وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Sony Ericsson K510i

 


سونی اریکسون K510 یک گوشی جدید سه بانده با طراحی کلاسیک سری k سونی اریکسون است. این گوشی با قیمت کاملاً مناسب به فروش می رسد. گوشی سه بانده GSM با دوربین 3/1 مگاپیکسلی، برای بازار اروپایی ها لقب K510i و برای آمریکایی ها K510a و چینی ها نیز K510c، خواهد داشت.

مزایای اصلی

  • ابعاد کوچک و وزن کم
  • دوربین 3/1 مگاپیکسلی با کیفیت عالی
  • باتری Lithium-Polymer
  • Browser وب عالی همراه با ریدر RSS
  • بلوتوث و IrDA

معایب اصلی

  • درجه وضوح کم صفحه نمایش
  • فقدان اسلات کارت حافظه
  • فقدان رادیو  FM
  • پخش کننده موسیقی ضعیف

سونی اریکسون K510 جزو گوشی های است که منحصر به افرادی می شود که به دنبال گوشی های قابل اطمینان و کاربردی می گردند. این گوشی نه خیلی مجلل است و نه خیلی نیرومند. این گوشی دارای کارایی خوب دوربین، خصیصه های عالی اتصال و عملکرد سریع با چنین ابعاد کوچکی است.

ساختمان

ساختمان این گوشی بسیار قابل اطمینان و پایدار است. در هنگام استفاده از آن هیچ صدای ساطع نخواهد شد. تناسب اجزاء آن کامل و به راحتی در دست قرار می گیرد.

سونی اریکسون K510 شبیه به گوشی های معمولی سونی اریکسون است و هیچ طراحی و نکته جالبی نسبت به مدل های قدیمی تر ندارد. ابعاد آن 101*44*17 میلی متر است و وزن 82 گرمی آن سبب شده که کوچک به نظر برسد و هنگامی که آن را در دست می گیرید به راحتی قابل کنترل است. ترکیب نقره ای و مشکی رنگ بسیار زیبا سبب آراستگی شکل ظاهری این گوشی شده است اگرچه طراحی این گوشی سبب نمی شود که فکر کنید k510 یک گوشی گران قیمت است.

صفحه کلید

قسمت جلوی گوشی از پلاستیک مشکی رنگ پوشیده شده و شامل چهار کلید کاربردی و دکمه جهتدار Joystick که به رنگ نقرای هستند، می شود. اسپیکر اصلی در قسمت بالایی گوشی همراه با یک نشان سونی اریکسون که در پایین آن قرار گرفته، تعبیه شده است. یک فریم نقره ای رنگ در اطراف صفحه نمایش قرار گرفته و کمی پایین تر صفحه کلید را خواهید یافت.

دکمه SE joysticks  راحت به نظر نمی رسد و سبب اعتراض برخی از کاربران شده است. البته سونی اریکسون متوجه این موضوع شده و سعی بر بهبود بخشیدن طراحی این دکمه دارد. بعضی از کاربران فکر می کنند که شرکت سونی اریسکون باید شروع به ساخت هدست هایی با پد چهارجهته به جای دکمه Joystick کنند اما حقیقت امر این است که Joystick بصورت باورنکردنی راحت و مناسب است.

دو کلید نرم و کلید برگشت (در سمت چپ) و دکمه پاک کننده C (در سمت راست)، دکمه Joystick را احاطه کرده اند. در پایین آنها دکمه های عددی تعبیه شده اند. چهار کلید نقره ای و دکمه joystick از پلاستیک ساخته شده اند در حالیکه دکمه های عددی از چند فلز متفاوت ساخته شده اند.

پوشش پشتی شامل لنزهای دوربین و آینه (برای عکس گرفتن از خود) می شود که تمام شان به رنگ نقره ای و کمی هم برآمدگی نسبت به سطح گوشی دارند. بیشتر قسمت پوشش پشتی گوشی مشکی رنگ است. لنز دوربین کمی گودتر نسبت به ساختمان گوشی تعبیه شده و این بیشتر به این دلیل است که از خراشیده شدن آن جلوگیری شود. در پایین دوربین، منفذه اسپیکر قرار گرفته که بسیار جالب است. یک نشان سونی اریکسون به صورت عمودی در روی پوشش باتری جاسازی شده است.

دو قسمت جانبی گوشی به رنگ نقره ای هستند و هر کدام از آنها دارای یک دکمه می باشند. در سمت چپ دکمه پخش کننده دوربین و در سمت راست دکمه فعال کننده منو جای گرفته است. متأسفانه، این طراحی دارای کمبودهایی از جمله دکمه کنترل کننده میزان صدا می باشد که به نظر کمی باعث دلسردی دوستداران سونی اریکسون شده است.

باتری

پوشش باتری k510 به راحتی باز می شود و تنها نیاز به فشار آن قسمت پایین آن به سمت بالا دارد. هنگامی که این پوشش را جدا می کنید؛ یک باتری Lithium-Polymer را خواهید یافت که جایگاه سیم کارت در زیر آن قرار گرفته است. سونی اریکسون سزاوار تعریف و تمجید برای قرار دادن چنین باتری برای گوشی خود است. این باتری تأمین کننده 360 ساعت حالت آماده یا همان standby و 7 ساعت زمان مکالمه می باشد.  جای تأسف دارد که این گوشی فاقد اسلات کارت حافظه جهت ارتقاء حافظه داخلی اش است.

معتادان SMS از صفحه کلید K510 ناامید نخواهند شد زیرا این صفحه کلید به راحتی قابل کنترل است و تایپ نیز به سرعت صورت می گیرد. تنها عیب آن دو کلید نرم قسمت بالایی صفحه کلید است که کاربردهای آنها ثابت است و نمی توان آنها را به کاربردهای دیگری اختصاص داد. کلید سمت چپ دریافت کننده تماس و پاسخگویی به آنها و کلید سمت راست یک میانبر به منو و رد تماس ها است. یک فشار روی دکمه Joystick ، منوی گوشی را در اختیار شما می گذارد که مختص سیستم منوی گوشی های سونی اریکسون است.

دکمه جانبی سمت راست منوی فعال را نمایش می دهد. این منوی شامل سه قسمت فرعی می شود: میانبر My Shortcuts ، نشان Bookmarks و رویدادهای جدید New events.

یکی از نکات منفی K510 نور پیش زمینه صفحه کلید آن است که اصلاً خوب نیست. این نور به صورت ناهماهنگ روشن می شود و همچنین صفحه کلید آن را پوشش نمی دهد به همین سبب، صفحه کلید آن به سختی قابل تشخیص در روشنایی کم است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش K510، از نوع TFT همراه با 262K رنگ و درجه وضوح 128*160 پیکسل می باشد. این صفحه نمایش در نور کم و محیط باز کاملاً قابل رویت است اما هنگامی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرد کاملاً ناخوانا است. نور پیش زمینه صفحه نمایش نیز عالی به نظر نمی رسد. هیچ اختیاری برای تغییر زمان نورپیش زمینه وجود ندارد و مدت زمان آن بسیار کوتاه است.

در صفحه نمایش فعال، وضعیت شبکه، موقعیت باتری، نام اپراتور ، تاریخ و ساعت، تماس و برچسب های منوی کلیدهای نرم، نمایش داده می شوند. در صفحه نمایش می توانید از پیش زمینه متحرک و انیمیشنی استفاده کنید. ساعت را می توانید طوری تنظیم کنید که در صفحه نمایش غیر فعال هم وجود داشته باشد اگرچه این ساعت در هر وضعیتی به سختی قابل خواندن است. همچنین می توانید یک عکس برای screen savere قراد دهید که کمی قبل از غیرفعال شدن صفحه نمایش ظاهر می شود.

صدای K510 نسبتاً خوشایند است و کیفیت خوبی در هنگام مکالمه دارد. میکروفن آن بسیار حساس است و هنگام استفاده مشکلی نخواهید داشت حتی در خیابان های شلوغ و پر تردد و مهمانی ها به راحتی قابل شنیدن است. صدای بلندگو نیز به اندازه کافی بلند است و حتی بلندتر از مدل سونی اریکسون K800 که در بعضی از موارد از K510 بهتر است، می باشد. در طول مکالمه و زمانی که هدست در اختیار شما نیست می  توانید از بلندگو استفاده کنید.

6 پروفایل از پیش تعریف شده وجود دارد که آزادانه می توانید آنها را ویرایش  و نسبت به تقدم و سلیقه خود آنها را مرتب کنید. یک کلید میانبر سریع برای تغییر پروفایل، فشار کوتاه روی دکمه روشن/خاموش کننده است.

شکل ظاهری صفحه نمایش سونی اریکسون K510 شبیه به مدل استاندارد معمولی سونی اریکسون است. منوی اصلی از ماتریس 3*4 ساخته شده است. تمام منوهای فرعی در لیست منو همراه با آیکون های کوچک در قسمت چپ قرار گرفته اند. سرعت واکنش گوشی بسیار سریع است حتی دوربین و کاربرهای نمایش دهنده عکس به سرعت عمل می کنند. این گوشی 28 مگابایت حافظه داخلی دارد و به سبب نداشتن اسلات کارت حافظه نمی توان از آن به عنوان یک پخش کننده موسیقی استفاده کرد.

چندین تکرار کاربردها و میانبر  در منو وجود دارد که برای بعضی از کاربران گیج کننده است. چهار تم گرافیکی هم در گوشی قرار دارد که با تغییر این تم ها بیشتر رنگ های از جمله زمینه، آیکون ها و ... تغییر خواهند کرد. از طریق سایت هم می توانید تم های بیشتری دانلود کنید.

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن K510 بسیار ساده و استفاده از آن خیلی راحت است. محتویات حافظه گوشی نیز همزمان نمایش داده می شود. محتویات سیم کارت در یک منوی فرعی قابل دسترسی است. این دفترچه 5 شماره را همزمان نمایش می دهد. جابجایی در شماره های مختلف و ایمیل ها بوسیله هدایت دکمه  Joystick امکان پذیر است.

بیشتر گنجایش دفترچه تلفن K510، 1000 اسم است که می توانید آنها را به صورت گروهی دسته بندی کنید البته فیلتر کردن آنها غیر ممکن است. هنگام اضافه کردن یک اسم جدید، 5 امکان برای ثبت در مورد شماره وجود دارد که شامل: موبایل، منزل، محل کار، فکس و دیگر ، می شود که بیشتر از این 5 شماره نمی توانید شماره دیگری اضافه کنید. در صفحه دوم دفترچه تلفن می توانید ایمیل و آدرس های وب فرد را ثبت کنید. سومین صفحه منحصر به یک عکس و آهنگ زنگ اختصاص داده به او می شود. در چهارمین صفحه می توانید اطلاعاتی از قبیل نام شرکت، خیابان، شهر، وضعیت، ZIP و کشور را قرار دهید. آخرین صفحه مخصوص اطلاعات اضافی و روز تولد می باشد. هنگامی که یک روز تلفن وارد می کنید، گوشی از شما می پرسد که مایلید تاریخ آن را در تقویم ثبت کرده و به شما هشدار دهید. این یکی از خصیصه های خوب گوشی است که در بیشتر گوشی های تلفن همراه وجود دارد.

یک ذخیره کننده خودکار در سیم کارت وجود دارد که برای گوشی های سونی اریکسون معمولی است. این خصیصه خیلی هم مفید است البته برای کسانی که گوشی خود را مدام تغییر می دهند. اسامی دفترچه تلفن را می توانید از طریق نام و یا نام خانوادگی مرتب کنید. جستجو در دفترچه تلفن هم از طریق تایپ حروف به حروف اسم شخص مورد نظر امکان پذیر است.

تماس ها به چهار دسته تقسیم می شوند و شامل: همه، تماس های دریافتی، تماس های گرفته شده و تماس های بی پاسخ می شوند که روی هم تا 30 شماره را می تواند ذخیره کند.

تمام پیغام ها به غیر از ایمیل ها در Inbox قرار می گیرند و هیچ تفاوتی نمی کند که چه نوع پیغامی باشند. تنها ایمیل ها دارای Inbox جداگانه هستند. یک خصیصه به نام دوستان من (My Friends) وجود دارد که مانند یک کاربرد پیغام فوری است و اگر گرداننده شبکه شما از آن پشتیبانی کند، قابل استفاده است.

زمانی که شروع به تایپ کردن یک پیغام می کنید، ابتدا باید یکی از  سه کاربرد مختلف را انتخاب کنید که شامل: پیغام متنی، پیغام عکسی و پیغام صوتی می شود. همراه با پیغام ها می توانید پیوست نیز اضافه کنید. در هر صفحه 5 خط متنی نمایش داده می شود. یک شمارنده حروف نیز وجود دارد و هنگامی که تعداد  رف ها از 160 بگذرد یک اخطار که نشان دهنده این است که پیغام شما به دو پیغام تبدیل شده است ظاهر می شود و پیغام شما را به دو قسمت تقسیم می کند. دیکشنری T9 نیز برای سهولت در تایپ قابل دسترس است.

پشتیبان ایمیل گوشی از پروتوکل های POP3 و IMAP حمایت می کند همچنین توانایی مدیریت چندین اکانت را به صورت همزمان دارد.

سونی اریکسون K510 از فایل هایی با فرمت های MP3, WAV, MP4, AAC, AMR و MIDI پشتیبانی می کند. مدیا پلیر این گوشی یک برابرکننده دارد و توانایی مدیریت لیست ها پخش کننده را نیز دارد همچین این قابلیت را دارد که فایل های ویدیویی و موسیقی را هم زمان پخش کند. یکی از مزیت های پخش کننده موسیقی K510 این است که در هنگام گوش دادن به موسیقی می توانید از دیگر کاربردهای آن استفاده کنید. کنترل کننده پخش موسیقی از طریق دکمه Joystick به راحتی امکان پذیر است.

دوربین

دوربین K510 دارای کیفیت بسیار عالی است. قابلیت های دوربین برای گوشی تلفن همراه به سرعت توسعه یافته است همانطور که حدود یک سال پیش مدل سونی اریکسون S700 با دوربین 3/1 مگاپیکسلی یکی از گوشی هایی موجود دارای دوربین با کیفیت عالی بود و اکنون مدل K510 که عکس هایی به خوبی S700 ارائه می دهد. دوربین K510 دارای تنظیمات بی شماری از جمله آنها می توان به  روش شب، تایمر، پانورما، فریم و خصیصه burst برای قطع کردن عکس ها اشاره کرد. متأسفانه این گوشی فاقد فلاش LED است.

فیلم هایی که با گوشی گرفته می شود درجه وضوح خوبی ندارند اما این گوشی فایل های بزرگ را با تراکم کمتری نسبت به دوربین های مشابه بوجود می آورد. نمایش دهنده عکس ها به شما امکان این را می دهد که عکس های به صورت افقی یا عمودی مشاهده کنید اما متأسفانه بزرگنمایی ندارد.

Browser وب

Browser وب سونی اریکسون K510، Access NetFront Web است که برای گوشی های SE استاندارد است. این Browser دارای WAP می باشد که  از محتویاتی که برای HTML 4.01، xHTML 1.0، CSS و جاوا اسکریپ و WAP 2.0 ایجاد می شوند، حمایت می کند. پروتوکل های امنیتی مورد استفاده آن SSL/TLS می باشند.

متأسفانه صفحه نمایش k510 اجازه شناسایی تمام امکانات  browser را ندارد. یک اختیار وجود دارد که بوسیله آن می توانید صفحات وب را تغییر اندازه داده و بهتر آنها را مشاهده کنید.

مدیریت اطلاعات شخصی

K510 دارای چند خصیصه سازماندهی زمان است. یک آیکون به نام Organizer (سازمان دهنده) در منوی اصلی وجود دارد که شامل کاربردهای: وظایف ، یادداشت ها، هشدارها، ماشین حساب، همسان کننده، تایمر، کرونومتر، و کد یادداشت می شود. تقویم و هشدار دهنده دارای آیکون های جداگانه در منوی اصلی هستند اما تقویم در لیست منوی فرعی Organizer وجود ندارد. این تقویم ماه و هفته را نمایش می دهد. همانطور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، پس از وارد کردن تاریخ تولد، گوشی از شما می پرسد که مایل هستید آن را در تقویم قرار دهید یا نه.

دو نوع زنگ هشدار وجود دارد که شامل تک زنگ و یا تکرار کننده هشدار می شود. ماشین حساب این گوشی بسیار ساده و فاقد کاربردهای پیچیده است. همسان ساز این گوشی نیز برای اتصال به سرور اینترنت استفاده می شود.

سه نوع کاربرد دیگر قابل دسترس است: FaceWarp که برای دستکاری کردن  صاویر گرفته شده بوسیله اضافه کردن شکلک و تصاویر جالب. NewsReader که یک پیش برنده RSS و بسیار قابل استفاده است. World Clock ساعت جهانی که زمان را در قسمت های مختلف جهان نمایش می دهد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم چند قسمت گمراه کننده در صفحه نمایش سونی اریکسون K510 وجود دارد. بعضی از آیکون ها و کاربردها را بیشتر از یک بار در منو خواهید یافت و  بعضی دیگر نیز در جایگاه های غیر منطقی قرار داده شده اند. مانند تقویم که در منوی سازمان دهنده (Organizer) وجود ندارد و  هشدار (Alarms) دارای دو آیکون می باشد و همچنین عکس ها دارای آیکون جداگانه در منوی اصلی هستند.

مدیریت فایل بسیار سریع عمل می کند و تمام فایل های گوشی را مدیریت می کند و فایل مولتی مدیا را بدون هیچ تأخیری پخش یا می بندد.

چند کاربرد دیگر نیز در گوشی یافت می شود از جمله آنها می توان به VideoDJ، PhotoDJ، MusicDJ، کنترل از راه دور و ضبط کننده اشاره کرد. VideoDJ برای ساختن کلیپ های ویدیویی همراه با موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار سرگرم کننده است. از PhotoDJ برای اعمال کردن تنظیمات بر روی تصاویر استفاده می شود و MusicDJ  برای ایجاد ملودی های پلی فونیک می باشد. کاربرد کنترل از راه دور برای کنترل کردن PC بوسیله بلوتوث است. ضبط کننده صدا این گوشی نیز قابلیت ضبط صدا را تا زمان نامحدودی دارد.

تنها دو بازی در گوشی قرار دارد که شامل: MiniGolfBT و  QuadraPop می شوند که  QuadraPop به نسبت سرگرم کننده است.

سخن آخر

سونی اریکسون K510  دارای مزایای خوبی میباشد.  اندازه کوچک این گوشی همراه با دوربین عالی با کیفیت 3/1 مگاپیکسل، اختیارات اتصال، browser وب، سبب شده است که فقدان اسلات کارت حافظه و نیز کیفیت کم صفحه نمایش جبران شوند. قیمت مناسب این گوشی بدون شک سبب جذب و رضایتمندی تعداد بی شماری از دوستاران سونی اریکسون خواهد شد.

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
هادی صمدی سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:54 ب.ظ

دستت درد نکنه واقعا عالی و کامل بود
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد