وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر سونی اریکسون K610

 

سونی اریکسون K610 یکی از مدل های جدید سری K سونی اریکسون است و دارای پشتیبانی 3G می باشد و همچنین مکالمه تصویری را امکانپذیر می کند. از خصیصه های دیگر آن می توان به دوربین 2 مگاپیکسلی و اسلات کارت حافظه از نوع Memory Stick Micro (M2) اشاره کرد. البته طراحی کلاسیک و زیبای آن بیشتر برای آقایان جذاب است.

خصیصه های کلیدی

  • پشتیبانی 3G همراه با مکالمه تصویری
  • دوربین 2 مگاپیکسلی
  • اسلات کارت حافظه M2
  • بلوتوث نسخه 2.0، پشتیبانی بلوتوث استریو
  • اندازه کوچک
  • صفحه کلید مناسب و راحت

معایب اصلی

  • فقدان فوکوس اتوماتیک
  • فقدان رادیو FM
  • فقدان پورت مادون قرمز

سونی اریکسون K610 در سطح گوشی های متوسط است و بیشتر کسانی که نیازمند گوشی های قابل اطمینان و کاربردی هستند، به طرف آن جذب می شوند. K610 از بیشتر لحاظ شبیه به مدل W710 که پشتیبانی 3G دارد.

ورژن K610i گوشی در اروپا، آسیا و آفریقا به فروش می رسد. ورژن دیگر K610c منحصر به چین می شود. اخیراً سونی اریکسون دیگر ورژن جدید خود را با نام K610im ارائه کرده است که مشکی رنگ و ورژن i-mode، K610 است. i-mode یک اپراتور شبکه است که برای جستجو در اینترنت و نمایش صفحات آنلاین، می باشد.

پکیج K610 شامل: هدست استریو، کابل USB و کارت حافظه 64 مگابایتی به همراه آدابتور می باشد.

 

ساختمان

ساختمان گوشی کاملاً محکم و قابل اطمینان است. ابعاد K610 تاحدی همسان با مدل K750 می باشد و تنها تفاوت ضخامت و وزن آن دو است. ابعاد دقیق K610، 9/16*2/45*102 و وزنی معادل 89 گرم البته بدون کارت حافظه دارد. صفحه نمایش K610 از مدل K750 بزرگتر است و برابر با "8/1 و درجه وضوحی معادل 176*220 پیکسل دارد. ضخامت این گوشی 9/16 میلی متر است و تنها 3 میلی متر از مدل مشهور موتورولا V3 RAZR، بیشتر است.

ظاهر گوشی بسیار جذاب است و کلیدها همرنگ با دیگر سطوح گوشی هستند. ظاهر این گوشی طوری است که گرانقیمت به نظر نمی رسد. K610 در دور رنگ وجود دارد، قرمز و نقره ای.

ساختمان گوشی از پلاستیک ساخته شده است. اسپیکر اصلی در قسمت بالای سطح جلویی تعبیه شده است. دوربین VGA که برای مکالمه تصویری مورد استفاده قرار می گیرد، در سمت راست و کنار اسپیکر قرار دارد. فریم مشکی رنگی دور صفحه نمایش را احاطه کرده و حالت آینه ای دارد.

در کناره سمت چپ گوشی یک کلید میانبر پخش کننده موسیقی قرار گرفته که برای پخش یا قطع موسیقی استفاده می شود. در کناره سمت راست، دو دکمه کنترل کننده میزان صدا و کلید میانبر دوربین جای گرفته اند که کلید میانبر دوربین هم پخش کننده کاربردهای دوربین است و هم بوسیله آن می توان عکس گرفت.

در قسمت بالای گوشی تنها کلید خاموش/روشن کننده قرار گرفته است و در قسمت پایین، پورت اتصال به شارژر، هندزفری و کابل USB تعبیه شده اند.

 

باتری

در قسمت پشتی K610، لنزهای دوربین، بلندگو و یک آینه کوچک جای گرفته اند. باتری K610 از نوع BST-37 و 900 mAh می باشد که تأمین کننده 4/2 ساعت زمان مکالمه در شبکه 3G و 7 ساعت زمان مکالمه در شبکه GSM و همچنین 350 ساعت حالت آماده می باشد. به طور متوسط می توان گفت این باتری چهار روز دوام می آورد البته این بستگی به میزان استفاده از کاربردهای گوشی دارد.

هنگامی که پوشش باتری را حرکت می دهید، به اسلات کارت حافظه M2 که در قسمت راست گوشی قرار دارد، دسترسی پیدا خواهید کرد البته برای دسترسی به کارت حافظه نیازی به جابجایی باتری نیست. کارت های حافظه از نوع M2 زیاد محبوب نیستند و اکثریت کارت های microSD را می پسندند که منحصر به اندازه کوچک گوشی ها است. البته از مزیت کارت های حافظه M2 این است که با یک آدابتور به راحتی بوسیله همه کارت ریدرها خوانده می شوند.

 

صفحه کلید

صفحه کلید K610 نسبتاً راحت است و تنها عنصری که نیاز به زمان برای یادگیری استفاده دارد، D-pad است که نسبت به Joystick که استفاده از آن بسیار راحت است، کمی نامناسب به نظر می رسد. البته Joystick سونی اریکسون پس از یک سال استفاده، بد عمل می کند اما سونی اریکسون در مدل های جدید ، طراحی خود را بهبود بخشیده است. D-pad بیشتر مناسب با مدل های سری W سونی اریکسون است و این به دلیل خاصیت واکمن بودن آنهاست و تنها بوسیله D-pad به راحتی می توانید پخش کننده موسیقی را کنترل کنید.

و اما دیگر قسمت های صفحه کلید: کلیدهای الفبا به خوبی جاسازی شده اند و راحت و مناسب برای نوشتن SMS هستند. طراحی کلیدهای کاربردی بسیار عالی انجام شده است. همچنین دو کلید نرم و کلیدهای Return و Clear نیز در جایگاه های مناسبی قرار گرفته اند. البته دو کلید میانبری که در بین کلیدهای کاربردی جای گرفته اند، زیاد مناسب به نظر نمی رسند و استفاده از آنها کمی مشکل است. کلید میانبر سمت راست منوی فعال را باز می کند درحالیکه کلید میانبر سمت چپ جستجوگر وب NetFront را ارائه می دهد.

نور پیش زمینه صفحه کلید به رنگ آبی و زیبا است و یک نکته جالب در مورد آن این است که زمانی که تماس یا پیامی دریافت می کنید به صورت موجی روشن می شود. تمام کلیدها بصورت یکسان روشن می شوند و به راحتی قابل تشخیص هستند و تنها دو کلید میانبر هیچ نوری ندارند.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش K610 از نوع TFD همراه با 262 هزار رنگ می باشد. البته تکنولوژی TFD خیلی هم جدید نیست و از TFT قدیمی تر است. TFD (Thin Film Display) خیلی شبیه به TFT (Thin Film Transistor) است و هر دو تکنولوژی ارائه دهنده ماتریس فعالی از پیکسل ها هستند. صفحه نمایش TFD کم کم رو به زوال می رود همانند STN که در اولین های صفحه نمایش رنگی گوشی های موبایل استفاده می شد. درجه وضوح صفحه نمایش K610، 176*220 پیکسل است.

K610 با شبکه های UMTS و GSM، سیگنال عالی ای را نشان می دهد. صدای آن در مدت مکالمه خوب است و میکروفن آن تاحدی حساس است. میزان صدای بلندگو نیز به اندازه کافی بلند است. ملودی های زنگ Mp3 کیفیت صدای معمولی دارند و امکان از دست دادن تماس حتی در خیابان های شلوغ به ندرت پیش می آید و حالت لرزشی K610 نسبتاً خوب است.

 

منو

در حالت آماده فعال (Active Stand-by) گوشی، صفحه نمایش اطلاعاتی در مورد سیگنال شبکه، موقعیت باتری، ساعت و روز و هشداردهنده (البته در صورت فعال بودن زنگ هشدار) را نمایش می دهد. برای قرار گیری ساعت و اندازه اعداد آن، تنظیماتی وجود دارد که به دلخواه می توانید آنها را تغییر دهید.

منوی اصلی شامل ماتریسی 3*4 می شود و هر آیکون انتخابی به صورت برجسته و متحرک نمایش داده می شود. تمام منوی های فرعی به صورت لیست و با آیکون های کوچک در سمت چپ صفحه نمایش ظاهر می شوند. عکس العمل K610 در مقابل انتخاب هر یک از آیکون ها و کاربردهای دیگر، سریع است.

چندین کاربرد تکراری و میانبر در منو وجود دارند که ممکن است برای کابران کمی گیج کننده باشند. K610 تنها یک تم گرافی از پیش نسب شده دارد اما امکان دانلود دیگر تم ها وجود دارد.

به هر دکمه از صفحه کلید می توانید یک مسیر میانبر برای منو اختصاص دهید. در مدل K750 تنها امکان استفاده از یک کاربرد عادی و یک کاربرد جاوا به صورت همزمان وجود دارد. اما اکنون می توانید از سه کاربرد جاوا به صورت همزمان بهره ببرید. برای مثال در حالی که Browser باز است، هم  می توانید به رادیو گوش دهید و هم بازی کنید. این یک کاربرد بسیار عالی است که در گوشی های non-OS دیگر سازندگان وجود ندارد.

دیگر کاربردهای منوی K610 شبیه به مدل های قبلی سونی اریکسون است و دسترسی سریع به رویدادهای جدید، منوی وب همراه با جستجوگر گوگل و منوی  My Shortcuts که شامل لیستی از کاربردهایی است که مکرراً از آنها استفاده می کنید و قابلیت تغییر دارند را امکانپذیر می کند.

 

دفترچه تلفن

استفاده از دفترچه تلفن K610 بسیار ساده و راحت است. همانند دیگر مدل ها در ابتدای روشن کردن گوشی، از شما سوال می کند که آیا مایل هستید که محتویات سیم کارت خود را در حافظه گوشی کپی کنید یا نه. اگرچه هم محتویات دفترچه تلفن و هم محتویات سیم کارت همزمان نمایش داده می شوند. یک اختیار هم وجود دارد که بواسطه آن امکان ذخیره خودکار محتویات جدید سیم کارت را که شما در حافظه گوشی ذخیره کرده اید، را فراهم می کند.

حرکت در بین شماره ها و ایمیل های های متفاوت با حرکت Joystick به مسیر های مختلف امکانپذیر است.

بیشترین ظرفیت دفترچه تلفن K610، 1000 نام است که به شما امکان ذخیره 2500 شماره را می دهد. شماره ها بوسیله نام و فامیل مرتب می شوند. جستجو در دفترچه تلفن نیز به وسیله نوشتن تک تک حروف نام شخص موردنظر امکانپذیر است.

زمانی که یک اسم جدید به لیست خود اضافه می کنید، 5 امکان ثبت شماره که شامل: موبایل، منزل، محل کار، فکس و ... می شود، وجود دارد. این اولین لیست ثبت در دفترچه تلفن است و دومی شامل: ایمیل و آدرس های وب، سومی شامل: اختصاص دادن عکس و آهنگ زنگ، چهارمی شامل: عنوان، شرکت، خیابان، شهر، موقعیت، ZIP و اطلاعات کشور می شود. پنجمین نیز اختصاص به اطلاعات اضافی و روز تولد دارد. زمانی که روز تولد را در دفترچه تلفن وارد می کنید، گوشی از شما می پرسد که آیا مایلید که این تاریخ را در تقویم ثبت کرده و برای آن هشدار قرار بدهید یا نه. این یک خصیصه خوب است که در بیشتر مدل های گوشی یافت می شود.

تماس ها به چهار قسمت تقسیم می شوند: لیستی از تمامی تماس ها، لیستی از تماس های ناموفق، لیستی از تماس های گرفته شده و لیستی از تماس های دریافت شده که تا 30 شماره در آن ذخیره می شوند.

 

پیام ها

تمام پیام ها به استثنای ایمیل های در یک Inbox جای می گیرند و هیچ تفاوتی نمی کند که از چه نوعی باشند. ایمیل ها دارای یک Inbox جداگانه هستند. یک خصیصه به نام My Friend وجود دارد که مانند یک کاربرد سریع ارسال پیام عمل می کند و اگر اپراتور شبکه شما از آن پشتیبانی می کند، قابل استفاده است. K610 همچنین ارائه دهنده RSS نیز می باشد.

هنگامی که شروع نوشتن پیام می کنید، ابتدا باید یکی از سه مورد: پیام متنی، پیام تصویری یا پیام صوتی را انتخاب کنید. هیچ اختیاری برای تغییر دادن یک SMS به یک MMS وجود ندارد. در هر صفحه 5 خط نوشته جای می گیرد. یک شمارنده حروف نیز وجود دارد که زمانی که تعداد حروف 20 حرف کمتر از 160 حرف باشد، فعال می شود. هنگامی که شما از حد 160 حرف، تجاوز می کنید یک اخطار ("2 SMS") ظاهر و به شما هشدار می دهد که پیام شما به دو پیام تبدیل شده است. دیکشنری T9 نیز برای سهولت در نوشتن قابل دسترس است.

پشتیبان ایمیل K610 از پروتوکل های POP3 و IMAP پشتیبانی می کند. همچنین مدیریت چندین Account نیز به طور همزمان امکانپذیر است. یک اختیار وجود دارد که بررسی ایمیل ها را به صورت هر 5 دقیقه تا هر 12 ساعت یک بار البته به دلخواه شما و یا اینکه غیر فعال کردن بررسی اتوماتیک، را انجام می دهد.

سونی اریکسون K610 از فایل هایی با فرمت های MP3, WAV, MP4, AAC, AMR و MIDI پشتیبانی می کند. مدیا پلیر دارای یک برابرکننده و لیست پخش کننده می باشد. همچنین هم فایل های ویدیویی و هم  فایل های موسیقی را پخش می کند. امکان قرار دادن پخش کننده در پیش زمینه نیز وجود دارد که با این عمل در حالی که به موسیقی گوش می دهید، امکان استفاده از دیگر کاربردهای گوشی را دارید. متأسفانه، در این حالت نام خواننده و نام آهنگی که پخش می شود نمایش داده نمی شود. کنترل از طریق D-pad صورت می گیرد که بسیار ساده است. پخش کننده K610 عیناً شبیه به گوشی های موسیقی سری W سونی اریکسون هستند خصوصاً مدل W810.

اگر قبلاً از مدل های سونی اریکسون استفاده کرده باشید، مدیریت فایل های  K610 هیچ تفاوت کلی با دیگر مدل ها ندارد. این مدیریت فایل به شما اجازه علامت گذاری، کپی کردن و  جابجا کردن فایل ها و همچنین ایجاد یا حذف یک فلدر را می دهد. سه لیست فرعی وجود دارند که شامل:  فایل های حافظه گوشی، فایل های کارت حافظه و تمام فایل ها می شود.

جستجو در بین عکس ها به راحتی صورت می گیرد و یک اختیار برای طریقه نمایش عکس ها وجود دارد که بوسیله آن می توانید عکس ها را در ماتریسی 2*2 یا 3*3 و بدون نام مشاهده کنید. امکان نمایش عکس ها به صورت عمودی و اقفی و همچنین بزرگنمایی تا 32X فراهم شده است.

 

دوربین

دوربین K610، 2 مگاپیکسلی و رضایت بخش است اما مدل های دیگر گوشی های دوربین دار سونی اریکسون هستند که کیفیت بهتری دارند. این دوربین فاقد فوکوس خودکار و فلاش LED است و از جمله تنظیمات آن می توان به روش شب، تایمر، پانورما و فریم ها اشاره کرد. در وضعیت مناسب از نظر نور، دوربین وظیفه خود را خوب ایفا می کند و عکس های خوبی می گیرد اما اگر نور محیط مناسب نباشد عکس های گرفته شده اصلاً کیفیت خوبی ندارند. سونی اریکسون فاقد روش ماکرو است و هر چیزی که نزدیک تر از فاصله 80 سانتی متری لنز دوربین قرار بگیرند، خارج از فوکوس هستند.

فیلم هایی که با K610 گرفته می شود دارای درجه وضوح کم QCIF می باشند. امکان فیلم برداری به میزان قابل اختصاص به یک MMS یا به میزان نامحدود تا اندازه ای که حافظه گوشی خالی باشد، وجود دارد.

دوربین تماس های ویدیویی در قسمت جلویی K610 قرار گرفته است و از نوع VGA می باشد. این دوربین قابلیت نشان دادن تصویر خود کاربر را همانند آینه نیز دارد. امکان بزرگنمایی تا 2X را نیز فراهم شده است. از قابلیت های دیگر آن این است که می توانید در هنگام مکالمه ویدیویی به جای اینکه تصویر خودتان مستقیم پخش شود یک عکس به جای آن قرار دهید.

سه روش متفاوت کیفیت ویدیویی وجود دارد: صاف و بدون اشکال (Smooth)، همراه با جزئیات ((Sharp و معمولی.

گذشته از 3G و GPRS برای انتقال سریع داده ها و تماس های ویدیویی، K610 ارائه دهنده امکانات اتصال از جمله پشتیبانی USB نیز هست.

Browser اینترنت HTML Access NetFront، K610 بسیار عالی است و عملکرد خوبی دارد. این Browser دارای تنظیمات بیشماری است که از جمله آنها می توان به توانایی پخش در تماس صفحه بطوریکه هیچ منو ای نمایش داده نشود، اشاره کرد. این Browser از HTML 4.01، xHTML 1.0، CSS، جاوا اسکریپت (Java script) و WAP 2.0 نیز پشتیبانی می کند و پروتوکل های حمایت شده شامل SSL/TLS می شوند.

K610 پشتیبان بلوتوث 2.0 به همراه پروفایل A2DP است به این معنا که امکان استفاده از هدست بلوتوث را به کاربر می دهد. یکی دیگر از خصیصه های پشتیبان بلوتوث K610، پروفایل HID (Human Interface Device) است که امکان استفاده به عنوان یک کنترل از راه دور برای PC و دیگر دستگاه های دارای بلوتوث را فراهم می کند. از گوشی می توانید به عنوان مودم بلوتوث برای اتصال یک PC یا یک موبایل کامیپوتر به اینترنت استفاده کنید.

همسازی محتویات گوشی و رویدادهای تقویم با PC و Outlook امکانپذیر است. اتصال از طریق USB نیز دو روش دارد که شامل، انتقال فایل و اینترنت USB می شود که روش دوم برای استفاده از گوشی به عنوان یک مودم است. یکی از خصیصه های خوبی که بیشتر مدل های جدید سونی اریکسون از آن بهره می برند این است که گوشی به خودی خود ورژن جدید سخت افزاری را دانلود می کند.

یک آیکون به نام Organizer در منوی اصلی وجود دارد که شامل چندین کاربرد که از جمله آنها می توان به تقویم، امور مهم، یادداشت ها، هشداردهنده ها، ماشین حساب، همسان سازی، تایمر و مبدل اشاره کرد. تقویم هم به صورت ماهانه و هم به صورت هفتگی نمایش داده می شود و هنگامی که تاریخ تولید فردی را در دفترچه تلفن وارد می کنید اگر مایل به ثبت آن در تقویم باشید، آنرا نمایش می دهد.

امور مهم (Tasks) دو نوع دارد: کارهای ساده و تماس های گوشی. یادداشت ها همانند یک پیام نوشته می شوند و دیکشنری T9 قابل دسترس است. 5 زمان هشدار امکانپذیر است که هر کدام دارای اختیارات زیادی هستند. شما می توایند آنها را طوری تنظیم کنید که به صورت هفتگی و یا روزانه تکرار شود. از این گذشته امکان اضافه کردن متن و عکس به یک هشدار هم فراهم شده است.

یکی از خصیصه های جالب و بامزه گوشی، FaceWarp نام دارد که بوسیله آن می توانید عکس ها را دستکاری کرده و قیافه خود یا دیگران را تغییر دهید.

دیگر کاربردهای K610 شامل: Video DJ, Photo DJ و Music DJ، کنترل از راه دور و ضبط کننده صدا می شود. از  Video DJ برای ایجاد کلیپ های ویدیویی همراه با موسیقی متن استفاده می شود. Photo DJ نیز برای ویرایش عکس ها و از Music DJ در جهت ایجاد ملودی های پلی فونیک می توانید استفاده کنید. کاربرد کنترل از راه دور، برای کنترل یک PC بوسیله بلوتوث می باشد. ضبط کننده صدا امکان ضبط نامحدود صدا تا اندازه ای که حافظه خالی داشته باشید را به شما می دهد.

یک بازی از پیش در گوشی نصب شده است که QuadraPop نام دارد. این بازی نسبتاً سرگرم کننده است.

سخن آخر

اگرچه سونی اریکسون K610 گوشی تجملی و رزق و برق دار نیست اما دارای خصیصه های خوبی است. دوربین 2 مگاپیکسلی، قابلیت مکالمه تصویری، 3G و اسلات کارت حافظه M2 از خصیصه های مهم آن هستند که تمام این ها در یک گوشی نسبتاً کوچک و با قیمت مناسب جای گرفته اند و سبب موفقیت آن در بازار شده اند. البته نباید Browser وب عالی، اختیارات اتصال و باتری خوب با عمر نسبتاً زیاد آن را فراموش کرد.

 

 

 

نظرات 4 + ارسال نظر
پیمان سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 11:49 ق.ظ http://www.meet.blogsky.com

یه وقت بذار برای چت و عشق و حال
منتظرم.....

سینا سه‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:26 ب.ظ http://www.gsmworld.ir

سلام ببین اگه به نوشته های ماه قبل نگاه کنی می بینی که اونها رو خیلی وقت پیش معرفی کردم. ۱ -۲ ماه پیش . حالا لینکم رو گذاشتی خبر کن

سروش چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 07:53 ب.ظ

قیمتش چنه؟

روزبه شنبه 6 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 11:40 ق.ظ

سلام
لطفا قیمتش رو برام میل کنید.
با تشکر

دوست عزیز مدل مورد نظر رو هم در نظرات خودتون بگنجونید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد