وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Sony Ericsson W950

 

سونی اریکسون W950 یکی از مدل های جدید سری واکمن سونی اریکسون و در واقع یک گوشی هوشمند و مبتنی بر سیمبین 9.1 UIQ 3.0 همراه با طراحی زیبا و کلاسیک است. با وجود اینکه W950 فاقد دوربین می باشد اما 4 گیگابایت حافظه دارد که برای دوستداران موسیقی کافی به نظر می رسد. صفحه نمایش بزرگ TFT با درجه وضوح بالای QVGA از دیگر امکانات این گوشی به شمار می رود.

خصیصه های کلیدی

  • 4 گیگابایت حافظه
  • پخش کننده Mp3 و رادیو FM همراه با RDS
  • کلیدهای اختصاصی مالتی مدیا
  • پشتیبانی 3G
  • سیمبین 9.1 OS
  • صفحه نمایش لمسی با درجه وضوح QVGA
  • بلوتوث 2.0 همراه با پروفایل A2DP، پورت مادون قرمز و پشتیبانی USB 2.0
  • جک 5/3 میلی متر

معایب اصلی

  • فقدان دوربین
  • فقدان Wi-Fi
  • فقدان اسلات کارت حافظه
  • فقدان پشتیبانی EDGE
  • صفحه کلید نامناسب

سونی اریکسون W950 یک گوشی موسیقی کامل است و 4 گیگابایت حافظه ای که در اختیار دارد برای ذخیره موسیقی کافی به نظر می رسد. البته ممکن است 4 گیگابایت حافظه داخلی، مدل نوکیا N91 را به ذهن کاربر بیاورد که هم دوربین 2 مگاپیکسلی دارد و هم Wi-Fi اما از نظر ابعاد بسیار بزرگتر از W950 و در حدود 50 گرم سنگین تر از این گوشی است.

پکیج سونی اریکسون W950 شامل یک کابل USB و یک هدست استریو واکمن می شود. البته محتویات پکیج همیشه بستگی به کشوری دارد که گوشی از آنجا خریداری می کنید. هدست استریو دارای یک جک 5/3 میلی متر و کنترل کننده نیز دارد که یک لوگوی سری واکمن سونی اریکسون روی آن حکاکی شده است.

 

ساختمان

ساختمان W950 کاملاً یک پارچه و طراحی زیبایی دارد و تم های نارنجی رنگ منحصر به سری واکمن، زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده است. W950 ابعادی برابر با 106x54x15 میلی متر و وزنی معادل 112 گرم دارد که نسبت به دیگر گوشی های هوشمند بسیار کم و باریک است و این به دلیل فقدان دوربین می باشد. با چنین ابعادی در دست گرفتن آن بسیار راحت و خوشایند است. W950 دارای یک قلم نیز هست که در سمت راست گوشی جای می گیرد.

در کناره سمت راست گوشی یک کلید دو جهته تنظیم کننده میزان صدا و یک کلید که شامل stop/play برای پخش کننده موسیقی می شود، جای گرفته اند. در قسمت بالایی گوشی، کلید خاموش/روشن کننده و پورت مادون قرمز تعبیه شده اند و در قسمت پایین نیز Fast Port برای شارژ کردن گوشی و اتصال هدست، قرار دارند. قسمت پشتی گوشی تقریباً عاری از هر گونه عنصری است و تنها بلندگو نارنجی رنگ و لوگوی سونی اریکسون در این قسمت واقع شده اند.

 

باتری

با جابه جا کردن پوشش پشتی گوشی، یک باتری BST-33 Lithium-Polymer با گنجایش 900 mAh را خواهید یافت که تأمین کننده دو ساعت و نیم زمان مکالمه و 250 ساعت حالت آماده در شبکه UMTS و هفت و نیم ساعت زمان مکالمه و 240 ساعت حالت آماده در شبکه GSM می باشد. زمانی که به موسیقی گوش می دهید، این باتری تا 10 ساعت دوام خواهد آورد. سیم کارت کمی بالاتر از باتری جای گرفته که جا به جا کردن آن نسبتاً راحت است.

اکنون به بررسی قسمت جلویی W950 می پردازیم. بیشترین سطح پنل جلویی این گوشی به صفحه نمایش لمسی 6/2 اینچی آن اختصاص داده شده است. در بالای صفحه نمایش منفذه بلندگو به رنگ نارنجی و در پایین، لوگوی واکمن و صفحه کلیه قرار دارند.

 

صفحه کلید

صفحه کلید W950 از نظر طراحی دارای نوآوری است و عکس العمل خوبی در هنگام فشار کلیدها دارد. هر کلید دارای یک نقطه برآمده است که سبب شده بدون نگاه کردن به صفحه کلید، بتوانید آنها را از یک دیگر تشخیص دهید. نکته جالب اینجاست که W950 فاقد کلید هدایت کننده است و گردش در بین منوها از طریق قلم یا دکمه Jog-Dial و Back  که در کناره گوشی قرار دارند، انجام می شود. صفحه کلید همچنین فاقد کلیدهای دریافت کننده و پایان تماس است و باید از صفحه نمایش لمسی و یا دکمه Jog Dial استفاده کنید. یک نکته جالب در مورد صفحه نمایش لمسی این گوشی این است که کاربر می تواند بدون قلم از کاربردهای اصلی استفاده کند و تنها نیاز به فشار بر روی صفحه نمایش با انگشت دارد.

به جز کلیدهای حروف صفحه کلید، یک کلید پخش کننده موسیقی نیز در سمت چپ صفحه کلید و کلید C در سمت راست قرار دارند. نور پیش زمینه تمام کلیدهای صفحه کلید به جز کلیدهای پخش کننده موسیقی که نارنجی رنگ هستند، سفید رنگ است و زمانی که پخش کنند موسیقی را روشن می کنید، یک ردیف که شامل سه دکمه FFW و STOP/PLAY و REW می شود، روشن می شوند.

صفحه کلید در زمانی که به کندی تایپ می کنید نسبتاً خوب است ولی زمانی که بخواهید بصورت معمولی به تایپ کردن پیام بپردازید، حتماً به مشکل بر خواهید خورد. بدین صورت مطمئن باشید که اغلب اوقات در تایپ کردن اشتباه خواهید کرد مگر اینکه به دقت تایپ کنید.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش لمسی سونی اریکسون  W950 بزرگ و 6/2 اینچی و 262 هزار رنگ را نمایش می دهد و درجه وضوح آن QVGA (240x320 پیکسل) است. متأسفانه این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید قابل رویت و خوانا نیست.

در صفحه نمایش W950 بطور معمول ساعت، میزان سیگنال و وضعیت باتری نمایش داده می شوند و در حال آماده صفحه نمایش،  Today screen و یک ردیف از میانبرها نمایش داده می شوند. Today screen، رویدادهای تقویم، Inbox پیام ها و ایمیل ها، تماس های از دست رفته، یادداشت ها و ...  را نمایش می دهد که با فشار Jog-Dial قابل دسترسی هستند. میانبرها دسترسی به تقویم، دفترچه تلفن، مرورگر وب، Inbox پیام ها و منوی اصلی را برای کاربر آسان می کند. این میانبرها را می توانید بوسیله قلم یا انگشت انتخاب کنید.

در حالت آماده، دو منوی pop-up وجود دارد که اولی بوسیله کلیدهای نرم قابل دسترس و دومی آنها بوسیله فشار قلم بر روی گوشه ی سمت چپ باز می شود. اولی ارائه دهنده خصیصه های اتصال، تغییر میزان صدا، نمایش وضعیت گوشی و اجازه دسترسی به اختیارات مدیریت تماس ها برای فیلتر کردن تماس های رسیده، است و دیگری دسترسی به آیتم های مهمی که کاربر به آنها نیاز دارد مانند فعال کردن اختیارات اتصال از جمله بلوتوث و یا مادون قرمز، ایجاد تماس جدید و اضافه کردن یک محتوی جدید و یا نوشتن یادداشت و قرار ملاقات را امکان پذیر می کند.

صدای W950 خوب و کاربر در هنگام مکالمه به مشکلی برنخواهد خورد. حالت لرزشی آن نیز در سطح متوسط است در حالی میزان صدای زنگ بسیار بلندی دارد که حتی در خیابان های شلوغ نیز امکان از دست دادن تماس به صفر می رسد.

منوی اصلی سونی اریکسون W950 به دو صورت نمایش داده می شود که عبارتند از: ماتریس 3x3 و لیست. سه نوع تم گرافیکی نیز وجود دارد.

W950 دارای Flight mode نیز هست که بواسطه آن می توانید گوشی را حتی بدون روشن کردن فعال کنید و در زمانی که به هر دلیلی گوشی خاموش است، از شما سوال می کند که مایل هستید مستقیماً از Flight mode استفاده کنید یا مایل نه.  

 

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن سونی اریکسون W950 یک دفترچه تلفن عالی و طراحی آن مناسب برای تمام کاربران است. این دفترچه برای ذخیره شماره ها هیچ محدودیتی ندارد. امکان گروه بندی و فیلتر کردن گروه ها نیز فراهم شده است. مدیریت تماس ها نیز به خوبی عمل کرد. برای هر شخص چندین محتوی می توانید اختصاص دهید که شامل چندین شماره، آدرس ایمیل، شغل، آدرس پستی منزل و محل کار، فرمان صوتی برای شماره های جداگانه و در آخر هم آهنگ زنگ و عکس می شود. تاریخ تولدها در تقویم گوشی ثبت و امکان اضافه کردن یادداشت به هر یک از محتویات دفترچه نیز وجود دارد. همانند دیگر گوشی های هوشمند امکان بزرگ نمایی برای محتویات دفترچه تلفن فراهم شده است.

 

مدیریت تماس ها

تمام تماس های ذخیره شده همراه با اطلاعات کامل ثبت می شوند. فیلتر کردن تماس دو اختیار جالب دارد که اولی تنظیم برای ارسال SMS همراه با یک متن از پیش تعریف شده در زمانی که شما تماسی را رد می کنید و  دومی روشی است که بصورت خودکار تماس های رد شده را در تقویم ثبت می کند. اگر این اختیار را تنظیم کنید، فاصله زمانی بین تماس رد شده و اعلام به کاربر نیز قابل تنظیم است.

معمولاً بخش پیام ها یکی از قسمت های پر اهمیت هر گوشی هوشمند است. سونی اریکسون W950 نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. W950 کاربردهای ترکیب شده قوی ای در این رابطه ارائه می دهد. شما می توانید متنی را بوسیله کلید عددی به روش معمولی Multi-Tap وارد کرده و از صفحه کلید QWERTY و قلم نیز استفاده کنید. از دیگر قابلیت های گوشی، تشخیص دست خط است که به خوبی عمل می کند و اگر احساس راحتی با آن نمی کنید، می توانید از صفحه کلید واقعی گوشی که کارکردن با آن به نسبت راحت تر است، استفاده کنید. سونی اریکسون W950 یک دیکشنری T9 نیز دارد که بیشتر برای تایپ پیام کاربرد دارد.

منوی پیام ها شامل یک Inbox که تمام پیام ها را در خود جای می دهد، است. انواع پیام هایی که بوسیله W950 پشتیبانی می شوند عبارتند از: SMS، MMS، ایمیل و RSS. اندازه قلم های مختلف برای پیام ها قابل تنظیم است که می توانید به دلخواه خود آنها را تغییر دهید.

W950 از پروتکل های POP3، IMAP و SMTP پشتیبانی می کند. نوشتن ایمیل همانند نوشتن پیام صورت می گیرد و معمولاً تنها تیتر ایمیل دانلود می شود و امکان تنظیم خودکار برای دانلود تمام ایمیل نیز فراهم شده البته در صورتی که حجم ایمیل ها از حد مجاز تجاوز نکند. پیوست ها نیز به خوبی حمایت می شوند.

سونی اریکسون W950 گذشته از 4 گیگابایت حافظه داخلی دارای 64 مگابایت حافظه فلش و 64 مگابایتRAM  است و دیگر هیچ روشی برای ارتقاء میزان حافظه وجود ندارد.

مدیریت فایل های W950 عالی عمل می کند و دارای دو قسمت می شود که عبارتند از: نمایش فلدرهای ذخیره شده در حافظه گوشی و دیگری نمایش فایل ها و فلدرهای حافظه 4 گیگابایتی گوشی. امکان نشانه گذاری، کپی و ارسال فایل ها و فلدرها به دیگر دستگاه ها نیز فراهم شده است. جستجو در بین عکس ها بسیار راحت صورت می گیرد چراکه همه عکس ها در گالری عکس ذخیره می شوند. عکس ها را می توانید به صورت بزرگ و در تمام صفحه نیز نمایش دهید. بزرگنمایی نیز امکان پذیر است.

 

پخش کننده موسیقی

پخش کننده موسیقی W950 همانند دیگر مدل های سری واکمن سونی اریکسون است. در واقع W950 مبتنی بر خصیصه های قوی پخش موسیقی می باشد. این گوشی از لیست پخش کننده همراه با اختیارات متفاوت پشتیبانی می کند. کلید پخش کننده موسیقی که هم ردیف با کلیدهای مالتی مدیای گوشی است، پخش موسیقی را آغاز می کند.

بوسیله اسپیکر های خارجی، تجربه شیرینی از گوش دادن به موسیقی از طریق گوشی تلفن همراه را، کسب خواهید. اگرچه W950 فاقد عوامل بم است اما صدای آن بسیار ملایم و خوشایند به نظر می رسد.

پخش کننده ویدیویی این گوشی نیز کاربردهای خوبی دارد که از جمله آنها می توان به نمایش در تمام صفحه اشاره کرد. این پخش کننده، فایل هایی ویدیویی با درجه وضوح VGA را به خوبی پخش می کند. گذشته از فرمت 3GPP، W950 از فرمت های Mp3، AAC+، MPEG4، Real Audio و RealMedia نیز پشتیبانی می کند.

W950 دارای رادیو FM همراه با پشتیبانی RDS است که قابلیت ذخیره 20 کانال رادیویی را دارد. اگر ایستگاهی پهن باند RDS داشته باشد، با همان نام ذخیره خواهد شد.

 

اختیارات اتصال

اختیارات اتصال W950 تقریباً کامل است و از جمله آنها می توان به پورت مادون قرمز، کابل USB و بلوتوث 2.0 اشاره کرد. البته اتصال از طریق بلوتوث به دستگاه های دیگر و یا PC بسیار راحت است. قابلیت های بلوتوث شامل پشتیبانی پروفایل A2DP می شود که امکان استفاده از هدست بلوتوث استریو را برای گوش دادن به موسیقی را برای کاربر فراهم می کند. همسان سازی با PC یا سرویس دهنده بی سیم بوسیله SyncML نیز به خوبی صورت می گیرد.

گذشته از مواردی که ذکر شد، W950 یک گوشی سه بانده GSM/UMTS (GSM 900/1800/1900) است و از GPRS نیز برای انتقال سریع اطلاعات پشتیبانی می کند. متأسفانه این گوشی فاقد پشتیبانی EDGE است.

سونی اریکسون W950 مجهز به مرور گر وب Opera 8.0 می باشد که این نوع مرورگر یکی از بهترین ها برای گوشی های تلفن همراه به شمار می رود. این مرورگر از HTML، XHTML، جاوا اسکریپت، فریم ها، CSS و پروتکل های TSLو SSL پشتیبانی می کند.

از دیگر خصیصه های W950، ساعت هشداردهنده است که هیچ تفاوتی با دیگر مدل های سونی اریکسون ندارد و امکان انتخاب آهنگ دلخواه خود و یا یکی از کانال های رادیویی را نیز برای هشدار خواهید داشت. تقویم را می توانید به صورت ماهانه، هفتگی و روزانه نمایش دهید. رویداد ها نیز شامل قرار ملاقات، یادآوری، تمام رویداد های روزانه و سالگردها می شود. تاریخ تولدها همانند سالگردها در تقویم ذخیره شده و بصورت خودکار یادآوری می شوند. ماشین حساب، مبدل و ضبط کننده صدا (محدود به میزان حافظه خالی) از دیگر خصیصه های W950 به شمار می روند. دو بازی از پیش نصب شده نیز در گوشی وجود دارد که عبارتند از: Tetris-like QuadraPop و Nightclub Empire.

متأسفانه سونی اریکسون W950 فاقد کاربرد Quickoffice از پیش نصب شده برای باز کردن و ویرایش فایل های MS Word، MS Excel و  MS PowerPoint است که این یک نقص بزرگ برای یک گوشی هوشمند است.

 

سخن آخر

سونی اریکسون W950 را می توان یک گوشی هوشمند و یک پخش کننده موسیقی عالی دانست البته برای کاربرانی که نیازی به دوربین ندارند و اس ام اس هم کم ارسال می کنند. صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت آن بسیار مناسب برای قابلیت های Wi-Fi است. مطمئنا W950 کاربران ویژه خود را خواهد داشت.

 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
mehran جمعه 24 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:30 ق.ظ

salam.site jalebi darin. mikhastam bedoonam alaan gheymate n73 chand hastesh.dar zemn inke migan hafezeye hamrah nadareh va mini sd mikhore yaani chi? manish in nist ke hafeze alave bar hafezeye dakheli nadare .age intori bashe ma ba in gooshi chikarkonim?

قیمت N۷۳ بین ۴۹۰ تا ۵۵۰ در نوع گارانتی متفاوته
در مرود مموری هم mini SD نوعی جدیدی از مموری هست که به M2 هم معروفه
ان ۷۳ تا ۲ گیگ قابلیت ارتقا مموری داره
ضمنا دارای سیمبین ۹.۱ هستش که برنامه های مخصوص این ورژن جدیدن تو بازار زیاد شدن و می تونی بخری
معمولا روی گوشی اورجینال برنامه نصب شده وجود نداره وتنها چند بازی و برنامه آفیس وجود داره

سایبیران کیش جمعه 24 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 12:03 ب.ظ

مدیریت محترم وبلاگ انواع گوشی
با توجه به این که شرکت اقدام به جمع اوری نسخه های کرک شده این نرم افزار میکند تا بتواند در نسخه های بعدی اقدامات ایمنی بیشتری را مبذول دارد
و با توجه به این مطلب که وبلاگ شما همکاری لازم را در حذف نسخه غیر قانونی نموده است
از وبلاگ شما تقاضا دارد که نسخه غیر قانونی را به ایمیل این شرکت ارسال دارید
امید است شما مدیریت محترم کمال همکاری لازم را با این شرکت بنمایید
لطفا همکاری خود را با این شرکت از طریق ایمیل ابراز دارید
با تشکر
شرکت سایبیران کیش

متاسفا وقت مجدد برای آپلود در ایمیل رو ندارم لطفا از ادرس زیر دانلود کنید
http://mahdims.cabspace.com/Rahyab%20Hamrah.rar

سعید شنبه 25 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 03:25 ب.ظ

سلام
ایا p990 نرم افزارهای p910 را ساپرت میکنه
مرسی

شاید بعضی رو ساژورت کنه اونم بیشتر بازی هارو ولی برنامه رو فکر نکنم باید حتما V۳.۰ باشه

جاهد یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 11:46 ب.ظ http://www.M64TaTy.persianblog.com

سلام دوست عزیز...
من همیشه به بلاگ شما سر میزنم چرا که بسیار مورد استفاده است.
نیاز ضروری و سریع به برنامه ساخت تم برای گوشی ان۷۱ کی سری ۶۰ هست دارم. اگه واستون مقدور باشه واسم میل کنید یا آدرس لینک دانلودش رو واسم تو بلاگم کامنت بذارید ممنون خواهم شد.
جاری باشید...
جاهد رجبی٬ مدیریت انجمن ریاضیات نجومی در بخش ۰۴۱ آندرومدا.

دوست عزیز شما به برنامه
Theme Studio v3.0 Symbian OS S60
نیاز دارید که اونم من خودم از یک سی دی فروشی پیدا کردم و هنوز موفق نشدم تو اینترنت لینک دانلود براش پیدا کنم شاید یکی از دلایل حجم ۷۲ مگابایتیش باشه
بهتر سرچ کنی

مهران دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 10:42 ق.ظ

سلام میخواسنم بدونم چرا اس ام اس زدن با w950مشکل است

به خاطر دکمه های لمسی شکلشه و برامدگی نداره تا شما احساس کنی چیزی رو فشار دادی

مصطفی دوشنبه 27 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 02:08 ب.ظ http://hakers.coo.ir

سلام لطفا لینک منو هم بزارید ممنون میشم بای

دوست عزیز من قبلن هم اعلاک کردم با وبلاگ ها و وب سایت های بالای ۱۰۰۰ بازدید در روز تبادل لینک می کنم
شرمنده

رفعت سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 04:59 ق.ظ

سلام.من میخوام یه گوشی بگیرم حداکثر ۳۰۰ تومن.با دوربین ۲ مگا پیکسل و بیشتر میخوام باهاش آهنگ گوش بدم.اگه میشه لطف کنید و چند تا گوشی به من معرفی کنید.
مرسی و شاد باشید.

سونی اریکسون دبلیو ۸۱۰ یا ۸۰۰
سونی اریکسون کا ۶۱۰
نوکیا ۳۲۵۰

حسین چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1385 ساعت 03:41 ب.ظ

خوب وقتی یه نفر میخاد ۶۰۰-۷۰۰ تومان پول بده....میره p990
میگیره.خدای گوشیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد