وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

راه‌اندازی دو ابزار مفید روی تلفن‌های هوشمند سیمبین سری ۶۰ نوکیا


اشاره :

تلفن‌های سری 60 نوکیا در هنگام خرید و از همان ابتدا نیز قدرتمند است، اما خودتان هم می‌توانید با اضافه‌کردن نرم‌افزار و برنامه‌های کمکی آن را حتی از قبل هم قدرتمندتر کنید. خواه شما در کار تجارت باشید یا یک کار آکادمیک، یا شاید هم از گوشی خود فقط به عنوان یک وسیله برای ارتباطات استفاده کنید، در هر حال در این مقاله نکات جالبی به دست خواهید آورد. در اینجا دو بسته نرم‌افزاری را معرفی می‌کنیم که امکان مشاهده اسناد Microsoft Office و فشرده کردن فایل‌ها Zip (کردن) و باز‌کردن (UnZip) کردن آن ها را می‌دهند.

 

مشاهده فایل‌های آفیس روی گوشی‌های هوشمند

شهرت و محبوبیت نرم‌افزارهای مایکروسافت (مانند Word ،Excel و Power Point) بسیار قابل توجه است. مردم از این نرم‌افزار برای هر نوع تجارت یا حرفه‌ آکادمیک، یا حتی سازماند‌هی مسائل داخل خانه خود نیز استفاده می‌کنند. شما نیز به آسانی می‌توانید چنین اسنادی را روی گوشی خود حمل کنید. اما آیا بهتر نیست هنگامی‌ که این اسناد را حمل می‌کنید، از آن‌ها استفاده هم بکنید؟ می‌توانید! در حال حاضر شما این اسناد را فقط روی گوشی خود حمل نمی‌کنید، بلکه از آن‌ها استفاده نیز می‌کنید.

این برنامه
Quick Office نام دارد و از سه قسمت مجزا برای اسناد Word، صفحه گسترده Excel و نمایش PowerPoint تشکیل شده است.

 

یک روش ساده برای نصب Quick Office

برنامه را با Bluetooth ،IR ،USB یا یک ارتباط مستقیم به گوشی بفرستید و آن را از  بخش Massageing پوشه inbox نصب کنید. پس از نصب این برنامه سه فایل اجرایی مجزا روی منوی اصلی ظاهر می‌شود (شکل 1). اگر زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود آن‌ها را به پوشه Tools یا پوشه‌های دیگری که در دسترس‌تر هستند، انتقال دهید.

 

یک نمایشگر چیست؟

یک نمایشگر نرم‌افزاری اجرایی است که به شما اجازه می‌دهد یک فایل با فرمت مشخص را فقط نگاه کنید و امکان ویرایش ندارید.
Microsoft Word ،Excel و Power Point از فرمت‌های خاصی استفاده می‌کنند که با یک ویرایشگر معمولی باز نمی‌شوند. همچنین هیچ‌کدام از این سه برنامه در گوشی‌های سری 60 پشتیبانی نمی‌شدند و کاربران گوشی‌های سری 60 هم کاری از دستشان برنمی‌آمد، اما این مسئله مدت زیادی دوام نداشت.
کافی است پس از نصب برنامه
‌Quick Office روی یک فایل از  سری آفیس کلیک کنید تا بلافاصله برنامه مخصوص آن باز شود و فایل مذکور را برایتان نمایش دهد.

 

مدیریت فایل‌های فشرده‌

فناوری فشرده کردنِ فایل‌ها قسمت مهمی از پردازش اطلاعات را دربرمی‌گیرد. هر زمان که قصد فرستادن فایل‌های بزرگ با ایمیل یا فرستادن آن‌ها از کامپیوتری به کامپیوتر دیگر را داشته باشید، بهتر است آن ها را به فایل‌های کوچک‌تر تبدیل کنید تا رد و بدل کردن آن‌ها سریع‌تر صورت گیرد.
فرمت‌ها و ابزارهای گوناگونی برای فشرده‌‌کردن فایل‌ها وجود دارد، اما عمومی‌ترین آن‌ها
WinZip نام دارد. این برنامه به شما امکان ساختن فایل‌های فشرده و بایگانی آن‌ها را می‌دهد. شما می‌توانید این بایگانی‌ها را ضمیمه ایمیل کنید، یا آن‌ها را از طریق شبکه انتقال دهید.
چون فایل‌های فشرده کوچک‌تر از اندازه فایل‌های اصلی است، انتقال آن‌ها از یک کامپیوتر به دیگری راحت‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد. نسخه تحت گوشی‌های موبایل این برنامه
ZipMan  نام دارد. شما می‌توانید از ZipMan به دو‌‌طریق استفاده کنید:

● با ابزار پی‌سی مانند WinZip فایل‌های فشرده شده Zip را بسازید و سپس آن‌ها را به وسیله ZipMan باز کنید و به گوشی خود انتقال دهید.

●‌ فایل‌های بایگانی فشرده شده را با استفاده از ZipMan  روی گوشی خود بسازید و آن‌ها را به کامپیوتر شخصی یا تجهیزات دیگر انتقال دهید.

در این‌جا به چگونگی بازکردن فایل بایگانی
Zip شده، روی گوشی شما اشاره می‌کنیم:

‌1‌ - با استفاده از
WinZip یک فایل بایگانی روی کامپیوتر شخصی خود بسازید.
‌2‌ - فایل را به گوشی هوشمند خود انتقال دهید. (توصیه می‌کنیم فایل را دقیقاً داخل پوشه
ZipMan قرار دهید).
3‌ - در منوی اصلی گوشی خود
ZipMan را انتخاب کنید. ZipMan همه فایل‌های Zip موجود در گوشی شما را در فهرست بایگانی خود نمایش می‌دهد. (شکل 3)
4‌ - پوشه بایگانی‌ای را که می‌خواهید انتخاب کنید (اکنون شما می‌توانید یک فهرست از فایل‌ها را در بایگانی خود ببینید. برای ذخیره کردن یک فایل منفرد یا همه فایل‌ها به همراه پوشه بایگانی روی گوشی خود، لازم است آن فایل یا فایل‌ها را باز کنید).
5‌ - از منوی کلید سمت چپ گزینه
Option را کلیک کنید.

 

 

 

 

 

6- ‌Extract را انتخاب کنید. (شکل4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

‌7‌ - برای باز کردن همه فایل‌های داخل بایگانی، گزینه All Files را انتخاب کنید. (شکل 5)
8‌ - پوشه‌ای را که می‌خواهید فایل‌ها را در آن ذخیره یا باز کنید، انتخاب کنید.
9‌ -دکمه
OK را کلیک کنید (این کار همه فایل‌ها را مستقیماً در حافظه گوشی یا کارت حافظه ذخیره می‌کند).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای ساختن یک فایل Zip جدید روی گوشی خود، به روش ذیل عمل کنید:
1‌ ۱- در منوی اصلی، گزینه
ZipMan را انتخاب کنید.
2‌ - در منوی کلید سمت چپ گزینه
Option را کلیک کنید.
3-
‌New Archive را انتخاب کنید. یک فهرست خالی در این آرشیو جدید خواهید دید (نام این بایگانی به طور خودکار Zip Archive است، اما شما می‌توانید با استفاده از Rename در منوی Option نام آن را تغییر دهید.
4‌ - برای اضافه کردن فایل به آرشیو
Option را کلیک کنید.
5-
‌Add Files را انتخاب کنید.
6‌ - به دنبال فایل بگردید و آن را انتخاب کنید.
7‌ - وقتی این کار را انجام دادید، گزینه
OK را کلیک کنید.


Quick Office حجم زیادی از حافظه گوشی‌های سری 60 را اشغال می‌کند. قبل از این‌که آن را نصب کنید، باید بعضی از فایل‌های قدیمی را از حافظه گوشی پاک کنید.
با گرفتن نسخه پشتیبان و خالی کردن حافظه قبل از نصب برنامه، از ناتمام ماندن نصب پیشگیری کنید. اگر احتمالاً در حین نصب کردن با پیغام خطای
Low Memory روبه‌رو شدید، با فشار دادن دکمه Cancel در منوی سمت راست، نصب آن را متوقف کنید.
سپس با پاک کردن حافظه از فایل‌هایی که استفاده چندانی ندارند، حافظه  گوشی یا کارت حافظه خود (اگر قصد دارید برنامه را در آنجا نصب کنید) خالی کنید. پس از این کار عملیات نصب را دوباره از سر بگیرید.
Quick Office  با قیمت حدود پنجاه دلار از اکثر برنامه‌های اجرایی گوشی‌های سری60 گران‌تر است. بنابراین امتحان کردن آن قبل از خرید بسیار مهم است. بهتر است ابتدا نسخه آزمایشی این نرم‌افزار را دانلود نمایید و روی گوشی خود امتحان کنید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد