وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Samsung P300 - یک گوشی یا ماشین حساب پیشرفته؟!

 

 

در هر صنعتی بعضی اتفاقات و محصولات روی بازار تأثیر شگرفی ایجاد می کند. محصولات RAZR موتورولا نیز در صنعت تلفن همراه باعث شد شرکت های رقیب تلاش وسیعی را آغاز کنند تا گوشی های نازکی بسازند.

به عنوان نمونه شرکت سامسونگ نیز برای پایه فناوری D500 یک گوشی بسیار نازک به نام P300 ساخته است که در ادامه به بررسی برخی از ویژگی های آن می پردازیم.

قطر P300 با ضخامت 9/8 میلی متر، چهار میلی متر کمتر از گوشی V3 است. همیشه در دنیای دستگاه های همراه یک وسیله غیرمعمول با حذف بعضی توانایی ها ایجاد می شود. ابتدا نگاهی به ابعاد این گوشی می اندازیم و سپس به دیگر خصوصیات آن می پردازیم.

 

فراتر از ماشین حساب

P300 به شکل یک کارت اعتباری چهارگوش به نظر می رسد و قیافه ای کاملاً غیرمعمول دارد. ابعاد این دستگاه 9/8*54*86 میلی متر است. مسلماً احتمال آسیب و ضربه به دستگاهی با این ضخامت بسیار بیشتر از گوشی های معمول است و سامسونگ نیز سعی کرده است با استفاده از فلز در ساخت بدنه محافظت بیشتری از گوشی بنماید. قسمت بالایی صفحه نمایش و در بخش باتری فلزی است و مابقی قسمت ها از پلاستیک تشکیل شده است. این ترکیب وزن گوشی را به 79 گرم رسانده است.

P300 با پوشش چرمی بسیار شبیه به یک ماشین حساب است. با یک نگاه دقیق می توان دریافت که در P300 نمی توان از باتری های معمول استفاده کرد و باید از باتری های با قطر کم استفاده نمود. سامسونگ راه حل جالبی ارائه کرده است و یک باتری اضافی را نیز در جعبه وسایل P300 قرار داده است. با این تجهیزات اضافی وزن گوشی به حدود 137 گرم می رسد. با نصب این کیت اضافی روی گوشی ، اتصال شارژر به گوشی سخت می شود و برای راحتی ابتدا باید شارژر را وصل نمایید و سپس باتری اضافی را روی گوشی نصب کنید. این باتری اضافی به مدت سه روز در حال آماده به کار و چهار ساعت صحبت را پوشش می دهد.

 

صفحه کلید

صفحه کلید P300 نیز به نوبه خود منحصر به فرد است. ردیف چهارم کلیدها وجود ندارد و کلیدهای این ردیف در دو ستون در دو طرف کلیدهای عددی قرار گرفته اند. ستون سمت چپ شامل *، # و دکمه فعال کننده پخش موسیقی است.

این تغییرات که به علت ابعاد گوشی و صفحه نمایش صورت گرفته است، عملاً کار با صفحه کلید را سخت کرده است؛ مخصوصاً این اختلال در هنگام نوشتن SMS به چشم می خورد.

 

صفحه نمایش

در بالای صفحه کلید، صفحه نمایش جا گرفته است که حالت افقی دارد. ابعاد P300 در حد 220*176 پیکسل است. پنج خط متن و سه خط اطلاعات سرویس در صفحه نمایش امکان نمایش دارد. تصاویر شفاف و واضحند و در نور خورشید نیز خوانا هستند. صفحه نمایش از نوع TFT است و توانایی پخش 262 هزار رنگ را دارد.

اگر نگاهی به سمت چپ بدنه گوشی بیندازید، کلیدهای تنظیم حجم صدا را می بینید. در سمت راست نیز دکمه دوربین و محل اتصال شارژر قرار دارد. در پشت بدنه نیز فلاش و دوربین قرار گرفته است.

 

صدا و تصویر

یک پخش کننده Mp3 در دستگاه نصب شده که کار با آن راحت است. P300 توانایی استفاده از کارت حافظه را ندارد و شما باید از حافظه داخلی آن بهره ببرید. فایل های Mp3 را می توانید از طریق بلوتوث یا سیم از کامپیوتر به  P300 منتقل کنید. مقدار حافظه در دسترس کاربر 82 مگابایت است.

سیستم بلوتوث این گوشی از هدست بی سیم استریو نیز پشتیبانی می کند و می توانید به صورت بیسیم و استریو به آهنگ های دلخواه خود گوش دهید.

P300 به سیستم Pictaphone نیز مجهز است که اجازه ذخیره فایل های صوتی با حجم نامحدود (هر مقدار که حافظه موجود است) را می دهد. این توانایی برای استفاده در کنفرانس ها و کلاس های درس فوق العاده کارگشا است.

 

دوربین

دوربین 3/1 مگاپیکسلی P300 از لحاظ تکنیکی کاملاً شبیه به دوربین D500 است. مانند اکثر دوربین های این رده، تصاویر روی صفحه نمایش گوشی بسیار خوب هستند، اما در پی سی کیفیت بالایی ندارند. در تنظیمات دوربین امکان تعیین دقت در شش حالت وجود دارد که حداکثر آن 1280*1024 پیکسل است. کیفیت فشرده سازی تصاویر را نیز می توان در سه حالت تنظیم کرد. پنج نوع صدای متفاوت برای شاتر در نظر گرفته شده است و می توان صدای شاتر را نیز قطع نمود.

دوربین، امکان Multishooting نیز دارد که می تواند 6، 9 یا 15 تصویر را در فواصل یک ثانیه یا کمتر ثبت کند.  کیفیت تصاویر 240*320 پیکسل است و در صورتی که گوشی را در موقع عکسبرداری حرکت دهید، تصاویر محو و کدری را به شما ارائه می دهد. در هر صورت، این امکان جالبی است و می تواند سرگرم کننده باشد.

می توانید افکت های از پیش تعیین شده ای را روی تصاویر اعمال کنید. گوشی می تواند در فرمت 3GP با صدا یا بدون صدا فیلمبرداری کند. تنظیم بخش فیلمبرداری همانند قسمت عکسبرداری است. حداکثر ابعاد فیلم 288*355 پیکسل است و کیفیت قابل قبولی دارد. محدودیتی که طول زمان فیلمبرداری را تعیین می کند، مقدار حافظه آزاد آن است.

چهار مگابایت از حافظه دستگاه نیز به طور جداگانه برای برنامه های جاوا قابل نصب روی گوشی در نظر گرفته شده است. با پشتیبانی از MDP نسخه 2 می توان از بازی های سه بعدی و با دقت بالا روی این گوشی بهره برد.

بلوتوث P300 نسخه 2/1 است و امکانات متعددی مانند Dial up Network، انتقال فایل و پرینت فایل را دارد.

 

سخن آخر

صدای P300 بلند و واضح است. البته در حالی که فایل Mp3 را برای زنگ گوشی انتخاب نمایید، صدا بلندتر از حالت زنگ گوشی MDI است. قدرت ویبراتور گوشی نیز متوسط است. جالب این که، P300 را باید یک گوشی مردانه دانست و به نظر می رسد چندان مورد توجه خانم ها قرار نگیرد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 4 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:10 ب.ظ

اقا میتونی از ان ۷۰ بگید ؟ یک اطلاعاتی از ان ۷۰ میخوام با این که گوشی معروفی است ولی زیاد مطلب در موردش ندیدم میتونم خواهش کنم از شما مطلب در موردش بذاری

فکر کنم در موردش مطلب نوشتم سرچ کن اگه نبود چشم میذارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد