وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Nokia E70

 

نوکیا دیگر گوشی خود که سومین ویرایش از سری 60 می باشد را  ارائه کرد. این گوشی همانند دیگر مدل های هوشمند نوکیا، با سیمبیان 9.1 کار می کند. E70 با طراحی عجیب و جالب و همچنین خصیصه های خوبی که دارد، مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار خواهد گرفت و  موفقیت بزرگی را کسب خواهد کرد. از جمله خصیصه های آن دوربین 2 مگاپیکسلی، صفحه کلید QWERTY و اتصال از طریق Wi-Fi می باشد. نوکیا E70 تنها یک گوشی تجاری نیست بلکه یک رویا است.

 

خصیصه های کلیدی

  • صفحه نمایش بی نظیر با کیفیت عالی
  • صفحه کلید QWERTY
  • 75 مگابایت حافظه داخلی به همراه اسلات کارت حافظه miniSD
  • اتصال 3G
  • Wi-Fi
  • بلوتوث، مادون قرمز و USB
  • دوربین 2 مگاپیکسلی
  • اتصال Blackberry
  • باتری عالی با عمر طولانی

معایب اصلی

  • نسبتاً سنگین
  • سرعت کم جهت یابی در صفحه نمایش

نوکیا E70 جانشینی برای مدل 6810، 6820 و 6822 می باشد. این سری از گوشی ها رفته رفته بهبود یافته اند و E70 اولین مدل هوشمند آنها است. خصیصه های آن شبیه به مدل E60 می باشد و تفاوت آنها این است که مدل جدید دارای دوربین، حافظه داخلی بیشتر است البته کارت حافظه آنها از یک نوع نیستند. البته E70 تنها گوشی از سری E نوکیا است که دوربین دارد.

هنگامی که گوشی بسته است، زیبا به نظر نمی رسد و شاید آنرا هم سطح مدل های ارزان قیمت تصور کنید اما زمانی که آنرا باز می کنید واقعیت اصلی آشکار می شود. صفحه کلید E70 بسیار استادانه طراحی شده و کلیدها به رنگ نقره ای و لمس کردن آنها خوشایند است. صفحه نمایش نیز در بین دو صفحه کلید قرار گرفته است. 

 

ساختمان

ابعاد نوکیا E70 برابر با 22×53×117 میلی متر است اما هنگامی که آنرا در دست می گیرید بزرگتر به نظر می رسد. زمانی که صفحه کلید E70 را باز می کنید، برای استفاده از آن باید از دو دست خود استفاده کنید اما کار کردن با آن بسیار لذت بخش و راحت است.

E70 از پلاستیک ساخته شده است و در هنگام استفاده، هیچ صدایی از آن ساطع نمی شود. این گوشی کاملاً محکم و قابل اطمینان است و وزنی معادل 127 گرم دارد. اولین باری که E70  را باز می کنید، ممکن است استفاده از دو دست کمی گیج کننده و پیچیده به نظر برسد اما پس از مدتی به آن عادت خواهید کرد. صفحه کلید بوسیله یک حرکت چرخشی به سمت دیگر گوشی باز می شود.

زمانی که گوشی بسته است، در بالاترین قسمت پنل جلویی، اسپیکر اصلی که بوسیله یک شاخص نوری و دکمه پروفایل های خاموش/روشن کننده احاطه شده است، قرار دارد. کمی پایین تر از آن، صفحه نمایش TFT در ابعاد 35×41 میلی متر و با درجه وضوح بالا به همراه 16 میلیون رنگ قرار گرفته است. یک فریم مشکی رنگ صفحه نمایش را احاطه کرده است و یک آرم نوکیا (NOKIA) در قسمت بالای این فریم تعبیه شده. در پایین صفحه نمایش دو کلید کابردی و یک Joystick که به رنگ نقره ای براق است،جای گرفته اند.

صفحه کلید عددی در قسمت چرخشی گوشی جای دارد. دکمه های دریافت کننده سبز و قرمز در قسمت بالایی صفحه کلید و دکمه های Pencil، Menu و دکمه C نیز در زیر آنها تعبیه شده اند. دیگر کلیدها در قسمت تحتانی قرار دارند. تمامی این دکمه از پلاستیک نرم ساخته شده اند و لمس کردن آنها لذتبخش است.

 

باتری

قسمت پشتی گوشی بسیار ساده و عاری از هر عنصر اضافی است. در قسمت بالای سمت چپ، منفذه بلندگو و در کمی بالاتر از پوشش باتری، لنزهای دوربین و یک آرم نوکیا جای گرفته اند. فریم لنز دوربین نقره ای است. پوشش باتری گوشی تقریباً نیمی از سطح پشتی گوشی را فرا گرفته است. زمانی که پوشش باتری را جابجا می کنید، یک باتری از نوع BL-6C Li-Ion 1150 mAh را مشاهده خواهید کرد که تأمین کننده220 ساعت حالت آماده یا همان Standby  و 7 ساعت و 20 دقیقه زمان مکالمه می باشد. در سمت راست باتری، اسلات کارت حافظه miniSD را خواهید یافت. اگرچه باتری E70 بزرگ و قدیمی است اما به خوبی کار می کند. دسترسی به سیم کارت نیز بسیار ساده است و تنها با جابه جا کردن باتری می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

کناره سمت چپ گوشی شامل دکمه ضبط کننده صدا و مکانیزم بازکننده صفحه کلید می شود و در کناره سمت راست پورت مادون قرمز جای گرفته است. قسمت پایین گوشی منحصر به Pop-Port و پورت شارژر می شود. قسمت بالای E70 زمانی که بسته است کاملاً خالی و ساده است.

 

صفحه کلید

مکانیزم باز شدن گوشی بسیار ساده است؛ تنها کافی است که صفحه کلید را به سمت صفحه نمایش بچرخانید تا زمان که در جای مناسب قرار بگیرد.

       

صفحه کلید E70 بسیار عالی است و هیچ نکته ب رای گفتن ندارد البته صفحه کلید QWERTY حتی بهتر هم هست. دکمه های آن ساخته شده از پلاستیک هستند که لمس کردن آن را راحت و مناسب می کند. یکی از مواردی که به صفحه کلید اضافه شده کلید میانبر "bulb" می باشد که نور پیش زمینه صفحه کلید را خاموش و روشن می کند. دکمه های منو، دریافت کننده سبز و قرمز، Ctrl، Shift، Backspace، Enter و دکمه Space در صفحه کلید قرار گرفته اند. نور پیش زمینه صفحه کلید گوشی و صفحه کلید QWERTY به رنگ سفید می باشد.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش E70 دارای درجه وضوح 352×416 پیکسل است و تصاویری عالی با رنگ های واضح و دقیق ارائه می دهد. اندازه بزرگ صفحه نمایش سبب شده که گنجایش بیشتری برای محتویات داشته باشد. این صفحه نمایش در نور مستقیم خوشید به راحتی قابل رویت و خوانا است. نور پیش زمینه صفحه نمایش نیز از کیفیت خوبی برخوردار است.

در حالت آماده فعال صفحه نمایش E70، 6 آیکون از کاربردها، تماس های ناموفق و پیغام های رسیده، میزان سیگنال شبکه، ساعت، نام اپراتور و میزان باتری نمایش داده می شوند. پس از چند ثانیه از غیر فعال بودن، نور صفحه نمایش به صورت خودکار خاموش می شود.

میزان صدا در E70 در مدت مکالمه بسیار عالی است. سیگنال شبکه نیز قوی و قابل اطمینان است. حالت لرزشی در حد معمولی و تقریباً در هر موقعیتی قابل تشخیص است. زمانی که کسی با شما تماس می گیرد، گوشی نام و عکس تماس گیرنده را نمایش می دهد. E70 همچنین عکسی از داخل خود گوشی (که شامل خانه، محل کار و ... می شوند) را اگر در دفترچه تلفن قرار داده باشید، نمایش می دهد.

 

منو

منوی گوشی ماتریسی 4×3 است اما هنگامی که گوشی را باز می کنید به ماتریسی 3×4 تبدیل می شود البته امکان نمایش دادن منو به صورت لیست هم وجود دارد. چند منوی فرعی نیز نمایش داده می شوند که در هنگام استفاده از اینترنت یا نمایش فایل های متنی بسیار مفید و قابل استفاده هستند.

سرعت عملکرد E70 به میزان دیگر گوشی های هوشمند سری N و E نوکیا می باشد. به این معنا که میزان این سرعت برای گوشی های هوشمند سریع است اما سرعت بعضی از گوشی های فاقد سیستم عامل بیشتر از این نیز هست. تنها تعویض روش عمودی و افقی بسیار با تأخیر انجام می گیرد و کمی آزار دهنده است.

 

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن نوکیا E70 هیچ محدودیتی ندارد و تا اندازه ای که حافظه خالی داشته باشید قادر به ذخیره اسامی می باشد و برای هر اسم می توانید محتویات بی شماری را قرار دهید؛ نام، فامیل، شغل، منزل، آدرس محل کار، چندین شماره تلفن، آدرسهای ایمیل، وب سایت ها و ...

محتویات دفترچه تلفن را از روی نام یا فامیل می توانید مرتب کنید. جستجو در دفترچه تلفن نیز از طریق نوشتن حرف به حرف نام شخص موردنظر انجام می پذیرد. همانند دیگر مدل های سیمبیان دار، دفترچه تلفن E70 را به راحتی می توانید با یک PC همسان سازی کنید و PC قادر است که محتویات شما را با چند فرمت ایجاد کنند که شامل فرمت های رایج Lotus و Outlook می شود.

نوکیا E70 یک لگاریتم ثبت تماس عالی با گنجایش ذخیره 30 تماس را دارد. این ثبت کننده تماس به سه قسمت  فرعی تقسیم می شود که عبارتند از: تماس های ناموفق، تماس های دریافتی و  تماس های ارسالی. به طور معمول در مدل های سیمبیان دار، یک کاربرد جداگانه وجود دارد که امکان ذخیره تمام رویدادهای 30 روز گذشته را نیز دارد. یک منوی تماس های جدید (Recent) وجود دارد که تمام تماس های چند روز گذشته را نمایش می دهد.

 

پیام ها

صفحه کلید QWERTY E70، به صورت باورنکردنی سرعت شما را در نوشتن SMS بالا می برد. طریقه استفاده از این صفحه کلید نیز بسیار ساده است و در همان روز اول استفاده به آن پی خواهید برد. صفحه کلید عددی نیز استادانه درست شده و کار کردن با آن بسیار راحت است.

منوی پیام های E70 شبیه به دیگر مدل های سیمبیان دار نوکیا است و هیچ تفاوت عمده ای نکرده است. یک Inbox در این منو وجود دارد که تمام پیام های رسیده به استثنای ایمیل ها در آن جای می گیرند. ویرایشگر SMS نیز همانند مدل قدیمی تر نوکیا است و یک شمارنده حروف دارد که تعداد حروف نوشته شده برای هر پیام را به شما گزارش می دهد. دیکشنری T9 برای سهولت در نوشتن پیام  نیز ارائه شده است. صفحه نمایش E70، 6 خط نوشته را نمایش می دهد.

ایمیل ها در یک فلدر جداگانه ذخیره می شوند. E70 از پروتوکل های POP3 و IMAP پشتیبانی می کند و پیوست ها را نیز بدون هیچ مشکلی می پذیرد.

 

دوربین

لنزها و مشخصات دوربین E70 بسیار شبیه به دوربین مدل N71 می باشد که نسبتاً عالی است. کیفیت تصاویر و عکس هایی که بوسیله E70 گرفته می شود، خوب است و رنگ ها واضح و پردازش آنها به خوبی انجام شده است. میزان صدای این دوربین در هنگام عکس گرفتن نسبتاً کم است. متأسفانه دوربین E70 عاری از هر گونه کاربرد است. این دوربین حتی فاقد تنظیمات اصلی و معمولی است. تنها تنظیمات آن عبارتند از: درجه وضوح، میزان تراکم، میزان رنگ، تعادل سفیدی و روش شب.

E70 قابلیت ضبط ویدیویی با درجه وضوح خوب CIF (352×288) را دارد. کیفیت ویدویی E70 همانند مدل های N71 یا N80 است و نکته جالب آن بزرگنمایی دیجیتالی اش می باشد که در هنگام ضبط ویدیویی می تواند بسیار مفید واقع شود.

 

پخش کننده موسیقی

نوکیا E70 یک پخش کننده موسیقی خوب دارد که با فرمت های متفاوت به خوبی کار می کند و لیست پخش کننده هم دارد. میزان صدای آن به اندازه کافی بلند و واضح است و با وجود حافظه داخلی و اسلات کارت حافظه اش، می توان از آن به عنوان یک گوشی موسیقی دار هم استفاده کرد. 

پخش کننده موسیقی را می توان در پیش زمینه گوشی قرار دارد. E70 همچنین دارای Flash player و Real Player  نیز می باشد.

 

قابلیت اتصال

E70 از GPRS، EDGE، Wi-Fi، UMTS، PTT، بلوتوث، IrDa و USB پشتیبانی می کند. بلوتوث E70 از نوع 1.2 می باشد که از پروفایل های بی شمار پشتیبانی می کند. این پروفایل ها عبارتند از: Basic Printing ، Generic Access ، Serial Port ، Dial-up Networking ، Headset، Handsfree، Generic Object Exchange، Object Push، File Transfer، Basic Imaging، SIM Access و پروفایل Human Interface Device. متأسفانه این پروفایل ها شامل پروفایل A2DP که استفاده از هدست بلوتوث استریو را امکانپذیر می کند، نمی شود.

E70 کاربرد اتصال به پرینتر را ارائه می دهد که برای کاربرانی که مکرراً پرینتر استفاده می کنند بسیار مفید و قابل استفاده است. این اتصال از طریق Wi-Fi و USB و یا بلوتوث البته بسته به دلخواه شما صورت می گیرد. اتصال USB تنها بوسیله کابل USB امکانپذیر است و به این نکته باید توجه کرد که پورت USB E70، از نوع معمولی نیست.

انتقال سریع اطلاعات با استفاده GPRS، EDGE یا 3G UNTS صورت می گیرد. البته از Wi-Fi نیز می توانید استفاده کنید اما برای انتقال از این طریق باید نزدیک به Hotspot آن باشید. در این روش امکان تنظیم گوشی برای یافتن و اتصال به صورت خودکار و یا جستجو به صورت دستی وجود دارد. هنگامی که اتصال حاصل شد، E70 به صورت خودکار یک راه دسترسی به  Hotspot ایجاد و شروع به استفاده از پهن باند اینترنت می کند. البته سرعت اتصال بستگی به فاصله شما با Hotspot دارد. میزان سیگنال آن نیز همانند سیگنال شبکه نمایش داده می شود.

در نوکیا E70، همانند دیگر گوشی های هوشمند سری 60، دو Browser وجود دارد. یکی از این Browerها ضعیف است که تنها برای سرویس های ساده مانند دانلود آهنگ زنگ، عکس و غیره استفاده می شود. Browser دیگر که نسبتاً قوی و یکی از بهترین ها به شمار می رود، قابلیت باز کردن صفحات وب را همانند Browser PC دارد. صفحات به صورت افقی نمایش داده می شوند و کیفیت خوبی دارند. یک مکان نمای موس نیز وجود دارد که بوسیله Joystick عمل می کند و کنترل بوسیله آن بسیار راحت و ساده است.

بیشتر سایت هایی که مشاهده می کنید دقیقاً شبیه به چیزی است که در صفحه PC خود مشاهده می کند. Browser همچنین کلیپ های فلش (البته نه همه آنها) و جاوا اسکریپت (Java Script) را لود می کند و در این بین به مشکلی برنخواهید خورد.

گذشته از همه این ها، نوکیا E70 یک گوشی تجاری است و به همین علت ارائه دهنده کاربردهای Office می باشد. E70 دارای ویرایشگر Word، Excel و PowerPoint است که به خوبی عمل می کنند. امکان بزرگنمایی، تغییر صفحات یا ویرایش محتویات هم وجود دارد. امکان ایجاد فایل جدید نیز فراهم شده است. این کاربردهای Office در مقایسه با مدل N80 نوکیا، بسیار بهتر عمل می کنند. در مدل N80 تنها توانایی خواندن اسناد را دارید و امکان ویرایش وجود ندارد.

 

مدیریت اطلاعات شخصی

E70 دارای دو نوع ساعت است و می توانید دو زمان و دو روز مختلف را برای آنها تنظیم کنید. تقویم آن نیز ماه، هفته و روز و همچنین To-do را نمایش می دهد که می توانید قرارهای ملاقات، سالگردها، یادداشت ها و ... را در آن قرار دهید. همچنین امکان اختصاص دادن زنگ هشدار به هر یک از این رویداد ها هم وجود دارد.

در E70، کاربردهای ماشین حساب، مبدل، کاربردهای ثبت کننده و یادداشت ها نیز قرار گرفته است. مبدل آن قابلیت تبدیل پول رایج، مساحت، نیرو، فشار، دما، زمان، حجم، انرژی و سرعت را دارد. اگر صفحه کلید QWERTY گوشی را باز کنید و یکی از کلیدها را به دلخواه فشار دهید، کاربردهای یادداشت ها به صورت خودکار باز می شوند. ماشین حساب E70 بسیار ساده است و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. قابل تأسف است که ضبط کننده صدای E70 مانند دیگر مدل های هوشمند نوکیا تنها قادر به ثبت یک دقیقه صدا می باشد.

E70 یک ریدر PDF دارد که در صورتی که با فایل های PDF سروکار دارید، بسیار مفید و قابل استفاده است. E70 دارای آرشیو نیز هست.

تنها یک بازی به نام Pro Golf Tour در گوشی وجود دارد. خوشبختانه نصب بازی با استفاده از Wi-Fi بسیار راحت و با سرعت صورت می گیرد. هیچ شکی نیست که این بازی گلف از نظر گرافیکی متفاوت با بازی گلف در مدل سونی اریکسون M600 است اما نسبتاً سرگرم کننده است.

 

سخن آخر

نوکیا E70 یک گوشی برجسته است و این بیشتر به سبب شکل ظاهری خصوصاً در زمانی که گوشی باز است،  صفحه کلید QWERTY و صفحه نمایش با کیفیت عالی آن است. البته E70 خصیصه های بی شمار زیادی دارد و اگر با قیمت مناسب عرضه شود موفقیت بزرگی کسب خواهد کرد.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد