وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Nokia 6233

 

 

نوکیا شصت و دو سی و سه یکی از گوشی های رایج نوکیا با اندازه متوسط و کاربردهای فراوان است که برای جمع کثیری از کاربرانی که دوستدار گوشی های غیر هوشمند 3G هستند، جالب است. صفحه نمایش TFT این گوشی، اسپیکرهای استریو عالی، اسلات کارت حافظه microSD و دوربین 2 مگاپیکسلی از خصیصه های اصلی آن بشمار می روند.

 

خصیصه های اصلی

  • دوربین 2 مگاپیکسلی
  • دوربین ضبط کننده ویدیویی با درجه وضوح VGA
  • اسلات کارت حافظه microSD
  • صفحه نمایش QVGA
  • پخش کننده Mp3 و رادیو FM استریو
  • ساختمان مشکی رنگ
  • پشتیبانی EDGE و 3G
  • اسپیکرهای استریو با تنظیمات 3D
  • بلوتوث، پورت مادون قرمز و پشتیبانی USB
  • صفحه کلید راحت و مناسب

معایب اصلی

  • فقدان دوربین برای مکالمه تصویری
  • فقدان روش ماکرو برای دوربین
  • فقدان فلاش LED برای دوربین
  • رادیو FM فاقد پشتیبانی RDS می باشد
  • دکمه های کناره گوشی به سختی قابل استفاده هستند

نوکیا 6233 در واقع جانشینی برای مدل موفق تجاری 6230 بوده است. هر دوی آنها دارای ساختمانی یکپارچه و محکم، خصیصه های خوب کاربردی، طراحی زیبا و باتری با عمر زیاد هستند.

پکیج 6233 شامل: هدست استریو HS-23 و کارت حافظه microSD 64 مگابایتی می باشد اما همانطور که همیشه به آن اشاره می کنیم محتویات پکیج بستگی به بازار و کشوری دارد که گوشی را از آنجا خریداری می کنید. 6233 در دو رنگ مشکی و نقره ای قابل دسترس است.

ساختمان

نوکیا6233 دارای ساختمانی پلاستیکی به همراه یک فریم فلزی براق است. 6233 ابعادی برابر با 18x46x108 میلی متر و وزنی معادل 110 گرم دارد. با چنین اندازه هایی، مطمئناً این گوشی را نمی توان جزو گوشی های سبک دانست اما زمانیکه آنرا در دست می گیرد بسیار راحت و وزن آن کمتر به نظر می رسد. 6233 از نظر ظاهری شاید یک گوشی ارزان به نظر برسد ولی در هنگام استفاده از آن به خصیصه های کاربردی عالی آن پی خواهید برد.

ساختمان گوشی بسیار محکم و در هنگام استفاده هیچ صدایی از آن ساطع نخواهدشد. بیشتر سطح جلویی گوشی را صفحه نمایش آن تشکیل داده و کمی بالاتر از صفحه نمایش، روزنه نقره ای رنگ اسپیکر قرار گرفته است. در حالیکه 6233 از تماس های ویدیویی پشتیبانی می کند اما فاقد دوربین در سطح جلویی می باشد. تصاویر ویدیویی در مدت تماس بوسیله دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی گرفته می شوند.

در کناره سمت چپ گوشی، یک دکمه میانبر Push-to-Talk و پوشش اسلات کارت حافظه جای گرفته اند. متأسفانه، Push-to-talk فاقد پشتیبانی وسیع است. کمی نزدیک به کلید Push-to-talk، اسپیکر استریو سمت چپ گوشی قرار گرفته. هر کدام از اسپیکرها ابعادی برابر با 15x11 میلی متر دارند.

کناره سمت راست گوشی کلید تنظیم کننده میزان صدا و کلید میانبر دوربین جای دارند. شماره گیری صوتی و فرمان های صوتی پس از فشار طولانی بر روی این کلید به سمت پایین وارد می شوند. در کنار این کلید، دیگر اسپیکر گوشی واقع شده است.            

در قسمت پشتی گوشی، لنز دوربین و در کنار آن آینه برای سهولت در عکس گرفتن از خودتان تعبیه شده است. دیگر قسمت های سطوح پشتی گوشی عاری از هرگونه عنصری می باشد.

در قسمت بالایی گوشی تنها دکمه خاموش/روشن کننده جای گرفته که دسترسی به منو جهت تغییر پروفایل زنگ را نیز امکانپذیر می کند. در قسمت پایین گوشی نیز Pop-port قرار دارد.

 

صفحه کلید

کمی پایین تر از صفحه نمایش صفحه کلید 6233 قرار گرفته است. این صفحه کلید دارای یک کلید هدایت کننده D-Pad که مناسب و استفاده از آن بسیار راحت است. به نظر می رسد که این کلید بسیار راحت تر از نمونه هایی است که در مدل های سری K سونی اریکسون استفاده شده است.

نوشتن بوسیله صفحه کلید 6233 بسیار راحت است. کلیدها به خوبی جاسازی شده اند که این امر تایپ کردن با انگشت های بزرگ را راحت کرده و برای یادگیری استفاده از آن نیاز به تمرین و زمان نخواهید داشت. این صفحه کلید یکی از مناسب ترین صفحه کلیدها به شمار میرود. یک فشار طولانی بر روی عدد صفر، مرورگر وب گوشی را فعال می کند

نور پیش زمینه صفحه کلید آبی رنگ است و تمام کلیدها به جز کلید هدایت کننده D-pad، به صورت یکسان روشن می شوند. البته این امر استفاده از گوشی در تاریکی را مانع می شود.

 

باتری

پوشش باتری تقریباً نیمی از قسمت پشتی گوشی را به خود اختصاص داده است. باتری 6233 از نوع Li-Polymer 1100 mAh می باشد که تأمین کننده 4 ساعت زمان مکالمه در شبکه های GSM و 3 ساعت و 10 دقیقه در شبکه های 3G و همچنین 340 ساعت حالت آماده است. جایگاه سیم کارت در زیر باتری می باشد که با جابجا کردن پوشش باتری، امکان دسترسی به سیم کارت فراهم می شود.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6233 از نوع TFT با درجه وضوح QVGA (320x240 پیکسل) می باشد که در نور مستقیم خورشید نیز  خوانا و قابل رویت است.

در حالت آماده استاندارد، میزان سیگنال، وضعیت باتری، ساعت و تاریخ، نام اپراتور و پروفایل فعال (در صورتیکه که متفاوت با پروفایل نرمال باشد) نمایش داده می شوند. دو کلید نرم را می توانید به کاربردهایی که نسبت به بقیه اولویت دارند، اختصاص دهید. یک منو به نام Go To وجود دارد که شامل کاربردهایی که مکرراً استفاده می شوند، می باشد. هر یک از چهار مسیر کلید D-pad را می توانید به یک کاربرد اختصاص دهید.

یکی دیگر از اختیارات جالب 6233، حالت آماده فعال این گوشی است؛ در این حالت تمام آیکون های برگزیده، کاربردهای موسیقی، رویدادهای نزدیک در تقویم و یادداشت ها، نمایش داده می شوند که بسیار شبیه به گوشی های سیمبیان دار سری S60 نوکیا است. زمانی که حالت آماده فعال را روشن می کنید، فشار به سمت بالای کلید D-Pad امکان دسترسی به آیکون ها و کاربردهای برگزیده مانند: پخش کننده موسیقی، رادیو FM یا تقویم را فراهم می کند.

6233 دارای تم های گرافیکی نیز هست اما با عوض کردن تم ها تمام جزئیات تغییر نمی کند. یک اختیار خوب در مورد 6233 این است که می توانید رنگ های متن را در حالت آماده تغییر دهید. متأسفانه، تغییر رنگ برای تمام منوها امکانپذیر نیست.
کیفیت هدست های گوشی بسیار عالی و قابل قبول است. صدا به اندازه کافی بلند و واضح می باشد. گوش دادن به صدا از طریق اسپیکر های استریو 6233 لذتخش است و یکی از بهترین ها در بین گوشی های موبایل به شمار می رود. 6233 دارای عوامل بم نیز هست که سبب وضوح بیشتر صدا شده و حتی در بیشترین میزان نیز هیچ تحریفی ندارد.
  

منوی اصلی به چهار روش قابل تنظیم است: بصورت لیست، بصورت ماتریس3x4، بصورت ماتریس 3x3 همراه با نام و بصورت لیست افقی. دومین اختیار شامل 12 آیکون می شود که نسبت به بقیه موارد از تمام سطح صفحه استفاده شده است.

 

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن 6233 قابلیت ذخیره 500 شماره را دارد که در مقایسه با مدل های  6230 و 6230i که تا 1000 شماره را ذخیره می کنند، یکی از معایب آن به شمار می رود. بطور معمول دفترچه تلفن های نوکیا را به سه شکل می توان نمایش دارد: بصورت یک لیست استاندارد، بصورت لیست همراه با نام و شماره و یا بصورت لیست همراه با نام و عکس. جستجو در دفترچه تلفن نیز با تایپ حرف اول نام شخص موردنظر امکان پذیر است. شماره های سیم کارت نیز همزمان با شماره های گوشی و یا بصورت جداگانه نمایش داده می شوند.

برای هر شخص امکان اختصاص تا 5 شماره، آدرس، یادداشت، یک عکس، یک آهنگ و .... فراهم شده است. یکی از نوآوری های سری S40 نوکیا این است که می توانید برای آهنگ زنگ از فایل های ویدیویی استفاده کنید البته قابل ذکر است که این فایل ها کیفیت صدای خوبی ندارد. گروه بندی و اختصاص دادن آهنگ زنگ و عکس نیز امکانپذیر است.

برای دفترچه تلفن دو نوع تنظیم قلم وجود دارد در حالی که برای پیام ها و مرورگر وب، سه نوع تنظیم قلم خواهید داشت. کوچکترین اندازه قلم تنها زمانی که مایل به دیدن پیام ها در یک بلوک هستید، مورد استفاده قرار می گیرد.

تعداد تماس های از دست رفته در یک پنجره در صفحه نمایش اصلی ظاهر می شود. البته این شماره ها همراه با زمان و جزئیات دیگر ذخیره می شوند. برای تماس های ارسالی و دریافتی نیز فلدر هایی وجود دارد که امکان ذخیره تا 20 شماره را همراه با زمان و جزئیات دارد.

 

پیام ها

نوکیا 6233 از SMS، MMS، ایمیل ها و Push-to-talk پشتیبانی می کند. در کل نوکیا 6233، MMS صوتی و SMS را ارائه می دهد. زمانی که شروع به نوشتن یک پیام جدید می کنید، این فرصت را دارید که اول شماره شخص موردنظر برای ارسال پیام را وارد کرده و سپس شروع به نوشتن کنید. ویرایشگر پیام ها دارای یک شمارنده برای ثبت تعداد حرف های که نوشته اید دارد. یک دیکشنری T9نیز برای سهولت در نوشتن نیز وجود دارد.

پس پایان نوشتن پیام، می توانید شماره شخص موردنظر را وارد کرده ، یا از دفترچه تلفن انتخاب کرده و یا از بین کسانی که اخیراً برای آنها پیام ارسال کرده اید، انتخاب کنید. گزارش تحویل SMS را هم میتوانید برای تک تک پیام ها و هم برای کل پیام های ارسالی فعال کنید.

نوکیا 6233 ورژن جدیدی از ویرایشگر MMS را داراست که شامل: متن، یک عکس، یک کلیپ صوتی، فایل ویدیویی، یک کارت تجاری و یا یک یادداشت تقویم می شود. پشتیبانی ایمیل 6233نیز یک کاربرد جاوا است و از POP3 و IMAP4 پشتیبانی و از پیوست ها نیز به خوبی حمایت می کند. البته محدودیتی برای اندازه پیوست ها وجود دارد که حجم هر پیوست حداکثر می تواند 300 کیلو باشد.

 پخش مستقیم فایل های موسیقی ذخیره شده در حافظه گوشی یا کارت حافظه امکانپذیر است. در این قسمت شما می توانید لیست پخش کننده ایجاد کرده و بوسیله کابل USB آنها را انتقال دهید.

پخش کننده Mp3 یا AAC در 6233 نسبتاً ساده است. کنترل کننده موجود شامل خاموش/روشن (start/stop)، بازچینی (rewind)، آهنگ بعدی (next track)، آهنگ قبلی (previous track) می شود. اگر پخش کننده را در صفحه نمایش کوچک کنید، نام آهنگ در حالت آماده فعال صفحه نمایش ظاهر می شود. در حالت آماده فعال صفحه نمایش حتی عقب و جلو کردن آهنگ ها، تکرار و ... امکانپذیر است. صدای آهنگ ها بسیار عالی و استریو و شامل عوامل بم نیز می باشد. فایل های ویدیویی نیز از طریق مدیاپلیر پخش می شوند.

اگر از پخش کننده موسیقی و مدیاپلیر 6233 خسته شدید، می توانید از رادیو FM گوشی که قابلیت ذخیره 20 کانال را دارد، بهره ببرید البته قابل ذکر است که این رادیو فاقد RDS می باشد. تنها زمانی می توانید به رادیو گوش دهید که از هدست استفاده کنید زیرا هدست نقش آنتن را ایفا می کند.

مدیریت فایل ها به خوبی عمل می کند و امکان ایجاد فلدر، علامت گزاری چندین فایل و یا انتخاب تمام فایل ها و جابجا کردنشان را برای کاربر فراهم می کند. مدل های قبلی سری 40 نوکیا مانند 6270 و 6280 امکان علامت گزاری نداشتند. امکان مرتب کردن فایل ها با اسم، همراه با تاریخ، با فرمت و یا با توجه به اندازه وجود دارد.

حافظه داخلی 6233، 6 مگابایت می باشد البته یک حافظه 64 مگابایتی نیز همراه گوشی تحویل خریدار می شود.

عکس ها هم به صورت لیست و هم بصورت کوچک و یا بصورت لیستی همراه با جزئیات و یا بصورت ماتریسی 4x3 نمایش داده می شوند. امکان مشاهده عکس ها بصورت کامل و بزرگ در صفحه نمایش وجود دارد که با استفاده از کلید D-pad میتوانید به جلو و عقب حرکت کنید. امکان بزرگ نمایی نیر فراهم شده است.

 

دوربین

نوکیا 6233 مجهز به دوربین 2 مگاپیکسلی با بیشترین درجه وضوح 1600x1200 پیکسل می باشد البته می توانید از درجه وضوح کمتر نیز استفاده کنید. این دوربین دارای 8X زوم دیجیتال است. دکمه کناره سمت راست و یا کلید Ok جهت عکس گرفتن مورد استفاده قرار می گیرند. البته دکمه میانبر دوربین کمی محکم است و فشار آن نسبتاً سخت است. زمانی که مایلید عکسی با بالاترین درجه وضوح بگیرید، در حدود 3 ثانیه زمان برای ذخیره عکس به طول می انجامد البته در موقعیت های ضعیف از لحاظ میزان روشنایی، این مدت به 4 ثانیه می رسد.

نوکیا 6233 دارای روش شب، تایمر و روش متوالی عکس گیری که در این روش دوربین 4 عکس متوالی می گیرد، می باشد. یکی از خصیصه های خوب دوربین این است که میتوانید صدایی که هنگام عکس گرفتن از آن ساطع می شود را قطع کنید. کیفیت عکس های گرفته شده توسط 6233 متوسط و درجه وضوح خوبی دارد. 

یکی از خصیصه های برانگیختنی دوربین 6233 این است که این دوربین قابلیت ضبط ویدیویی با درجه وضوح VGA (640x480 پیکسل) را نیز دارد. کلیپ های ویدیویی با فرمت 3gp و سرعت 15 فریم در ثانیه ضبط می شوند. امکان تنظیم میزان روشنایی و تغییرات رنگ هم فراهم شده است.

نوکیا 6233 دارای پشتیبانی سه باند GSM (900MHz، 1800MHz و 1900MHz) همراه با CSD، HSCS، GPRS کلاس 10، EDGE کلاس10 و UMTS برای انتقال سریع اطلاعات می باشد.

6233 همچنین مجهز به مرورگر XHTML همراه با پشتیبانی2.0  WAP می باشد. این مرورگر نسبتاً ساده است و سه نوع اندازه قلم دارد. باید به این نکته توجه کرد که در مقابل سایت های HTML خیلی رضایت بخش نیست. جستجو توسط گوگل نیز اصلاً خوب نیست و بصورت افقی نیز امکان استفاده از مروگر وجود ندارد.

از نوکیا 6233 بعنوان مودم برای اتصال به اینترنت می توان استفاده کرد. از طریق بلوتوث، پورت مادون قرمز و یا بوسیله کابل USB می توانید به PC و دیگر دستگاه ها متصل شوید. گوشی از پروفایل های بلوتوث پشتیبانی می کند. این پروفایل ها عبارتند از: هندزفری، هدست، پروفایل object push، پروفایل file transfer، پروفایل dial-up networking، پروفایل SIM access و پروفایل serial port.

نوکیا 6233 یک منوی سازمان دهنده جداگانه دارد. ساعت هشداردهنده تنها قابلیت ثبت یک هشدار  اما امکان تنظیم برای تکرار بصورت روزانه یا هفتگی وجود دارد. کاربردهای تقویم 6233 نیز افزایش یافته اند. در حالت ماهانه شامل جزئیاتی مانند هفته ها و روزهای هفته است درحالی که در حالت هفتگی تنها شامل جزئیاتی همچون روز و ساعت می شود.

تقویم دارای پنج نوع رویداد می باشد: ملاقات ها، تماس ها، روز تولد، یادداشت ها و یادآوری کننده. یادآوری کننده شامل موضوع، مکان، زمان شروع و زمان پایان، روز و زمان یادآوری، نوع یادآوری (روزانه، هفتگی، ماهانه و یا سالیانه می شود. امکان همسان سازی تقویم با PC نیز وجود دارد.

لیست To-Do 6233 بسیار ساده است. در اینجا تنها به اضافه کردن یک موضوع، یک اولویت، یک دوره و یک نوع یادآوری نیاز پیدا خواهید کرد.

نوکیا 6233 همانند دیگر مدلهای سری 40 نوکیا دارای ضبط کننده صدا می باشد که مدت زمان ضبط، بستگی به میزان حافظه خالی موجود دارد. این ضبط کننده زمانی که اتصال GPRS فعال است، قابل استفاده نیست اما در هنگام مکالمه تلفنی می توانید آنرا روشن کنید و این بستگی به انتخاب شما دارد که فایل در حافظه گوشی ذخیره شود یا در کارت حافظه. 6233 از فرمت amr استفاده می کند و هر یک دقیقه ضبط در حدود 100 کیلوبایت فضا را اشغال می کند.

منو دارای یک تایمر معکوس و یک کرونومتر می باشد. کاربردهای جاوا نیز شامل یک مبدل، ساعت جهانی و یک ماشین حساب می شود.

6233 قابلیت نمایش فایل های MS Office و فایل های Adobe Acrobat PDF را ندارد.

نوکیا 6233 از جاوا 2.0 پشتیبانی می کند. دو بازی در این گوشی وجود دارد که عبارتند از: Sudoku و Snake III. بازی Snake III از نظر گرافیکی جالب و بسیار سرگرم کننده است. بازی Sudoku یک بازی swf می باشد که نسبتاً هم محبوب است.

 

سخن آخر

نوکیا 6233 در مقایسه با دیگر مدل های سری 40 نوکیا دارای معایب زیادی است و می توان آن را جانشینی برای مدل های 6230 و 6230i دانست. طراحی این گوشی زیباست اگرچه با نگاه اول، گوشی گران قیمیتی به نظر نمی رسد. البته نمی توان از خصیصه های خوب آن صرف نظر کرد.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
احمد دوشنبه 29 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 02:27 ب.ظ

می خواستم قیمت گوشی رو تو ایران بدونم و مسیج تصویری چگونه ارسال می شود . ممنون

برای گرفتن قیمت گوشی ها به این ادرس برو
http://mobilcenter.persiangig.com/index.htm

مسیج تصویری هم مثل مسیج عادی ارسال میشه البته سیاه سفید

ولی یه ترفندی وجود داره تو نوکیا سری ۶۰ که می تونی عکس رنگی با مسیج بفرستی ولی این کار ۱۵ تا مسیج معمولی خرج داره
به زودی این ترفند رو در وبلاگ ارائه میدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد