وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Samsung Z540


 

اواخر امسال شرکت سامسونگ گوشی باریک UMTS خود با نام SGH-Z540 را ارائه کرد. از خصیصه های مهم این گوشی می توان به دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی و طراحی مشکی رنگ و زیبای آن اشاره کرد.

 

خصیصه های اصلی

  • طراحی زیبا و باسلیقه
  • صفحه نمایش عالی
  • دکمه کنترل کننده پخش موسیقی خارجی
  • دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی
  • حافظه داخلی زیاد

معایب اصلی

  • فقدان اسلات کارت حافظه
  • دکمه کنترل کننده چهارجهته نامناسب
  • فقدان تم گرافیکی
  • کاربردهای دوربین بسیار کند عمل می کنند
  • فقدان پورت مادون قرمز

سامسونگ Z540 دارای پشتیبانی 3G UMTS می باشد و یک صفحه نمایش QVGA و دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی، 140 مگابایت حافظه داخلی و Mp3 Player  عالی از دیگر خصیصه های این گوشی هستند. طراحی Z540 زیبا و تاحدودی شبیه به طراحی RAZR است.

سطح مشکی رنگ این گوشی، زیبایی اش را دو چندان می کند. بسیار راحت در دست جای می گیرد و تعادل خوبی هم دارد.

 
ساختمان

در قسمت پایین پنل جلویی گوشی، دو منفذه بلندگو قرار دارند و کمی بالاتر از آنها، دکمه های کنترل کننده موسیقی تعبیه شده اند. فریمی با امضای سامسونگ و صفحه نمایش خارجی نیز در بالای پنل جلویی جای دارند. لنز دوربین ۱.۳ مگاپیکسلی در بالاترین نقطه قسمت جلویی قرار گرفته است. پنل پشتی تقریباً عاری از هر گونه عنصری است. در حالت بسته، بند رکاب در کناره سمت راست و دکمه کنترل کننده میزان صدا نیز در سمت چپ واقع شده است. در مقابل سمت راست نیز دکمه پخش کننده کاربرد های دوربین و پورت USB به همراه محافظ پلاستیکی جای دارند. دوربین دوم برای مکالمه تصویری در میانه لولای باز شونده و در سمت راست البته در زمانی که گوشی باز است، قرار دارد.

با باز کردن Z540 منظره جذابی از صفحه کلید با طراحی زیبا را خواهید دید. ساختمان این گوشی محکم و یکپارچه است. Z540 ابعادی برابر با 99x50x9/14 میلی متر و وزنی معادل 105 گرم دارد و مکانیزم باز شونده آن بخوبی عمل می کند و تنها با یک دست براحتی می توانید آنرا باز کنید. در هنگام استفاده از گوشی، هیچ صدایی از آن ساطع نمی شود. خوشبختانه اثر انگشت بر روی سطح گوشی باقی نمی ماند و تنها قسمتی که اثر انگشت بر روی آن باقی می ماند، صفحه نمایش خارجی است.

 

باتری

پوشش باتری  Z540براحتی باز می شود. با جابه جا کردن این پوشش باتری از نوع Li-Ion با گنجایش 1000 mAh را خواهید یافت. سیم کارت نیز در کنار سمت راست باتری جای می گیرد که برای جابه جا کردن آن نیاز به حرکت دادن باتری پیدا خواهید کرد. متأسفانه هیچ جایگاهی برای اسلات کارت حافظه وجود ندارد.

 

صفحه کلید

صفحه کلید گوشی کاملاً مسطح و استفاده از آن بسیار راحت است و شما می توانید دکمه ها را براحتی از یکدیگر تشخیص دهید. تنها کار کردن با کلید کنترل کننده چهار جهته کمی دشوار به نظر می رسد. کلیدهای عددی کمی پایین تر از سطح صفحه کلید واقع شده اند و در بالای آنها یک ردیف کلید وجود دارد که شامل کلید قرمز و سبز و دکمه اصلاح کننده C که در بین آن دو جای گرفته است، می شود. دو کلید نرم نیز در بالاترین قسمت صفحه کلید تعبیه شده اند. اگر شما قبلاً از صفحه کلید مسطحی استفاده نکرده اید، برای نوشتن پیام ممکن است نیاز به تمرین داشته باشید. نور پیش زمینه صفحه کلید نسبتاً ضعیف و به رنگ سفید است و به نظر می رسد که دکمه ها به سختی قابل رویت هستند.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش خارجی Z540، از نوع TFT و با درجه وضوحی معادل 128x128 پیکسل می باشد که قابلیت نمایش 64 هزار رنگ را دارد. این صفحه نمایش در حالت آماده، پوشش شبکه، پروفایل زنگ، موقعیت باتری و زمان را نمایش می دهد. البته صفحه نمایش قابل تنظیم است که به دلخواه خود می توانید یک ساعت آنالوگ، متن و یا پیش زمینه قرار دهید. زمانی که از پخش کننده موسیقی استفاده می کنید، صفحه نمایش اطلاعاتی در مورد آهنگ نمایش می دهد. متأسفانه این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید اصلاً خوانا و قابل رویت نیست.

و اما صفحه نمایش اصلی (داخلی) گوشی که از نوع QVGA می باشد و قابلیت نمایش 256 هزار رنگ را دارد و می توان گفت که دارای کیفیت خوبی است. این صفحه نمایش به اندازه کافی بزرگ و رنگ هایی که نمایش می دهد کاملاً روشن و واضح هستند که حتی در نور مستقیم خورشید نیز به خوبی قابل رویت می باشند.

صدا در حین مکالمه بسیار واضح و عالی است. عمر باتری آن نیز مناسب است و مسلماً اگر برای شما کافی نباشد باید فقط از روش GSM آن استفاده کنید. کیفیت صدا و بلندگو اصلی به اندازه کافی بلند و واضح است.

 

منو

منوی سامسونگ Z540 نیز همانند دیگر مدل های استاندارد سامسونگ می باشد. منوی اصلی این گوشی شامل ماتریسی 3x3 است و زمانی که آیکونی را انتخاب می کنید، آیکون انتخابی شما به صورت بزرگتر و متحرک نمایش داده می شود. منوی های فرعی نیز تنها به صورت لیست نمایش داده می شوند. تمام کاربردها به سرعت کار می کند و تنها کاربردهای دوربین کمی کند عمل می کنند. مدل های سامسونگ به سبب سرعت بالایی که دارند واقعاً قابل تحسین هستند.

 

حافظه

سامسونگ Z540 دارای 150 مگابایت حافظه داخلی است که برای دو آلبوم کامل موسیقی کافی به نظر می رسد. فایل های موسیقی، ویدیویی، بازی ها، پیام ها و ... همه و همه در همین حافظه ذخیره می شوند. جای تأسف دارد که تم های گرافیکی برای این مدل وجود ندارد اگرچه امکان تغییر اندازه و نوع قلم فراهم شده است.

 

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن Z540 بسیار ساده و براحتی قابل استفاده است. بیشتر گنجایش این دفترچه تلفن 1000 نام است که از طریق نام و نام خانوادگی می توانید محتویات را مرتب کنید. امکان جستجو در بین اسامی دفترچه تلفن نیز تنها بوسیله نام و یا نام خانوادگی امکانپذیر است. برای مثال شما نمی توانید از روی نام به جستجو بپردازید در صورتیکه که گوشی را طوری تنظیم کرده اید که بوسیله نام خانوادگی جستجو صورت گیرد.

در هر صفحه سه محتوی از محتویات دفترچه تلفن و تنها با شماره نمایش داده می شود. زمانی که یک محتوی جدید وارد می کنید امکان وارد کردن تا پنج شماره را خواهید داشت و متأسفانه اگر تاریخ تولد نیز برای آن اختصاص دهید به تقویم انتقال داده نمی شود. چندین گروه جداگانه وجود دارد که هیچ اختیاری برای اختصاص آهنگ برای گروه ها وجود ندارد اما به محتویات دفترچه تلفن می توانید آهنگ زنگ و عکس اختصاص دهید.

ثبت کننده تماس ها به چهار مسیر فرعی تقسیم می شود که شامل تماس های از دست رفته، تماس های دریافتی، تماس های ارسال و کل تماس ها می شود که تا 30 شماره را ذخیره می کند.

 

پیام ها

سرویس دهنده پیام های Z540 به خوبی عمل کرده و استفاده از آن کاملاً راحت است. زمانی که شروع به نوشتن پیام می کنید، تعداد حروف تا سقف 1836 حرف شمرده می شوند و همچین اگر تعداد حروف از میزان 160 حرف معین شده تجاوز کند، تعداد پیام ها را نیز به اطلاع کاربر می رساند. دیکشنری T9 نیز برای سهولت در نوشتن پیام نیز قابل دسترسی است. تعداد حروف ایمیل ها نباید از 1000 حرف تجاوز کند و دو Inbox جداگانه نیز برای ایمیل ها و دیگر پیام ها وجود دارد. 7 خط از پیام ها به صورت همزمان در صفحه نمایش دیده می شوند.

 

پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی سامسونگ Z540 دارای خصیصه های گرافیکی جالبی است. صدای اسپیکرهای استریو این گوشی بسیار بلند اما خیلی واضح نیست. Z540 از فرمت های MP3، WMA، ACC و  ACC+ پشتیبانی می کند. این پخش کننده از لیست پخش کننده و تگ های ID3 نیز پشتیبانی می کند. هدفون گوشی بوسیله پورت USB اتصال پیدا می کند. تنظیم میزان صدا در زمانی که پخش کننده موسیقی در پیش زمینه است و گوشی بسته است نیز عمل می کند.

 

دوربین

دوربین گوشی دارای خصیصه های متنوعی است اما فاقد فلاش، روش ماکرو و تنظیم شب است. امکان بزرگنمایی عکس ها بوسیله مسیرهای بالا و پایین کلید کنترل چهار جهته صورت می گیرد. مسیرهای سمت راست و چپ برای تنظیم تعادل روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند. بوسیله دکمه "1" کاربر می تواند کاربردهای دوربین عکاسی را به کاربردهای فیلمبرداری تغییر دهد. دکمه "2" برای انتخاب درجه وضوح، "3" برای تغییر کیفیت عکسها، "4" منحصر به گرفتن عکس های متوالی (تا 12 عکس، "5" اضافه کردن تنظیمات نور، "7" نمایش فریم ها و دیگر تنظیمات عکس، "8" نیز به تایمر اختصاص داده شده و "0" فلدر تصاویر را در اختیار کاربر می گذارد. زمانی که دکمه "#" را فشار دهید، می توانید طریقه نمایش عکس ها به صورت نمایش در تمام صفحه و یا در داخل پنجره را انتخاب کنید. البته برای فایل های ویدیویی نمایش در تمام صفحه امکان پذیر نیست. یک دوربین دوم هم برای مکالمه تصویری وجود دارد که کمی پایین تر از صفحه نمایش اصلی تعبیه شده که کیفیتی زیادی ندارد.

کاربردهای دوربین به کندی عمل می کنند و در بعضی از موارد ممکن است سبب عصبانیت کاربر شوند. همچنین بین فشار دکمه ای که عکس می گیرد و زمان دقیق گرفتن عکس تأخیر وجود دارد به همین علت عکس گرفتن از اشیایی که در حال حرکت هستند، تقریباً غیرممکن است.

این دوربین قابلیت فیلمبرداری با درجه وضوح QCIF (176x144 پیکسل) را دارد. از بزرگنمایی دیجیتالی نیز در حین فیلمبرداری می توان استفاده کرد اما نتیجه آن چندان هم رضایت بخش نیست.

از دیگر خصیصه های Z540، UMTS و EDGE می باشند که قابلیت انتقال سریع اطلاعات را به این گوشی داده اند. دیگر اختیارات اتصال شامل بلوتوث (که به خوبی عمل می کند)و USB که تنها از طریق کابل امکانپذیر است، می شود. امکان همسان سازی نیز از طریق بلوتوث فراهم شده است. جای تأسف دارد که این گوشی فاقد پورت مادون قرمز است.

 

مرورگر وب

مرورگر وب Z540، دارای اختیارات و خصیصه های زیادی است اما حتی زمانی که آن را با قلم کوچک تنظیم می کنید، نمی توانید اطلاعات زیادی را در صفحه نمایش QVGA آن مشاهده کنید. یک خصیصه یاد آورنده  URL وجود دارد که به کاربر زمانیکه در حال تایپ آدرس است، کمک می کند.

از دیگر کاربردهای Z540 می توان به تقویم آن اشاره کرد که قابلیت نمایش بصورت هفتگی و بصورت جدول همراه با رویدادها همچون سالگردها، وظایف، یادداشت ها، هشداردهنده رویداد های از دست رفته و تاریخ تولدها را دارد. یادداشت های صوتی (محدود به 5 دقیقه)، ساعت جهانی، ماشین حساب و مبدل (وزن، دما، سطح، حجم، طول و پول رایج) نیز از دیگر کاربردهای این گوشی بشمار می آیند. یک مدیریت فایل هم وجود دارد که تمام فایل های گوشی را سازمان دهی می کند. دو بازی نیز از قبل در گوشی نصب شده اند که نسبتاً سرگرم کننده هستند.

 

سخن آخر

سامسونگ SGH-Z540 مطمئنا دارای خصیصه ها و کاربردهای بی شماری است و از نظر طراحی نیز بسیار زیبا و جذاب است. صفحه نمایش عالی، دوربین و کاربردهای عالی موسیقی این گوشی از خصیصه های اصلی این گوشی به حساب می آیند. اگرچه فقدان اسلات کارت حافظه و پورت مادون قرمز و سرعت پایین کاربردهای دوربین از معایب این گوشی هستند اما دیگر امکانات آن سبب جذب مشتریان زیادی شده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
دل تنگ مهر بیکران سه‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1385 ساعت 10:13 ب.ظ http://mehrebikaran.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وقت به خیر
وبلاگت حرف نداره..خیلی از مطالبه وبلاگت استفاده کردم
یه سوالی داشتم
شما از بین w700 و w810 کدوم رو پیشنهاد می کنین بخرم؟
آیا ارزشش رو داره که ۴۰ تومن بیشتر خرج کنم؟
در ضمن کیفیت صدا و باندی صدا برام خیلی مهم است

دبلیو ۷۰۰ ۲۵۶ مگابایت حافظه همراه کمتر داره و اتوفوکس واسه عکس گرفتن نداره

دبلیو ۸۰۰ کمی ضخامتش کمتر از ۷۰۰ داره ولی محافظ لنز دوربین نداره

در کل اگه دبلیو ۷۰۰ راضیت میکنه خرج اضافه نکن و بقیه پولشو بگیر یه رم ۱ گیگ بخر بنداز واسه گوشیت

تو صدا هم فرقی ندارند

همه میگن تا ۳۰۰ تومن سونی اریکسون بگیر ولی اگه ۳۰۰ تومن بیشتر داری نوکیا بخر

سروش چهارشنبه 13 دی‌ماه سال 1385 ساعت 08:22 ق.ظ http://www.soroushsoft.blogfa.com

سلام دوست عزیز
لینک شما با عنوان معرفی گوشی و دانلود تم در لینکستان ثبت شد.
وبلاگ بسیار پر محتوایی دارید.
امیدوارم بتونیم همکاری نزدیکی با هم داشته باشیم.
ممنون

سینا یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:08 ب.ظ

سلام خسته نباشین
به نظر شما نداشتن محاقظ لنز برای دبلیو ۸۱۰ عیب نیست؟
من میخواستم دبلیو۸۱۰ بخرم ولی وقتی متوجه سدم محافظ لنز دوربین نداره یه کمی دلسرد شدم
نظر شما چیه؟

نمیشه گفت بی تاثیرم نیست ولی خودت با کمی دقت می تونه مراقب باشی خط نیفته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد