وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Qtek 9600

 

از خصیصه های مهم این گوشی هوشمند می توان به اتصال 3G، کارت حافظه microSD و ویندوز موبایل 5.0 OS اشاره کرد.

ساختمان

Qtek 9600 یک PocketPC  همراه با صفحه کلید QWERTY و دوربین دو مگاپیکسلی می باشد. این گوشی جایگزینی برای مدل Qtek 9100 است در حالی که Qtek 8600 یک گوشی هوشمند است و تا کنون هیچ مشابهی نداشته است. Qtek 9600 همانند مدل 9100 دارای 64 مگابایت RAM و 128 مگابایت Flash می باشد.

کلید چهارجهته و هفت کلید کنترل در قسمت پایینی دستگاه تعبیه شده اند. این گوشی سه دکمه جدید دارد که عبارتند از: دکمه لوگوی ویندوز که منوی شروع را باز می کند، دکمه OK که کاربردها را کوچک می کند و دکمه تماس ویدویی. دو دکمه اینترنت و ایمیل در قسمت بالایی صفحه نمایش تعبیه شده اند و در کنار آنها دوربین تماس ویدیویی جای دارد.

در کناره سمت چپ Qtek 9600 یک دکمه وجود دارد که اولین بار بوسیله سونی و پس از آن در دستگاه های Sony Ericsson UIQ استفاده شده است و در کنار آن، دکمه Ok و دکمه Voice قرار گرفته اند که دو کاربرد دارد: با فشار کوتاه بر آن کاربردهای کنترل کننده صدا باز می شوند و هنگامی که آن را به مدت طولانی فشار می دهید، ارائه دهنده کاربردهای ضبط کننده صدا است. اسلات کارت حافظه نیز در این قسمت واقع شده است.

در قسمت بالایی گوشی هیچ عنصر خاصی وجود ندارد. در قسمت پایین آن نیز پورت مادون قرمز، قفل کننده پوشش باتری، روزنه میکروفن و پورت USB  (که برای شارژ کردن نیز استفاده می شود) قرار دارند. قلم گوشی در لبه پایینی سمت راست گوشی مخفی شده که می توان گفت جایگاه نسبتاً نامناسبی دارد. البته به نظر می رسد که لبه سمت راست مناسب تر باشد.

در کناره سمت راست گوشی، دکمه مدیریت دیافراگم دوربین و دکمه خاموش/روشن کننده گوشی قرار گرفته اند. دکمه خاموش/روشن کننده دو کاربرد دارد. با فشار کوتاه آن دستگاه به صورت powersave در می آید و با فشار طولانی آن دستگاه به طور کامل خاموش می شود. کلید خاموش/روشن کننده یکی از کلیدهای مفید و قابل استفاده است و موقعیت مناسبی دارد و کاملاً راه دست است.

در قسمت پشتی Qtek 9600 یک دوربین دو مگاپیکسلی به همراه یک سویچ، فلاش LED و یک آینه برای سهولت در عکس گرفتن از خودتان وجود دارند. منفذه اسپیکر نیز در کنار آینه قرار گرفته و یکی از اسپیکرهای بسیار قوی با صدای بلند محسوب می شود.

صفحه کلید

صفحه کلید گوشی از نوع QWERTY  می باشد. این صفحه کلید بسیار راه دست و مناسب به نظر می رسد و البته این طور هم هست. تنها نیاز به چند دقیقه برای یادگیری کامل آن دارید و با انگشت شصت با سرعت توانایی نوشتن خواهید داشت.

نور پیش زمینه صفحه کلید QWERTY نسبتاً قوی است و شما می توانید در تاریکی مطلق بدون هیچ مشکلی از آن استفاده کنید. البته بیشتر کلید های کنترل فاقد نور پیش زمینه هستند و تنها کلیدهای دریافت کننده سبز و قرمز قابل تشخیص هستند.

باتری

باتری این گوشی از نوع Li-Poly  و 1350mAh می باشد. این باتری تأمین کننده 300 ساعت حالت آماده است که این میزان 100 ساعت از مدل قبلی بیشتر است. پوشش پشتی براحتی و با استفاده از دکمه قفل کننده، باز می شود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 9600 از نوع QVGA با درجه وضوح 240×320 و در اندازه 42×57 میلی متر ("8/2) همراه با 65 هزار رنگ  است که محدود به OS می باشد.

دوربین

Qtek 9600 یک دوربین دو مگاپیکسلی دارد. مشخصات این دوربین  نزدیک به مدل Qtek S200 به نظر می رسد اما در حقیقت این طور نیست و دوربین 9600 فاقد فوکوس اتوماتیک و فوکوس آن معین است. این دوربین همچنین چند روش متفاوت دارد که از جمله آنها می توان به روش پانورما (Panorama که همان مناظر مختلف پی در پی است) و روش Burst (پشت سر هم و به صورت قطاری) اشاره کرد. تنظیمات تعادل سفیدی و حالت خنثی را بصورت دستی می توانید انجام دهید. بیشترین درجه وضوح دوربین در حدود 1600×1200 پیکسل می باشد که در 4 سطح دیگر نیز قابل تنظیم است.

کاربردهای عکس زمانی که دکمه مخصوص آن را فشار می دهید، آغاز می شوند. عکس ها به روش دورنما و چشم انداز گرفته می شوند و در تمام صفحه نمایش دیده می شوند. عکس گرفتن کمی نیاز به مهارت دارد و این به سبب دکمه هایی است که اطراف گوشی را احاطه کرده اند. دکمه مخصوص این کار، نسبتاً کوچک است و به سختی می توان آن را فشار دارد. زمانی که می خواهید عکس بگیرید باید کاربردهای عکس را بوسیله دکمه OK که در جهت مخالف قرار گرفته است را ببندید. البته عکس گرفتن با یک دست غیرممکن است و با این عمل ممکن است گوشی از دستتان بیافتد. در زمان گرفتن عکس، تأخیر زمانی خواهید داشت که در حدود 2 تا 3 ثانیه به طول می انجامد.

مسلماً دوربین Qtek 9600 قابلیت ضبط ویدیویی نیز دارد. این دوربین قابلیت ضبط ویدیویی با فرمت MP4 با درجه وضوح 320×240 پیکسل را دارد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سپهر سه‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:10 ق.ظ

بنده بین گوشی های ان ۷۱ و ۶۶۸۰ و ان ۷۰ کدامو بخرم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد