وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Motorola RAZR V3i

موتورولا ریزر وی3 آی با طراحی زیبا و مد روز مشابه با مدل RAZR V3 بهمراه دوربین 23/1 مگاپیکسلی و اسلات کارت حافظه می باشد.

خصیصه های کلیدی

  • ساختمان کلاسیک

  • طراحی باریک و شبیه به مدل اصلی RAZR

  • صفحه نمایش بزرگ و عالی

  • صفحه نمایش خارجی به همراه 4096 رنگ

  • دوربین 23/1 مگاپیکسلی

  • اسلات کارت حافظه microSD

  • پشتیبانی ایمیل

  • بلوتوث

معایب اصلی

  • به جای ماندن اثر انگشت روی محافظه صفحه نمایش خارجی

  • سازمان دهی غیر منطقی  آیتم های منو

  • بدون استفاده از کارت حافظه، امکان گرفتن عکس ها به اندازه کامل وجود ندارد

  • Mp3 Player ناچیز

  • فقدان رادیو FM

  • فقدان پورت مادون قرمز

ساختمان

V3i ابعادی برابر 14×53×98 میلیمتر و وزنی معادل 100 گرم دارد. پوشش جلویی گوشی از روکش فلزی نقاشی شده پوشیده است. قسمت عمده ای از پوشش جلویی گوشی از شیشه مشکی رنگ پوشیده شده که از لوگوی سازنده و صفحه نمایش خارجی محافظت می کند. متأسفانه، اثر انگشت کاملاً روی آن برجای می ماند و مدام باید آن را تمیز کنید. لوگوی سازنده به رنگ آبی براق است. این لوگو دارای لامپ است اما زمانی که تماس ناموفق یا پیغام دارید، هشدار نمی دهد.

صفحه نمایش خارجی V3i درجه وضوح 96×80 پیکسل همراه با 4 هزار رنگ دارد. کمی پس از بسته شدن گوشی، این صفحه نمایش تصویری که در زمینه صفحه نمایش داخلی گوشی قرار داده اید را نمایش می دهد که شامل یک ساعت دیجیتال، شاخص میزان سیگنال وضعیت باتری هم می شود. اگر گوشی را روی روش ذخیره باتری قرار دهید پس از 30 ثانیه از عدم استفاده، تنها ساعت دیجیتال روی آن نمایش داده می شود. البته رویدادهای از دست رفته غیر قابل مشاهده هستند و برای دیدن آنها نیاز به فشار بر روی یک کلید به صورت تصادفی با باز کردن گوشی خواهید داشت.

در هر دو گوشه بالایی پوشش شیشه ای، دو LED مخفی شده اند: یکی سبز رنگ در سمت چپ  که در زمان شارژ کردن گوشی فعال می شود و دیگری آبی رنگ در سمت راست  که هنگام اتصال با بلوتوث فعال می شود. لنز دوربین در یک ذوزنقه مشکی رنگ مخفی شده است.

همه کلیدهای جانبی در نیمه بالایی گوشی قرار گرفته اند. در سمت چپ دو دکمه کنترل کننده میزان صدا و دکمه معروف به "Smart key" که برای دسترسی به منو، تعبیه شده است. اتصال miniUSB در پایین سمت چپ قرار گرفته گرفته است.

باتری

باتری گوشی در قسمت پشتی آن جای گرفته است. کمی پایین تر از آن منفذه بلندگو و اتصال دهنده خارجی که بوسیله درپوش پلاستیکی محافظت می شود قرار دارند. باتری V3i از نوع Li-Ion 820 mAh می باشد که همانند مدل Motorola PEBL می باشد. این باتری تنها با یک بار شارِژ تأمین کننده 200 ساعت حالت آماده یا همان Stand by و 210دقیقه زمان مکالمه می باشد. جایگاه سیم کارت و اسلات کارت microSD در کنار باتری است و برای جابجایی سیم کارت نیاز به حرکت داردن باتری خواهید داشت.

صفحه کلید

V3i به صورت استاندارد و دستی باز می شود. صفحه کلید آن مجازی و عیناً شبیه به مدل اصلی RAZR است. کلیدها کاملاً مسطح و یک لایه نازک سیاه قلم کاری شده روی آنها را پوشانیده است.

کلید چهارجهته و تمام کلید های آن زیبا و عکس العمل سریعی دارند. تایپ کردن با RAZR V3i بسیار کاربردی و راحت تر از مدل Motorola PEBL و در V3i کلید ها به صورت استاندارد توزیع شده اند.

در بالای کلیدهای عددی استاندارد، کلید هدایت کننده چهارجهته به همراه تصدیق کننده مرکزی، کلیدهای استاندارد پذیرش و خاتمه تماس، دو کلید برای دسترسی به منوی پیغام ها و WAP و سه کلید زمینه را خواهید یافت.

نور پیش زمینه صفحه کلید گوشی به رنگ آبی است و بوسیله یک سنسور کنترل می شود و در موقعیت های مناسب از نظر نور، خاموش می شود و سبب ذخیره انرژی می شود.

صفحه نمایش

صفحه نمایش V3i، 176×220 و دارای 262 هزار رنگ می باشد. این صفحه نمایش از مدل PEBL بزرگتر است و ابعادی برابر با 35×44 میلی متر دارد ولی می توان گفت که کیفیت PEBL بهتر از V3i است. دو فریم برای صفحه نمایش وجود دارد: مشکی و نقره ای. در بالای فریم ها منفذه اسپیکر قرار گرفته است.

منو

منوی V3i شبیه به مدل PEBL و مدل اصلی RAZR می باشد. در بالای Standby صفحه نمایش، نام اپراتور، روز و حالت آیکون ها نمایش داده می شوند. این جزئیات را می توانید در سمت چپ یا مرکز به صورت ردیف نیز مرتب کنید. کمی پایین تر چهار آیکون اختصاص داده شده به کلید جهتدار وجود دارند. در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش، ساعت دیجیتالی یا انالوگ جای می گیرد.

بوسیله فشار بر روی قسمت میانی کلید جهتدار یا کلید وسطی زمینه، دسترسی به منوی اصلی امکانپذیر می شود. این منو شامل 9 آیکون در یک ماتریس 3×3 می باشد البته اگر مایل باشید می توانید آنها را به صورت لیست هم درآورید. طراحی منو به راحتی با تعویض تم هایی که در گوشی قرار دارند، تعویض کنید. مدل موتورولا PEBL دارای چهار تم است در حالی که RAZR V3i، 5 تم دارد. منوی گوشی کمی پیچیده است و ممکن است برایتان گیج کننده باشد.

مدل موتورولا PEBL، 8/5 مگابایت حافظه داخلی دارد و بوسیله کارت حافظه قابل ارتقاء هستند. البته مدل های RAZR دارای 12 مگابایت حافظه داخلی هستند.

هر مسیر کلید جهتدار، کلید های زمینه و کلید Smart مختص یکی از 50 کاربرد تعیین شده گوشی هستند و با مدیریت و توزیع مناسب آنها بین کاربردها دیگر نیازی به دسترسی به منو ندارید. در ضمن کلید های دسترسی به منو و WAP بسیار کاربردی و سودمند هستند.

نرم افزار گوشی اجازه استفاده از سطح میانی کلید جهتدار را برای تثبیت کردن آیتم های منو نمی دهد که البته کمی هم غیرمنطقی به نظر می رسد. برای مثال زمانی که اسامی را وارد دفترچه تلفن یا یادداشتی را در تقویم می نویسید، فشار بر روی آن، منوی الگوی اسامی را باز می کند.

دوربین

دوربین RAZR V3i برخلاف مدل Motorola PEBL U6 که  از نوع VGA است، 23/1 مگاپیکسلی می باشد. هر دوی این مدل ها قابلیت ضبط فرمت های 3GP را درجه وضوح 176×144 پیکسل دارند. ضبط کننده ویدیویی آن محدود به تقریباً 490 کیلوبایت می شود. دوربین RAZR V3i امتیاز بیشتری دارد و بیشترین درجه وضوح آن 960×1280 پیکسل است و عکس ها به صورت عمودی نمایش داده می شوند. اما باید مطمئن باشید که کارت حافظه را در گوشی قرار داده اید در غیر این صورت عکس ها با درجه وضوح VGA و کمتر، گرفته می شوند. در  RAZR V3i چندین تنظیم نیز برای عکس ها  وجود دارد.

دوربین این گوشی همچنین دارای تنظیمات زیادی است که می توان از جمله آنها به روش شب، تعادل سفیدی، زوم دیجیتال 4X و غیرفعال کردن صدای گرفتن عکس اشاره کرد. عکس های گرفته شده را می توانید بوسیله بلوتوث به گوشی های دیگر یا PC ارسال کنید.

دفترچه تلفن

در خصوص کاربردهای تماس، مدل های موتورولا یک دستگاه قابل اطمینان هستند و گوشی های جدید از این قاعده مستثنی نیستند. در حدود 1000 نام را می توانید در دفترچه تلفن گوشی ثبت کنید. هر شماره شامل نام، 6 شماره تلفن، یک آدرس ایمیل، یک خیابان، یک شهر و کد مربوط به آن، منطقه، موقعیت و همچنین یک عکس و یک ملودی زنگ منحصر به فرد به همراه روز تولد که در تقویم قرار می گیرد، می شود. یکی از اشکلات گوشی های موتورولا این است که اگر به یک شخص ملودی زنگی اختصاص دهید، هم در هنگامی که با شما تماس می گیرد و هم زمانی که پیامی برای شما ارسال می کند، این ملودی زنگ به صدا در می آید و شما نمی توانید تشخیص دهید که شخص مورد نظر با شما تماس گرفته یا اینکه پیام ارسال کرده است.

دفترچه تلفن محتویات سیم کارت و حافظه گوشی را همزمان نمایش می دهد. جستجو در این دفترچه تلفن بوسیله تایپ کردن نام مورد نظر امکانپذیر است. اسامی را نیز می توانید گروه بندی کنید اما امکان فیلتر وجود ندارد.

V3i دارای 6 پروفایل زنگ است که تنظیمات آنها نسبتاً وسیع است. حالت لرزشی برای پروفایل های زنگ گوناگون متفاوت است. تعویض پروفایل ها نیز بدون نیاز به باز کردن گوشی، امکان پذیر است.

هر فایل Mp3 یا ملودی پلی فونیک را می توانید برای آهنگ زنگ استفاده کنید و صدای زنگ آن نیز به اندازه کافی بلند هست در ضمن یک اسیپکرفون هم وجود دارد.

هم مدل V3i و هم PEBL U6 چهار بانده هستند و از GSM 850/900/1800/1900 MHz پشتیبانی می کنند.

پیام ها

V3i از SMS، MMS و ایمیل ها نیز پشتیبانی می کند. در صفحه نمایش V3i، هشت خط نوشته قابل رویت است. حافظه گوشی تا 150 SMS را دریافت و ذخیره می کند. دیکشنری iTap برای سهولت در تایپ نیز قابل دسترس است البته این دیکشنری نسبت به دیکشنری  T9ضعیف تر است. اگر شروع به نوشتن پیام می کنید، گوشی را نبندید زیرا متن نوشته شده را از دست خواهید دارد. V3i از EMS نیز پشتیبانی می کند و به سبب آن به شما این امکان را می دهد که یک عکس یا یک آهنگ را به پیام خود پیوست کنید.

زمانی که SMS را می نویسید، گوشی شروع به شمردن حروف تا سقف 450 حرف می کند. امکان انباشتن پیام ها نیز وجود دارد. گزارش ارسال پیام را می توانید قبل از ارسال هر پیام  فعال کنید. پیغام های قدیمی به صورت اتوماتیک پاک می شوند.

ویرایشگر SMS و MMS با هم ترکیب شده اند که شامل یک عکس، صدای ضبط شده، آهنگ، ویدیو و جزئیاتی در مورد محتویات مکاتبه کننده که از دفترچه تلفن کپی شده است، می شود. بیشترین اندازه MMS 100 کیلوبایت است. MMSها وSMS  های رسیده در یک فلدر معمولی ذخیره می شوند.

مدل های جدید V3i و PEBL U6 هر دو پشتیبان ایمیل دارند. پیوست ها نیز به خوبی پروتکل های SMTP، POP3 و IMAP4 کار می کنند. این گوشی ها تنها یک account  را مدیریت می کند و امکان بررسی ایمیل های جدید هم به صورت زمانی و هم به صورت دستی وجود دارد.

باید به این نکته اشاره کرد که هیچکدام از این گوشی ها مناسب برای تایپ SMS نیستند و به کاربرانی که مکرراً پیام می نویسند، توصیه نمی شود البته صفحه کلید مدل PEBL جذاب تر است اما خیلی کاربردی نیست در حالیکه کلیدهای RAZR بهتر به نظر می رسد. عکس العمل هر دو مدل سریع است.

تقویم گوشی، ماه، هفته و روز را نمایش می دهد. رویدادها شامل شرح، زمان شروع، جزئیات و ... می شود و می تواند به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا سالانه تکرار شود. زمان هشدار آن نیز بوسیله کاربر قابل تنظیم است.

5 زمان هشدار وجود دارد که مانند یادآوری کننده است و از هر ملودی می توان برای آنها استفاده کرد. این زمان ها قابل تکرار نیستند و همچنین اگر دستگاه خاموش باشد زنگ هشدار نیز خاموش می شود.

ضبط کننده صدای این گوشی نیز تنها تا یک دقیقه توانایی ضبط دارد که البته نسبت به میزان فضای خالی حافظه بسیار کم است. هر دو مدل ماشین حساب هم  دارند.

جاوا

یکی از کاربردهای موجود در موتورولا RAZR V3i، Mp3 Player آن است. امکان لیست کردن فایل های Mp3 بوسیله آلبوم و نام خواننده وجود دارد همچنین می توانید یک لیست پخش کننده ایجاد کنید. بلندگوی گوشی کیفیت خوبی دارد. جای تأسف دارد که فاقد رادیو FM است.

RAZR V3i فاقد EDGE است بنابراین برای انتقال داده باید از GPRS کلاس 10 آن استفاده کنید. GPRS برای جستجو در WAP (ورژن 2.0) یا برای اتصال PC به اینترنت، مفید است. بوسیله بلوتوث یا کابل USB به راحتی با PC اتصال پیدا می کند. البته این گوشی فاقد پورت مادون قرمز است. همسان سازی و انتقال داده ها بین PC و هر یک از گوشی ها نیاز به نسب ورژن جدید نرم افزار گوشی موبایل موتورولا دارند که بصورت جداگانه باید تهیه کنید.

سخن آخر

هر دو مدل موتورولا PEBL U6 و RAZR V3i طراحی جذاب، شیک و مطابق مد روز دارند البته هیچ خصیصه جدید و نوآوری از نظر کاربردی در آنها وجود ندارد. این مدل ها برای کسانی که به ظاهر گوشی اهمیت می دهند، جذاب خواهد بود و به کسانی که معتاد به SMS هستند توصیه نمی شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
رضا شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:17 ب.ظ

سلام و خسته نباشید.من می خام از بین موتورولا وی تری آی و سونی اریکسون کا ۷۵۰ و نوکیا ۷۶۱۰ یکی رو انتخاب کنم.من خودم موتورولا رو بیشتر میخام ولی میگن اگه خراب شه باید بندازیش دور.حالا نظر شما چیه؟
متشکرم

فرشید پنج‌شنبه 9 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 07:57 ب.ظ

لطفا چند نرم افزار و نحوه نصب بر روی گوشی موتورولا راهنمایی کنید متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد