وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Samsung i300

 

 

اشاره :
سامسونگ در
CeBit 2005 نشان داد که استراتژی مشخص و جدیدی در زمینه تولید Smart phoneها اتخاذ کرده است. این شرکت سری I را برای Smart phoneها در نظر‌گرفته است.

شرکت سامسونگ به عنوان سازنده گوشی‌های موبایل زیبا ولی گران معروف است. طراحان این شرکت تا زمان ارائه C100 به بازار  موضوع گوشی‌های ارزان را مورد توجه کافی قرار نداده بودند و به راحتی می‌توان گفت که تا چندی قبل در بازار موبایل نمی‌توانستید گوشی زیر مبلغ صدهزار تومان این شرکت را بیابید. سامسونگ در زمینه گوشی‌های تجاری نیز کمبودهایی داشت که با ارائه D500 و در ادامه آن D600 به بازار، این زمینه کاری نیز پوشش داده شد.

این شرکت در زمینه
Smart phone و Communicator حضور کمرنگی داشت. البته این کمبود را مصرف‌کنندگان حس می‌کردند. چرا که این شرکت دستگاه‌های متنوعی را معرفی می‌کرد. ولی در انتها می‌دیدیم تعداد کمی از دستگاه‌های معرفی شده به تولید انبوه می‌رسید. سامسونگ همیشه قدرت خود را به رخ کشیده است. امیدوارم یادتان نرفته باشد که سامسونگ اولین ارائه‌کننده موبایل با دوربین هفت مگاپیکسلی بوده است.
 
سامسونگ در
CeBit 2005 نشان داد که استراتژی مشخص و جدیدی در زمینه تولید Smart phoneها اتخاذ کرده است. این شرکت سری I را برای Smart phoneها در نظر‌گرفته است. قبل از ارائه i300، سامسونگ برنامه تولید i250 را در سرداشت که لغو شد. i300 به نام thor شناخته می‌شد که نام الهه باستانی رعد و برق است. این دستگاه که سامسونگ آن را Smart phone موزیکال دنیا نامیده‌است، به همراه چرخ کنترل، دیسک سخت سه‌گیگابایتی و صفحه نمایش QVGA یکی از مهم‌ترین تولیدات سامسونگ در سال میلادی جاری به‌شمار می‌رود.

طراحی این دستگاه با طراحی معمول سامسونگ متفاوت است. از طراحی نرم و کناره‌های گرد شده خبری نیست. یک بدنه چهار گوش با دکمه کنترل گرد، طرحی متفاوت را به این دستگاه داده است.

این گوشی از نظر اندازه در رده گوشی‌های متوسط ارزیابی  می‌شود. این دستگاه مختصری از رقیب نوکیایی خود یعنی
N91 کوچک‌تر  و 30 گرم سبک‌تر از آن است.  130 گرم هم وزن دارد.

300
i را نه می‌توان دارای صفحه کلید کامل دانست و نه آن را فاقد صفحه کلید خواند. این گوشی به راحتی در دست یک مرد جای می‌گیرد و حتی وقتی آن را کنار گوش خود می‌گیرید، احساس ناراحتی و زمختی نمی‌کنید. سامسونگ همیشه به خانم‌ها نیز توجه خاصی داشته و با این هدف، اندازه و وزن مناسبی برای 300 i در نظر گرفته است. از لحاظ رنگ نیز دو رنگ نقره‌ای و مشکی برای این دستگاه در‌نظر‌گرفته شده است. ابزار کنترل در این گوشی یک چرخ گردان است که در وسط دارای یک دکمه می‌باشد.

این کنترل را می‌توان در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت چرخاند. نکته جالب این‌که هر چه سرعت چرخاندن بیشتر باشد، می‌توانید در لیست سریع‌تر حرکت کنید و این یک مزیت است.  به‌ویژه وقتی که در هارد این دستگاه آهنگ‌ها و فایل‌های زیادی داشته باشید. کارهای دیگری مثل زوم‌کردن در هنگام عکاسی، تنظیم  صدا و بالا و پایین بردن صفحات اینترنت نیز توسط این چرخ‌دوار انجام می‌شود. صفحه کلید دستگاه از پلاستیک شفافی درست شده است.
 
ردیف‌های افقی نزدیک به یکدیگر هستند. در حالی که عمودی‌ها در فاصله دورتری نسبت به یکدیگر قرار دارند. صفحه کلید برای شماره‌گیری و نوشتن
SMS راحت است؛ مخصوصاً برای خانم‌ها!

نور زمینه گوشی نیز خوب است و نوشته‌ها در تاریکی کاملا‌ واضح است. سامسونگ علاقه خاصی به چراغ‌های نشان‌دهنده دارد. این گوشی نیز مجهز به دو چراغ
LED است که شارژ باتری، فعالیت  بلوتوث و اخطارها را نمایش می‌دهد.

به‌طور معمول تلفن‌های همراه دارای تعداد کمی دکمه در اطراف خود هستند. 300
i در این زمینه استثنا است و این موضوع مزیتی برای این گوشی محسوب می‌شود. احتمال فشردن اتفاقی این دکمه‌ها کم است و با اندکی فشار فعال می‌شود.

یک دکمه پروفایل در سمت راست بدنه اجازه انتخاب پروفایل‌های مختلف را به کاربر می‌دهد. حالت
Aboard plane به کاربر اجازه می‌دهد  تمام تجهیزات بی‌سیم در مناطق پرخطر مانند بیمارستان‌ها و هواپیما خاموش گردد. قسمت پایین کناره راست، محل قرارگیری کارت Micro SD است.i300 امکان تعویض کارت در هنگام روشن بودن را می‌دهد. در واقع مقدار ظرفیت کارت این دستگاه اهمیتی ندارد، وقتی که شما سه گیگابایت هارد در اختیار دارید. البته برای کاهش مصرف انرژی، استفاده از کارت حافظه بهتر است.

در سمت چپ بدنه دکمه‌ای جاسازی شده است که نقطه قوت 
i300 است. با فشردن این دکمه دستگاه به حالت پخش موسیقی می‌رود و عملاً به یک دستگاه پخش موسیقی تبدیل می‌شود. گوشی‌های استاندارد سامسونگ کاربران حساسی را که می‌خواهند از موسیقی لذت ببرند، راضی نمی‌کند. صدا در فرکانس‌های بالا چندان شفاف نیست و حداکثر صدا در مکان‌های عمومی و پر‌سروصدا کافی به نظر نمی‌رسد. البته با تعویض هدفون این مسئله حل می‌شود.  i300 از هدفون استریو پشتیبانی می‌کند. هدفون  بلوتوث شرکت سامسونگ با این دستگاه به راحتی کارکرد و صدای واضحی نیز داشت.

در بالای
i300 پنجره مادون‌قرمز قرار دارد و در لبه تحتانی گوشی نیز کانکتور همزمان‌سازی با کامپیوتر و همچنین محل شارژ دستگاه جاسازی شده است. 

 i300 از تکنولوژی plug & play  پشتیبانی می‌کند. یعنی می‌توان گوشی را از طریق اتصال USB به‌صورت وسیله ذخیره‌سازی بدون نیاز به راه‌انداز و نرم‌افزار اضافی به کامپیوتر وصل کرد و به‌راحتی جهت انتقال و ذخیره اطلاعات، از دیسک سخت آن استفاده نمود.

دیسک خیلی سخت!


می‌دانیم که استاندارد اندازه دیسک سخت برای کامپیوتر خانگی 5/3 اینچ و برای کامپیوترهای قابل‌حمل 5/2 اینچ است. در دستگاه‌های موبایل، این مقدار از 8/1‌‌اینچ شروع شد و در همان زمان ظهور دیسک‌های یک اینچی
CF و افزایش ظرفیت آن، دیسک‌های سخت را کنار زد. اما حقیقتاً این دیسک‌ها سخت‌تر از این بودند که به راحتی صحنه را خالی کنند. با تولید دیسک‌های 85/0 اینچی، افت قیمت و رشد ظرفیت این وسایل، توجه به سمت دیسک سخت و استفاده از آن در دستگاه‌های موبایل جلب شد.
در
i300 یک دیسک سخت از شرکت Cornice با ظرفیت حقیقی 2871 مگابایت  استفاده شده است. سازنده آن اطمینان داده است که حتی در صورت سقوط از ارتفاع 5/1 متری، این دیسک آسیبی نخواهد دید. سرعت انتقال اطلاعات نیز پنج‌مگابایت‌در ثانیه عنوان شده است که در عمل مقدار به دست آمده در آزمایش‌ها کمتر از این مقدار بود.

باتری 


باتری
i300 از نوع li-Ion است و به نظر می‌رسد از قدرت 1000mAh دارد. در صورت استفاده از دیسک سخت و با نرم‌افزار media player  ویندوز و با صفحه خاموش دو ساعت می‌توان به موسیقی گوش داد. با نرم‌افزار Core pocket و در حالی که 16‌مگابایت از حافظه را جهت بافر استفاده کردیم تا از دیسک سخت  کمتر استفاده ‌شود، زمان پخش موسیقی به پنج ساعت رسید.

 با 300
i می‌توانید شش ساعت به خواندن کتاب‌های الکترونیکی بپردازید. با توجه به این‌که دیسک سخت در این حالت فعال نیست. در حالت حداکثر فعالیت و استفاده از ارتباط بی‌سیم باتری تنها 5/1 ساعت کارکرد خواهد داشت.

استریوی کوچک

اگر به پشت گوشی نگاهی بیندازید، دو بلندگو می‌بینید که به شیوه جالبی جاسازی شده است. در این دستگاه از تکنولوژی SRSWOW XP استفاده شده است. با استفاده از این تکنولوژی از دو بلندگوی نزدیک به هم صدای فراگیر حاصل می‌شود.

صفحه نمایش

 i300 از دقت 320*240 پیکسل بهره می‌برد. تصاویر حاصله واضح است و فونت‌ها خواناتر هستند. این صفحه نمایش از 262‌هزار رنگ پشتیبانی می‌کند. اما سیستم‌عامل تنها از 65 هزار رنگ استفاده می‌کند و می‌بینیم که کاربر بهره‌ای از قدرت بیشتر صفحه نمایش نمی‌برد. زاویه دیدن تصویر خوب است و از کنار‌ه‌ها نیز تصاویر خوانا است. 300i کنترل خودکار نور پس‌زمینه براساس نور محیط ندارد و تنها به صورت دستی می‌توان نور پس‌زمینه را تنظیم کرد. تصاویر در نور خورشید تا اندازه ای محو است. اما هنوز قابل خواندن است.

دوربین

دوربین موجود در i300 از نوع 3/1‌مگاپیکسل است که حداکثر دقت 1024*1280 پیکسل را ارائه می‌کند. علاوه بر دقت تصویر می‌توانید مقدار فشرده‌سازی را نیز تعیین کنید. دقت تصاویر گرفته شده توسط i300 خوب است. اگرچه  بخش‌هایی که حاوی رنگ یکدست هستند (مانند آسمان) را نمی‌تواند به خوبی پردازش کند. اشیایی که در حال حرکتند، به صورت ناواضح دیده می‌شوند.

قدرت

 
i300 دارای 64‌مگابایت حافظه Ram می‌باشد که 5/51 مگابایت آن در دسترس است. مقدار حافظه Flash در دسترس 38/18 مگابایت است که برای ذخیره اطلاعات کاربر استفاده می‌گردد. 

i300 از پردازشگر DXA 272 شرکت اینتل با حداکثر سرعت 416‌مگاهرتز بهره می‌برد. متأسفانه i300 از ویندوز موبایل نسخه پنج استفاده نمی‌کند. کیفیت ارتباط این دستگاه عالی است و صدای بلند و واضحی دارد. می‌توان فایل‌هایMMF ،MIDI ،WMA  و  MP3 را به‌عنوان زنگ گوشی تنظیم نمود. اگر بتوان یک عیب برای i300 قائل‌‌شد، باید قدرت کم باتری را عنوان کرد که عملاً مزیتی بزرگ مانند دیسک سخت را تحت پوشش قرار نمی‌دهد.  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد