وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر دو گوشی تاشو پر فروش بازار Samsung X650 و Motorola V360

 

Samsung X650

سامسونگ ایکس شیصد و پنجاه

 

مسافری معمولی

سامسونگ برای خود قانونی گذاشته است که بر مبنای آن گوشی های با قابلیت متوسط را پشت سرهم به بازار عرضه کند. البته وقتی بازار تقاضای یک محصول را دارد و از سوی دیگر در این گونه محصولات نیازی به به استفاده از فناوری های پیچیده نیست، مراحل اجرای این کار بسیار ساده است: بدنه را با یک طراحی جدید و زیبا در نظر بگیرید، چند کارکرد جدید به گوشی اضافه کنید و البته چند قابلیت را نیز حذف کند. همین! حالا شما یک گوشی جدید در دست دارید.  مدل X650 با همین فرمول ساخته شده است.

X650 یک گوشی تاشوی بدون صفحه نمایش خارجی است که با اضافه شدن دوربین VGA و رادیو FM سعی شده است این کمبود، کمی جبران شود.

این گوشی طراحی زیبایی دارد و رنگ بندی زیبا و کناره های محدب آن باعث شده است در میان مردان و زنان خریدار داشته باشد.

ابعاد X650، 6/20*44*87 میلی متر است و تنها هشتاد گرم وزن دارد. به راحتی در دست جای می گیرد و می توانید آن را در جیب شلوار خود قرار دهید.

در کناره چپ بدنه، جک گوشی و کلیدهای تنظیم میزان صدا قرار دارد. در سمت راست نیز کلید دوربین در درگاه مادون قرمز قرار گرفته اند. روی بدنه گوشی لنز دوربین و نمایشگر سرویس قرار دارد و طراحی مخصوص گوشی های سامسونگ در این بخش لحاظ شده است.

وقتی در X650 را باز کنید، به یک صفحه نمایش 169*128 پیکسل با عمق رنگ 65 هزار رنگ از نوع UFB مواجه می شوید. تصاویر نسبت به صفحه نمایش TFT ضعیف تر است، ولی در نوع خود تصاویر شفاف و دقیقی را ارائه می کند.

صفحه کلید این گوشی استاندارد سامسونگ و از یک کلید چهارجهته با دکمه OK در وسط بهره مند است. کار با صفحه کلید راحت است و حساسیت کلیدها در هنگام فشار دادن، متوسط است. نور پیش زمینه آبی قدرت کافی دارد و در هر شرایطی اعداد مشخص است.

تقریباً تمام پشت گوشی را باتری هشتصد مگااهم از نوع Li-lon اشغال کرده است. ایرادی که به باتری دستگاه می توان گرفت، نصب سخت آن است که نیاز به مهارت کافی دارد. این باتری جوابگوی سه روز آماده به کار و نزدیک به دو ساعت مکالمه خواهید بود. زمان شارژ کامل آن نیز نزدیک به دو ساعت طول می کشد.

رادیویی FM

این سرویس مانند بسیار از گوشی های دیگر تنها با وصل Hands free قابل دسترسی است. حافظه رادیو می تواند تا چهل ایستگاه رادیویی را در خود ذخیره کند. کیفیت گیرندگی آن نیز در حد متوسط است.

دوربین

حداکثر دقت این دوربین 180*640 پیکسل است. در تنظیمات می توانید کیفیت را در پنج حالت مختلف تنظیم کنید. امکان عکسبرداری سریع و پشت سرهم که می تواند نه یا پانزده فریم بر حسب تنظیم سریعاً عکسبرداری کند، از دیگر توانایی های این گوشی به شمار می رود. کیفیت دوربین در حد متوسط است و مانند بسیاری از دوربین های گوشی تلفن همراه، وابسته به نور محیط است. امکان انتقال تصاویر از دوربین های گوشی تلفن همراه، وابسته به نور محیط است.

امکان انتقال تصاویر از طریق درگاه مادون قرمز یا کابل به کامپیوتر وجود دارد.

حساسیت و قدرت میکروفون و بلندگوی X650 در حد خوبی است و صدای بلند و واضحی دارد. سیستم زنگ چهل آوایی گوشی و اجازه استفاده از فایل Mp3 به عنوان زنگ، کیفیت خوبی را به دستگاه داده است. صدای زنگ دستگاه بلند است ولی قدرت ویبراتور آن کم است. متاسفانه امکان فیلمبرداری با X650 وجود ندارد.

با توجه به بازار شلوغ و پر از محصولات متنوع، X650 مسافری معمولی و نسبتاً زیباست.

 

 

 

Motorola V360

 

موتورولا وی سیصد و شصت

همراه قدیمی با لباس جدید

شرکت موتورولا در ابتدا سه دسته موبایل به عنوان های V300, V600 و V500 را به بازار عرضه کرد و هنوز هم با بهبود بخشیدن امکانات و کاهش قیمت، این سه دسته را حفظه کرده است. V360 نیز از این گونه بوده که با بهبود کیفیت و کاهش قیمت به بازار عرضه شده است.

موتورولا به طراحی گرد و لبه های نرم علاقه زیادی دارد و اکثر گوشی های خود را با کناره های گرد و ظاهری بیضی شکل به بازار عرضه می کند. اما در V360 این گرد کردن گوشه ها کمتر دیده می شود و این موضوع مزیتی برای ای گوشی به شمار می رود.

ابعاد این گوشی 24*47*90 میلی متر و کمی بزرگ تر از حد متوسط است. V360 با یان که کمی ضخیم به نظر می رسد، در دست بسیار خوب جا می گیرد و وزن 104 گرمی آن آزار دهنده نیست.

روی سطح گوشی، لنز دوربین VGA جاسازی شده است که تفاوت چندانی با مدل های قدیمی تر موتورولا ندارد. ابعاد صفحه نمایش خارجی 80*96 پیکسل است و چهار سط اطلاعات را به صورت سیاه و سفید نمایش می دهد. با این که این صفحه رنگی نیست، این حسن را دارد که در نور شدید آفتاب نیز خواناست. با این صفحه نمایش تنها می توانید از اسم شماره گیرنده و شماره تماس مطلع شوید. البته از گرافیک و عکس خبری نیست!

دکمه های کنترل حجم صدا در کنار سمت چپ گوشی جاسازی شده است. همین دکمه ها در حالت معمول و آماده به کار اجازه تغییر پروفایل را به کاربر می دهد. کمی پایین تر محل فیش هدست است که از نوع استاندارد است و در نتیجه می توانید یک هدست معمولی را نیز به این گوشی وصل نمایید.

در کنار راست گوشی درگاه مینی USB قرار دارد، از طریق این اتصال می توانید باتری گوشی را نیز شارژ نمایید. در قسمت تحتانی گوشی هیچ درگاه اتصالی وجود ندارد. V360 از کارت حافظه Tarns Flash پشتیبانی می کند ولی روی صطح گوشی دنبال درگاه کارت حافظه نباشید. درگاه کارت حافظه زیر پوشش فوقانی گوشی قرار دارد و تعویض آن کمی مهارت می خواهد.

باز کردن این گوشی تاشو با یک دست بسیار راحت است. صفحه نمایش داخلی گوشی از نوع TFT با دقت 220*176 پیکسل است و از عمق رنگ 262 هزار رنگ پشتیبانی می کند. تصاویر این صفحه نمایش در نور خورشید محو می شود، ولی امکان خواندن آن وجود دارد.

صفحه کلید V360 بزرگ و نرم است و کار با آن بسیار راحت است. رنگ نور پیش زمینه، آبی است و به واسطه سنسور نوری این دستگاه تنها هنگام کاهش نور محیط روشن می شود.

اگر پوشش پشتی گوشی را بردارید،با یک باتری 810 مگااهم از نوع Li-lon روبه رو خواهید شد. موتورولا عنوان کرده است این گوشی پنج روز زمان آماده به کار و چهار ساعت مکالمه را پوشش می دهد. در عمل سه روز زمان آماده به کار و نزدیک به سه ساعت مکالمه را به یک شارژ کامل باتری پاسخگو بود. البته می توانید از باتری پرقدرت (Mah 1010) استفاده کنید.

حافظه داخلی دستگاه یازده مگابایت است که نزدیک به 5/6 مگابایت آن در دسترس است. می توان گفت که V360 تقریباض یک کپی بروزرسانی شده از مدل V635 است.

این گوشی به کاربر اجازه می دهد صحبت های خود را به صورت فایل های صوتی شصت ثانیه ای ضبط نماید و مکالمه تلفنی را نیز ضبط کند. البته تعداد این فایل ها به مقدار حافظه در دسترس بستگی دارد.

برای V360 یک دوربین VGA در نظر گرفته شده است. کیفیت عکس ها معمولی است و بیشتر برای استفاده در دفترچه تلفن گوشی کاربرد دارد و روی PC کیفیت ضعیفی دارد. علاوه بر عکسبرداری می توانید با فرمت 3GP فیلمبرداری هم بکنید.

حداکثر دقت فیلمبرداری 144*176 پیکسل است.

همراه گوشی، نرم افزار کاملی برای اتصال به کامپیوتر ارائه می شود که اکثر کاربران را راضی می کند. این نرم افزار کپی عکس و آهنگ روی گوشی و انتقال پیغام ها به گوشی را ممکن می سازد. امکان استفاده از فایل Mp3 به عنوان زنگ نیز وجود دارد. حجم صدای گوشی بالاتر از حد متوسط است و فایل های MIDI را به صورت 24 آوایی پخش می کند.

همانطور که گفتیم، V360 برگرفته از مدل V635 است. البته داشتن کارت حافظه، کارکرد این نگوشی را افزایش داده است. V360 به طور کلی یک گوشی خوب و با قیمت مناسب است که در رده گوشی های متوسط طبقه بندی می شود.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
معصومه جمعه 17 شهریور‌ماه سال 1385 ساعت 09:22 ب.ظ http://mostafayeman.blogfa.com

سلا م
اگه می شه بیشتر در مورد سامسونگ ایکس ۶۵۰ توضیح بدین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد