وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Samsung X820 (باریکترین گوشی طرح ساده دنیا)

 

 

سامسونگ X820 با ضخامت 9/6 میلی متر، باریکترین گوشی در جهان بشمار می رود. در عین حال این گوشی دارای خصیصه های عالی، صفحه کلید راحت و مناسب و صفحه نمایش بی نظیر است.

خصیصه های کلید

  • بی نهایت باریک (9/6 میلی متر)
  • صفحه کلید راحت
  • صفحه نمایش افقی با کیفیت بالا
  • 82 مگابایت حافظه داخلی
  • EDGE و بلوتوث

معایب اصلی

  • فقدان پروفایل زنگ
  • فقدان پورت مادون قرمز
  • فقدان کارت حافظه
  • آهنگ زنگ و حالت لرزشی بصورت همزمان عمل نمی کنند

سازندگان کره ای اقدام به ساخت باریکترین گوشی دنیا کرده اند و حاصل آن مدل X820 بوده است.

رقابت بین سازندگانی که سعی بر ساخت گوشی های باریک دارند بسیار تنگاتنگ است و همان طور که مطلعید اولین گوشی باریک توسط شرکت موتورولا با نام RAZR و به ضخامت 9/13 میلی متر بوده که سبب شگفتی و حیرت کاربران شد. پس از آن مدل دیگر RAZR با ضخامت 12 میلی متر متولد شد و اکنون سامسونگ با ارائه مدل X820 شایستگی خود را نشان می دهد.

همراه با مدل X820، سامسونگ دو مدل باریک دیگر به نام های D830 (با ضخامت 9/9 میلی متر) و D900 (با ضخامت 9/12 میلی متر) را نیز معرفی کرده است.

 

ساختمان    

تمام سطح X820 مشکی رنگ است و تنها عناصر متفاوت، نوار نقره ای رنگ قسمت بالا، لوگوی سازنده و نوشته های روی صفحه کلید است. طراحی آن زیبا و ساختمانی یکپارچه و محکم دارد و در هنگام استفاده از آن هیچ صدایی ساطع نمی شود. X820 را به سختی می توان یک گوشی عجیب و یا استثنایی دانست و این به سبب ابعاد 50×113 میلی متری آن که در مقایسه با دیگر گوشی ها کاملاً معمولی می باشد، است. وزن این گوشی نیز معادل 66 گرم است.

در کناره سمت راست گوشی، یک دکمه میانبر دوربین و اتصال دهنده بلندگوها و شارژ قرار گرفته اند. این اتصال دهنده بوسیله یک درپوش محافظت می شود. کلید دوجهته کنترل کننده میزان صدا در قسمت چپ واقع شده است. در قسمت بالا و پشت گوشی، لنز دوربین جای گرفته است و کمی پایین تر از آن باتری قرار دارد.

 

باتری

باتری X820 از نوع Li-Po با گنجایش 800 mAh می باشد (که ممکن است در دیگر بازارها باتری با گنجایش 630 mAh باشد). باتری با گنجایش 630 mAh، تأمین کننده 210 ساعت حالت آماده و 2 ساعت و نیم زمان مکالمه است. اگر به مدت طولانی از کاربردهای گوشی استفاده کنید، هر یک روز در میان نیاز به شارژ مجدد گوشی پیدا خواهید کرد.

 

صفحه نمایش

سطح وسیعی از قسمت جلوی گوشی را صفحه نمایش افقی گوشی پوشانده است. اولین گوشی ساخت سامسونگ با صفحه نمایش افقی مدل i320 بوده است و مدل بعدی پس از X820، مدل P300 می باشد. البته این نوع صفحه نمایش مشابه با صفحه نمایش تلویزیون و کامپیوتر و پخش کننده های مالتی مدیا است. قابل ذکر است که بوسیله صفحه نمایش افقی، خواندن پیام ها و صفحات اینترنتی و مروگر WAP راحتر صورت می گیرد.

صفحه نمایش سامسونگ X820 از نوع TFT با درجه وضوح 220×176 پیکسل و قابلیت نمایش 262 هزار رنگ را دارد. همانند بیشتر صفحه نمایش گوشی های سامسونگ، رنگ های صفحه نمایش عمیق و کانتراست و میزان روشنایی آن بسیار عالی است. تنها نکته منفی در مورد این صفحه نمایش، ناخوانا بودن در نور مستقیم خورشید است. 

صفحه نمایش کمی پس از آن که صفحه کلید را قفل می کنید خاموش می شود و با فشار یکی از کلیدها بصورت تصادفی (حتی اگر صفحه کلید قفل باشد)، صفحه نمایش مجدداً روشن می شود.

کلیدهای صفحه کلید نسبتاً بزرگ هستند و سطح آنها کاملاًّ صاف است. تایپ کردن با این صفحه نمایش بسیار راحت و سریع صورت می گیرد، عکس العمل کلیدها نیز بسیار سریع و بدون مکث  است و زمانیکه شروع به تایپ کردن می کنید، خواهید یافت که باریکی این گوشی سبب راحتی دو چندان این عمل شده است.

 

دوربین

سامسونگ X820 مجهز به یک دوربین 2 مگاپیکسلی است که قابلیت گرفتن عکس با کیفیت خوب را دارد. دوربین X820 را به سختی می توان با بهترین ها در بازار مقایسه کرد اما نتیجه عکس های آن متوسط هستند. بیشترین درجه وضوح برای عکس ها 1600×1200 پیکسل است. تعادل سفیدی بسیار عالی رنگ ها عمیق هستند. در منوی دوربین چندین کاربرد وجود دارد که یکی از جالب ترین آنها اختیار ISO می باشد که به شما امکان ایجاد تصاویر ساختگی را می دهد.

سامسونگ X820 توانایی ضبط ویدیویی با درجه وضوح 352×288 پیکسل را نیز دارد. هنگام فیلم گرفتن می توانید از بزرگنمایی، تغییر میزان روشنایی و دیگر تنظیمات استفاده کنید. فایل های ویدیویی با فرمت Mp3 در گوشی ذخیره می شوند. انتقال اطلاعات و فایل ها به راحتی از PC به گوشی صورت می گیرد و از بلوتوث نیز در این رابطه می توان استفاده کرد.

 

منو

طراحی منوی اصلی X820، کاملاً جدید است. آیکون های رنگی سرزنده قبلی جای خود را به آیکون های ساده و تک رنگ اما زیبا و باسلیقه داده اند. سمت چپ صفحه نمایش شامل یک ماتریس از 9 آیکون است و هنگامی که آیکونی را انتخاب می کنید در سمت راست گوشی با فرمتی بزرگتر همراه با یک توضحیح در بالای صفحه ظاهر می شود. هر کدام از این نه آیکون رنگ متفاوتی دارند. منوی فرعی تنها به صورت لیست نمایش داده می شوند. زمانی که آیتمی انتخاب می شود، پیش زمینه آن به رنگ نارنجی تغییر می کند و با سایز بزرگتر متحرک می شود. البته شاید رنگ نارنجی خیلی هم خوشایند به نظر نرسد.  

پیش زمینه مشکی رنگ صفحه نمایش کاملاً مناسب و برازنده X820 است در حالی که ورژن سفید رنگ منو نیز مطلوب برای استفاده در روزهای آفتابی تابستان است که سبب راحتی خواندن صفحه نمایش می شود. با استفاده از کلیدهای عددی میانبر می توانید در منو حرکت کنید. هر چهار جهت دکمه کنترل در حالت آماده قابل استفاده هستند. کلیدهای عددی را می توانید به میانبرهای مختلف اختصاص دهید که به سرعت به محتویات انتخابی خود دسترسی پیدا کنید. قابل ذکر است که کاربردهای کلیدهای نرم نیز تغییر نکرده است: کلید سمت چپ، منوی اصلی را باز می کند یا انتخاب ها را تثبیت می کند در حالیکه کلید سمت راست برای برگشت به سطح بالایی، کاربرد دارد. کلید قرمز رنگ نیز برگشت به حالت آماده صفحه نمایش است.

 

دفترچه تلفن

حافظه سامسونگ X820 برای ذخیره تا 1000 شماره، گنجایش دارد. برای هر نام امکان اختصاص تا 12 محتوی وجود دارد. شماره های ثبت شده در روی سیم کارت و گوشی همزمان نمایش داده می شوند. جستجو در بین اسامی دفترچه تلفن، بوسیله تایپ تک تک حروف فرد موردنظر امکانپذیر است. قابل ذکر است که هم از طریق نام و هم از طریق نام خانوادگی جستجو صورت می گیرد.

امکان گروه بندی نیز فراهم شده که می توانید به هر گروه یک آهنگ زنگ و یا یک تصویر اختصاص دهید. تنها مزیت گروه ها، ارسال پیام بصورت انبوه است.

سامسونگ X820 هیچ پروفایل زنگی ندارد؛ به این معنا که فیلتر کردن تماس ها نیز امکانپذیر نیست. برای ملودی زنگ می توانید از آهنگ های پلی فونیک و فایل های Mp3 استفاده کنید. البته یکی از معایب X820 این است که استفاده از  زنگ و حالت لرزشی بصورت همزمان وجود ندارد.

اسپیکر اصلی به اندازه کافی بلند است و در بالاترین سطح صدا، واضح و کیفیت خوبی دارد.

 

پیام ها

ویرایشگر SMS قابلیت نمایش 5 خط متنی را در صفحه نمایش دارد و همچنین دارای یک شمارنده حروف نیز می باشد. دیکشنری T9 نیز برای سهولت در تایپ وجود دارد.

ویرایشگر MMS نیز دارای چندین خصیصه جالب است: این ویرایشگر امکان ذخیره بیش یک صفحه را دارد، که هر کدام می توانند شامل متن، تصویر، فیلم و یا ملودی شوند. در کل، مستقیماً از طریق منو می توانید کارت تجاری، برنامه ساعت کار، سالگرد، یادداشت، آیتم طرح ها و دیگر فایل ها "another file" را وارد کنید.

پیشتیبانی ایمیل X820 به خوبی عمل می کند و امکان ایجاد 5 نوع حساب POP3/IMAP را برای شما فراهم و به صورت خودکار آنها را بررسی و از پیوست ها نیز حمایت می کند.

سامسونگ X820 قابلیت پخش موسیقی Mp3 را دارد. البته نکات منفی برای این گوشی وجود دارد که اولین آنها فقدان اسلات کارت حافظه می باشد. حافظه داخلی این گوشی 82 مگابایت است که برای ذخیره موسیقی کافی به نظر نمی رسد. گذشته از این، X820 فاقد رادیو می باشد بنابراین برای دوستداران موسیقی خیلی جذاب نیست.

تقویم X820 به صورت ماهانه، هفتگی و یا روزانه نمایش داده می شود. چهار نوع اطلاعات را می توانید در تقویم وارد کنید که شامل نام، یادداشت، مکان، تاریخ و زمان شروع و پایان می شود. از این طریق می توانید یک برنامه کاری مدرسه برای خود را ایجاد کنید. تنها مشکل این است که گوشی هر روز آنرا تکرار می کند. یک اختیار برای ثبت سالگرد در تقویم وجود دارد که بصورت سالیانه تکرار می شود. گوشی توانایی ذخیره 100 یادداشت را دارد. 

سامسونگ X820 از GPRS و EDGE کلاس 10 پشتیبانی می کند. مسلماً از گوشی به عنوان مودم برای اتصال به دیگر دستگاه ها از طریق کابل یا بلوتوث می توان استفاده کرد.

امروزه هیچ گوشی ای بدون فناوری جاوا وجود ندارد و سامسونگ X820 نیز از این قاعده مستثنی نیست. دو بازی از پیش نصب شده در گوشی وجود دارد: اولین بازی نزدیک به بازی مشهور Sokoban می باشد که در آن باید از خرگوشی برای جمع آوری تمام هویج هایی که در مسیری مارپیجی قرار گرفته اند، استفاده کنید. بازی دیگر این گوشی بازی فوتبال است. بازی های اضافی را می توانید از اینترنت بوسیله WAP یا بلوتوث، دانلود کنید.

X820 دارای ضبط کننده صدا است که برای اضافه کردن به ایمیل یا MMS کاربرد دارد. بیشترین زمانی که امکان ضبط خواهید داشت یک ساعت می باشد.

پخش کننده موسیقی سامسونگ X820، از نظر گرافیکی نکته خاصی ندارد اما می توانید آن را بصورت کوچک در صفحه نمایش قرار دهید. از دیگر کابردهای گوشی می توان به ماشین حساب، ساعت جهانی، مبدل واحد فیزیکی، تایمر و کرونومتر اشاره کرد.

زنگ هشدار دهنده X820 سه نوع حالت جداگانه دارد، دو نوع آنها امکان تنظیم برای تکرار به صورت روزانه یا تنها یک بار را دارند و نوع سوم تنها برای روزهای کاری قابل تنظیم است.

X820 همچنین مجهز به به ویرایشگر عکس نیز هست که دارای 9 تنظیم است از جمله آنها می توان به امکان چرخاندن تصاویر و تغییر اندازه به میزانی که مناسب برای MMS باشد، اشاره کرد.

 

سخن آخر

هیچ شکی نیست که باریکی خیلی زیاد یکی از بزرگترین مزیت های مدل جدید سامسونگ X820 به شمار می رود. البته نباید صفحه نمایش عالی و صفحه کلید مناسب آن را از یاد برد. ضروری است که قیمت و خصیصه های دیگر گوشی را با رقبایش مقایسه کرد؛ برای مثال فقدان اسلات کارت حافظه. با تمام اینها X820 دوستاران خود را خواهد داشت.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
سینا ارزانی یکشنبه 2 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:22 ب.ظ http://www.gsmworld.ir

دقیقا تو راست میگی . لینک من رو از لینکدونی خودت پاک کن. اما بدلایلی تصمیم گرفتم فعلا تبادل لینک نکنم.

مهدی پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 09:33 ق.ظ

سلام :
من بعلت مشکلی که دارم باید سیم کارتم را بسوزانم و از راههای مختلفی( مثل در آوردن باتری در هنگام زنگ خوردن و کمی مرطوب کردن سیم هم استفاده کردم. عاجزانه خواهش می کنم اگر راهی میدونی که شکل ظاهر سیم کارت حفظ بشه ولی بسوزه به من سریعا ایمیل کن با تشکر از محبتت.
مهدی

می تونی PIN CODE گوشی رو فعال کنی
سپس دوباره گوشی رو خاموش و روشن کنی
اینبار در ابتدا ازت کد می خواد
چند تا کد اشتباه بده سیم کارتت می سوزه

اصلا برای چی می خوای بسوزونی؟ سیم کارت جدید ۷ تومن آب می خورها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد