وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Sony Ericsson W810

 

زمانی که گوشی سونی اریکسون W800 وارد بازار ایران شد، گوشی فوق العاده ای به حساب می آمد و حتی برخی، نهایت آرزویشان خرید این گوشی بود. این مدل اوایل سال 84 وارد بازار ایران شد و هنوز هم جزو بهترین گوشی های موجود در بازار به حساب می آید.

 

W810 هم تقریبا همان خصوصیات W800 را دارد با کمی تفاوت کوچک. آن رنگ سفید و نارنجی W800 اکنون تبدیل به مشکی و قرمز در W810 شده و قابلیت EDGE هم به آن اضافه شده است. البته باز هم برای ما ایرانیان آنچنان فرقی نکرد، چون به هر حال فعلا نمی توانیم از این فناوری استفاده کنیم!

 

W800 مدل سه بانده بود. در صورتی که W810، 4 بانده است. W810 سنسور سنجش نور برای نور پیش زمینه صفحه کلید دارد، اما حافظه داخلی اش 16 مگابایت کمتر شده و به 20 مگابایت رسیده است.

و اما از تفاوت میان این دو مدل بگذریم و به معرفی سونی اریکسون W810 تازه وارد بپردازیم. همان طور که حتما در مطلب صفحه قبل خواندید، رقیب این مدل را می توان نوکیا 3250 دانست.

هر دو این مدل ها برای عنوان " دستگاه پخش کننده موسیقی" شان معروفند و مخصوص این کار ساخته شده اند، اما تفاوت هایی هم با هم دارند. مثلا نوکیا 3250 یک تلفن هوشمند است، W810 کمی کوچک تر و سبک تر است. هر دومدل، دوربین 2 مگاپیکسلی دارند، اما W810 به علت وجود فوکوس اتوماتیک عکس های بهتری می گیرد.

 

نوکیا 3250، 10 مگابایت حافظه داخلی دارد و با وجود اسلات کارت حافظه MicroSD اش می توان آن را تا 1 گیگابایت افزایش داد (البته یک کارت 128 مگابایتی همراه با گوشی دریافت می کنید)، اما حافظه W810، 20 مگابایتی است و می توان از طریق اسلات کارت حافظه Memory Stick Due Pro  آن را تا 4 گیگابایت افزایش داد، (کارت حافظه 512 مگابایتی همراه با گوشی دریافت می کند). نوکیا 3250 از قابلیت Push-to-talk پشتیبانی می کند، اما مانند W810 پورت Infrared ندارد.

و اما بعد از ذکر این تفاوت ها، بگذارید نگاهی هم بر قابلیت های سونی اریکسون W810 بیاندازیم.

 

ابعاد سونی اریکسون W810 با 5/19×46×100 تقریبا مشابه W800 است و هر دو وزنشان 99 گرم است.

ظاهر این گوشی همان طور که قبلا هم ذکر کردیم؛ مشکی رنگ است با برخی قسمت های قرمز رنگ که این بعضی قسمت ها شامل لوگوی زیبای واکمن هم می شود.

کلیدهای نرم (Softkey ها) و کلید گردان W810 ظاهری متفاوت نسبت به W800 دارد و طراحی اش، کمی تغییر کرده است. دو کلید دیگر به Softkey های گوشی اضافه شده که با کلید سمت چپ به دستگاه پخش کننده موسیقی دسترسی پیدا می کنید و با کلید سمت راست به منوی فعال آن.

کلید سمت چپ، قرمز رنگ است و آرم واکمن را  روی خود دارد. با زدن این دکمه، دستگاه پخش کننده موسیقی و یا رادیو FM گوشی، به نسبت این که کدام یک از آنها آخرین بار مورد استفاده قرار گرفته باشد، فرا خوانده می شود.

ظرفیت استفاده از کارت حافظه در این مدل بیشتر شده و تا 4 گیگابایت را پشتیبانی می کند. صفحه نمایش W810، TFT است و با ابعاد 220×176 پیکسل و 256K رنگ. کیفیت آن بسیار خوب است و با وجود ابعاد نسبتا برزگش، بسیار راحت خواهد بود.

صفحه کلید W810 شبیه به مدل سونی اریکسون T610 است، اما خیلی نرم تر هستند و کار کردن با آنها بسیار راحت است.

کاور پشت گوشی ، از باتری آن محافظت می کند و باز کردن آن خیلی راحت تر شده است. تنها کافی است دکمه لوگوی واکن را بزنید و کاور را بکشید. باتری این گشوی Li-lon900mAh است که تا 350 ساعت حالت Stand by آن است و تا 8 ساعت هم زمان مکالمه با آن.

 

پخش کننده موسیقی

از آنجایی که سونی اریکسون W810 هم جزو گوشی های سری واکمن سونی اریکسون طبقه بندی می شود، مهمترین ویژگی اش همان پخش کننده Mp3 اش است. کیفیت صدای این گوشی ها بسیار بلند و خوب است و با وجود هدست های مخصوص شان، موسی را در نهایت آن تجربه خواهید کرد.

هدست های سری واکمن به گونه ای است که یک لایه اسفنجی درون گوش قرار دارد و جلوی شنیدن صدای محیط را می گیرد و فقط صدای موسیقی را خواهید شنید.

لذت گوشی دادن به موسیقی در این حالت خیلی بیشتر است ولی به این نکته توجه داشته باشید که نباید از آنها در کوچه و خیابان استفاده کنید، چون وقتی صدای اطراف را نمی شنوید، امکان خطر وجود خواهد داشت.

دستگاه پخش کننده موسیقی این دستگاه می تواند فایل هایی با فرمت Mp3,AAC,MPEG4 را پخش کند و یک پخش کننده فایل های ویدیویی مجزا هم دارد.

W810 رادیو FM هم دارد که قابلیت RDS را دارا است و اطلاعات ایستگاه پخش کننده برنامه رادیو و مشخصات برنامه پخش شده را روی صفحه نمایش گوشی نمایش می دهد.

 

دوربین

دوربین این گوشی 2 مگاپیکسلی است و می توان گفت مشابه دوربین سونی اریکسون K750 است. فوکوس اتوتمایتک این دوربین باعث می شود بتوانید عکس های شفاف تر و بهتری بگیری.

دوربین این گوشی، بهترین دوربین 2 مگاپیکسلی در میان گوشی های دوربین دارد است. روی لنز دوربین را یک کاور گرفته که آن را مقابل گرد و خاک، خش و کثیفی محافظت می کند، یک آینه قرمز رنگ هم کنار آن برای گرفتن عکس از خودتان قرار گرفته است.

شما در این مدل یک برنامه مخصوص مشاهده و همچنین ویرایش عکس های تان در اختیار دارید.

 

دیگر قابلیت ها

حافظه W810 همانطور که قبلا هم اشاره کردیم 20 مگابایتی است البته بهتر است بگوییم 20 مگابایت آن در اختیار کاربر قرار داده شده تا فایل های خود را روی آن ذخیره کند بقیه آن مخصوص برنامه های کاربردی گوشی است و فضایی که SMS ها و MMS ها اشتغال می کنند.

کارت حافظه Memory Stick Due Pro را هم فراموش نکنید. می توانید فایل هایتان را روی کارت 512 مگابایتی که همراه با گوشی دریافت می کنید ذخیره کنید و یا اگر برایتان کم بود، کارت حافظه دیگری با فضای بیشتر تهیه کنید.

برای این مدل می توانید تا کارت 4 گیگابایتی استفاده کنید، ولی در حال حاضر کارت های 2 گیگابایتی در بازار موجودند!

این گوشی رنج کاملی از امکانات اتصال، شامل بلوتوث نسخه دو، پورت های Infrared  و USB دارد که به وسیله هر کدام از آنها می توانید فایل های دلخواهتان را با دستگاه های دیگر رد و بدل کنید.

قیمت غیر رسمی این گوشی در حال حاضر در بازار در حدود 450 هزار تومان است ولی طی چند روز آینده که به طور رسمی وارد شود، این قیمت تغییر خواهد کرد.

منوها

سونی اریکسون W810 خیلی شبیه به سونی اریکسون W800 و K750 است و از تمام نوآوری ها در W550 و W900 (به جز سرعت دهنده سخت افزاری سه بعدی) استفاده شده است.

رابط کاربری گوشی تغییر آنچنانی نکرده و فقط ظاهر آیکون ها کمی عوض شده است. سونی اریکسون سعی کرده تعداد برنامه های مدیریتی مدرن گوشی را افزایش دهد. شاید این آیکون ها در نگاه اول برایتان کمی غیرعادی جلوه کنند، اما بعد متوجه می شوید که قابل استفاده اند.

در W810 همچنان نمی توانید پوشه هایتان را کپی کنید ولی امکان کپی فایل ها موجود است. قابلیت جالب دیگری که به این مدل افزوده شده، این است که میت وانید تمام شماره های دفترجه تلفن تان را روی سیم کارت حافظه تان کپی کنید و اگر وقتی آنها را از دست دادید، دوباره روی گوشی خود و یا گوشی دیگری بریزید.

 
حرف آخر

در کل بخواهید بسنجید اگر در حال حاضر سونی اریکسون W800 یا K750 دارید و در ایران زندگی می کنید، دلیل خاصی وجود ندارد که بخواهید گوشی تان را با W810 عوض کنید، چون تغییرات آن با این مدل ها آنقدر زیاد نیست و اغلب تغییرات هم فعلا به درد ما ایرانیان نمی خورد. ولی اگر می خواهید گوشی جدیدی به غیر از دو مدل ذکر شده بخرید، W810 گزینه خوبی به حساب می آید W800 و K750 جزو پرفروش ترین مدل ها بودند و مطمئنا W810 هم این موفقیت را ادامه خواهد داد.

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
مددی دوشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:09 ق.ظ http://www.dr-data.ir

سلام . از پشتیبانی سایت شرکت کامپیوتری دکتر :سیستم جدید تبادل لینک ما :شما می توانید یکی از بنر های ما را از صفحه تبادل لینک در سایت ما برداشته و در وبلاگ خودتان قرار دهید و ما نیز در عوض علاوه بر اینکه لینک شما را در سایتمان می گذاریم، توسط طراحان گرافیکمان یک بنر بسیار زیبا و حرفه ای فلش برای شما طراحی می کنیم. اما پیشنهاد دوم اینکه اگر بنر سایز بزرگ ما را در بالای وبلاگتان قرار دهید ما علاوه بر طراحی بنر برای شما یک هیدر بسیار حرفه ای فلش نیز بجای عکس بالای وبلاگ برایتان طراحی می کنیم. در صورت تمایل به همکاری می توانید از صفحه ارتباط با ما (بخش پشتیبانی) در سایت ما مکاتبه کنید. پاینده و موفق باشید.

آرش شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:50 ب.ظ

خیلی جالب

احمد رضا جمعه 10 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:26 ب.ظ http://www.majdi.blogfa.com

اگه میشه اطلاعات مربوط به سامسونگ d700 رابگذارید

سیاوش دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 12:23 ب.ظ

سلام دوست عزیزم
من بین انتخاب چند تا گوشی موندم
w 800 _ w 810 _ w700 _ k 750
هر جا رو که گشتم هرکسی نظر خودش رو داده
بلندی و کیفیت صدا و دوربین هم برام خیلی مهم است
ممنون میشم اگه بتونی کمکم کنی

دوست عزیز کیفیت دوربین در هر ۴ مدل با یکدیگر برابر است.
در مورد کیفیت صدا هم یاید بگم سری دبلیو سونی به علت خاص بودن برای گوش دادن اهنگ دارای کیفیت بهتری هم در اسپیکر های پشت گوشی و هم در هدفون این سری می باشد.
در کل من اگه قیمت مدنظرت نباشه دبلیو ۸۱۰ رو پیشنهاد می کنم
چون زیباتر و جدیدتره

PriNce یکشنبه 14 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 07:11 ب.ظ

سلام
خسته نباشید و ممنون از این وبلاگ جالب
من یه گوشی w810i دارم و میخوام که SmS هامو روی رم گوشی Save کنم. چه جوری میتونم این کار رو انجام بدم ؟؟؟

این کار در گوشی های سونی اریکسون امکان پذیر نیست
تنها قادرید از Inbox به Templet انتقال بدید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1385 ساعت 01:49 ب.ظ

با سلام اگه می شود بین w810 ,3250 nokia , n70 کدوم بخرم .تردید دارم برام عکس و صوت و مقاوت گوشی هم برام مهمه.ممنون میشم جواب بدین

بهتره از قسمت مقایسه گوشی های وبلاگ جوابتو پیدا کنی اگه بازم تو مقایسه سوالی داشتی من در خدمتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد