وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر نوکیا 6103

 

 
نوکیا 6103 از خیلی جهات شبیه به مدل قبلی 6101 می باشد. تفاوت های بین این دو مدل بسیار اندک است اما با این حال انتخاب از آن ها کمی مشکل است. بیشترین تفاوت مربوط به پنل جلویی 6103 و قابلیت بلوتوث افزوده شده آن می باشد.

طراحی این گوشی تغییر زیادی نسبت به مدل قبلی نداشته و سازنده تنها پنل جلویی را جابجا کرده است و کمی نیز پوشش آنرا تزئین کرده است البته این یک برتری نسبت به مدل 6101 به شمار می رود. طراحی آنتن خارجی این گوشی نسبت به مدل 6101 کمی تغییر کرده است.

ساختمان

6103 ابعادی برابر با 85*45*24 میلی متر و وزن آن تنها 2 گرم بیشتر از 6101و معادل 97 گرم می باشد. استفاده از حالت تاشوی این گوشی بسیار راحت است و تنها با یک دست می توانید به راحتی آن را باز کنید. ساختمان این گوشی از پلاستیک ساخته شده و کیفیت خوبی دارد. در کناره سمت چپ دکمه کنترل کننده میزان صدا جای گرفته. دکمه Push To Talk گوشی نیز در کناره سمت راست واقع شده است. بلندگو در قسمت بالای گوشی و اتصال دهنده ها نیز در قسمت پایین گوشی قرار گرفته اند.

دوربین

دوربین 6103 از نوع VGA می باشد و کاملاً شبیه مدل ال جی F2300 و F2400 و کیفیت عکس هایی که توسط این دوربین گرفته می شود همسان با مدل های ذکر شده است. کیفیت عکس ها متوسط  و البته در PC اصلاً کیفیت خوبی ندارند. تنظیمات آن نیز بسیار محدود و تنها روش شب و سه نوع تراکم سازی قابل دسترس هستند. فرمت فایل ها نیز JPEG می باشد.

ضبط کننده ویدیویی این گوشی قابلیت ذخیره کلیپ های 15 ثانیه ای با فرمت 3GP (128*96 پیکسل همراه با صدای AMR) را دارد. البته بیشترین میزان ضبط حدود چند دقیقه می شود (در حدود 7/0 مگابایت برای 2 دقیقه کافی است). کیفیت کلیپ ها متوسط و همانند عکس ها در PC کیفیت خوبی ندارند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش خارجی 6103 از نوع CSTN و در ابعاد 29*19 میلی متر (96*65 پیکسل) می باشد و توانایی نمایش 4096 رنگ را دارد. کیفیت صفحه نمایش تقریباً متوسط است در نور مستقیم خورشید کاملاً محو شده و ناخواناست. هر دوی صفحه نمایش های گوشی دارای نور پیش زمینه جداگانه هستند که به ذخیره انرژی کمک می کند. در حالت آماده صفحه نمایش، نام اپراتور، پروفایل انتخابی، ساعت و میزان سیگنال و وضعیت باتری نمایش داده می شوند. هنگامی که به رادیو گوش می دهید، نام کانال رادیویی و فرکانس آن نیز در صفحه نمایش دیده می شوند. اگر تماسی دریافت کنید، نام شخص همراه با شماره و همچنین عکس (البته اگر عکسی به شخص اختصاص داده باشید) ظاهر می شوند.

صفحه نمایش داخلی 6103 از نوع TFT با درجه وضوح 128*160 پیکسل می باشد که قابلیت نمایش 65 هزار رنگ را دارد. کیفیت این صفحه نمایش در حد متوسط است و در نور نیز نسبتاً خواناست.

صفحه کلید

صفحه کلید این گوشی پلاستیکی است و کلید هدایت کننده که شامل چهار دکمه به همراه کلید تثبیت کننده OK می شوند در بالای صفحه کلید عددی جای گرفته است. دو کلید نرم  و کلید های تماس (رد/قبول) بصورت یکپارچه در اطراف کلید هدایت کننده قرار دارند. البته به نظر می رسد که استفاده از این دکمه ها خیلی هم راحت نباشد. دکمه های عددی به اندازه کافی بزرگ و از یک دیگر فاصله دارند که کار کردن با آنها را ساده کرده است. نور پیش زمینه صفحه کلید به رنگ آبی می باشد و تمام صفحه کلید را بصورت یکسان روشن می کند.


باتری

بیشتر سطح پشتی گوشی منحصر به پوشش باتری می شود. باتری 6103 از نوع 760 mAh Li-Ion است که تأمین کننده 4 ساعت زمان مکالمه و 350 ساعت حالت آماده می باشد. شارژ کامل این گوشی نیز یک ساعت و نیم به طول می انجامد.

منوی اصلی گوشی به صورت لیست همراه با آیکون های کوچک نمایش داده می شود. منو های فرعی نیز به همین صورت طراحی شده اند. دکمه کناره سمت چپ برای دسترسی سریع به منوی فعال در حالت آماده کاربرد دارد. 6103، 2/4 مگاپیکسل حافظه داخلی دارد که در حدود 400 کیلوبایت کمتر از مدل قبلی  است.


دفترچه تلفن

دفترچه تلفن 6103 قابلیت ذخیره 500 محتوی را دارد که برای هر شخص می توانید 5 شماره (موبایل، محل کار، منزل و فکس)، آدرس ایمیل، آدرس پستی،  PTT، WEB و یادداشت ثبت کنید. امکان اختصاص دادن عکس نیز به هر یک از محتویات دفترچه تلفن و گروه بندی برای اسامی فراهم شده است. از دیگر امکانات این گوشی، استفاده از هر یک از کلیدهای صفحه کلید عددی برای شماره گیری سریع می باشد.

جستجو در دفترچه تلفن تنها با تایپ تک تک حروف شخص مورد نظر صورت می گیرد. شماره های ذخیره شده در حافظه و سیم کارت نیز همزمان نمایش داده می شوند.

پیام ها

6103 از Nokia Smart Messaging پشتیبانی می کند که امکان ارسال و دریافت آهنگ، عکس های سیاه و سفید را برای کاربران فراهم کرده است. گوشی های سامسونگ و ال جی و بعضی از گوشی های جدید موتورولا از استاندارد های نوکیا بهره می برند. نزدیک به 10 الگوی گرافیکی و دیکشنری T9 نیز برای سهولت در تایپ برای پیام ها در گوشی قرار دارد.

6103 از MMS پشتیبانی می کند و به این منظور دارای ضبط کننده صدا نیز هست. این ضبط کننده صدا هم در حالت آماده و هم در حین مکالمه قابلیت ضبط دارد و بیشترین مقدار ضبط آن محدود به 5 دقیقه می شود. از دیگر امکانات این گوشی پشتیبانی ایمیل است که با پروتوکل های POP3/SMTP کار می کند. البته امکانات آن بسیار محدود است و از پیوست ها نیز پشتیبانی نمی کند.

لیست تماس ها قابلیت ذخیره 20 شماره را دارد که شامل، تماس های ارسالی، تماس ها دریافتی و تماس های از دست رفته می شود. تعداد پیام های فرستاده شده نیز ثبت می شود.

سه تم از پیش در گوشی نصب شده است و امکان قرار دادن عکس در پیش زمینه هم برای صفحه نمایش خارجی و هم برای صفحه نمایش داخلی گوشی وجود دارد. همچنین می توانید تم های اضافه تر را از طریق اینترنت دانلود کنید.

ملودی زنگ گوشی را می توانید به چند طریق تنظیم کنید: افزایشی، تنها یک بار، کوتاه و یا بی صدا. امکان استفاده از حالت لرزشی به همراه آهنگ نیز وجود دارد.

از جمله قابلیت اتصال 6103 می توان به بلوتوث، پورت مادون قرمز و USB اشاره کرد. 6103 همچنین دارای پشتبیانی GPRS و EDGE می باشد. بلوتوث 6103 نسخه 2/1 است که از پروفایل های Dial-up networking، Audio Gateway، Object Push، File Transfer و COM port حمایت می کند. بلوتوث این گوشی به خوبی عمل می کند و براحتی می توانید از هندفری آن استفاده کنید.

زنگ هشدار دهنده 6103 به خوبی عمل می کند و قابل تنظیم برای هشدار بصورت روزانه و یا با تکرار را دارد. تقویم 6103 هم به صورت ماهانه و هم به صورت هفتگی  نمایش داده می شود و گذشته از این تمام رویدادها بصورت لیست ثبت می شوند. روزهای تولد، قرارهای ملاقات (زمان، مکان و موضوع)، وظایف (محدود به 160 حرف)، یادآوری کننده و ... همه در تقویم ثبت خواهند شد. برای یادداشت های متنی، بیشترین میزان حروف 3000 حرف می باشد. از دیگر خصیصه های 6103 می توان به ماشین حساب، کرونومتر و  شمارنده معکوس اشاره کرد.

سه بازی در گوشی وجود دارد که عبارتند از: Canal Control (بازی استدلالی)، بازی گلف و Solitaire (یک کارت بازی مشهور). امکان نصب کاربردهای جاوا بوسیله WAP، بلوتوت و IrDA فراهم شده است که اندازه آن نباید از 125 کیلوبایت تجاوز کند. نکته جالب اینجاست که تنها فایل هایی که کمتر از 80 کیلوبایت هستند را بوسیله IrDA می توان دریافت کرد.

نوکیا 6103 از مرورگر WAP ورژن 2 نیز بهره می برد.

از قابلیت های چند رسانه ای 6103، می توان به رادیو آن اشاره کرد که در حالت آماده نیز کار می کند. 6103 بصورت خودکار  کانال های رادیویی را جستجو و در حافظه گوشی ذخیره می کند. برای تغییر کانال ها تنها یک فشار بر روی دکمه روی هدست کافی است. قابل ذکر است که تنها بوسیله هدست توانایی پخش رادیو را خواهید داشت. یک هدست HS-23 نیز در پکیج 6103 یافت می شود.

نوکیا 6103 از نظر اتصال هیچ مشکلی ندارد و میزان صدای بلندگوها تقریباً رضایت بخش است. زنگ های پلی فونیک 40 گانه و فایل های Mp3 به خوبی پشتیبانی می شوند. 

پکیج این گوشی شامل هدست استریو، شارژر، باتری، آدابتور و دفترچه راهنما می شود.

سخن آخر

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم نوکیا 6103 از خیلی جهات شبیه به مدل قبلی خود یعنی  6101 می باشد. البته این گوشی برای آقایان جذاب تر است. تنها آنتن خارجی این گوشی یک نکته منفی در طراحی آن به شمار می رود. از دیگر معایب آن محدود بودن حافظه داخلی اش است. در عین حال قابلیت بلوتوث این گوشی به همراه وجود EDGE از مزیت های اصلی آن به شمار می روند.

نظرات 3 + ارسال نظر
هانیه سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:26 ب.ظ http://aztobato.persianblog.com

سلام... بازم ممنون به خاطر مطالب جدید و خوبتون.. می‌شه چند تا سوال بپرسم؟ فرق بین VGA , QCIF چیه؟ آیا گوشی‌ای هست که کیفیت دوربین دوم (تصویری‌ش) بهتر از وی‌جی‌ای باشه؟ یه سوال دیگه هم داشتم... الآن کسی بخواد دبلیو۸۵۰ بخره می‌تونه پیدا کنه؟
ببخشید این همه سوال پرسیدم... راستش مرجعی بهتر از شما نمی‌شناسم...

معمولا QCIF و QVGA رو برای کیفیت صفحه نمایش به کار می برنند
اولی برای گوشی های صفحه لمسی و دومی برای مابقی گوشی هاست

در مورد سوال دوم هم من تاحالا ندیدم بیشتر از VGA ولی بعضی از مدل ها در تعداد زوم با هم فرق می کنند

جواب سوال سومتونم باید بگم باید تو پاساژ علاالدین بگردی یا خیابان جمهوری
من دسته یک نفر دیدم و طرف گفت فامیلشون از دبی اورده

اگه تو بازار ببینم حتما قیمتشو در وبلاگ میذارم

ضمنا قیمت گوشی W950 رو ۱۵ آبان در وبلاگ میذارم

هانیه سه‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 10:45 ب.ظ http://aztobato.persianblog.com

یکی دیگه هم بپرسم آخریشه به خدا! اینو یکی از من پرسیده! براش مهمه که منوی گوشیش فارسی باشه... این گوشی‌های جدید سونی اریکسون منوی فارسی دارن؟ یا می‌شه توشون ریخت؟ مثلاً دبلیو ۹۰۰ یا کا۸۰۰؟

اره جدیدن در تمامی مدل های سونی اریکسون میشه برنامه فارسی نصب کرد

محمد پنج‌شنبه 11 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:50 ق.ظ

سلام - خسته نباشید
من یه گوشی میخام که دوربین عکس و فیلمبرداری خوبی داشته باشه خصوصیات دیگش زیاد برام مهم نیست فقط اینکه یه جوری باشه بشه از خودمم عکس بگیرم یعنی لنزش پشتش نباشه فقط. قیمتشم حدود ۳۰۰ یا کمی بیشتر باشه
اگه میشه لطف کنید راهنمائیم کنید. ممنونم

بهترین گزینه نوکیا ۳۲۵۰ با لنز چرخان در پایینه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد