وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری برسامسونگ D830 (باریکترین گوشی طرح تاشو جهان با ضخامت ۹.۹)

 

اشاره :
شرکت سامسونگ سابقه‌ای طولانی در ساخت گوشی‌های ظریف دارد. اکنون این شرکت سعی دارد نازک بودن را نیز به مشخصات گوشی‌های خود اضافه کند. این شرکت سعی فراوانی کرده است خط تولید را تبلیغ کند که شامل محصولات ظریف و کم قطر می‌شود. کدی که برای هر مدل در این سری اختصاص داده شده، نشان‌دهنده ضخامت بدنه است. برای واضح شدن توضیحات گفته شده لازم به ذکر است که
D830 را به نام Ultra Edition 9 می‌شناسند که عدد نُه نشان‌دهنده ضخامت 9‌.‌9 میلی‌متری گوشی است.

 

طراحی 
ابعاد D830 برابر 9‌.‌9 * 54 * 103 میلی‌متر است و با سری RAZR موتورولا قابل مقایسه است، به خوبی در دست جا می‌گیرد، کار کردن با آن بسیار راحت است و 92 گرم وزن دارد. سامسونگ عنوان کرده که در بدنه گوشی از فلز استفاده کرده است و ممکن است کاربران را به این فکر بیندازد که قسمت جلو و کناره بدنه از فلز ساخته شده، اما تنها پوشش بخش باتری فلزی است. D830 یک دوربین دومگاپیکسلی دارد که برای قطری به این کمی، بسیار جالب است.
البته سامسونگ دوربین را در بخش تاشوی بدنه جاسازی کرده است که ضخیم‌ترین قسمت بدنه به‌شمار می‌رود و از این مسئله استفاده لازم را برده است. البته به یاد داشته‌باشید که نمی‌توانید از خودتان عکس بگیرید؛ زیرا دکمه‌ای برای فعال کردن دوربین در هنگام بسته بودن گوشی وجود ندارد. از طرفی دیگر، نبود صفحه‌نمایش بزرگ خارجی نیز مانع این کار می‌شود. صفحه‌‌نمایش خارجی گوشی، تک رنگ با زمینه آبی  و ابعاد آن 16 * 96 پیکسل است. در این صفحه کوچک تا دو خط متن و یک خط اطلاعات مانند تاریخ جا می‌گیرد.
در کناره بدنه تنها کلیدهای کنترل حجم صدا دیده می‌شوند که در سمت چپ بدنه قرار دارند. در سمت راست بدنه نیز درگاه کارت حافظه
Micro SD قرار دارد. باز و بسته‌کردن D830 با یک دست به راحتی انجام می‌گیرد. با بازکردن درِ گوشی با صفحه‌‌نمایش زیبایی روبه‌رو خواهید شد که نازک بودن بدنه نیز از توانایی آن نکاسته است.
ابعاد 320‌‌*‌240 پیکسل (3‌/‌2 اینچ) و توانایی نمایش 262 هزار رنگ از خصوصیات این صفحه نمایش
TFT هستند. تصاویر، پررنگ و براقند و کلمات را به راحتی در نور آفتاب نیز می‌توان خواند. در این صفحه تا هشت خط متنی و چهار خط سرویس نمایش داده می‌شود. صفحه کلید D830 از نوع سنسوری است و به این دلیل کاربر حس نمی‌کند که آیا کلید را فشار داده است یا خیر. این نکته برای کسانی‌که به نوشتن SMS علاقه دارند و به صفحه نمایش در هنگام نوشتن نگاه نمی‌کنند، مشکل‌زا است. نور پس‌زمینه صفحه کلید سفید است و در شرایط مختلف صفحه کلید را خوانا نگه می‌دارد.

 

باتری 
یک باتری 630
mAh از نوع Li-Ion برای این گوشی در نظر گرفته شده است. سامسونگ زمان 210 ساعت آماده به کار و 5‌.‌2 ساعت مکالمه را برای این گوشی اعلام کرده است. در استفاده معمول، باتری دو روز جوابگو خواهد بود؛ البته روزی یک ساعت! زمان شارژ کامل باتری نیز 5‌.‌‌1 ساعت است و متأسفانه مسئله قطر گوشی باعث شده است که نتوان از باتری پرقدرت‌تری استفاده کرد.

 

جعبه ابزار
D830 مجهز به Wap نسخه دو است که در گوشی‌های نوکیا و سونی اریکسون نیز از آن استفاده می‌شود. نرم‌افزار پخش موسیقی گوشی نیز خوب کار می‌کند و در عین سادگی جوابگوی نیازهای اکثر کاربران است. علاوه بر هشتادمگابایت حافظه داخلی در دسترس کاربر، کارت‌حافظه نیز می‌تواند محل ذخیره آهنگ‌ها باشد. از D830 می‌توانید به عنوان ضبط صوت استفاده کنید و از طریق سیستم Dictaphone می‌توان فایل‌های صوتی تا حداکثر یک ساعت زمان را ضبط نمود.
سامسونگ در زمینه جاوا همیشه پرقدرت بوده است. روی
D830 نیز دو بازی نصب شده‌است و می‌توان برنامه‌ها و بازی‌های جاوا را از طریق فایل JAR روی گوشی نصب کرد. در این بخش دو محدودیت وجود دارد: یکی این‌که، اندازه هر فایل JAR نباید بیش از یک مگابایت باشد و دوم این‌که، تنها چهارمگابایت از حافظه برای برنامه‌های جاوا در نظر گرفته شده است.
یکی از مزایای
D830، داشتنِ حالت Flight است و با فعال کردن این وضعیت قسمت شبکه گوشی قطع می‌شود؛ در حالی که گوشی روشن است. من از این حالت بسیار استفاده کرده‌ام. به‌طور مثال، در محلی قرار دارید که نمی‌توانید به تماس‌های خود جواب بدهید. با فعال کردن این حالت می‌توانید از تماس‌های مزاحم نجات یابید یا وقتی‌که به مسافرت می‌روید، نقاط کور آنتن‌دهی زیادند. با فعال کردن این حالت در نقاط کور، علاوه بر حفظ باتری، می‌توانید آهنگ دلخواه خود را نیز گوش کنید. بلوتوث دستگاه نیز در اکثر اوقات به خوبی کار می‌کند؛ با این‌که گاهی با بعضی هدست‌های بلوتوث مشکل دارد.

 

دوربین 
D830 به دوربین دومگاپیکسلی از نوع CMOS مجهز است و شباهت زیادی به دوربین D600 دارد. ابعاد تصاویر در حداکثر دقت 1200 * 1600 پیکسل است. متأسفانه از فوکوس خودکار و حالت ماکرو خبری نیست. تصاویر دوربین نیز در نور آفتاب خوب است و به‌طور کلی با N70 قابل قیاس می‌باشد، ولی از N90 و K750 ضعیف‌تر است.
امکان عکسبرداری سریع با تعداد شش، نُه یا پانزده عدد با این دوربین وجود دارد. دوربین با فرمت 3
GP فیلمبرداری نیز انجام می‌دهد که می‌تواند با صدا یا بدون صدا باشد. حداکثر دقت فیلمبرداری نیز 288 * 355 پیکسل است.

نگاه آخر
کیفیت صدای پخش شده از بلندگوی گوشی بلند و شفاف است. سیستم زنگ گوشی در حالت فایل
MiDi، شصت‌وچهار آوایی است و صدای چندان بلندی ندارد، اما وقتی‌که زنگ گوشی را در حالت Mp3 قرار دهید، بلندی صدا در هر حالتی جوابگو خواهد بود.
D830 یک گوشی Fashion است که با هدف مقابله با سری RAZR به بازار آمده است و به‌نظر می‌رسد می‌تواند سهم خوبی از بازار را به‌دست بیاورد؛ به‌ویژه آن‌که، جزء کوچک‌ترین گوشی‌های موجود در بازار به‌شمار می‌رود که از امکانات مناسبی برخوردار است. 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:01 ب.ظ

سلام
خسته نباشی
خبر جدیدی از w1000 نداری
از بین p990 وn93 کدام بهتر است

دبلیو ۱۰۰۰ فعلا نه

N93 تنها دوربین ۳ مگاپیکسلیش خوبه مگر نه خیلی گنده و بزرگه من N92 رو ترجیح می دم

ولی P990 کاملترین گوشی بازاره همه چی داره فقط دوربینش ۲ هستش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد