وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Nokia 3250

 

نوکیا 3250 گوشی موسیقی دان جدید نوکیا است این گوشی دوربین 2 مگاپیکسلی دارد، از آخرین نسخه سیستم عامل symbian استفاده می کند و کارت حافظه اش هم کوچکترین کارت حافظه در دنیاست. از سر سخت ترین رقبای این گوشی می توان به مدل های سونی اریکسون w800 و w810 اشاره کرد.

 

شکل ظاهری

شاید در نگاه اول، 3250 شما را به یاد 3230 بیاندازد. شکل و شمایل این دو مدل بسیار شبیه به هم و حتی اندازه و وزنی مشابه دارند، صفحه گردان پایینی 3250 است. اگر قسمت صفحه کلید گوشی را بگردانید، صفحه کلید مخصوص کنترل موسیقی گوشی ظاهر می شود. البته وقتی صحبت از مدل مشابه می شود، تصور نکنید نوکیا، طرح یک مدل موفق را برداشته و چند قابلیت و چند قابلیت جدید به آن افزوده و به اسم یک مدل جدید وارد بازار کرده است. اگر این طور فکر می کنید باید بدانید که در اشتباه هستید.

نوکیا 3250 اولین گوشی در بازار است که از سیستم عامل symbian 9.1 استفاده می کند.

ابعاد 3250، 8/19×8/103  میلی متر و وزنش 115 گرم است. در نتیجه گوشی خیلی کوچک، جمع و جور و سبکی نیست، اما همه هم از گوشی های کوچک و جمع و جور خوششان نمی آید و دوست دارند گوشی را در دست شان احساس کنند.

این گوشی در رنگ های مشکی، صورتی، سبز و نقره ای، رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید.

روکش های گوشی در نمی آید و ظاهری محکم و سفت و سخت دارد. تمام قطعات گوشی به خوبی به هم وصل شده اند و از این لحاظ جزو یکی از بهترین های بازار است. اکثر قسمت های گوشی، فلزی و روکش کانکتورهای گوشی، لاستیکی است و از جنس لاستیک فشرده ساخته شده است.

بلندگوهای گوشی در قسمت پایینی گوشی قرار گرفته و صدای بسیار بلندی هم دارند. گوشی آن هم بالای صفحه نمایش است و صدای خیلی قوی دارد، به صورتی که اگر در حدود 20 دقیقه بخواهید با آن صحبت کنید، گوشهایتان کمی اذیت می شود.

صفحه نمایش این گوشی از هر لحاظ شبیه به 3230 است، حتی اندازه اش هم همینطور. تنها تفاوت میان این دو این است که 3250، صفحه نمایش با 256k رنگ دارد. وضوح تصویر آن نیز 208×176 پیکسل است.

symbian 9.1 یک سری تغییراتی نسبت به نسخه قبلی این سیستم عامل کرده است، مثلاً تعداد آیکون هایش بیشتر و اندازه فونت هایش خیلی ریزتر شده که در نتیجه به وضوح تصویری بالاتر از میزان فعلی اش نیاز دارد.

صفحه کلید این گوشی خوب است. رویه لاستیکی کلیدها، کار کردن با آنها را ساده تر کرده است و بعد از مدتی smsزدن، انگشتان تان درد نمی گیرد.

علاوه بر کلید های مخصوص اعداد، کلیدهای نرم (soft keys)، کلید گردان و سه کلید دیگر هم وجود دارد که به وسیله آنها می توانید راحت تر گوشی تان را کنترل کنید.

این سه کلید دیگر عبارتند از: 1- کلید مخصوص دسترسی به منوی اصلی و فعال سازی برنامه ها. 2- مداد برای کار با کلیپ بورد. 3- کلید c مخصوص تصحیح.

اگر این صفحه گردان را بچرخانید، کلیدهای مخصوص کنترل پخش کننده موسیقی را می بینید که شامل 4 کلید جلو و عقب زدن و پخش و ضبط آهنگ است.

این صفحه گردان از یک طرف تا 90 درجه و از طرف دیگر تا 180 درجه می چرخد. اگر سمت چپ این صفحه را به سمت خود بچرخانید، لنز دوربین 2 مگاپیکسلی گوشی به سمت تان بر می گردد. در این حالت، دوربین گوشی، خود به خود  فعال می شود.

 

پخش کننده موسیقی

3250 مخصوص پخش موسیقی ساخته شده و این را حتی از وجود دکمه های مخصوص کنترل موسیقی روی بدنه گوشی می توان تشخیص داد.

با گوشی های مجموعه واکمن سونی اریکسون، هدفون های مخصوص هم دریافت می کنید که به خوبی داخل گوش قرار می گیرند و با وجود برآمدگی های مخصوص آن، داخل گوش را هم می گیرد و در نتیجه صداهای اطراف را نمی شنوید و می توانید از گوش دادن به موسیقی، لذت بیشتری ببرید، اما نوکیا 3250، این هدفون های مخصوص را ندارد. صدای باس آن ضعیف است و فرکانس های میانی را خیلی واضح پخش می کند. حتی می توانید هدفون های بهتری تهیه و از آنها استفاده کنید.

این گوشی صدا را در سه حالت مختلف پخش می کند: خیابان، مخصوص اتاق های کوچک، متوسط و بزرگ و یا سالن بزرگ. البته بهتر است بدانید اگر حالت اتاق کوچک را انتخاب کنید، نسبت به حالت اتاق بزرگ یا سالن بزرگ، اکو بیشتری دارد.

پخش کننده صوتی نوکیا 3250 می تواند فرمت های زیر را پخش کند: AAC+، e AAC+، Mp3، LTP، MPEG-4 ACC LC، M4A، AMR-RealAudio8، NB، RealAudio10 و WMA.

می توانید آهنگ ها را به صورت های مختلط، پخش یک آهنگ و یا تمام آهنگ ها گوش کنید. وقتی این برنامه را به پایین صفحه نمایش می فرستید، اسم آلبوم و فایل در حالت standby نشان داده می شود.

شما می توانید فهرست پخش آهنگ های مخصوص خودتان را هم بسازید.

و اما آهنگ هایتان را کجا ذخیره کنید؟

نوکیا 3250 با سیستم ذخیره سازی انبوه (Mass Storage) کار می کند و وقتی به کامپیوترتان وصلش می کنید، آن را به عنوان یک دستگاه جدید شناسایی می کند. حتی می توانید به طور مستقیم به کارت حافظه دسترسی پیدا کنید.

حافظه داخلی این گوشی 10 مگابایت است و کارت MicroSD می خورد که می توانید آن را تا یک گیگابایت افزایش دهید. البته یک کارت 128 مکابایتی روی گوشی تحویل می گیرد. پیدا کردن جای آن هم در حالت عادی کمی دشوار است و نیاز به کمی گشتن دارد. اغلب افراد اگر جای دقیق آن را ندانند، مجبورند به دفترچه راهنمای گوشی مراجعه کنید.

این کارت حافظه بسیار کوچک زیر یک روکش لاستیکی در قسمت بالایی صفحه گردان گوشی قرار گرفته است و برای دسترسی به آن باید صفحه را بچرخانید، یک روکش می بینید که با بازکردن آن، کارت حافظه نمایان می شود.

نوکیا 3250 رادیو FM استریو هم دارد که حالت تصویری را ایجاد می کند. کیفیت پخش رادیو آن هم خیلی خوب است و می توان تا 20 ایستگاه را روی آن ذخیره کرد. این گوشی خیلی سریع سیگنال ها را پیدا می کند.

البته صدای رادیوی آن به خوبی Mp3 player اش نیست. هدفون ها هم نقش آنتن را ایفا می کنند و بدون آنها نمی توانید رادیو را بگیرید.

 

دوربین

دوربین این گوشی، 2 مگاپیکسلی است. همان طورکه قبلا هم اشاره کردیم، لنز دوربین در گوشه چپ صفحه گردان قرار گرفته و با چرخاندن آن، دوربین خود به خود فعال می شود.

وقتی می خواهید با آن عکس بگیرید، آن را عمودی بگیرید، درست همان طور که دوربین دیجیتالی تان را می گیرید. ویزور دوربین به اندازه کافی بزرگ است و درست همان چیزی را که عکس می گیرد نشان می دهد.

در گوشه چپ بالا، عددی مشاهده می کنید که با توجه به مقدار فضای خالی روی حافظه تان مشخص می کند چند عکس دیگر می توانید بگیرید سمت راست هم زوم را نشان می دهد که با توجه به اینکه زوم دیجیتال 4X دارد، طی 10 مرحله عمل می کند. اگر تا 2X از زوم دیجیتال استفاده کنید منطقی است، چرا که مقدار بیشتر، کیفیت عکس را پایین می آورد.

برای تنظیم سفیدی عکس هم 4 حالت در اختیار دارد: اتوماتیک، آفتابی، نورفلورسنت و لامپ معمولی.

این دور بین، متن را خوب نمی اندازد، فرقی هم نمی کند از چه فاصله ای عکس گرفته باشید. منوی دوربین کمی مشکل ساز است، چون با joystick کنترل می شود و وقتی صفحه گردان را می چرخانید، کار با آن کمی مشکل می شود. هنگام کار با گوشی، مراقب لنز آن هم باشید که خش نیفتد و یا کثیف نشود، چون روکشی ندارد که آن را محافظت کند.

عکس های این دوربین با فرمت JPG ذخیره می شود. آنها به صورت EXIF هستند و سایزشان هم از حدود 500 کیلوبایت آغاز می شود. سایز کامل عکس ها 1200×1600 پیکسلی است که می توانید آنها را با سایزهای 864×1152 و 480×640 پیکسلی هم ذخیره کنید. فیلم ها نیز با فرمت 3GP ذخیره می شوند و وضوح تصویر 144×176 پیکسلی دارند.

 

دیگر قابلیت ها

شما می توانید برای تمامی اسامی روی گوشی تان فرمان صوتی ضبط کنید که با گفتن آن، گوشی شروع به شماره گیری شماره فرد موردنظر کند. تشخیص صدای 3250 خیلی خوب است و لازم نیست یک نام را سیصد بار تکرار کنید تا شروع به شماره گیری کند. تا کلید مخصوص این قابلیت را دید و نام فرد موردنظرتان را گفتید، گوشی اول عکس او را به شما نشان می دهد و بعد نام او را با صدای مکانیکی خود تلفظ کرده و بعد شروع به شماره گیری می کند.

شما می توانید برای نقل و انتقال فایل هایتان از بلوتوث و پورت USB استفاده کنید. نوکیا 3250 از قابلیت USB Mass Strange استفاده می کند که در نتیجه خیلی راحت تر و سریع تر می توانید فایل هایتان را رد و بدل کنید.

و اما این گوشی معایبی هم دارد که به اختصار در مورد آنها هم بدانید بد نیست. اغلب برنامه های کاربردی که با سیستم عامل Symbian کار می کنند، کمی با این مدل با مشکل برخورد می کنند و حتی بسیاری از آنها اجرا نمی شوند. کیفیت تصویر این گوشی خوب است، اما اگر قابلیت QVGA داشت، جزو بهترین ها طبقه بندی می شد.

حالت میکرو دوربین این گوشی هم خیلی خوب نیست و از فاصله نزدیک نمی تواند عکس های فوق العاده ای بگیرید.

اگر 3250 پورت Infrared هم داشت، امکانات اتصال آن کامل می شد.


حرف آخر

از جمله ویژگی های جالب این گوشی می توان به صفحه کلید گردان آن، بدنه محکمش، سیستم عامل Symbine 9.1 اشاره کرد صفحه کلید این گوشی خیلی نرم است و کار کردن با آن را بسیار ساده می کند. دوربین این گوشی 2 مگاپیکسلی است، رادیو FM دارد و مهمترین قابلیت آن نیز، پخش کننده موسیقی آن است. این گشوی بلندگوهای قوی دارد که جزو ویژگی های خوب آن طبقه بندی می شود.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ثریا دوشنبه 8 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:44 ق.ظ

سلام دوست خوب
هر چند سعادت اشنایی با شما هنوز نصیب من نشده
اما باید بگم سایت بسیار خوبیه
و من ۱سوال داشتم
واقعا سردرگم در انتخاب گوشی هستم
نوکیا
سونی اریکسون
موتورولا
بین این ۳ گوشی ۳۲۵۰و۷۶۱۰ و
w ۵۵۰
هم mp۳ برام مهمه هم دوامش و هم ظاهرش
قیمتم بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومن باشه
میتونی کمکم کنی؟

ممنون
با تشکر خیلی زیاد.

جواب سوال شما در نظر جدید خودتون داده شد
با عرض پوزش به دلیل دیر جوابگویی بنده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد