از دست رفته یا پیام های جدید ندارد.

 

باتری

 قسمت پشتی Z610 کاملاً مسطح و تقریباً می توان گفت که عاری از هر گونه عنصری است و از نظر رنگ کاملاً با قسمت جلویی گوشی منطبق است. لوگوی سازنده و نام گوشی در قسمت پوشش باتری و منفذه بلندگو و یک اتصال دهنده برای آنتن خارجی در قسمت بالایی تعبیه شده اند. با جابجا کردن پوشش پشتی، یک باتری از نوع Lithium-Ion با گنجایش 950 mAh (BST-33) را مشاهده خواهید کرد که تأمین کننده 400 ساعت حالت آماده و 420 دقیقه زمان مکالمه می باشد.

سیم کارت در زیر باتری جای می گیرد. در مدل Z610 برخلاف مدل  K610، هیچ فضایی برای کارت حافظه وجود ندارد. کارت حافظه (M2) در کناره گوشی و کمی بالاتر از دیود قرار گرفته است. M2 نام دیگر کارت حافظه Micro می باشد. یک کارت حافظه 64 مگابایتی در پکیج گوشی قرار دارد و همچنین کابل USB و یک سی دی نرم افزاری نیز در پکیج گوشی یافت خواهید کرد.

در کناره سمت چپ گوشی دو عنصر دیگر قرار دارند که شامل کلید کنترل کننده میزان صدا و کلید پخش و توقف می شوند. سونی اریکسون Z610 محکم و یکپارچه به نظر می رسد و در هنگام استفاده هیچ صدایی از آن ساطع نمی شود.

 

صفحه کلید

صفحه کلید سونی اریکسون Z610 یکی از بی نظیرترین و عالی ترین صفحه کلیدها بشمار میرود. سازندگان فاصله مناسبی را بین دکمه ها در نظر گرفته اند و از نظر طراحی نیز عالی به نظر می رسد که سبب شده تایپ کردن بواسطه این صفحه کلید بسیار راحت صورت گیرد. کلیدهای عددی به راحتی قابل تشخیص و کلید های کاربردی صفحه کلید، براق و خوش نما هستند. استفاده از کلید کنترل کننده اصلی نیز به راحتی صورت می گیرد.

کمی پایین تر از کلید کنترل کننده، سه دکمه همراه با کاربردهای ثابت شده تعبیه شده اند. کلید سمت چپ، مرورگر وب را در اختیارتان می گذارد در حالی که کلید میانی دوربین را فعال و کلید سمت راست منو را باز می کند. هر سه این کلیدها با نور یکسانی روشن می شوند و براحتی قابل لمس کردن هستند. نور پیش زمینه صفحه کلید سفید رنگ است و هر بار که گوشی باز و یا اینکه کلیدی بصورت تصادفی فشار داده شود، فعال می شود. در قسمتی به نام "My shortcuts" شما می توانید لیستی از آیتم های مهم منو را ایجاد کنید. فلدر "New events" پیام های دریافت شده اما خوانده نشده، تماس های از دست رفته و هشدارها و رویدادهای تقویم را در خود جای می دهد. خط دوم مربوط به این فلدر شامل وب سایت های مرور شده تکراری می شود. یکی دیگر از فلدرها که  "Running applications" نام دارد، برنامه های جاوا را مدیریت می کند که سه یا چهار کاربرد را می توانید به صورت هم زمان اجرا کنید و به همین علت است که به آن real multitasking گفته می شود و این برای گوشی هایی که فاقد OS هستند، بسیار نادر است.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش Z610 کمی از صفحه نمایش مدل قدیمی تر سونی اریکسون K750 بزرگتر است. البته جای تأسف دارد که درجه وضوح آن کم و برابر با 176*220 پیکسل می باشد و قابلیت نمایش 262 هزار رنگ را دارد. میزان روشنایی و کنتراست صفحه نمایش خوب است. محدوده مشکی رنگ پایین صفحه نمایش سبب شده صفحه نمایش بزرگتر از آن چیزی که در حقیقت هست به نظر برسد.

 

منو

منوی اصلی گوشی هیچ تغییری نسبت به مدل های قبلی سونی اریکسون نداشته است. آیکون ها دقیق و جامع هستند، با انتخاب هر آیکون، بصورت متحرک نمایش داده می شوند. عکس العمل Z610 نسبتاً سریع است.

زمانی که گوشی در حالت آمده است، کلید کاربردی سمت چپ دسترسی به اطلاعات در مورد تماس ها را در اختیار کاربر می گذارد در حالی که کلید سمت راست منو را باز می کند. تماس ها بوسیله کلیدهایی که در پایین صفحه نمایش قرار گرفته اند کنترل می شوند. هریک از مسیرهای کلید کنترل کننده اصلی یکی از کاربردها را در اختیار کاربر می گذارد.

در قسمت بالایی صفحه نمایش یک دوربین دوم برای مکالمه تصویری تعبیه شده است. این دوربین از نوع VGA و با درجه وضوح 640*480 پیکسل است. کاربر می تواند به صورت همزمان هم تصویر مخاطب و هم تصویر خود را در حین مکالمه تصویری، مشاهده کند. در زمان مکالمه امکان بزرگ نمایی و نیز استفاده از روش شب هم فراهم شده است.

دوربین

دوربین Z610، دو مگاپیکسل با درجه وضوح 1600*1200 پیکسل می باشد. البته دو درجه وضوح دیگر نیز قابل دسترس است که شامل درجه وضوح یک مگاپیکسل و VGA می شود. دو سطح کیفیت برای تصاویر وجود دارد که کاربر می تواند از بین آنها یکی را انتخاب کند. به جز روش معمولی عکس گرفتن، دوربین قابلیت اضافه کردن فریم و همچنین تنظیماتی از جمله روش شب، تعادل سفیدی و ... را نیز دارد.

برای عکس گرفتن باید گوشی را بصورت عمودی در دست بگیرید در این حالت هیچ دکمه ای در کناره های گوشی برای عکس گرفتن وجود ندارد. در عوض کاربر می تواند از دکمه میانی کلید هدایت کننده استفاده کند. قابل ذکر است که دوربین فاقد فوکوس اتوماتیک است. همراه با هر عکس گرفته شده می توانید یک متن و شرح اضافه کنید. کیفیت عکس های که توسط Z610 گرفته می شوند، نسبتاً متوسط و قابل قبول هستند.   

دوربین Z610 فاقد روش Macro است به همین دلیل هر شیء ای که در فاصله 80 سانتی متر و کمتر از لنز دوربین قرار بگیرد، تار به نظر می رسد. این دوربین دارای 2x زوم دیجیتال می باشد. این دوربین قابلیت فیلمبرداری نیز دارد که کیفیت فیلم ها QCIF و با درجه وضوح 176*144 پیکسل می باشد. امکان محدود کردن حجم فایل ها به اندازه ای که برای MMS مناسب باشد نیز بصورت اتوماتیک فراهم شده است.

مدیریت فایل های Z610 به خوبی عمل می کند و قابلیت کپی، جابه جایی و ایجاد و یا حذف فلدرها توسط کاربر وجود دارد. مدیریت به سه قسمت اصلی تقسیم می شود که عبارتند از: فایل های ذخیره شده در حافظه جانبی گوشی، فایل های ذخیره شده در حافظه داخلی و تمام فایل های ذخیره شده در حافظه داخلی و جانبی. حافظه داخلی Z610 ، 20 مگابایت می باشد.

 

دفترچه تلفن

سونی اریکسون این بار نیز تغییری در دفترچه تلفن خود ایجاد نکرده است. دفترچه تلفن Z610 گنجایش ذخیره 1000 نام را دارد که برای هر نام می توانید تا 28 محتوی ذخیره کنید که شامل: سه آدرس ایمیل، یک عکس، یک آهنگ زنگ، نام شرکت، آدرس کامل، روز تولد و ... می شود. زمانی که تاریخ تولدی وارد می کنید، گوشی از شما سوال می کند که آیا مایل هستید که در تقویم نیز ذخیره شود. در کل دفترچه تلفن Z610، 2500 شماره می تواند ذخیره کند. امکان جستجو بواسطه تایپ کردن تک تک حروف نام شخص موردنظر  در بین محتویات ذخیره شده در سیم کارت و یا در گوشی نیز فراهم شده است. این دفترچه تلفن قابلیت گروه بندی و همچنین فیلتر کردن اسامی را نیز دارد.

Z610 دارای ملودی زنگ پلی فونیک 72 گانه است. صدای گوشی بسیار عالی است و قابلیت پخش فرمت های Mp3 و AAC را دارد. البته امکان ایجاد آهنگ نیز وجود دارد. سرویس دهنده  تماس ها کامل است: آهنگ زنگ را بدون رد کردن تماس می توان بی صدا کرد، بلندگو را نیز می توان غیرفعال و امکان کنفرانس هم فراهم شده است. اگر شما نیاز به ضبط تماس دارید می توانید تا آنجایی که حافظه خالی وجود دارد، به ضبط کردن ادامه دهید.

Z610 دارای پشتیبانی SMS، EMS و MMS و همچنین ایمیل می باشد. هر SMS در پنج خط نمایش داده می شود و دیکشنری T9 نیز برای سهولت در تایپ وجود دارد. حروف تایپ شده شمرده می شوند و زمانی 20 حرف تا 160 حرف مانده باشد نمایش  داده می شود. هر پیام نیز می تواند به 10 پیام دیگر تقسیم شود. MMS شامل متن، تصویر و یا یک صدای ضبط شده می شود.

سازمان دهنده زمانی در سونی اریکسون Z610 تقریباً کامل است. تقویم گوشی را می توانید به صورت ماهانه، هفتگی و روزانه نمایش دهید و تنها امکان ثبت یک رویداد وجود دارد. کرونومتر و معکوس شمار از دیگر قابلیت ها هستند. تنها کاربردی که وجود ندارد مبدل است.

مرورگر WAP و وب سایت ها نیز به راحتی قابل دسترس هستند. از طریق GPRS کلاس 10 براحتی امکان انتقال اطلاعات فراهم شده است. متأسفانه این گوشی فاقد پشتیبانی EDGE می باشد. مناسب ترین روش مسلماً UMTS خواهد بود که همچون پشتیبانی شبکه می باشد. مرورگر WAP قابلیت باز کردن صفحات ساده HTML و همچنین قابلیت پخش بصورت کامل در صفحه نمایش را نیز دارد. 

از خصیصه های اتصال Z610 می توان به بلوتوث و کابل USB (که در پکیج اصلی گوشی یافت می شود) اشاره کرد. متأسفانه این گوشی فاقد پورت مادون قرمز است. پکیج Z610 همچنین شامل سی دی برای نصب کاربردها و درایوهای ضروری است، می شود.

 

پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی تمام فایل های موسیقی موجود در حافظه گوشی را پخش می کند. اگر ترجیح به ایجاد لیست پخش کننده می دهید، براحتی می توانید برای خود لیست ایجاد کنید. این پخش کننده جزئیات تگ های ID3 را می خواند. زمانی که پخش کننده را در پیش زمینه قرار می دهید و آهنگ جدید شروع به پخش می کند، هیچ اطلاعاتی در مورد آهنگ در قسمت بالای صفحه نمایش قرار نمی گیرد. Z610 همچنین فاقد رادیو FM است.

 

سخن آخر

از خصیصه های مهم و کاربردی این گوشی می توان به پشتیبانی 3G، دوربین 2 مگاپیکسلی، پخش کننده موسیقی و کارت حافظه از نوع Micro اشاره کرد. تنها نواقص این گوشی پشتیبانی EDGE و پورت مادون قرمز است. البته طراحی سونی اریکسون Z610 و همچنین صفحه نمایش مخفی گوشی، جذابیت خاصی به آن بخشیده است و سبب جذب قشر خاصی از کاربران شده است.

 

نظرات 8 + ارسال نظر
سینا چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 01:40 ب.ظ

سلام ،‌ از سایتتون واقعا لذت بردم . میخواستم بدونم آیا براتون امکان داره که تو بازه ی قیمت ۱۵۰ تا ۱۷۵ هزار تومن چند تا گوشی از سونی اریکسون ،‌ نوکیا و موتورولا رو با هم مقایسه کنید . )‌اگه امکانش باشه ROKR E1 موتورولا رو هم در نظر بگیرید ) .
ممنون از لطفتون.

تو این رنج قیمت مدل های زیادی قرار دارن لطف من ۵ تا مدل نام ببر من کمکت کنم

سینا چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 05:36 ب.ظ

E1 , Z530 , Z1010 , Z520i , L7

مرسی

بذار برات بهترین رو تو هر قسمت بهت بگم:

پشتیبانی شبکه: Z1010 به دلیل نسل سوم بودن UMTS
کیفیت صفحه نمایش : دو مدل موتورولا با کیفیت ۲۶۲ TFT
کیفیت صدا: Z1010 با ۷۴ پلوفونیک
بهترین شکل مموری: L7 با مدل microSD (TransFlash تا ۱ گیگابایت قابل ارتقا
بیشترین حافظه داخلی: Z1010 با ۳۲ مگابایت
بلوتوث جدید: Z530 با v2.0
کیفیت دوربین: Z530

در کل به نظر من L7 مدل مناسب و شیکی هستش چون با ضخامت ۱۱ میلیمتری خیلی تو دیده

محمد چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 06:27 ب.ظ http://free-matrix.blogfa.com

سلام . تبریک می گم بهتون . سایت خوبی دارین امیدوارم همیشه موفق باشین. خوشحال میشم یه نگاهی به وبلاگ ما هم بندازین . بچه ها اگه دنبال یه درآمد مطمئن هستید یه نگاهی به وبلاگ من بندازید. مرسی

http://free-matrix.blogfa.com

رضا چهارشنبه 15 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:59 ب.ظ

سلام ممنون از وبلاگتون
در مورد گوشی w700 وk750 کدوم بهتره؟ اگه میشه منو راهنمایی کنید از مدل k750 بیشتر خوشم میاد اما میگن صدای w700 بلندتر و واضح تره ممنون میشم راهنماییم کنید

منم دبلیو ۷۰۰ رو پیشنهاد میکنم
دوربینش با کا ۷۵۰ فرقی نمیکنه ضمنا صدا بهتر و حافظه بیشتر داره و جدیدتره و در کل خض هم نشده

علی پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 09:55 ق.ظ

سلام.
من در وبلاگ kamyabonline.com مطلبی عنوان : میتوان با رفتن به امور مشترکین و برداخت مبلغ ۱۰.۰۰۰ هزار تومان سرویس دیتا را راه اندازی کرد.( نوشته بود میتوان با استفاده ازسرویس دیتا با موبایل به انترنت رفت)؟؟ البته با محدودیت؟؟
ایا چنین چیزی امکان دارد؟
ممنون .........

درسته
ای سیستم توسط GPRS کار میکنه پس بهتره اول ببینی گوشیت از GPRS پشتیبانی میکنه یا نه

فرهاد پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 12:43 ب.ظ

salam doste aziz
khaste nabashi
bazam mozaheme shoma shodam...sory
man dirooz be namayandegie citadel zang zadam va shomareye foroshgahashono gereftam..onja gheimate w810 ro 360 hezar behem goftan !ama shoma to liste gheimataton zadin 295hezar...mondam ke che konam ... garantihaye dige motabar nistan ke arzontar dar biad ?!
mamnoon doste aziz
movafagh bashi

نمایندگی سونی چون گوشیاش همه کد باز هستند و مشتریاش جدیا زیاد شدن گرون اعلام کرده
۲ حالت وجود داره واست:
یه مدت صبر کنی تا قیمت ها به روال عادی برگرده
یا بری علاالدین بگردی تو این رنج قیمتی که اعلام کردم پیدا کنی

علی پنج‌شنبه 16 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:27 ب.ظ

مرسی.ممنون از لطفتون

[ بدون نام ] سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:15 ب.ظ

قیمتش چنده؟

لطف نام مدلو نام ببر؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد