وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Qtek 9100

 

Qtek 9100 جزو گوشی های هوشمند است و از خصیصه های مهم آن می توان به صفحه کلید قابل اطمینان و مناسب، Wi-Fi  و بلوتوث و قیمت مناسب آن اشاره کرد.

خصیصه های اصلی

  • اندازه کوچک
  • صفحه کلید عالی
  • صفحه نمایش بی نظیر
  • Wi-Fi و بلوتوث
  • کاربردهای Office
  • کیفیت خوب صدای بلندگوها
  • قیمت مناسب

معایب اصلی

  • عکس العمل کند
  • اسلات کارت حافظه جدید از نوع miniSD
  • با یک دست به سختی قابل کنترل است.
  • برای بلندگوهای 5/3 میلی متری نیاز به آدابتور دارد.

Qtek 9100 یکی از محصولات HTC (High Tech Computing) می باشد. Qtek نزدیکترین به مدل اصلی، آن هم به خاطر این که منطبق با آرم سازنده Taiwanese می باشد، است. نام هایMDA Vario، I-mate K-Jam  و  O2 XDA Miniتقریباً منطبق با Qtek هستند. تفاوت های آنها معمولاً در تجهیزات نرم افزاری اضافه و کمی تغییر در سخت افزارشان می باشد و این هم تنها به دلیل این است که نشان دهند این مدل ها یکی نیستند.

9100 را می توان یک PC با قابلیت مکالمه دانست. این گوشی مبتنی بر آخرین ورژن ویندوز موبایل 5.0 OS می باشد و دارای یک صفحه کلید QWERTY است.

با وجودی که این گوشی دارای چند ورژن عالی بازی و کاربردهای خوب مدیاپلیر برای پخش فایل های Mp3 و فیلم است، اما بیشتر کاربران به این خصیصه ها کمتر تکیه می کنند و مبنای آنها استفاده تجاری است. یکی از خصیصه های مهم این گوشی پشتیبانی Wi-Fi آن است که یک اختیار خوب برای همسان سازی می باشد.

ساختمان

زمانی که گوشی بسته است شبیه به مدل های Qtek S100، MDA Compact، i-mate JAM و ... می باشد. ابعاد آنها کاملاً یکسان و در حدود 58×109 میلی متر می باشد. پوشش جلویی آن را یک صفحه نمایش بزرگ و چند دکمه پوشانده است. یکی از نکات شگفت آور آن، باریک بودنش  است که 24 میلی متر است. وزن آن در حدود 160 گرم است که برای چنین دستگاهی کاملاً معمولی است. این گوشی به راحتی در دست جای می گیرد.

طراحی 9100 زیبا و رضایت بخش است. سطح جلویی آن جذاب به نظر میرسد  و پوشش آن پلاستیکی است. البته این پوشش ها کاملاً قابل اطمینان هستند.

صفحه کلید

راحترین روش برای یادگیری چگونگی باز کردن صفحه کلید 9100، چرخاندن آن در جهت ساعت و فشار با انگشت شصت بر روی قسمت بالای صفحه نمایش است. این صفحه کلید در حدود یک سوم ضخامت گوشی را به خود اختصاص داده است و هنگامی که گوشی باز است شبیه به دستگاه Sidekick که بسیار محبوب در USA است، می باشد.

صفحه نمایش 9100 در دو شیار تعبیه شده و نیاز به فشار دستی دارد در این زمان است که صدای اصطحکاک آن به گوش می رسد. در انتها، شیارهای صفحه نمایش با هم قفل می شوند البته این ساختمان خیلی هم محکم و ثابت نیست. به همین دلیل معلوم نیست که پس از استفاده متوالی از این مکانیزم چه اتفاقی خواهد افتاد!

صفحه کلید 9100 شامل چهار ردیف از کلیدهای بیضی شکل نقره ای رنگ به همراه دو کلید اضافی که شروع و کنترل کننده کاربردهای گوشی هستند، می شود. فاصله بین دو دکمه مناسب است. البته برای کسانی که انگشتان بزرگی دارند استفاده از این صفحه کلید کمی مشکل و ناراحت کننده به نظر می رسد خصوصاً که بسیار نزدیک به صفحه نمایش نیز هستند.

صفحه کلید شامل 41 کلید می شود. کلیدی که با پرچم علامت گذاری شده، منوی شروع را باز می کند و دکمه OK  انتخاب شما را تثبیت می کند. کلید استاندارد Enter، کلید پاک کننده و کلیدهای مکان نما هم به چشم می خورند.

کلیدها قابل اطمینان، دقیق و به اندازه کافی بزرگ هستند. اگرچه نسبت به سطحی که در آن قرار گرفته اند، خیلی برجسته نمی باشند. البته نوشتن بوسیله صفحه کلید راحت تر از نوشتن بوسیله قلم است. صفحه کلید Qtek بطور قابل توجهی از MDA III بهتر است. راحترین روش برای تایپ کردن، نگه داشتن گوشی با هر دو دست و تایپ بوسیله انگشت شصت می باشد. توزیع کلیدها عیناً شبیه به کامپیوترهای معمولی است اگرچه کلیدها های دستگاه در یک ماتریس سازماندهی شده اند اما مدتی طول می کشد که به استفاده از آن عادت کنید.

زمانی که یک دکمه را فشار می دهید، نور صفحه کلید روشن می شود و تنها پس از 5 ثانیه از غیرفعال بودن، خاموش می شود و هیچ تنظیمی نیز برای تغییر این زمان وجود ندارد. نور آبی رنگ آن هم خیلی مناسب نیست و علامت های روی کلیدها به سختی خوانده می شوند. صفحه کلید و خود دستگاه را می توانید در مقابل فشار اتفاقی کلیدها، بوسیله یک کلمه عبور، ایمن کنید.

در پایین صفحه یک دکمه چهارجهته به همراه قسمت وسط آن که دکمه تثبیت کننده در آنجا قرار گرفته، را خواهید یافت. دو دکمه دریافت کننده سبز و قرمز نیز برای کنترل تماس ها در دو طرف کلید چهارجهته تعبیه شده اند. دو کلید اضافی دیگر دقیقاً در زیر صفحه نمایش قرار گرفته اند که کلید سمت چپ کاربردهای پیغام ها را باز می کند و کلید سمت راست Browser اینترنت را آغاز می نماید. دکمه تعبیه شده در گوشه سمت راست دستگاه، کنترل کننده صدا و کاربردهای ضبط صدا می باشد. دومین دکمه مختص به کاربردهای دوربین است. در گوشه سمت چپ نیز یک دکمه برای کاربردهای مدیریتی قرار گرفته است. هر کدام از جهات دکمه چهارجهته را می توانید به کاربردهای مختلف اختصاص دهید.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش Qtek 9100 دارای درجه وضوح 240×320 پیکسل به همراه 65 هزار رنگ است. حتی با اینکه این نوع گوشی هنوز مجهز به VGA نیست، صفحه نمایش Qtek به اندازه کافی خوب است و این به خاطر اندازه آن که در حدود 58×48 میلی متر است، می باشد. کنتراست این صفحه نمایش خوب و دقیق است اما متأسفانه پدلمسی این گوشی براق است. 5 سطح برای نور صفحه نمایش وجود دارد و حتی خاموش کردن کامل نور صفحه نمایش نیز امکانپذیر است.

در هر دو گوشه میکروفن در قسمت بالای صفحه نمایش 9100 Qtek دو LED قرار دارد. LED سمت چپ از رنگ های گوناگون برای نمایان ساختن اتصال بی سیم  بوسیله بلوتوث یا Wi- Fi استفاده می کند. LED سمت راست زمانی که GSM فعال باشد، SMS دریافت کرده باشید یا زمانی که گوشی را شارژ می کنید، روشن می شود. البته در هنگام هشدار دادن نیز این LED خاموش روشن می شود.

در سمت چپ گوشی، دکمه کنترل کننده میزان صدا نیز تعبیه شده است. پورت مادون قرمز در سمت راست قرار دارد. در قسمت بالا، دکمه خاموش کننده و اسلات کارت حافظه miniSD تعبیه شده اند. یک فشار کوتاه بر روی دکمه خاموش کنند، صفحه نمایش را محو می کند و فشار طولانی روی همین دکمه دستگاه را به طور کامل خاموش می نماید.

در قسمت پایین دستگاه اتصال دهنده miniUSB (2.0) جای گرفته که برای همسان سازی گوشی با کامپیوتر، انتقال اطلاعات و شارژ کردن مورد استفاده قرار می گیرد. جک اتصال دهنده کوچک است بنابراین اگر مایلید که از بلندگوی استاندارد استفاده کنید مطمئناً نیاز به آدابتور پیدا خواهید کرد.

باتری

در زیر پوشش پشتی 9100 ، یک باتری Li-Pol با ظرفیت 1250 mAh جای گرفته است. باتری Qtek 9100 تأمین کننده میزان 150 تا 500 ساعت حالت آماده یا همان Standby و 210-300 دقیقه زمان مکالمه می باشد. شارژ کامل این گوشی نیز 4 ساعت به طول می انجامد. جایگاه سیم کارت در زیر این باتری، می باشد.

بطور غیر معمول، قلم این گوشی در گوشه سمت راست آن پنهان شده است. به سبب کوچک و سبک بودن این قلم ، استفاده از آن خیلی هم راحت به نظر نمی رسد.

سرعت Qtek 9100 به اندازه کافی سریع هست البته نه در تمام موارد! اگر فایل های Mp3 در زمینه گوشی پخش می شوند، دیگر کاربردها کند عمل می کنند. در این حالت هدایت صفحه نمایش نیز سریع نیست. اما در کل می توان گفت که سرعت مناسبی دارد. همچنین اگر از برنامه های قوی مالتی مدیا استفاده می کنید و یا اینکه در وب سایت های پیچیده گشت و گذار می کنید، سرعت دستگاه کند می شود.

حافظه

ویندوز موبایل ورژن 5.0  از یک سیستم متفاوت برای مدیریت حافظه استفاده می کند که بسیار شبیه به مدلی است که در PC از آن استفاده می شود. Qtek 9100 ارائه دهنده RAM که در یک درایو جداگانه می باشد. با وجود اینکه تنها قابل خواندن است (Read Only Memory) اما می توانید اطلاعات خود را در آن ذخیره کنید. حافظه داخلی 9100، 128 مگابایت است اما کاربران تنها می توانند از 47 مگابایت آن بهره مند شوند. البته امکان استفاده از RAM و کارت حافظه وجود دارد. یک نکته جالب این است که حتی اگر باتری تمام شود همه چیز، از اطلاعات گرفته تا برنامه ها و تنظیمات، ذخیره شده می مانند. این یکی از مزیت های ویندوز موبایل 5.0 OS در مقایسه با ورژن های قدیمی تر است.

9100 همچنین مجهز به RAM برای پشتیبانی برنامه ها است که مانند ذخیره اطلاعات بصورت موقت عمل می کند. این RAM، 64 مگابایت را ارائه می دهد اما کاربر تنها می تواند از 50 مگابایت آن استفاده کند که برای پشتیبانی از چندین کاربرد مشکل و پیچیده بصورت همزمان، کافی است.

مدیریت حافظه یک اثر منفی دارد: کاربردها و اطلاعات کاربر در بخشی از حافظه جایی که اطلاعات حتی بعد از کهنه شدن باتری نیز ذخیره می شوند، نگهداری می شود. این بخش از حافظه در مقایسه با RAM کندتر است. البته بیشتر کاربران، کاربردهایشان را روی کارت حافظه که بطور اساسی مشکل تأخیر را رفع خواهد کرد، نصب می کنند.

گرافیک صفحه نمایش 9100 تغییر ناچیزی کرده است. یک دکمه Ok یا یک علامت در گوشه سمت راست اکثریت کاربردها قرار گرفته است. البته این علامت کاربرد را متوقف نمی کنند بلکه آن را در پایین صفحه کوچک می کند. اگر نیاز به نوشتن متن های طولانی دارید، بهتر است که از صفحه کلید سخت افزاری گوشی استفاده کنید.

ویندوز موبایل OS  یک ورژن جدید از برنامه Active Sync را اجرا می کند که نیاز به نصب در PC دارد. سرعت همسان سازی نسبتاً کند است و لیست کاربردهای همسان سازی شده شامل: دفترچه تلفن، تقویم، سازمان دهنده امور مهم، یادداشت ها، ایمیل ها، فایل های فلدرها و اطلاعات مالتی مدیا می شود.

Wi-Fi

Qtek 9100 از شبکه های 3G پشتیبانی نمی کند. ارتباط اطلاعات در شبکه های موبایل، بوسیله GPRS و EDGE پشتیبانی می شوند که هر دو کلاس 10 هستند.

Qtek 9100 همراه با دو CD تحویل خریدار می شود. یکی از این CDها تنها شامل یک برنامه (Spb GPRS) می شود. البته ویندوز موبایل OS این کاربرد را بصورت قراردادی ارائه نمی دهد.

پشتیبان Wi-Fi بسیار جالب است و با توجه به مشخصات موثق سازنده، استانداردهای همسازی IEEE 802.11b/g  ارائه می کند. باتوجه به درجه بندی آن در کل جهان، تنها گوشی که از سریع ترین "g" پشتیبانی می کند آی میت است. دیگر مدل ها با استاندارد کندتر "B" کار می کنند.

همسان سازی بوسیله بلوتوث بدون هیچ مشکلی امکانپذیر است و تمام عملکرد های بی سیم بوسیله کاربرد Comm Manager کنترل می شوند.

Qtek از GSM 850, 900, 1800 و 1900 مگاهرتز پشتیبانی می کند. تماس ها بوسیله یک کاربرد که Phone نامیده می شود مدیریت می شوند که شبیه به صفحه کلید معمولی همراه با کلیدهای عددی بزرگ می باشد.

تماس ها بوسیله نگه داشتن دکمه گوشه سمت راست، ذخیره می شوند. در مدت ذخیره شدن امکان نکته برداری هم وجود دارد. برای این کار باید روی آیکون Note کلیک کرده و متنی را در آن وارد کنید که شامل جزئیاتی از جمله شماره تلفن، نامی که در دفترچه تلفن هست و ساعت و روزی که تماس حاصل شده، می شود. ثبت کننده تماس شامل یک لیست کامل از تماس ها و اختیارات فیلتر شده است.

دوربین

دوربین 9100، 3/1 مگاپیکسلی (1280×1024) است. اندازه 1600×1280 پیکسل نیز قابل دسترس است البته کیفیت خوبی ندارد و حتی کیفیت عکس های معمولی هم خیلی خوب نیستند. ضبط ویدیویی آن با فرمت 176×144پیکسل می باشد. Qtek 9100 عکس ها و فایل های ویدیویی را با کمک کاربردهای Pictures و Videos نمایش می دهد.

لنز دوربین 3/1 مگاپیکسلی 9100 در قسمت پشتی گوشی تعبیه شده است و نزدیک آن یک آینه کوچک به همراه فلاش LED وجود دارند. کمی دورتر، اسپیکرهای استریوی 9100 تعبیه شده اند. Qtek 9100 جزو اولین گوشی هایی است که هم ویندوز موبایل OS و هم اسپیکرهای استریو را ارائه داده است.

دفترچه تلفن

تغییر و تبدیل در دفترچه تلفن با نگاه اول کاملاً مشهود است بطوریکه در زیر هر اسم یک شماره وجود دارد. مکان نمای افقی دکمه ها کمک می کند که بین شماره های ذخیره شده و ایمیل ها تغییر مکان دهید. بوسیله فشار یکی از دکمه ها می توانید منظره ای از تمام جزئیات را باز کنید یا یک تماس مستقیم ایجاد و پیام ارسال کنید و یا یک صفحه وب را دانلود کنید. همسان سازی عکس با Outlook هم وجود ندارد. به هر شماره می توانید یک زنگ جداگانه اختصاص دهید.

برای هر اسم می توانید تا 40 محتوی اختصاص دهید البته ورژن 5.0 قابلیت پیوست صدا را ندارد در حالی در ورژن های قدیمی تر این امکان وجود داشته است.

جستجو در دفترچه تلفن بوسیله نوشتن تک به تک حروف نام شخص موردنظر صورت می گیرد. این جستجو را بوسیله یک دست نیز می توانید انجام دهید و هنگامی که دکمه را  فشار دهید محتویات مربوط به آن نمایان می شود. بوسیله این روش به راحتی می توانید با شخص موردنظر تماس حاصل کرده و یا اینکه جزئیات آن را مشاهد نمایید.

برای ایجاد تماس کافی است که دکمه دریافت کننده سبز رنگ را فشار دهید و کابردهای Phone را باز کنید. نوشتن بوسیله قلم شبیه به استفاده از دیکشنری T9 است.

پیغام ها

Qtek 9100 دارای پشتیبانی SMS، MMS و ایمیل است. کار کردن با پیغام ها در ویندوز موبایل جدید تفاوتی با ورژن های قدیمی ندارد. بوسیله صفحه کلید سخت افزاری گوشی، نوشتن SMS بسیار راحت است. ویرایشگر SMS قابلیت شمارش حروف تایپ شده را نیز دارد. گوشی همچنین ارائه دهنده گزارش تحویل نیز می باشد. پیغام های رسیده، ابتدا برای چند ثانیه در یک پنجره ای در صفحه اصلی ظاهر می شوند. MMS ها نیز به همین صورت نمایش داده می شوند اما تنظیمات آن کمی پیچیده است.

پشتیبان ایمیل Qtek 9100 با پروتوکل POP3 و IMAP4 کار می کند و مشخصات آنها هیچ تغییر نکرده اند. امکان ایجاد چندین ایمیل نیز جود دارد. همچنین می توانید پیغام ها را بصورت دست نخورده یا اینکه تنها تیتر آن را دانلود کنید. البته دانلود به صورت خودکار نیز امکانپذیر است. یکی از تسهیلات بزرگQtek 9100 ارائه برنامه های Word، Excel و اسناد PDF می باشد.

امکان همسان سازی ایمیل ها با Outlook هم وجود دارد و این ایمیل ها در فلدرهای جداگانه ((POP3/SMTP نمایش داده می شوند.

کاربردهای زمانی ویندوز موبایل 5.0 هیچ تغییر و تبدیلی نداشته است. در صفحه نمایش اصلی، مستقیماً می توانید به کاربردهای هشدار دهنده ساعت دسترسی پیدا کنید. گوشی دارای سه زمان هشداردهنده می باشد. در تقویم 9100، روز، هفته، ماه و سال نمایش داده می شود. تقویم را به راحتی می توانید با Outlook همسان سازی کنید.

ضبط کننده صدای گوشی به خوبی کار می کند و برای فعال کردن آن نیاز به فشار و نگهداشتن دکمه کناره سمت راست گوشی دارید. مدت زمانی که می توانید صدا ضبط کنید، محدود به میزان فضای خالی حافظه می شود.

مایکروسافت تمام کاربردهای Office را در گوشی موبایل تغییر نام داده است و هیچ Pocket Office وجود ندارد. بزرگترین تغییر، فقدان فایلهای PXL و PXW می باشد. در عوض فرمت های معمولی مانند DOC یا XLS استفاده می شوند. امکان ویرایش Word و Excel وجود دارد اما Power Point تنها توانایی خواندن فایل را دارد. مایکروسافت همچنین تمام کاربردهای Word را بهبود بخشیده است.

Browser اینترنت بهسازی شده اما به نظر می رسد که مایکروسافت ترجیح داده است که تعدادی از این تغییر و تحول ها را برای آینده نگه دارد. اینترنت Explore امکان ارائه چندین پنجره را به صورت همزمان ندارد. Browser ارائه دهنده صفحات به صورت کامل در صفحه نمایش است همچنین امکان ذخیره عکس های وب هم وجود دارد.

از فایل های Mp3 می توانید برای آهنگ زنگ گوشی استفاده کنید البته امکان تنظیم برای حالت لرزشی نیز وجود دارد. Qtek 9100 فاقد پروفایل زنگ می باشد. با فشار و نگه داشتن دکمه قسمت گوشه بالایی سمت چپ می توانید روش بی صدا را تغییر دهید.

فایل های Mp3 بوسیله مدیا (Windows Media) پخش می شوند. کیفیت صدای اسپیکرهای استریوی گوشی متوسط است. بندگوها در پکیج اصلی گوشی قرار دارند.

پکیج اصلی 9100 شامل: کابل USB، بلندگوهای استریوفونیک به همراه هندز فری، شارژر و کتاب راهنما می شود.

سخن آخر

Qtek 9100 قابل مقایسه با MDA Compact، دیگر کامپیوترهای جیبی و نه حتی مدل های دیگر نیست این گوشی یک مدل جدید است که ارائه دهنده Wi-Fi و ترکیبی از GPRS و EDGE می باشد.

در کل، Qtek 9100 یک گوشی سطح بالا با قیمتی مناسب است.

 

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 01:23 ق.ظ http://hossein-pars.blogfa.com

عکس کم داره

علی چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 01:39 ب.ظ http://www.chahar-rah.mihanblog.com

با سلام
من لوگوی شما را در وبلاگم گذاشته ام لطفا شما نیز لینک مرا با عنوان .::4RAH::. بگذارید
امیدوارم همیشه موفق باشید

دوست عزیز با عرض پوزش بر اساس سیاست جدید وبلاگ تنها با وبلاگ ها و وب سایت های بالای +۱۰۰۰ بازدید در روز تبادل لینک و لوگو انجام می گیره
امیدوارم معذرت خواهی منو پذیرفته باشید
به امید موفق شما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد