وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

سرویس پخش تلویزیونی روی موبایل در انگلستان آغاز می‌شود

 

دو شرکت بریتیش تلکام و ویرجین موبایل سرویس‌های جدید تلویزیون همراه را در انگلستان آغاز می‌کنند. این سرویس‌ها با تلفن‌های همراه مجهز به فناوری مایکروسافت قابل استفاده خواهد بود.

GSM

بریتیش تلکام، ویرجین موبایل و مایکروسافت روز سه‌شنبه اعلام کردند که برای ایجاد یک سرویس تلویزیون همراه (پخش برنامه‌های تلویزیونی روی موبایل) که ابتدا در انگلستان عرضه خواهد شد با یکدیگر شریک شده‌اند.

این طرح روز سه‌شنبه در کنفرانس بی‌سیم 3GSM World Congress از سوی سه شرکت اعلام شد. استیو بالمر، مدیر عامل مایکروسافت، طی سخنرانی خود سرویس BT Movio را به نمایش گذاشت، که یک سرویس تلویزیون همراه از طرف بریتیش تلکام است. این سرویس، روی دستگاه‌هایی که سیستم عامل Windows Mobile مایکروسافت را داشته باشند، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی را پخش می‌کند.

بریتیش تلکام در این کنفرانس اعلام کرد که ویرجین موبایل اولین کاریر BT Movio و Trilogy اولین دستگاه قابل حملی خواهند بود که از این سرویس استفاده می‌کند.

به گفته بریتیش تلکام، Trilogy که ساخت مشترک این شرکت و شرکت تایوانی HTC است «اولین دستگاه قابل حمل در جهان بر محور IP است که روی شبکه broadcast کار می‌کند». این در حالی است که سامسونگ و چند شرکت دیگر نیز دستگاه‌های تلویزیون همراه ساخته‌اند.

سر ریچارد برانسون، بنیانگزار ویرجین موبایل، در کنفرانس مطبوعاتی به صورت ویدئویی به بالمر پیوست و از این سرویس خبر داد. وی گفت «این که می‌توانیم برنامه‌های مورد علاقه خود را در حال سفر تماشا کنیم به زودی زود به همان اندازه طبیعی خواهد شد که امروز در خانه‌های خود به تماشای تلویزیون می‌پردازیم».

بالمر در این کنفرانس از فرصت استفاده کرد و سرویس جدیدی از مایکروسافت را معرفی کرد به نام Office Communicator Mobile که برای مشتریان تجاری به مدیریت پیام‌های فوری، صوت، و ایمیل می‌پردازد.

مایکروسافت قصد دارد در عرصه موبایل نیز مثل PC، بخشی تعیین‌کننده باشد. این شرکت روز گذشته اعلام کرد که برای رقابت تنگاتنگ با سرویس BlackBerry شرکت Research In Motion نقشه‌هایی دارد.

بالمر در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه گفت که صنعت بی‌سیم به راه‌حل‌های سراسری و خدمات ابتکاری نیاز دارد، و مایکروسافت ابزارهای این کار را خواهد ساخت.

مایکروسافت با 102 اپراتور موبایل در 55 کشور جهان کار می‌کند و سال گذشته بیش از 6 میلیون دستگاه با سیستم عامل ویندوز موبایل عرضه کرد.

عمومیت سرویس تلویزیون همراه بریتیش تلکام و ویرجین موبایل، و حمایت مایکروسافت، پیچیدگی بیشتری به رقابت بر سر استانداردهای جهانی این عرصه می‌دهد. تعداد زیادی از شرکت‌های اروپایی فعال در زمینه موبایل، از جمله نوکیا استاندارد DVB-H را برگزیده‌اند، در حالی که بریتیش تلکام و ویرجین موبایل از DAB استفاده خواهند کرد. در ایالات متحده، Crown Castle سرویسی را اجرا خواهد کرد که از DVB-H استفاده می‌کند. از این رو به نظر می‌رسد فناوری تلویزیون همراه به عرصه جدیدی برای رقابت‌های تجاری عمده در صنعت ICT‌ تبدیل شود.

پی‌نوشت:
DVB-H‌ مخفف Digital Video Broadcasting-Handheld و DAB مخفف Digital Audio Broadcasting است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد