وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Motorola SLVR L7

Motorola SLVR L7 آرزوی کسانی است که علاقمند طراحی باریک موتورولا Razr هستند. موتورولا تصمیم بر ادامه روند تولید محصولات محبوب Razer با ساختمانی کلاسیک دارد که می توان از مدل Motorola SLVR L7 به عنوان یکی از بهترین های این سری نام برد.

خصیصه های کلیدی

  • طراحی استادانه و باریک

  • صفحه نمایش عالی

  • اسلات کارت حافظه

معایب اصلی

  • طرح بندی عجیب صفحه کلید

  • منوی پیچیده و گیج کننده

  • واکنش کند

  • کیفیت کم دوربین

  • فقدان پورت مادون قرمز

مدل Razr موتورولا به موفقیت بزرگی دست یافته است. موتورولا سری گوشی های باریک خود را با مدل V3 آغاز کرد و تعجبی ندارد که موتورولا با سه مدل جدید دیگر به این روند ادامه دهد.

جدا از  مدل های هوشمند، موتورولا چندین گوشی با ساختمان کلاسیک نیز عرضه کرده است. یکی از این مدل ها L6 است که در بازار خرید و فروش موبایل موفقیت کسب کرده است. اگرچه از نظر کاربردی خیلی هم قوی نیست و شما ممکن است که خواستار مدل سطح بالاتری باشید. مدل موتورولا SLVR L7 در سال CeBIT 2005 ارائه شده است.

ساختمان

هیچ شکی نیست که یکی از مزیت های خوب L7 باریک بودن آن است که تنها 12 میلیمتر می باشد البته دیگر ابعاد آن کمی بزرگتر از اندازه مورد قبول برای سری گوشی های کوچک است اما می توان آن را جزو گوشی های کوچک بشمار آورد. این گوشی ابعادی برابر 12*49*114 میلیمتر و وزنی معادل 85 گرم دارد. مدل L7 نسبت به مدل Razr باریکتر است و این بیشتر به سبب یک تکه بودن آن است. تمام سطح صفحه کلید آن به راحتی با انگشت قابل لمس هستند. 

ساختمان موتورولا L7 استادانه طراحی شده و در هنگام کار کردن با آن حتی اگر محکم آن را فشار دهید، هیچ صدایی از آن ساطع نمی شود. قفل کننده پوشش پشتی، در قسمت بالای دوربین تعبیه شده است و بسیار محکم است.

تمام سطح گوشی به جز صفحه کلید و صفحه نمایش آن از روکش فلزی ساخته شده است و آلومینیومی به نظر می رسد اما به رنگ مشکی براق. متأسفانه اثر انگشت روی آن به وضوح قابل رویت است. سطر بالای دکمه ها دقیقاً در زیر صفحه نمایش قرار گرفته اند بنابراین امکان اینکه اثر انگشت روی صفحه نمایش بماند هست و مدام باید آن را پاک کنید. در این رابطه یک پارچه برای پاک کردن در پکیج اصلی گوشی وجود دارد.

طراحی ظاهری L7 با نگاه اول کاملاً جذب کننده است. قسمت جلویی گوشی کاملاً صاف و مسطح است و تنها عناصر برآمده آن دکمه کنترل کننده اصلی و لوگوی سازنده که در بالای صفحه نمایش تعبیه شده است، می باشد. شبیه به همین لوگو را در قسمت پشتی گوشی نیز یافت خواهید کرد. منفذه بلندگوی گوشی در قسمت زیرین لوگو قرار گرفته است. لنز دوربین این گوشی در یک ذوزنقه مشکی رنگ با فریم نقره ای در قسمت بالای پوشش پشتی جای گرفته  و هیچ محافظی ندارد و با یک خراش کوچک آسیب خواهد دید.

باتری

برای جابجا کردن پوشش پشتی گوشی نیاز به فشار دکمه نقره ای رنگ در قسمت بالای گوشی خواهید داشت. باتری L7 از نوع lithium-ion 820 mAh  می باشد که در زیر این پوشش قرار گرفته است. این باتری تأمین کننده 310 ساعت حالت آماده و 250 دقیقه زمان مکالمه می باشد. در واقع می توان گفت که تا سه روز بدون شارژ دوام می آورد. سیم کارت در زیر باتری جای می گیرد و به راحتی می توانید آنرا جابجا کنید.

در سمت راست گوشی یه دکمه نقره ای رنگ وجود دارد که کاربردهای دوربین را فعال می کند. در بالای آن یک اتصال miniUSB قرار گرفته که به سبب آن موتورولا سزاوار تعریف و تحسین است و کاربر نیاز به خرید کابل اضافی ندارد. اسلات کارت حافظه MicroSD (TransFlash) در قسمت پایین سمت راست گوشی قرار گرفته که بوسیله یک سرپوش لاستیکی محافظت می شود و به راحتی می توانید آن را جابجا کنید. در سمت چپ موتورولا L7 یک جفت دکمه کنترل میزان صدا تعبیه شده است.

صفحه نمایش

قسمت وسیعی از جلوی گوشی را صفحه نمایش اشغال کرده است که ابعادی برابر 30*37 میلی متر دارد. البته طراحان موتورولا با قرار دادن فریم مشکی رنگی در اطراف صفحه نمایش، آن را چند میلیمتر بزرگتر کرده اند. فریم خارجی همرنگ صفحه کلید است. در قسمت بالای گوشی نیز لوگوی سازنده آن تعبیه شده است.

صفحه نمایش L7 عالی است. این صفحه نمایش TFT است و درجه وضوحی برابر با 176*220 پیکسل دارد که شامل 262 هزار رنگ می شود و کنتراست آن بی نظیر است. روشنایی آن را می توانید در 7 مرحله تنظیم کنید. رنگ ها واضح و به خوبی دیده می شوند ولی اگر چند درجه گوشی را بچرخانید، صفحه نمایش دیگر قابل رویت نیست. نور پیش زمینه در زمانی که فعال است بسیار زیبا به نظر می رسد و زمانی که  خاموش می شود دیگر قابل تشخیص نیست به همین دلیل برای بررسی پیغام های رسیده یا تماس های از دست رفته نیاز به فعال کردنش دارید.

صفحه کلید

با توجه به ظاهر باریک L7، سازنده از یک صفحه کلید مسطح در آن استفاده کرده است و اگر آن را بررسی کنید خواهید یافت که هم صفحه کلید و هم دکمه کنترل کننده اصلی بصورت یکنواخت قرار گرفته اند.

صفحه کلید L7 تاحدی براق است. این کلید ها خیلی کابردی نیستند به همین دلیل برای نوشتن SMS مناسب به نظر نمی رسند البته نباید این واقعیت را فراموش کرد که عکس العملشان در هنگام فشار سریع و خوب است. کلیدها بوسیله لمس کردن قابل تشخیص نیستند و ممکن است در هنگام استفاده از آن مدام اشتباه کنید. مشکل اصلی تغییر مکان ستون وسط کلیدها است که نسبت به دو ردیف کناری آن کمی پایین تر قرار گرفته اند.

به جز کلیدهای عددی استاندارد و دریافت کننده های سبر و قرمز، دو کلید کاربردی، یک کلید که منوی زمینه را باز می کند به همراه دکمه کنترل کننده چهار جهته با قسمت تثبیت کننده مرکزی را نیز خواهید یافت. دکمه های کنترل میزان صدا نیز در پهلوی سمت چپ گوشی قرار دارد.

نور پیش زمینه صفحه کلید پرقدرت و بصورت مساوی در سطح آن توزیع شده است. علامت کلید ها به رنگ آبی به خوبی قابل تشخیص هستند. اگر نور شدید در اطراف گوشی باشد، سنسور قسمت بالایی گوشی به صورت خودکار، نور پیش زمینه صفحه کلید را غیرفعال می کند.

منو

منوی موتورولا L7 تاحدی شبیه به مدل های قدیمی تر موتورولا از جمله  Razr V3می باشد. در صفحه نمایش اصلی، اطلاعات در مورد سیگنال شبکه، موقعیت باتری، پروفایل زنگ فعال، نام اپراتور، کاربرد کلیدهای زمینه و روز و زمان قرار دارد. ساعت را می توانید به صورت دیجیتالی و یا به صورت آنالوگ نمایش دهید. امکان قرار دادن نام اپراتور به همراه روز در مرکز یا در سمت چپ صفحه نمایش نیز وجود دارد.

صفحه نمایش اصلی آیکون های منحصر به هر یک از مسیر های دکمه کنترل اصلی را نیز نمایش می دهد (البته در منوی اصلی هم قابل دسترسی هستند). برای زمینه صفحه نمایش هر تصویری را می توانید اختصاص دهید اما امکان استفاده از تصاویر متحرک وجود ندارد (به عبارت دیگر تصاویر در زمینه متحرک نیستند). پس از گذشت چند ثانیه از غیر فعال بودن گوشی، تصویر زمینه با یک screen-saver متحرک جابجا می شود و بعد از آن screen-saver نیز خاموش شده و صفحه نمایش کاملاً ناخوانا می شود. منو را نیز با انتخاب یکی از سه تم های موجود در گوشی می توانید تغییر دهید. امکان تغییر منو به ماتریسی 3*3 یا به صورت لیست وجود دارد. تغییر ترتیب آیتم های منوی اصلی نیز امکانپذیر است.

L7 دارای 6 مگابایت حافظه داخلی است که بوسیله کارت حافظه (از نوع TransFlash) می توانید آنرا ارتقاء دهید.

دوربین

دوربین موتورولا L7 را می توان یکی از معایب آن برشمرد و معلوم نیست که چرا موتورولا دوباره از دوربین های VGA با کیفیت کم برای چنین مدل بی عیب و مجللی استفاده کرده است. البته که L7 سزاوار دوربین مگاپیکسلی است و اگر چنین ساخته می شد موفقیت زیادی کسب می کرد. در هر حال عکس های که با L7 گرفته می شود کیفیت خوبی ندارند و بیشترین درجه وضوح آنها 640*480 پیکسل است و در هنگام عکس گرفتن تنها می توانید آن را به صورت عمودی در دست بگیرد.

تعادل میزان سفیدی و نمایش آن را می توانید به صورت دستی تنظیم کنید. L7 همچنین مجهز به روش شب (Night Mode) و 4 مرحله زوم دیجیتال است. چند تنظیم صدا برای هنگامی که عکس می گیرید در کاربردهای دوربین وجود دارد و اگر مایل باشید می توانید این صدا را غیرفعال کنید.

گذشته از عکس ها موتورولا L7 فیلم های کوتاه با فرمت 3GP با بیشترین درجه وضوح 176*144 می گیرد و حتی اگر حافظه خالی برای ذخیره داشته باشید تنها حدود 30 ثاینه به طول می انجامد و یا محدود به اندازه استاندارد MMS می شود.

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن L7 هیچ تفاوتی با مدل های دیگر موتورولا ندارد و در حدود 1000 اسم را می توانید در آن ذخیره کنید. این اسامی در حافظه گوشی ذخیره و همراه با محتویات سیم کارت نمایش داده می شوند. برای جستجو در دفترچه تلفن تنها کافی است که نام موردنظر را حرف به حرف بنویسید البته جستجو در دفترچه تلفن L7 به کندی و با تأخیر صورت می گیرد. به هر شخص می توانید تا 5 شماره، چندین آدرس ایمیل، آدرس خیابان، روز تولد و یک عکس و یک ملودی زنگ خاص، اختصاص دهید. امکان گروه بندی شماره ها نیز وجود دارد البته این شماره ها را نمی توانید فیلتر کنید.

 L7 یک گوشی سه بانده است و با باندهای GSM 900/1800/1900 MHz کار می کند.

میزان صدای بلندگوی گوشی به اندازه کافی بلند است و کیفیت خوبی دارد. L7 همچنین یک هندفری نسبتاً خوب دارد. 6 نوع پروفایل زنگ در منو قرار گرفته که قابل تغییر و تبدیل بوسیله کاربر هستند. L7،  24 زنگ پلی فونیک دارد و همچنین می توانید از فایل های Mp3 نیز برای آهنگ زنگ استفاده کنید.

پیام ها

موتورولا L7 مناسب برای نوشتن SMS نیست اما از همه نوع پیام پشتیبانی می کند. دیکشنری آن iTap می باشد که نوشتن SMS را راحت می کند البته این دیکشنری ضعیف تر از دیکشنری T9 است. هر SMS می تواند حداکثر تا 450 حرف و به صورت 3 پیام باشد و قبل از ارسال پیام، اطلاعات در مورد تعداد قسمت های آن نمایش داده می شود. پیام ها در 8 خط قابل رویت هستند. میزان پیام های ذخیره شده بستگی به حافظه داخلی گوشی دارد. گزارش تحویل نیز قبل از ارسال پیام ها فعال است که کمی ناراحت کننده به نظر می رسد. هر صدایی را که مایلید می توانید در حافظه داخلی یا کارت حافظه گوشی ذخیره کرده و برای اعلان SMS، استفاده کنید.

L7 با EMS و MMS نیز کار می کند. ویرایشگر MMS شبیه به SMS است. یک MMS می تواند شامل عکس، فیلم، آهنگ و صدای ضبط شده توسط گوشی شود. اندازه MMS محدود 100 مگابایت می شود. گذشته از این موتورولا L7 از ایمیل ها و پیوست ها به خوبی پروتوکل های SMTP، POP3  و IMAP4 پشتیبانی می کند. امکان مدیریت چندین ایمیل هم به صورت اتوماتیک هم دستی نیز وجود دارد.

موتورولا L7 ارائه دهنده کاربردهای زیادی است که شامل: تقویم، ماشین حساب، کد حافظه و ساعت هشداردهنده می شود. البته هیچ مدیریتی برای یادداشت ها وجود ندارد. تقویم این گوشی ماه، هفته و روز را نمایش می دهد. همسان سازی تقویم با PC نیز امکانپذیر است.

موتورولا L7 دارای 5 ساعت هشداردهنده است که می توانید برای هر کدام از آنها یک متن نوشته و بعنوان یادآوری از آن استفاده کنید. این هشداردهنده حتی زمانی که گوشی به طور کامل خاموش است همچنان فعال می ماند.

یکی از کاربردهای جالب L7، Mp3 Player آن است. متأسفانه، شما نمی توانید این Mp3 Player را کوچک کرده و در زمینه قرار دهید. گروه بندی و لیست کردن آهنگ ها از روی آلبوم یا نام خواننده امکانپذیر است. قابل ذکر است که اسپیکر این گوشی کیفیت خوب و مناسبی دارد.

موتورولا L7 بر مبنای ورژن 2.0 جاوا می باشد و دو بازی از قبل در گوشی نصب شده است. البته این بازی ها زیاد جذاب و سرگرم کننده به نظر نمی رسند.

L7 از GPRS کلاس 10 پشتیبانی می کند. از L7 می توانید به عنوان یک مودم برای اتصال PC به اینترنت استفاده کنید. اتصال از طریق بلوتوث یا کابل USB نیز امکانپذیر است البته این گوشی فاقد پورت مادون قرمز (Infrared) است. برای اتصال باید از نرم افزار موتورولا (Motorola Mobile Phone Tools software) استفاده کنید.

سخن آخر

موتورولا L7 گوشی متوسطی است که از خصوصیات خوب این گوشی می توان به طراحی زیبا و باریک، صفحه نمایش عالی و بخش وسیع کاربردهای آن اشاره کرد البته باید معایب آن نظیر کیفیت کم دوربین، منوی گیج کننده و صفحه کلید غیرکاربردی را در نظر گرفت. با این اوصاف L7 برای کسانی که نیاز به گوشی ای دارند که بتوانند مکرراً و به راحتی با آن SMS بنویسند اصلاً مناسب نیست.

اگر مایل به خرید گوشی جدید هستید، انتخاب و تصمیم گیری بین سه مورد باریک موتورولا L7، Razr V3 و L6 مشکل خواهد بود و پیشنهاد ما به شما این است که به برتری ها کاربردی، مزایا، معایب و قیمتی که توان پرداخت آن را دارید، تکیه کنید. البته مدل Benq-Siemens S68 نیز که باریک و زیباست، انتخاب خوبی می تواند باشد اما این گوشی خصیصه های ضعیفی دارد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
م.پ شنبه 27 آبان‌ماه سال 1385 ساعت 12:11 ب.ظ

سلام.خیلی عالی.مرسی
من یه سوال دارم خواهش می کنم جواب بدین:
با گوشی l7 نمیشه زیاد س م س زد؟میگن نمیشه تند تایپ کرد یا پدش خراب میشه.

موتورولا L7 به دلیل شکا بد طراحی صفحه کلید نمی تونید سریع تایپ کنید حق با شماست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد