وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Nokia E60


 

مدل نوکیا ای شصت مدت زیادی نیست که ارائه شده است. این گوشی دارای خصیصه های قوی تجاری زیادی است که بسیاری از کاربران را راضی می کند. E60 یک گوشی سه بانده با پشتیبان شبکه UMTS 3G و صفحه نمایش TFT همراه با 16 میلیون رنگ میباشد. E60 جزو سومین ویرایش سری 60 است که با سیمبیان OS 9.1 کار می کنند. همچنین E60 دارای GPRS، EDGE، Wi-Fi، بلوتوث، درگاه مادون قرمز و پشتیبان USB نیز می باشد.

خصیصه های کلیدی

  • صفحه نمایش عالی
  • سیمبیان OS
  • Browser وب بسیار عالی
  • اسلات کارت حافظه RS-DV-MMC
  • ویرایشگر اسناد Office
  • تمام اختیارات اتصال: بلوتوث، Wi-Fi، Infrared و USB
  • پشتیبانی GPRS، EDGE و UMTS

معایب اصلی

  • ابعاد بزرگ
  • فقدان دوربین
  • فقدان رادیو FM
  • دکمه خاموش کننده گوشی

نوکیا مدل E60 را از نظر ظاهری و خصیصه ای شبیه به مدل N80 خود ساخته است. تنها تفاوت این دو فقدان دوربین 3 مگاپیکسلی در مدل E60 می باشد اما E60  صفحه نمایشی با رنگ های ماکرو دارد. هر دوی این گوشی ها جزو سومین ویرایش سری 60 همراه با سیمبیان OS 9.1 هستند.

ساختمان

نوکیا E60 از نظر ظاهری بسیار زیبا و سطح بالا به نظر می رسد اگرچه یک گوشی نقره ای رنگ ممکن است شما را به یاد یک کنترل کننده از راه دور VCR بیاندازد. یک گوشی تلفن همراه که ابعاد بزرگی دارد از لحاظ دیداری کمی بزرگ تر نسبت به اندازه واقعی آن به نظر میرسد. E60 بسیار راحت در دست جای می گیرد. ابعاد E60، 115×49×17 و وزن آن 117 گرم است که نسبتاً برای یک گوشی معمولی است. یک واقعیت جالب در مورد E60 این است که بیشتر کسانی که نوکیا E60 را دیده اند فکر نمی کنند که یک گوشی سطح بالا همراه با طراحی زیبا است و به نظر ارزان می رسد.

کناره های نوکیا E60 از پلاستیک نقره ای و مشکی رنگ ساخته شده است. در قسمت سمت چپ گوشی یک کنترل کننده میزان صدا و یک دکمه برای ضبط صدا وجود دارد. تمام دکمه ها فلزی و زیبا به نظر می رسند.

سمت راست نوکیا E60 شامل سه روکش فلزی می شود. روکش بالایی کوتاه است و در کنار آن محفظه بلندگوی قرار گرفته است. بعد از آن یک روکش بلند و پوشش اسلات کارت حافظه RS-DV-MMC وجود دارند. یک نشان کارت حافظه در آن وجود دارد که امکان اشتباه کردن در تشخیص آن وجود ندارد و به راحتی باز و بسته می شود اما خیلی هم قابل اطمینان نیست. هنگامی که پوشش آن را باز می کنید، در هنگام قرار دادن یا بیرون کشیدن کارت حافظه، صدایی از آن ساطع می شود که این متد کاملاً شبیه به دوربین های دیجیتالی است.

در قسمت بالای گوشی سوراخ برای بندرکاب و دکمه پروفایل یاخاموش کننده آن قرار دارد که اگرچه  کمی برآ مده از سطح هستند اما تاحدی کوچک به نظر  می رسند. قسمت پایین گوشی شامل Pop Port و پورت شارژ کننده می شود.

دو نور سفید رنگی که در قسمت الفبای صفحه کلید E60 قرار گرفته اند بسیار جالب است که به عنوان یک نور اضافی در پیش زمینه بکار می روند.

نوکیا E60 بطور قابل توجهی یکپارچه و سه بعدی است. ساختمان این گوشی بسیار استادانه طراحی شده است. هیچ محفظه ای بین قسمت های مختلف گوشی وجود ندارد و نشکستنی به نظر می رسد. علاوه بر این، این گوشی قابل اطمینان به راحتی در درست کنترل می شود. نوکیا به راستی که سزاوار تحسین برای این طراحی است.

زمانی که شما برای اولین بار E60 را در دست می گیرید، اولین چیزی که به آن پی می برید، صفحه نمایش بزرگ آن است صفحه نمایشی با 16 میلیون رنگ، نیمی از قسمت جلوی گوشی را پوشانده است. در پایین صفحه نمایش تنها فضایی برای اسپیکر و یک نشان نوکیا وجود دارد که هر دوی آنها با فریم فلزی قلم کاری شده اند و تمام عناصر گوشی را فرا گرفته اند.

در بالای صفحه کلید، دو کلید نرم که کلید دریافت کننده سبز و قرمز هستند و در بین آنها کلید جهتدار joystick وجود دارند. در ردیف بعدی پاکن (Pencil)، منو و دکمه C قرار گرفته اند. در زیر آنها کلیدهای عددی تعبیه شده اند.

باتری

در طراحی قسمت پشتی E60 هیچ ابتکاری بکار نرفته است. این پوشش شامل یک نشان نوکیا است و از باتری آن نیز محافظت می کند. پوشش باتری جالب است زیرا به صورت کشویی به سمت پایین باز نمی شود. هنگامی که شما آن را جابجا می کنید یک باتری BL-5C Li-Ion با گنجایش 970 mAh خواهید یافت. این باتری تا 6 ساعت و 40 دقیقه زمان مکالمه و 290 ساعت حالت آماده یا همان Standby را تامین می کند.

صفحه کلید

نوکیا E60 دارای صفحه کلیدی زیبا که بسیار استادانه طراحی شده است. این صفحه کلید از پلاستیک نرم ساخته شده و براحتی و بدون هیچ مشکلی قابل لمس و استفاده هستند. یک نکته جالب در مورد صفحه کلید این است که دکمه ها در ارتفاعات متفاوت تعبیه شده اند و  در بیضی ها و زوایای مختلف که موقعیت آنها را شبیه به ترکیبی از یک موج، زمانی که از کنار به آن نگاه می کنید، نشان می دهد.

دکمه جهتدار joystick گوشی بسیار عالی است. این دکمه نسبتاً کوچک است اما بسیار کاربردی است. فشار تثبیت کننده قسمت مرکزی آن به راحتی  و بدون هیچ اشتباهی عمل می کند. کلید های الفبای آن به اندازی کافی بزرگ و در تاریکی به راحتی قابل تشخیص هستند. نورهای سفید رنگی که دکمه joystick را احاطه کرده اند و بین سه ردیف کلیدهای الفبا بسیار تماشایی در مکان های تاریک هستند که با یک نور سفید زیبا نورافشانی می کنند، به نور پیش زمینه اصلی می پیوندند بنابراین در شب این نور شگفت آور است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش TFT همراه با 16 میلیون رنگ، E60 واقعاً باورنکردنی است. درجه وضوح آن 352×416 پیکسل عالی به نظر می رسد. این صفحه نمایش را با مانیتور 21 اینچ LCD  سامسونگ 214T که دارای درجه وضوح 1600×1200 است، مقایسه کرده ایم. رنگ های هر دوی آنها به یک اندازه است.

این صفحه نمایش بسیار بزرگ است. ابعاد آن 35×41 می باشد که برای صفحه نمایش یک گوشی خوب است. نور پیش زمینه  نیز عالی است که کاملاً درخشان در مکان های تاریخ است.

نوکیا E60 دارای Standby فعال صفحه نمایش همانند مدل نوکیا N80 می باشد که 6 کاربرد در یک ردیف در صفحه نمایش ظاهر می شوند. در این صفحه، میزان سیگنال شبکه، موقعیت باتری، تاریخ و ساعت، نام اپراتور و برچسب کاربردهای اختصاص داده شده با کلیدهای نرم نمایش داده می شوند. این صفحه همچنین فعال بودن هر یک از امکانات اتصال مثل بلوتوث، Infrared یا Wi-Fi را نمایش می دهد.                        

اسپیکر اصلی گوشی، صدایی بلند و واضح را در طول تماس ارائه می دهد. این صدا به اندازی کافی بلند هست و حتی در مکان های شلوغ و پرسروصدا یا در جیب های عمیق نیز قابل شنیدن است. حالت لزرشی آن معمولی است و تقریباً در تمام موارد قابل تشخیص است. زمانی که شخصی با شما تماس می گیرد، عکس و نام تماس گیرنده در صفحه نمایش ظاهر می شود. E60 همچنین توانایی نمایش عکس گوشی (خانه، کار و ...)، اگر در گوشی باشد را دارد.

منو

نوکیا E60 با سیمبیان 9.1 OS کار می کند. منوی گوشی شامل ماتریسی 3×4 است اما می توانید آن را به لیست نیز تغییر دهید و یا اینکه با استفاده از اختیار Rotate (چرخش) که آن را به صورت افقی بچرخانید به ماتریسی 4×3 تبدیل کنید. این خصیصه خصوصاً زمانی که احتیاج به فضای بیشتری برای نمایش در Browser وب و کاربردهای Office دارید، بسیار مفید است. چند منوی کوچک نیز در آن نمایش داده می شوند اما بعضی از آنها تنها در لیست ظاهر می شوند.

E60 خیلی سریع عمل می کند. هیچ تأخیری در سرعت عمل کاربردهای آن حتی هنگامی که از کارت حافظه استفاده می کنید، وجود ندارد. پشتیبان کارت حافظه RS-DV-MMC بسیار مفید برای ارتقاع حافظه داخلی 64 مگابایتی گوشی می باشد.

دفترچه تلفن

دفترچه تلفن نوکیا E60 هیچ محدودیتی برای کاربران تا جایی که حافظه خالی داشته باشد ندارد. این دفترچه تلفن یک لیستی پایان ناپذیر برای اختصاص دادن به هر تماس را ارائه می کند که نام، نام خانوادگی، شغل، آدرس منزل و محل کار، چندین شماره مختلف، آدرس های ایمیل، سایتهای وب و .... از جمله آنها هستند.

امکان مرتب کردن اسامی بوسیله اسم نیز وجود دارد. جستجو در دفترچه تلفن نیز از طریق تایپ نام فرد مورد نظر امکان پذیر است. دفترچه تلفن E60  را به راحتی می توان با PC همسان سازی کرد. PC توانایی این را دارد که اسامی را به چندین فرمت ارائه کند که از معروف ترین آنها فرمت های Lotus و Outlook می باشند.

نوکیا E60 دارای ثبت کننده تماس بسیار عالی است. این ثبت کننده گنجایش ضبط 30 رکورد را دارد و می تواند تمام تماس های جدید گوشی را نمایش دهد. این ثبت کننده به سه قسمت فرعی تقسیم می شود: تماس های دریافتی، تماس های ارسالی و تماس های ناموفق. اطلاعات کلی در مورد مدت زمان مکالمه و روز آنها هم ذخیره می شوند.

پیغام ها

منوی ارسال پیغام گوشی تفاوتی با دیگر گوشی های سیمبیان دارد نوکیا ندارد. این منو دارای یک Inbox برای تمام پیغام های دریافت شده البته به جز ایمیل ها است و از شما می پرسد که مایل به ایجاد چه نوع پیغامی هستید. ویرایشگر SMS همانند مدل  قبلی عمل می کند و قابلیت نمایش تعداد حروف و پیغام هایی را ارسال می کنید، دارد. دیکشنری T9 نیز برای سهولت تایپ پیغام قابل دسترس است. در صفحه نمایش نیز 6 خط نمایش داده می شود.

نوکیا E60 از پروتوکول های POP3 و IMAP پشتیبانی می کند. گوشی توانایی نمایش 10 ایمیل همراه با پیوست را در لیست Inbox خود دارد. پشتیبان ایمیل  E60نسبت به مدل قدیمی تر، نسبتاً جدید است و مجدداً طراحی شده است.

نوکیا E60، دارای یک پخش کننده موسیقی است که از بیشتر فرمت های موسیقی معمول حمایت می کند اما به این خاطر ایجاد نشده است. این پخش کننده یک برابرکننده دارد که صدای بسیار واضح، عالی و بلند را ارائه می دهد اما نوکیا E60 در درجه اول یک گوشی تجاری است و کاربردهای موسیقی آن برای تعداد کمی از کاربران ممکن است جالب باشد. موسیقی توانایی پخش در پیش زمینه را دارد و آهنگ در صفحه Standby فعال در زیر تقویم نمایش داده می شود. نوکیا E60 دارای یک پخش کننده فلش و یک ریل پلیر (Real Player) می باشد و همچنین توانایی پخش فایل های ویدیویی را دارد.

اتصال

E60 از GPRS، EDGE، Wi-Fi، UMTS، PTT، Bluetooth ، IrDa و USB پشتیبانی می کند. نوکیا E60 با بلوتوث 1.2 کار می کند و از چندین پروفایل حمایت می کند که شامل: پروفایل پرینت اصلی (Basic Printing)، پروفایل دستیابی عمومی ((Generic Access، پروفایل پورت سریال ((Serial Port، پروفایل شبکه دایل آپ (Dial-up Networking)، پروفایل هدست (Headset)، پروفایل هندزفری (Handsfree)، پروفایل رد و بدل کننده (Generic Object Exchange)، پروفایل Object Push، پروفایل انتقال فایل (File Transfer)، پروفایل تصاویر اصلی(Basic Imaging) ، پروفایل دسترسی به SIM و پروفایل Human Interface Device. متأسفانه، پروفایل A2DP جزو این پروفایل های نمی باشد که این امر سبب شده که استفاده از هدست استریو بلوتوث برای گوشی غیر ممکن باشد.

گوشی یک کاربرد برای اتصال پرینتر را ارائه می کند که اگر می خواهید از یک پرینتر به صورت مکرر استفاده کنید، بسیار قابل استفاده و مفید است. گوشی اتصال به پرینتر را از طریق Wi-Fi، USB یا بلوتوث انجام می دهد و این بستگی به انتخاب شما دارد. اتصال از طریق USB تنها از طریق کابل مخصوص آن صورت می گیرد زیرا نوکیا یک پورت USB معمولی ندارد.

انتقال سریع اطلاعات از طریق GPRS، EDGE یا UMTS 3G امکان پذیر است. همچنین امکان اتصال از طریق Wi-Fi وجود دارد اما برای انجام آن باید نزدیک به Wi-Fi hotspot باشید. می توانید گوشی را بصورت خودکار یا دستی برای یافتن و اتصال به hotspots تنظیم کنید. در هنگام اتصال، E60 به صورت خودکار یک امکان دسترسی به  hotspotایجاد کرده و شروع به استفاده از پهن باند اینترنتی آن می کند. سرعت اتصال بستگی به فاصله ای دارد که با hotspots دارید. این سیگنال نیز همانند سیگنال شبکه نمایش داده می شود.

در نوکیا E60 دو Browsers وب وجود دارد که یکی از آن عالی و دیگری ناچیز است. Browser ناچیز آن بیشتر برای اتصال به سرویس های صفحه های وب و دانلود آهنگ زنگ و بازی بکار می رود.Browser وب اصلی همانند مدل نوکیا N80 است و جزو یکی از بهترین ها به شمار می رود. این Browser قابلت باز کردن صفحه های وب را به همان صورت که شما آنها در PC خود می بینید، دارد البته صفحه نمایش عالی این گوشی سبب شده که حتی بهتر نیز به نظر می رسد. خصیصه Rotate (چرخش) که قبلاً به آن اشاره کردیم نیز خیلی مفید برای نمایش صفحه های وب است.

هنگامی که با اینترنت کار می کنید یک مکان نمای موس وجود دارد که از دکمه جهتدار joystick می توانید به عنوان آن استفاده کنید و به راحتی قابل کنترل است. شما می توانید از طریق دکمه های * و # صفحه های اینترنتی را بزرگ یا کوچک کنید. شگفت انگیز است که ببینید که تا چه اندازه می توانید آن را کوچک کنید اما هنوز نوشته های آن قابل خواندن باشد.

تمام سایت هایی که با گوشی تماشا می کنید کاملاً شبیه به همانی است که با PC خود خواهید دید حتی سرعت لود شدن صفحات مرکب، بسیار سریع انجام می شود. این Browser قابلیت لود کردن کلیپ های فلش (البته نه تمام آنها) را دارد و همچین هیچ مشکلی با جاوااسکریپ ندارد.

مدیریت اطلاعات شخصی

یادداشت ها، مبدل ها، ماشین حساب، کاربرهای ضبط کننده در منوی سازمان دهنده وجود دارند. مبدل قابلیت تبدیل پول رایج، انرژی، مساحت، طول، جرم، نیرو، فشار، دما، زمان، سرعت و حجم را دارد. تقویم آن بسیار ساده و استفاده از آن خیلی راحت است. جای تأسف دارد که ضبط کننده آن برای ضبط صدا محدود به 1 دقیقه می شود که برای چنین گوشی ای که دارای خصیصه های نیرومند و همچنین حافظه داخلی و کارت حافظه است، غیرمنطقی به نظر می رسد.

نوکیا E60 دارای چند کاربرد از پیش نصب شده که بسیار قابل استفاده هستند و شامل: کاربردهای موضع ها، هدایت گر و راهنما می شوند که برای دستگاه های GPS می باشد. از طریق آن می توانید به گیرنده GPS بوسیله بلوتوث اتصال پیدا کرده و بعد از آن به ماهواره متصل شده و اطلاعات کسب کنید. یک اختیار نیز برای تعیین موقعیت شما در شبکه وجود دارد.

یکی دیگر از خصیصه های E60 ساعت دوگانه است. شما می توانید دو زمان و روز متفاوت را در دو  ناحیه تنظیم کنید. تقویم آن ماه، هفته و روز را نمایش می دهد. همچنین می توانید مناسبت های مختلف مانند: قرارهای ملاقات، سالگرد ازدواج، یادداشت ها و ...را روی تقویم ثبت کرده و یک زنگ هشدار را به آنها اختصاص دهید.

در نوکیا E60 هیچ بازی از پیش نصب شده ای وجود ندارد بنابراین نیازی به توضیح در مورد آن نیست.

سخن آخر

گذشته از هر چیز نوکیا E60 یک گوشی تجاری است به همین دلیل دارای خصیصه های عالی تجاری است. این گوشی امکانات Office منجمله Word، Excel و Power point که عالی کار می کند، را در اختیار دارد. قابلیت بزرگنمایی فایل، تغییر صفحه و ویرایش محتویات نیز امکان پذیر است. شما امکان ایجاد فایل های جدید را توسط این گوشی دارید. کاربردهای Office E60 در مقایسه با مدل نوکیا N80 که تنها قابلیت خواندن سندها را دارد ولی امکان ویرایشی در آنها وجود ندارد، بسیار عالی تر است.

اگر بنا به دلایلی شما مایل هستید گوشی ای تهیه کنید که دوربین نداشته باشد، هیچ شکی نیست که نوکیا E60 بهترین انتخاب ممکن برای شماست. خصیصه های عالی همچون Wi-Fi Bluetooth, GPRS, EDGE, UMTS, و Infrared و صفحه نمایش بی نظیر، سبب شده که E60 بهترین گوشی تجاری در بازار بشمار رود البته شکل ظاهری آن نیز برای کاربران خوش آیند است.

بدون شک، فقدان رادیو و دوربین سبب شده است که از جذابیت آن کاسته شود اما اگر شما به این کاربردهای اضافی نیازی ندارید و بیشتر روی کاربردهای تجاری آن تأکید دارید، نوکیا E60 با قیمت مناسب دقیقاً موردی است که شما به آن نیاز دارد.

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد