وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Nokia N80

 

این گوشی جزو گوشی های نسل سوم و سری N نوکیاست که دارای ویژگیهای جدید بسیاری می باشد. از جمله خصوصیات آن میتوان به دوربین 3 مگاپیکسلی با درجه وضوح بسیار بالا، کارت حافظه miniSD، رادیو FM، تکنولوژی های پیشرفته اتصال به اینترنت مبتنی بر GSM، 3G UMTS، EDGE ، Wi-Fi و سیستم عامل سیمبیان ورژن 9.1 OS  می باشد. شاید بتوان گفت تنها چند مشکل کوچک در این مدل وجود دارد اما در کل این گوشی بسیار کاربردی و ارزنده است. 

خصوصیات کلیدی:

  • صفحه نمایش بزرگ با درجه وضوح بالا
  • سیستم عامل سیمبیان ورژن 9.1
  • Browser فوق العاده وب
  • اسلات کارت miniSD (یک کارت 128 مگابایتی داخل جعبه گوشی است)
  • دوربین 3 مگاپیکسلی با کیفیت بسیار عالی
  • خروجی صدای استریو با کیفیت بالا
  • رادیو FM
  • 40 مگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی از همه سیستم های اتصال شامل: Wi-Fi، بلوتوث، IR،UMA،USB
  • پشتیبانی از تکنولوژی EDGE و UMTS

 

معایب اصلی

  • ابعاد نسبتاً بزرگ
  • دو ردیف صفحه کلید عددی
  • ناسازگاری سیستم عامل گوشی با ورژن جدید
  • فقدان RDS در رادیو FM
  • قفل نشدن صفحه کلید در هنگام بسته شدن گوشی
  • نداشتن محافظ برای پوشش لنز دوربین

همراه با گوشی یک هدست نوکیا، یک کابلUSB، یک بند رکابی، یک کارت حافظه 128 مگابایتی miniSD و یک جک آداپتور برای استفاده از هدفون وجود دارد.

نوکیا N80 یک گوشی نسبتاً بزرگ است. 95*50*26 میلی متر ابعاد آن است و 134 گرم وزن دارد که این مقدار منحصر به یک گوشی سطح بالا و زیبای تجاری است.  N80 در دو رنگ وجود دارد و پوشش نقره ای رنگ در اطراف صفحه نمایش  و دوربین فرعی و دکمه ها بسیار زیبا و امروزی طراحی شده اند.

دیگر قسمت های گوشی از پلاستیک مشکی رنگی پوشی شده و تنها صفحه کلید عددی به رنگ سفید است و رنگ نقره ای براق در قسمت بالایی دکمه چهارجهته ، سبب شده که گوشی کاملا فلزی به نظر برسد اما در واقع پلاستیکی است.

یکی از مزیت های مهم گوشی های بزرگ این است که به راحتی می توان در هنگام استفاده چه در حالت باز و چه در حالت بسته آنرا در دست گرفت.

 مکانیزم لغزشی نوکیا N80 بسیار روان است و بدون هیچ مشکلی عمل می کند اما استفاده از حالت فنری آن هیچ نقشی در هنگام باز یا بسته بودن آن ندارد و نکته عجیب این است که هیچ سطحی برای قراردادن انگشت شصت شما در هنگامی که گوشی را به حالت لغزشی داخل یا بیرون می چرخانید وجود ندارد. ساده ترین راه این است که دکمه قسمت بالایی را هنگامی که گوشی را باز می کنید، فشار داده و در هنگام بستن گوشی آنرا به سمت پایین فشار دهید.

ساختمان N80 کاملاً سه بعدی و پایدار است و در هنگام استفاده از ساختمان گوشی هیچ صدایی از آن ساطع نمی شود. مکانیزم جالب بین دو قسمت گوشی به خوبی عمل می کند.

قسمت جلویی گوشی از پلاستیک نقره ای رنگ است و یک قاب فلزی روی آن پوشانیده شده است. در قسمت گوشه سمت راست بالای گوشی یک دوربین فرعی برای مکالمه ویدیویی وجود دارد که مقداری برآمدگی دارد.

در سمت چپ گوشی بلندگوی اصلی واقع شده است، یک نشان نوکیا و صفحه نمایش نیز در زیر آن قرار دارد. در زیر صفحه نمایش دو کلید نرم قرمز و سبز  و دکمه چهارجهته در بین آنها است. کمی پایین تر از آنها یک ردیف دکمه شامل مداد، منو، مالتی مدیا و دکمه غلط گیری "C" قرار دارد.

قسمت پشتی گوشی بسیار زیبا و استادانه طراحی شده است و به رنگ مشکی است که در قسمت بالای آن یک نشان NOKIA خواهید یافت.

پوشش باتری به راحتی با استفاده از دکمه ای که در قسمت پایین گوشی قرار دارد، باز می شود. باتری N80، Li-Ion 820mAh می باشد. در زیر باتری جایگاه سیم کارت تعبیه شده که از مکانیزم کشویی برای نگه داشتن سیم کارت استفاده می کند مسلماً برای حرکت دادن سیم کارت به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.
اسلات کارت
miniSD در قسمت چپ گوشی قرار گرفته و پوشش آن بسیار قابل اطمینان است.

بلندگو در قسمت بالای سمت راست گوشی است و کمی پایین تر از آن دکمه پخش دوربین قرار گرفته است.
دکمه خاموش و روشن کننده گوشی در بالای گوشی قرار گرفته است. در قسمت نقره ای رنگ جلوی گوشی ، دریافت کننده اینفرارد (مادون قرمز) تعبیه شده و محل اتصال شارژر، هدست یا کابل
USB در قسمت پایینی گوشی است.

 

صفحه کلید

صفحه کلید N80 به دو قسمت تقسیم شده است: دکمه های قسمت بالایی که کاملاً نقره ای رنگ هستند و به راحتی قابل تشخیص می باشند. استفاده از این دکمه ها بسیار ساده است بجز دکمه های منو و مالتی مدیا که دو جانبه هستند و امکان اشتباه در آنها وجود دارد. دکمه چهار جهته به راحتی قابل استفاده است و دکمه تایید کننده نیز به خوبی عمل می کند.  

استفاده از صفحه کلید برای خانم ها که ناخن بلندتر دارند ممکن است راحت تر باشد. در هر صورت صفحه کلید به خوبی کار می کند و دکمه ها براحتی قابل تشخیص برای نوشتن هستند. نور پیش زمینه گوشی به رنگ آبی است و تمام دکمه ها را بطور مساوی روشن می کند.

 

صفحه نمایش

نوکیا N80 مجهز به صفحه نمایش TFT است که توانایی نمایش 256k رنگ را دارد. درجه وضوح آن 352*426 پیکسل و در اندازه 35*41 میلی متر می باشد. عکس ها بسیار واضح و با کیفیت عالی هستند. این صفحه نمایش در نور مستقیم خورشید نیز به خوبی قابل رویت است. نوکیا N80  صفحه نمایش بهتری نسبت به مدل نوکیا E60 دارد. با وجود آن از نظر دیداری تفاوت کمی دارند.
صفحه نمایش فعال شامل اطلاعات در مورد پوشش شبکه، میزان باتری، روز، ساعت و نام متصدی آن می شود. اگر شما تم گرافیکی آن را تغییر دهید، یک نوع ساعت متفاوت در صفحه نمایش فعال، خواهید دید. در حالت آماده (
standby) 6 کاربرد در یک ردیف نمایش داده می شوند که شامل اطلاعات در مورد تماس های ناموفق، تماس های دریافتی، ایمیل ها و ... می شود و امکان تنظیم آنها وجود دارد.

N80 دارای یک روش آفلاین است که بعنوان روش Airplane عمل می کند بدین صورت که کاربر  می تواند در زمان خاموش بودن گوشی از دیگر امکانات دستگاه استفاده کند. روش آفلاین همچنین در هنگامی که شما سیم کارت را وارد گوشی نکرده اید نیز قابل استفاده است.

آیکون های منوی اصلی در یک ماتریس 3*4 و یا به صورت لیست (5 آیتم بصورت همزمان) نمایش داده می شوند. 
نوکیا
N80، 40 مگابایت حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه miniSD دارد که یک کارت حافظه 128 مگابایتی همراه آن است. انتخاب نوکیا در نوع کارت miniSD برای کاربران بسیار مناسب بوده است زیرا این نوع کارت حافظه ارزان و قابل ارتقاء تا 2 گیگابایت است.
یکی از خصیصه های مهم
N80، سیستم شناسایی صدا است که برای تماس گرفتن و شروع کاربردها قابل استفاده است و نیازی به داشتن صدای های از قبل ضبط شده شما ندارد در واقع این خصصیصه با هر فرمانی که بدهید عمل می کند. راه میانبر برای روشن کردن کاربرد صدا، فشار طولانی کلید نرم سمت راست است.

چند مدل تم از قبل در گوشی قرار داده شده است اما به نظر می رسد تغییر قابل توجهی در ظاهر آن ایجاد نمی کند. نوکیا N80 دارای 6 پروفایل آهنگ زنگ می باشد (که شامل روش آفلاین هم هست). امکان ایجاد پروفایل شخصی نیز وجود دارد.

یک نوع خصیصه بسیار جالب این گوشی، Reject Call (نپذیرفتن تماس) بوسیله SMS است به این معنی که هنگامی که شما تماسی را رد می کنید، گوشی بصورت اتوماتیک یک پیغام برای تماس گیرنده ارسال می کند و توضیح می دهد که چرا شما تماس را نپذیرفته اید. این نوع کاربرد می تواند  واقعاً مفید واقع شود.

 
دفترچه تلفن نامحدود

دفترچه تلفن نوکیا N80 هیچ محدودیتی برای شماره ها تا زمانی که حافظه خالی داشته باشد، ندارد. جستجو در دفترچه تلفن از طریق نوشتن حرف به حرف نام شخص مورد نظر امکان پذیر است. شما می توانید تا 30 شماره و مشخصات و همچنبن یک آهنگ زنگ به هر فرد اختصاص دهید اما امکان اختصاص کلیپ ویدیویی را وجود ندارد. همسان سازی نیز با PC به خوبی امکانپذیر است.

 نوکیا N80 حتی در زیر زمین نیز پوشش شبکه دارد. کیفیت اسپیکر N80 بسیار عالی است و صدا در طول مکالمه بسیار واضح و بدون هیچ مشکلی قابل شنیدن است. بلندگوی N80 به خوبی کار می کند و نیز صدای رسا و بلندی دارد. میزان آهنگ زنگ به اندازه کافی است و حتی در مکان های شلوغ و پرسروصدا قابل شنیدن است. حالت لرزشی گوشی زیاد قوی نیست اما در هنگام تماس و یا دریافت پیغام قابل تشخیص است.
در
N80 سه نوع ثبت تماس وجود دارد که شامل تماس های گرفته شده، تماس های ارسالی و تماس های ناموفق می شود. هر یک از این لیست ها شامل 10 تماس ثبت شده همراه با روز و ساعت آنها است. اگر از کاربرد Log استفاده کنید، لیستی از تمام تماس های ثبت شده و روز انتقال و جلسه های که در 30 روز گذشته اتفاق افتاده و حتی اتصالاتWLAN  را خواهید یافت.

تایپ کردن پیغام با N80 دارای فوت و فن خاصی است. دسترسی به صفحه کلید عددی که در ردیف اول است سخت و نسبتاً دشوار به نظر می رسد اما استفاده از دیگر کلید ها به سادگی امکان پذیر است. ویرایشگرهای  SMS و MMS بصورت جداگانه هستند و شما نمی توانید در هنگام تایپ کردن SMS را به یک MMS تبدیل کنید. 
هر
SMS شامل 160 حرف و در 6 خط نمایش داده می شود. گزارش ارسال در زمانی که صفحه کلید قفل نیست در صفحه نمایش ظاهر می شود و بعد از آن در یک فلدر مجزا در منوی پیغام ها ذخیره می شود.

ویرایشگر MMS کاملاً قابل فهم و استفاده از آن راحت است. N80 با پروتکل POP3  و IMAP4 عمل می کند. دانلود پیغام ها امکان پذیر است و همچنین پیوست ها نیز به خوبی حمایت می شوند.

پخش کننده موسیقی N80 بسیار عالی است. صدای بلندگو واضح و بلند است و همچنین لیست پخش کننده نیز وجود دارد. N80  توانایی پخش فایل هایی با فرمت های MP3, AAC, m4a, eAAC+ و WMA را دارد و لیست پخش M3U را به خوبی مدیریت می کند. پخش کننده موسیقی در پیش زمینه گوشی قرار می گیرد و کنترل آن مستقیماً از طریق دکمه کنترل چهارجهته صورت می گیرد. استفاده از ریدر کارت USB 2.0  برای انتقال فایل های موسیقی نسبت به انتقال از طریق  Pop-port نوکیا، سریعتر صورت می گیرد. انتقال از طریق Wi-Fi نیز امکانپذیر است.

N80 دارای فلش پلیر (Flash player) و ریل پلیر (Real Player) می باشد. رادیو FM آن به خوبی عمل می کند و تنها مشکل آن فقدان RDS است. شما می توانید کانال موردعلاقه خود را ذخیره و دوباره تنظیم کنید یا اینکه بصورت دستی آنها را تغییر دهید. رادیوی N80 از نوع Visual Radio (رادیوی بصری) است به این معنا که از اتصالات GPRS/EDGE/UMTS و یا  Wi-Fiبرای دانلود اطلاعات کانال رادیویی در مورد یک آهنگ یا هنرمند استفاده می کند البته از تعداد کمی از کانال ها را پشتیبانی می کند.

 

دوربین 3 مگاپیکسلی

دوربین N80 شبیه به مدل سونی اریکسون K800 می باشد و کیفیت بسیار عالی دارد اگرچه فوکوس خودکار ندارد ولی عکس های بسیار زیبایی می گیرد. N80  از فوکوس ثابت استفاده می کند. دوربین N80 قابلیت های متفاوتی مانند زمان عکسها، عکسهای متوالی، متعادل کننده روشنایی (سفیدی)، نمایش مقدار ، رنگ ها متفاوت (رنگ قرمز قهوه ای، سیاه سفید و ...)، میزان روشنایی، اشباع رنگ، کانتراست و ...

به جای کنترل دستی می توانید از "scenes" که  "shooting mode"نامیده می شود استفاده کنید. با انتخاب منظره ای مثل نقاشی، دورنما، منظره شب، دوربین می تواند موقعیت را تنظیم کنید. اگر از درجه وضوح پایین برای عکس ها استفاده کنید می توانید عکس های بیشتری در کارت حافظه ذخیره کنید.

N80 دارای کاربردها و خصوصیات سازمان دهنده متنوعی است. N80 ساعت دو واحدی دارد که می توانید دو ساعت و روز مختلف را برای آن تنظیم کنید. تقویم آن ماه، هفته و روز را نمایش می دهد. امکان  قرار دادن ملاقات ها، جشن های سالیانه، یادداشت و متن های To-do در تقویم و اختصاص دادن زنگ هشدار برای آنها وجود دارد.

 

مدیریت اطلاعات شخصی

مبدل های مساحت، نیرو، طول، جرم، دما، زمان، انرژی، فشار، سرعت و حجم وجود دارد. ماشین حساب N80 بسیار ساده و استفاده از آن آسان است. ضبط کنند صدای آن تنها قادر به ضبط یک دقیقه صدا می باشد  که نسبت به خصیصه های بالا و نیز حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه آن کمی غیر منطقی به نظر می رسد.
Quickoffice
توانایی باز کردن فایلهای office متنوعی را دارد. فایل های Word و Excel نیز پشتیبانی می شوند. زوم کردن، حالت طوماری و ... نیز امکان پذیر است و متأسفانه شما نمی توانید به هیچ طریقی آنها را اصلاح کنید. یک انتقال دهنده اطلاعات نیز وجود دارد که شما می تواند تماس ها و آیتم های سازمان دهنده را از این گوشی به دیگر گوشی های نوکیا انتقال دهید.

 

نوع نرم افزار

چندین کاربرد از قبل در گوشی قرار داده شده است: یک کاربرد IM برای چت کردن با دیگر کاربران، کاربرد Kodak برای سهیم کردن و ارسال عکس های اینترنتی و همچنین یک کاربرد برای اتصال به صفحه کلید وایرلس (بی سیم) برای گوشی.

یکی از عملکردهای مهم نوکیا N80 سیستم عامل جدید سیمبیان (Symbian 9.1) می باشد که ناسازگار با کاربردهای نوشتاری دیگر ورژن های قدیمی آن است بدین معنی که پیداکردن نرم افزار اضافی برای این گوشی بسیار مشکل است.

 

بازی ها

 در نوکیا N80، دو بازی از پیش نصب شده است:  Snakes و Card Deck. "Snakes" یک ورژن 3D از بازی های مشهور گوشی نوکیا است که بازی با آن کمی مشکل ولی بسیار جالب و سرگرم کننده است. "" Card Deck شامل چندین بازی می شود مانند: Klondike ، گلف و ... امکان نصب بازی های دیگر هم وجود دارد.

 

باتری

در بسته بندی نوکیا N80 یک باتری Li-lon 820میلی آمپری قرار دارد که قدرت لازم برای تا 192 ساعت حالت آماده باش و یا تا 3 ساعت مکالمه مداوم را برای صاحب خوش سلیقه خود فراهم می آورد.

 

نتیجه

به نظر میرسد نوکیا N80 یک گوشی تجاری بسیار عالی به همراه تجهیزات قدرتمند و خصیصه های مهم و زیادی است. اما قیمت نسبتاً زیاد آن یک از معایبش به شمار می رود که سبب دلسردی تعدادی از مشتریان می شود. در کل،  هستند مشتریانی که  حاضرند مبلغ هنگفتی بابت گوشی ای که دارای پشتیبان 3G، اتصال اینترنتی wi-Fi، یک دوربین 3 مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین VGA در جلو به همراه سیستم عامل سمبیان (Symbian 9.1 OS) می باشد بپردازند.

 

 

 

نظرات 13 + ارسال نظر
آرش دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:50 ق.ظ

سلام. باید بگم مطالبت واقعا عالیه و کاربردی ! بر خلاف وبلاگهای دیگه و حتی سایتهایی که در زمینه موبایل کار میکنن باید بگم اطلاعاتی که شما میدی یه چیز دیگه هست. امیدوارم به همین صورت کارتون ادامه پیدا بکنه . موفق و بهروز باشید

نیما سه‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 01:25 ب.ظ

با سلام و عرض خسته نباشید.
مطالبتون واقعا عالی هستن .

من قصد خرید یک گوشی دارم
این گوشی ها مد نظر من هستن : Sonyericsson w800 Sonyericsson w810 Sonyericsson w900 Nokia N70
اگه میشه منو راهنمایی کنید
ب
ا تشکر و آرزوی موفقیت ...

نیما چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 12:25 ب.ظ

با سلام مجدد...

میخواستم ببینم sonyericsson K800 چطوره ؟ قیمتش چه حدودیه ؟

بازم ممنونم

بای بای ...

نوشین شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 09:36 ق.ظ

سلام من از شما یه مشورت می خواستم.اگه میشه به من بگید از بین گوشیهای V3 V3X V3i motorola کدام از همه بهتره البته برای من کیفیت دوربین مهمه. باتشکر

محسن دوشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 10:05 ق.ظ

سلام امید وارم خوب باشید من قصد خرید یه گوشی خوب رو دارم و در این زمینه اطلاعات کاملی ندارم دونبال یه گوشی دوربین دار وو این حرفا نیستم یه گوشی خوب و ساده و زیبا در ضمن رنگش هم مشکی و با انتن دهی خوب یه مدل خوب بهم پیشنهاد بدین من منتظر جواب شما هستم یه مدل خوب که قیمت مناسبی هم داشته باشه ممنون امید وارم موفق باشید

جواد یکشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 12:09 ب.ظ

واقعا خسته نباشین
مطالبتون عالی هست
اگه قیمت های تقریبی گوشی ها هم ذکر کنین ممنون میشم

فرهاد جمعه 7 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:36 ب.ظ

با سلام می خواستم در مورد فوکوس (اتوماتیک و ثابت) اطلاعاتی داشته باشم و درباره فوکوس N۸۰ و۳۲۳۰ (تفاوتشان) خیلی ممنون

دوست عزیز
فوکوس یعنی بهترین فاصله عکس برداری از یک شی بدون تار کردن عکس
در گوشی های انوماتیک این قابلیت وجود دارد که پس از فشار دکمه عکس برداری لحظه ای کوتاه لنز دوربین خود بهترین فاصله رو تشخیص و سپس عکسبرداری می نمایید
در ۳۲۳۰ اتوماتیک نیست ولی N۸۰ هست

فرهاد پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 02:54 ب.ظ

با سلام مجدد وممنون از جواب شما اگه ممکنه در مورد روتوش در موبایل توضیح بدید وایا در گوشی های نوکیا این امکان وجود دارد تو کدوم گوشی ها؟ ممنون

به زودی...

سیما جمعه 14 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:17 ق.ظ

سلام،خسته نباشین....کارتون عالی هست...من یه سوال داشتم! من قصد دارم گوشی بخرم بین w900iو n80موندم.کیفیت دوربین برام مهمه!!!به نظر شما...کدوم رو انتخاب کنم.!!!آهنگ خوب می خوام .حافظه ی بالا و نمی خوام زود از مد بیافته!!!و به اصطلاح خودمون خز بشه

گوشی نوکیا ان ۸۰ بهتر و جدید تر از دبلیو۹۰۰ می باشد
دوربین با کیفیت تری نیز دارد

فرهاد شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:24 ب.ظ

سلام جواب سوال قبلی منو ندادید اگه جواب بدید ممنمن میشم در ضمن من میخوام یه گوشی بخرم بین N۸۰ وک۸۰۰ سونی اریکسون موندم همه چیزم برام مهمه (دوربین صدا باتری زیبایی برنامه)کدومو پیشنهاد میکنید؟

دوست عزیز سوال قبلی شما یادم نیست لطفا دوباره تکرار کنید.

در مورد انتخاب بین نوکیا N۸۰ و سونی اریکسون کا۸۰۰ باید بگم:

گوشی کا ۸۰۰ با طرح ساده دارای مشخصات زیر است:
- گوشی نسل سوم (۳G)
- صفحه نمایش ۳۲۰*۲۴۰ با کیفیت ۲۵۶K
- کیفیت زنگ ۷۲ پلوفونبک
- دارای کارت حافظه Memory Stick Micro (M2
- دارای ۶۴ مگابایت حافظه داخلی + ۱۲۸ مگابابت حافظه همراه
- GPRS کلاس ۱۰
- دوربین ۳.۱۵ مگاپیکسلی با اندازه عکس 2048x1536 pixels و دارای autofocus
- بلوتوث v2.0
- ابعاد ۱۰۵x 47 x 22 mm و وزن ۱۱۵ گرم

اما نوکیا N80 با طرح کشویی داری مشخصات زیر است:
- گوشی نسل سوم (۳G)
- صفحه نمایش ۳۵۲*۴۱۶ با کیفیت ۲۵۶K
- کیفیت زنگ ۶۴ پلوفونبک
- دارای کارت حافظه miniSD (up to 2GB
- دارای ۴۰ مگابایت حافظه داخلی + ۱۲۸ مگابابت حافظه همراه
- GPRS کلاس ۱۰
- دوربین ۳.۱۵ مگاپیکسلی با اندازه عکس 2048x1536 pixels
- بلوتوث v1.2
- ابعاد 95x 50x 26 mm و وزن ۱34 گرم
- Wi-Fi 802.11g
- EDGE = Class 10, 236.8 kbps

در انتها اگه نظر منو بخوای
اگر دنبال سیمبن نیستی سونی اریکسون بهتره
هم کوچیکتره و هک حجمش کمه و صداش رساتره

ولی نوکیا دارای سیمبین سری ۶۰ v9.1 هست و صفحه نمایش بزرگ داره و از WLAN و EDGE پشتیبانی میکنه

انتخاب با خودته
راستی دو نکته:

باطری کا ۸۰۰ = ۷ ساعت مکالمه و ۳۵۰ ساعت حالت انتظار داره
باطری N80 = ۳ ساعت مکالمه و ۲۰۰ ساعت حالت انتظار داره

نکته دوم قیمت کا ۸۰۰ = ۴۸۰۰۰۰ تومنه و N80 = ۴۹۰۰۰۰ تومنه

موفق باشی

داوود جمعه 15 دی‌ماه سال 1385 ساعت 11:45 ب.ظ

درمورد گوشیهای نوکیا و طرز کار اونا میتونم کمکت کنم

سایه پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1385 ساعت 02:18 ق.ظ http://www.jonooneto.blogfa.com

سلام وبلاگ خوبی داری
کامل و جامع
بسیار عالی
آرزو می کنم هر روز که می گذره موفق تر باشی
به کلبه خاطرات عشق آتشین من سر بزن
خوشحال می شم
هر چند از لحاظ موضوعی کارامون با هم خیلی فرق می کنه
به هر حال خوشحال می شم بیای
بای

منا جمعه 22 دی‌ماه سال 1385 ساعت 08:05 ب.ظ

سلام .
به نظر شما من بین n80,n90,n70,n73,n91کدوم را بخرم؟
اگه گوشس بهتری در همین حد قیمت هست میشه لطفا راهنمایی کنید؟
مرسی

سوال خیلی سخته بین این ۵ مدل

اما دو حالت وجود داره

اگه زیاد عکس می گیری و می خوای فیلمبرداریت با کیفیت باشه N۷۳ بگیر

اگه زیاد MP3 گوش می کنی و فایل های صوتی و تصویری زیادی می خوای تو گوشیت داشته باشی N91 بگیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد