وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

واژه‌نامه تلفن‌های همراه

 

این روزها بحث تلفن‌های همراه بسیار داغ شده است و اغلب مجلات تخصصی و غیر‌تخصصی مرتبط با IT و حتی بسیاری از مجلات عمومی و اجتماعی هم به نوعی به این مبحث پرداخته‌اند. دسته‌ای از این مجلات هم یک بخش خاص را به پرسش و پاسخ و رفع اشکال کاربران این نوع تلفن‌ها ا‌ختصاص داده‌اند. همچنین بیشتر انجمن‌های اینترنتی که تا مدتی قبل مملو از کاربران خاص IT بودند، این روزها پر از کاربران عادی تلفن‌های همراه شده‌اند که برای پیدا کردن یک نرم‌افزار یا کد‌های مخفی، در این‌گونه انجمن‌ها عضو می‌شوند. با کمی دقت در نوشته‌ها و خواسته‌های این کاربران و پاسخ‌هایی که از سوی کاربران حرفه‌ای‌تر دریافت می‌کنند می‌توان به یک نکته مهم پی برد و آن این‌که اغلب پاسخ‌ها بیش از اندازه تخصصی هستند. به عنوان مثال، یک کاربر عادی سؤال می‌کند که چرا تلفن همراه من در یک کشور خارجی از کار می‌افتد؟ و پاسخ کاربر حرفه‌ای به این سوال این است که احتمالا تلفن همراه شما از کانال ارتباطی‌ای استفاده می‌کند که باند مرتبط با آن در سیستم شبکه کشور مذکور موجود نیست! بسیار طبیعی است که این کاربر با پاسخ داده شده قانع نمی‌شود. زیرا نمی‌داند که کانال ارتباطی و باندهای گفته شده چه هستند. این واژه‌نامه به شما کمک می‌کند حداقل در هنگام خرید یک گوشی تلفن همراه، حرفه‌ای‌تر عمل کنید!


2G اشاره به نسل دوم تلفن‌های همراه دارد. (نسل اول تلفن‌های همراه، آنالوگ بودند). البته این اصطلا‌ح بیش از آن‌که یک سری از گوشی‌های تلفن همراه را در بر بگیرد، یک دوره زمانی را توضیح‌می‌دهد که طی آن گوشی‌های همراه شامل استانداردهای GSM ،CMDA و TDMA بودند.

 

 2.5G نوع پیشرفته تلفن‌های همراه 2G که علاوه بر صدا، امکان استفاده از سرویس‌ بسته‌های اطلاعاتی را ارائه می‌کرد؛ مثل GPRS.

 

3G یک سری از استانداردهای بهبود‌یافته در سطح جهانی برای شبکه‌های تلفن‌های همراه که نسبت به نسل دوم قابلیت‌های بسیار بهتری برای انتقال داده‌ها و اطلاعات ارائه می‌دهد. در این استاندارد جدید، پهنای باند انتقال اطلاعات از 128 کیلوبایت در بالاترین حالت ممکن، به دو مگابایت در ثانیه ارتقا پیدا کرده است. این سرعت انتقال داده، امکان استفاده از انواع فایل‌های رسانه‌ای (مثل فایل‌های موسیقی و ویدیویی) و همچنین قابلیت‌های پیشرفته رومینگ (جابه‌جایی دارنده تلفن) را شامل می‌شود. نسل چهارم تلفن‌های همراه به تلفن‌هایی اطلاق می‌شود که در آن‌ها انتقال اطلاعات با سرعت بیست مگابایت در ثانیه امکان پذیر است. این نوع گوشی‌ها برای مشاهده برنامه‌های تلویزیونی مناسب هستند. پیش بینی می‌شود این نسل از تلفن همراه از سال 2006 و حداکثر تا سال 2010 میلادی به بازار عرضه شود.

 

802.11b استاندارد اصلی ارتباطات بی‌سیم و یکی از چند گونه مختلف ارتباطات بی‌سیم که توسط موسسه جهانی مهندسان الکترونیک به ثبت تعریف شده است. این استاندارد با سرعت انتقال اطلاعات برابر یازده مگابایت در ثانیه، کندترین نوع از ارتباطات Wi-Fi است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته هنوز هم از روشDSL و بسیاری از روش‌های معمول ارتباط توسط مودم‌ها، سریع‌تر عمل می‌کند. معمولاً از این روش برای ارتباط بین لپ‌تاپ‌ها با کامپیوترهای خانگی استفاده می‌شود. برای استفاده از این قابلیت، باید هم تجهیزات همراه و هم کامپیوتر خانگی به آداپتور Wi-Fi مجهز باشند.

 

802.11a یک روش ارتباطی Wi-Fi که سریع‌تر و گران‌تر از 802.11b است. این روش با سرعتی بسیار بالا (54‌مگابایت در ثانیه) کار‌می‌کند و متأسفانه امکان هماهنگی با شبکه‌های 802.11b را ندارد. این استاندارد عموما توسط شرکت‌ها و اداراتی استفاده می‌شود که می‌خواهند شبکه‌های داخلی راه بیندازند و برای کاربران عادی استفاده چندانی ندارد.

 

 802.11g نسل جدید شبکه‌های Wi-Fi که همانند 802.11a سرعت بسیار بالایی دارد. اما ازامکان هماهنگی با شبکه‌های 208.11b نیز برخوردار است. (هرچند آداپتور آن تقریبا دوبرابر آداپتور 802.11b قیمت دارد). استفاده از این فناوری هنوز چندان عمومیت پیدا نکرده است. اما اغلب کاربران حرفه‌ای معتقدند که به زودی جایگزین دو روش قبلی خواهد شد.

 

 Access Point این عبارت به مکان دریافت‌کننده Wi-Fi اطلاق‌‌‌می‌شود که با آداپتور Wi-Fi شما ارتباط برقرار می‌کند و امکان دسترسی به اینترنت را فراهم می‌نماید. این روش دسترسی به اینترنت در ایران چندان معمول نیست. اما می‌توان یک Access Point خانگی را به‌وسیله فرستنده و گیرنده ‌Wi-Fi برقرار کرد. برخی از هتل‌های گران‌قیمت از این روش برای سرویس‌دهی به مشتریان خود استفاده می‌کنند. معمولاً Access Point یک هتل در لابی هتل قرار دارد تا کاربران بتوانند با قرار‌گرفتن در آنجا از امکان دستیابی به اینترنت برخوردار شوند.

 

 AirPort یک روش Wi-Fi که مورد استفاده لپ‌تاپ‌های PowerBook شرکت اپل است. البته این روش همان روش802.11b است که شرکت اپل در لپ‌تاپ‌های خود نام AirPort را بر آن گذاشته‌است. این روش به خوبی با شبکه‌های 802.11b عادی هماهنگ است.

 

AirTime بازه زمانی دقیق مکالمه با تلفن همراه. بسیاری از شرکت‌های مخابراتی بر اساس میزان زمان در حال مکالمه در‌هر‌ماه قبض هزینه صادر می‌کنند. البته در برخی از شرکت‌های مخابراتی، مقدار هزینه AirTime به زمان استفاده از تلفن همراه در شبانه روز نیز بستگی دارد. (مثلا شرکت مخابرات ایران در روزهای تعطیل و ساعات خلوت شبانه هزینه AirTime یا زمان مکالمه را تخفیف می‌دهد).

 

AMPS یا Advanced Mobile Phone Standard که در بسیاری از تبلیغ‌های اینترنتی دیده می‌شود، یک سیستم استاندارد آنالوگ است که اصولا در آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 ANY KEY ANSWER با فعال بودن این قابلیت می‌توانید در هنگام رسیدن یک تماس، با فشردن هریک از دکمه‌های گوشی، به تماس پاسخ دهید.

 

Alphanumeric یک پیغام یا هر نوشته قابل خواندن دیگر که شامل حروف و عدد باشد. در تلفن‌های همراه حافظه‌های شماره‌گیر Alphanomeric به نوع خاصی از " قابلیت شماره‌گیری از حافظه داخلی"  گفته می‌شود که می‌تواند به طور همزمان شماره و نام یک فرد را از داخل دفترچه تلفن نمایش دهد. همچنین با این قابلیت امکان فراخوانی یک شماره با استفاده از حروف روی گوشی تلفن‌ همراه وجود دارد. به بیان دقیق‌تر، حافظه‌های شماره‌گیر استاندارد تنها قادر به شماره‌گیری از طریق اعداد هستند.

 

Analougue یک روش سنتی انتقال اطلاعات از طریق سیگنال‌های رادیویی.‌ Amplitude Modulation) AM) و‌Frequency Modulation) FM) دو روش معمول مدولاسیون آنالوگ به شمار می‌آیند. انگلستان یکی از کشورهایی بود که مدت‌ها پیش (تا سال 2001) از این روش برای شبکه‌های تلفنی خود استفاده می‌کرد.



 Bluetooth یک روش ارتباطی معمول بین انواع دستگاه‌های PDA، تلفن‌های همراه، کامپیوترهای خانگی و سایر تجهیزات همراه برای انتقال و هماهنگی اطلاعات بین تجهیزات. برای استفاده از این روش، در هر یک از دو وسیله مورد استفاده به یک گیرنده و فرستنده مخصوص نیاز‌است. وسایلی که به این فناوری مجهز هستند، در باند رادیویی 4/2‌گیگاهرتز کار می‌کنند و می‌توانند تا شعاع نزدیک به ده متر، داده‌ها را منتقل کنند. این فناوری ارتباطی از سال 2000 وارد بازار شده است.

 

Caller Display یک سیستم مخصوص تلفن‌های همراه دیجیتال که به محض برقراری ارتباط از سوی کسی، شماره تلفن آن شخص را روی صفحه نمایش تلفن نشان می‌دهد. البته این سیستم روی تلفن‌های ثابت هم قابل استفاده است. اما به یک دستگاه تلفن مخصوص یا یک دستگاه اضافی همراه با صفحه‌نمایش نیاز است. برخی از شرکت‌های مخابراتی برای افزودن این سیستم به دستگاه مشترکان، مبلغ جداگانه‌ای را دریافت می‌کنند.

 

 Call Barring با استفاده از این قابلیت می‌توان گوشی تلفن همراه را به گونه‌ای تنظیم کرد که از برقراری ارتباط با افراد یا شماره‌های خاصی جلوگیری‌کند. این قابلیت می‌تواند از داخل خود گوشی همراه و به صورت دستی فعال و غیر‌فعال شود و اصولا هیچ هزینه‌ اضافه‌ای برای کاربر ندارد.

 

 Call Divert این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد در مواقع خاص یا در زمانی که از محدوده ارتباطی خارج می‌شود، تمامی تماس‌های برقرار شده را به یک شماره تلفن دیگر متصل کند. برخی از سیستم‌های مخابراتی، برای اتصال بین تلفن دوم و سوم، مبلغ جداگانه‌ای را از دستگاهی که عمل انتقال مکالمه را انجام داده است، دریافت می‌کنند.

 

 CALL WAITING این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد که در‌هنگام صحبت با یک شخص، از رسیدن تماس یک شخص دیگر مطلع شود و به آن پاسخ دهد.

 

 Carrier شرکت تأمین‌کننده ارتباطات راه‌دور، Carrier یا اپراتور نامیده می‌شود.

 

CDMA یا Code Division Multiple Access یک فناوری مخصوص ژاپن و مناطق خاصی از اروپا و ایالا‌ت متحده است. این فناوری نظامی در اصل در زمان جنگ جهانی دوم توسط ارتش متفقین اختراع شد و با آن می‌توان ارتباطات در حال اجرا را روی تمامی فرکانس‌های در دسترس منتشر کرد. هر مکالمه در این‌حالت دارای یک کد اختصاصی است که در هنگام دریافت، به‌راحتی  بازسازی می‌شود. این فناوری امکان استفاده از چند مکالمه بر روی یک کانال ارتباطی را ممکن می‌سازد.



 Coverage منطقه‌ای که در آن محدوده یک تلفن همراه می‌تواند با شبکه ارتباط برقرار کند. عبارت Out of Coverage نشان‌دهنده این است که تلفن شما در محدوده آنتن‌دهی شبکه قرار ندارد. برخی از تلفن‌های همراه قابلیت بیشتری در دریافت سیگنال‌ها از خود نشان‌می‌دهند و اصطلاحا دارای آنتن‌دهی بهتری هستند. این دسته از تلفن‌های همراه حتی در مناطق Low Coverage یا پوشش کم ارتباط نیز زمینه برقراری ارتباط را فراهم می‌کنند و پوشش بیشتری دارند.

 

 Data capability تلفن‌های سازگار با انتقال داده یا Data-capable تلفن‌هایی هستند که امکان انتقال دیتا از یک کامپیوتر کیفی، دستگاه فاکس قابل حمل یا دستگاه‌های همراه دیگر را از طریق یک مودم و یک  قطعه قابل اتصال کمکی فراهم می‌سازند.

 

DECT یا Digital Enhance Cordless Telecommunication یک استاندارد مخصوص تلفن‌های بی‌سیم دیجیتال است که معمولا روی تلفن‌های بی‌سیم خانگی یافت می‌شود.

 

 DTMF قابلیت ارسال صداهایی با فرکانس‌های مختلف از طریق یک گوشی تلفن در داخل یک شبکه. در این حالت هر یک از دکمه‌ها در هنگام فشرده شدن یک صدا، بوق خاصی دارند که برای دسترسی به برخی از سرویس‌های شبکه از قبیل VoiceMail یا برخی سیستم‌های اطلاعاتی مثل سرویس‌های خدماتی بانک‌ها مورد نیاز است.

 

Discontinuous Transmission DTX یا انتقال منقطع، یک قابلیت صرفه‌جویی کننده در مصرف انرژی است که در برخی از تلفن‌های همراه وجود دارد. هنگامی که این قابلیت فعال باشد، انتقال صدا در‌هنگام وقفه‌های بلند مدت قطع می‌شود و از این طریق در مصرف انرژی ذخیره می‌شود (تقریبا شبیه  چیزی که در گوشی‌های واکی‌تاکی بی‌سیم به صورت دستی انجام می‌شود). البته استفاده از این قابلیت تا‌حد زیادی از کیفیت صدای مکالمات می‌کاهد.

 

 Dual Band تلفن‌هایی که می‌توانند بین دو وضعیت فرکانسی متفاوت تغییر حالت دهند. تمامی تلفن‌های جدید انگلستانDual Band  هستند و می‌توانند بین دو فرکانس ارتباطی GSM 1800 و  GSM 900 تغییر حالت دهند. این قابلیت برای گردشگران بسیار مفید است. زیرا از این طریق می‌توانند در محدوده وسیع‌تری از شبکه‌های مخابراتی قرار بگیرند و به راحتی از رومینگ وسیع‌تری برخوردار شوند. به تلفن‌های همراهی که می‌توانند همه فرکانس‌های موجود را پشتیبانی نمایند، Tri-Band می‌گویند.

 

 Dual Mode تلفن‌های همراهی که می‌توانند با هر دو استاندارد آنالوگ و دیجیتال کار کنند. این نوع تلفن‌ها در حال حاضر در ایالات‌متحده مورد استفاده قرار می‌گیرند. تلفن‌های Dual- mode GSM/DECT می‌توانند بین دو وضعیت تلفن‌همراه و یا تلفن‌ بی‌سیم تغییر وضعیت دهند. یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده این نوع تلفن‌های همراه، شرکت ساژم (Sagem) است.

 

 EMERGENCY DIALING شماره تلفن‌های ضروری ذخیره شده روی گوشی تلفن همراه (مثل شماره پلیس یا اورژانس) که می‌توان حتی بدون داشتن سیم‌کارت نیز با آن‌ها تماس گرفت.

 

Enhanced Messaging Service  EMS یک سرویس ارسال پیام شبیه SMS است که به کاربران اجازه ارسال پیغام‌های متنی، برخی گرافیک‌ها و فایل‌های موسیقی ساده را می‌دهد. البته برای این‌کار باید هر دو گوشی از این سرویس بهره‌مند باشند.

 

 FACE PLATE این عبارت به معنی همان قاب‌های جانبی تلفن همراه است که کاربران از آن‌ها برای تغییر جلوه گوشی خود استفاده‌می‌کنند.

 

Global Positioning System  GPS یک فناوری پیشرفته ماهواره‌ای برای ناوبری اتومبیل‌ها و جهت‌یابی آن‌هاست. گوشی‌های دارای این فناوری می‌توانند با اتصال به ماهواره‌هایی که در مدار زمین قرار دارند، موقعیت جغرافیایی و مسیر‌های موجود را روی صفحه، نمایش دهند.

 

General Packet Radio Service  GPRS یا سرویس رادیویی جیبی همگانی،  یک سرویس پیشرفته‌تر از GPS  است که به کاربر امکان می‌دهد با سرعت بسیار بالایی (115‌کیلوبایت در‌هر‌ثانیه) به انتقال اطلاعات بپردازد.

 

Global System for Mobile Communications GSM یک سیستم ارتباطی جهانی برای تجهیزات سیار است که به عنوان یک استاندارد جهانی برای ارتباط بین‌المللی میان تلفن‌های همراه در شصت کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد از هر سه فرکانس ارتباطی 900، 1800 و 1900مگاهرتز استفاده می‌کند. استفاده از این عبارت به همراه هر یک از این اعداد (مثلا GSM 1800) نشان‌دهنده یک شبکه است که تنها در باند فرکانس مطرح شده عمل می‌کند.

 

 Hands-free یک قابلیت بسیار امن برای استفاده از تلفن‌همراه که این روزها همراه اکثر گوشی‌ها ارائه می‌شود. این وسیله دارای یک یا دو گوشی بسیار کوچک و یک میکروفون قوی است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون در‌دست‌گرفتن گوشی تلفن خود از آن استفاده کنند. در تمامی گوشی‌هایی که این وسیله با آن‌ها ارائه‌می‌شود، به عنوان یک وسیله جانبی معرفی می‌شود.

 

 IMEI هویت قابل شناسایی بین‌المللی تجهیزات همراه یا International Mobile Equipment Identity یک شماره شناسایی واحد است که به تمامی گوشی‌های GSM تعلق می‌گیرد. این شماره منحصر‌به‌فرد برای شناسایی و ردیابی گوشی‌های سرقت شده و یا برای رجیستر کردن نرم‌افزارهای خریداری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد

 

  Infrared اینترفیس یا درگاه انتقال اطلاعات مادون‌قرمز، یک درگاه بی‌سیم برای رد‌و‌بدل‌کردن اطلاعات روی گوشی‌های تلفن‌همراه است که از اشعه مادون قرمز برای این‌کار استفاده می‌کند. این روش بسیار کند‌تر از بلوتوث عمل می‌کند و اصولا روی گوشی‌های قدیمی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد و بلوتوث دارد‌جای‌آن را می‌گیرد.

 

 KEYPAD LOCK یک قفل نرم‌افزاری برای جلوگیری از فشرده شدن اتفاقی دکمه‌های تلفن و روشن شدن آن. در گوشی‌های نوکیا این کار معمولا با دکمه‌های بالا و سمت چپ صفحه کلید و بلافاصله فشردن دکمه ستاره انجام می‌شود.

 

MASTER RESET برگرداندن تمامی اطلاعات به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه. با این‌کار کلیه اطلاعات دفترچه تلفن‌هم خالی می‌شود.

 

NiMH یا Nickel Metal Hydride  یک نوع باتری قابل شارژ که به‌تازگی روی تلفن‌های همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد و گفته می‌شود که عوارض کمتری روی حافظه گوشی دارد.

 

 MONOPHONIC RINGTONE گوشی‌هایی که تنها قادر به پخش موسیقی‌های تک‌نت هستند.

 

 MMS یک نوع سرویس ارسال پیام بسیار پیشرفته که امکان ارسال متون ساده به همراه فیلم ویدیویی و صدا را به کاربر می‌دهد.

 

One Touch Dialing با استفاده از این قابلیت می‌توانید به هر یک از دکمه‌های عددی روی گوشی موبایل (در مجموع ده دکمه) برنامه بدهید که تنها با فشردن هر یک از آن‌ها، شماره ذخیره شده در آن را شماره‌گیری کند. این قابلیت به FastKey نیز معروف است.

 

PICTURE MESSAGING یک قابلیت برای ارسال پیام‌های SMS که امکان ارسال تصاویر گرافیکی ساده را به همراهSMS می‌دهد.

 

 PIN کد شناسایی شخصی یا Pin Code، یک کد چند رقمی است که از سیم‌کارت تلفن‌همراه در مقابل استفاده غیر‌مجاز محافظت می‌کند.

 

 Phone Book فهرست تمامی اسامی و شماره تلفن‌هایی که روی حافظه گوشی تلفن یا روی سیم‌کارت گوشی ذخیره می‌شوند. تعداد شماره‌هایی که می‌توان روی حافظه گوشی ذخیره کرد ثابت است و به گوشی مورد نظر بستگی دارد. اما تعداد شماره‌های قابل نگهداری روی سیم‌کارت گوشی به شبکه سرویس‌دهنده بستگی دارد.

 

POLYPHONIC RINGTONE گوشی‌هایی که می‌توانند در یک لحظه چند نت را به صورت همزمان بنوازند و با این کار جلوه بسیار طبیعی‌تری به موسیقی می‌دهند.

 

 PUK یا کد سد شکن شخصی، معمولا یک کد هشت‌رقمی است که برای تغییر کد محافظ PIN استفاده می‌شود.
 REAL TONE موسیقی‌ یا زنگی که به صورت طبیعی (به‌عنوان مثال با فرمت MP3 ) پخش می‌شود.

 

 Roaming امکان استفاده از تلفن‌همراه برای مکالمه، ارسال و دریافت پیغام‌های متنی و اطلاعات، در ‌زمانی‌که شخص به‌طور فیزیکی خارج از مرزهای جغرافیایی شبکه سرویس دهنده باشد و از سرویس یک شبکه دیگر استفاده کند. گستردگی این خدمات به توافقات بین شبکه‌های ارائه دهنده سرویس و خصوصیات ارتباطی خود گوشی بستگی دارد. آیکونی با نام ERI بر روی صفحه نمایش تلفن‌همراه، استفاده شدن یا نشدن قابلیت رومینگ را نمایش می‌دهد.

 

 RINGTONE COMPOSER نرم‌افزاری که در داخل برخی گوشی‌های تلفن‌همراه قرار دارد و به کاربر امکان می‌دهد با واردکردن یک‌سری حروف و اعداد، آهنگ‌های مورد نظر را برای استفاده در تلفن همراه خود بسازد.

 

 SIGNAL STRENGTH METER یک متغیر نمایشگر که روی صفحه نمایش تلفن ظاهر می‌شود و میزان توان نسبی سیگنال دریافتی را نمایش می‌دهد.

 

 SCROLL KEYS دکمه‌های جهت‌دار که برای حرکت بین منوهای یک گوشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 SIM CARD سیم‌کارت یا Subscriber Identity Module Card در حقیقت  یک مدار فلزی بسیار کوچک است که در داخل گوشی تلفن همراه قرار می‌گیرد. این مدار فلزی شامل یک پردازنده و حافظه برای ذخیره‌سازی اطلاعات کاربر مثل PIN Code، مشخصه کاربر، پیغام‌های متنی و شناسه‌کاربری شخص است.

 

Short Message Sending  SMS پیغام‌های کوتاه متنی که توسط دو گوشی تلفن‌همراه قابل ارسال و دریافت است.

 

 Softkey یک دکمه که دسترسی به قابلیت‌های گوشی و جابه‌جایی بین آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.

 

T9 متن روی 9 دکمه. این قابلیت همچنین به نام پیشگوی ورودی لغات نیز شناخته می‌شود. هنگامی که این قابلیت روشن‌است، با‌فشردن هر حرفی که وارد می‌شود، تعدادی کلمه با معنی متناسب با آن ارائه‌می‌شود تا کاربر با انتخاب کلمه مورد‌نظر خود از میانآن‌ها، سریع‌تر کلمات را وارد کند. البته منبع لغات مورد استفاده برای این قابلیت شامل کلمات انگلیسی می‌شود.

 

 UMTS یا سیستم تلفن همراه بین‌المللی نام دیگری برای فناوری یا استاندارد 3G است.

 

 Voicemail پیغام صوتی به کاربر امکان می‌دهد در صورتی که در دسترس نیستید یا دستگاه شما خاموش است، پیغام‌های صوتی را از سوی تماس‌گیرنده‌ها دریافت کنید. معمولا این سرویس از سوی شبکه مخابراتی قیمت‌گذاری می‌شود و ممکن است رایگان نباشد.

 

 Voice recognition تشخیص صدا. قابلیتی که برخی گوشی‌های تلفن‌همراه را قادر می‌سازد نوع بیان برخی کلمات را تشخیص دهند و کاربر می‌تواند با این قابلیت تلفن خود را از طریق گفتن فرامین، کنترل کند. از این قابلیت معمولا برای شماره‌گیری از طریق صدا‌کردن نام افراد استفاده می‌شود.

 

Wireless Application Protocol  WAP یک پروتکل ارتباطی است که تلفن‌های همراه را قادر می سازد به سرویس‌‌ها و اطلاعات روی وب دسترسی پیدا کنند. این اطلاعات تنها توسط گوشی‌های دارای این قابلیت
(WAP-Enabled) و برای دیدن موضوعاتی همچون اخبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 WCDMA یا Wideband Code Division Multiple Access یک استاندارد تعامل هوایی است که تلفن‌های نسل سوم را قادرمی‌سازد از سرویس‌های چندرسانه‌ای و سرویس‌های دیگری که نیازمند پهنای‌باند زیادی هستند، بهره‌مند شوند.

 

 

نظرات 9 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:47 ب.ظ

سلام من یک ۶۶۸۰ دارم می خوام بفروشم می خوام سونی اریکسون بخرم به نظر شما خوبه پولم می رسه که دبلیو ۷۰۰ بخرم خوبه ولی گوشی دبلیو ۵۵۰ هم دوست دارم ولی من از گوشی برای گوش دادن اهنگ خیلی استقاده می کنم ولی این ۵۵۰ مموری نمی خوره همینش بده کا ۷۵۰ هم که خیلی خر وسگی شده و شده مثل قدیمهایه ۶۶جواد همه دیگه میگن کا۷۵۰ از روستایی گرفته تا ........... خوب شما می گی من چی بخرم یا اصلان گوشی رو بفروشم دبلیو ۷۰۰ چه جوری هست ؟؟

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 08:49 ب.ظ

بین ۶۶۸۰ و دبلیو ۷۰۰ و دبلیو ۸۰۰ و ان ۷۰ و دبلیو ۸۱۰ و کا ۷۵۰ و ۳۲۵۰ کدوم ها بهتر است و به نسبت قیمتش خوب هست یعنی می ارزه و ارزش داره

۰۰۷ جمعه 3 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:36 ق.ظ

میخواستم یه کمک بهم کنید من میخوام یه گوشی بخرم که هم mp3 خوب باشه هم دوربینش میخواستم شما بین این گوشیها مقایسه کنید و بگید کدوم بهتره مقایسه کنید و بهترین را بهم بگید خیلی زود بگید چون میخوام از خارج از ایران بیارم و تو ایران نیومده منم تا چند روز دیگه مسافرم جوابم را زود بدید ممنون میشم k800,n93,n92,n73,e70,p990,,qtek 9600

محمد شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:23 ب.ظ

وبلاگ جالبی داری بهت خسته نباشید میگم ولی اگه موضوعاتشو بیشتر کنی بتره.

ایمان شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 03:58 ب.ظ http://www.webuss.tk

سلام:
وب لاگت خیلی توپه:
قبلا هم نظر دادم.
من لینک باکس سایتمو ساختم.
لوگوی ما رو هم بزار.
به منم سر بزن.
www.webuss.tk

محمد پنج‌شنبه 6 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 04:45 ب.ظ

با سلام لطفا به ترتیب بهترین مرتب کنید :
نوکیا N70
نوکیا 6131
نوکیا 6125
موتورولا V3x
موتورولا V3i
سامسونگ D600
نوکیا 6680
نوکیا 6681

یک بار به این نظر پاسخ دادم

[ بدون نام ] شنبه 20 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 03:24 ب.ظ

خسته نباشی . خوب بود
بهتره از این به بعد منبع مقاله رو هم آخرش بزاری...

atrin چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 07:22 ب.ظ

با سلام همه چیز خیلی عالی بود توضحات و غیره کامل بود ازشما خواهش میکنم در موردکار با موبایل سونی اریکسن p310 i توضیحاتی بدهید درمورد چگونگی قفل کردن ان هم توضیح بدهید متشکرم از بلزیک

من تاحالا سونی اریکسون P310 نشنیدم مطمئنی درست نوشتی

مهدی کدخدایی پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:34 ب.ظ

دست شما درد نکند واقعا موئثر بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد