وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

مروری بر Nokia N91

 



نوکیا ان نود و یک

حافظه 4 گیگابایتی، دوربین 2 مگاپیکسلی، سیمبیان 9.1 OS، پخش کننده موسیقی عالی، تشخیص صدا، بلوتوث، EDGE، Wi-Fi، همسازی 3G از خصوصیات ویژه N91 هستند.

خصوصیات کلیدی

  • ساختمان استیل
  • کنترل کننده موسیقی خارجی در پوشش کشویی صفحه کلید
  • دوربین 2 مگاپیکسلی
  • هارد دیسک 4 مگابایتی
  • جک استاندارد 5/3 میلی متری
  • Wi-Fi
  • پشتیبان شبکه 3G
  • سیمبیان 9.1 OS
  • رادیو FM
  • پورت USB
  • جاوای پرسرعت
  • قفل کننده صفحه کلید دستی

اشکالات اصلی

  • ناسازگاری OS
  • نسبتاً بزرگ و سنگین
  • صفحه نمایش ناچیز نسبت به رقبا
  • فقدان پورت Infrared
  • کندتر از موبایل های معمولی است

ساختمان

قیمت نوکیا N91 برای یک گوشی زیاد به نظر می سد. ابعاد آن 113*55*22 میلی متر است. لحظه اولی که گوشی را در دست می گیرید خیلی بزرگ به نظر می رسد. وزن آن 164 گرم است. 

قسمت بزرگی از ساختمان گوشی از فولاد ساخته شده است. برخلاف نوکیا 8800، N91 براق و خوش نما است که گوشی را به نظر گران قیمت تر نشان می دهد حتی اگر غیر معقول باشد.

بزرگترین قسمت گوشی که فلزی است پوشش پشتی آن می باشد. دکمه قفل کننده در سمت راست قرار گرفته است که با فشار آن پوشش حرکت می کند. این قسمت به راحتی باز می شود. گذشته از این، پوشش فلزی یک شکاف ناچیز دارد که هنگامی که آن را در دست می گیرید، دیده نمی شود.

در قسمت پایین گوشی، تنها یک پورت باریک برای شارژر و میکروفون وجود دارد. عقب تر از آن یک پوشش کشویی تعبیه شده است.

در سمت چپ گوشی یک اتصال دهنده کابل USB قرار گرفته است. منفذه بلندگو در پایین دکمه تنظیم صدا می باشد. افسوس که طراحان نوکیا بلندگوی دیگری را در سمت مقابل ساختمان گوشی نصب نکرده اند.

بلندگوی N91 یکی از بهترین نوع است اما صدای آن هنوز برای گوش کردن به موسیقی در خیابان شلوغ کافی نیست. مدل نوکیا 3250 همچنان گوشی ای با بلندگوی قدرتمند در بین خانواده نوکیا باقی مانده است.

دکمه اصلی خاموش و روشن کردن گوشی و دو عنصر دیگر در قسمت بالایی گوشی قرار گرفته اند. یکی از این دو عنصر قفل کننده دستی صفحه کلید است. قفل خودکار صفحه کلید پس از چند ثانیه از غیر فعال شدن آن نیز قابل دسترس است اما قفل دستی مناسب تر و راه دست تر است. قابل تأسف است که دکمه قفل کننده صفحه کلید بعد از چند روز استفاده، نرم و سست می شود.

این بار اولی است که نوکیا یک جک استاندارد 5/3 میلی متری در ساختمان گوشی جاسازی کرده است. به بیان دیگر، هیچ نیازی به خرید یک آدابتور اضافی ندارید. اتصال دهنده خود شامل دو قسمت می شود که اولی جک صدای 5/3 میلیمتری عادی و دیگری برای کنترل از راه دور است. آخرین عنصری که در این قسمت قرار گرفته دکمه دسترسی به منوی اصلی است. در گوشی های هوشمند دیگر نوکیا، این دکمه معمولاً از قسمتی کاربردی از صفحه کلید است در حالی که در نوکیا N91 ، نسبتاً دور از پوشش جلویی گوشی است. آموختن چگونگی استفاده از آن احتیاج به زمان دارد.

صفحه نمایش

جای تأسف دارد که نوکیا از صفحه نمایش با درجه وضوح بالا (416*352) که برای مدل N90 ارائه شده بود، استفاده نکرده است. درجه وضوح 176*208 پیکسل، آیکون ها را زیبا نمایش می دهد. هنگامی که منظره های کوچکتر را در صفحه نمایش تماشا می کند، درجه وضوح کمتر در نوکیا N91  قابل تشخیص است. 

صفحه نمایش نوکیا N91 در ابعاد 35*41 میلی متر می باشد. سطح کنتراست آن کم است و خواندن SMS ها در روشنایی روز کار مشکلی است. درجه وضوج مدل 3250 نیز همانند مدل N91 است، گرچه تصاویر در صفحه نمایش آن بهتر به نظر می رسد. صفحه نمایش هر دو به یک اندازه هستند.

محدوده اطراف صفحه نمایش آن براق است اما نیاز به مدام تمیز کردن مانند مدل 8800 ندارد. دکمه های کنترل منو در زیر صفحه نمایش واقع شده اند. نوکیا N91 یک joystick به همراه یک دکمه نرم تایید کنند و دکمه های دریافت کننده سبز و قرمز دارد. اگرچه کار با این دکمه ها کمی آزار دهنده است اما واکنش آنها در هنگام لمس کردن بسیار عالی است.

در صفحه نمایش فعال گوشی، جزئیات استاندارد مانند ساعت،  روز، روز هفته، لوگوی اپراتور و دو شاخص (موقعیت باتری و سیگنال) دیده می شوند. نام های کاربردها مختص به دو دکمه زیرین صفحه نمایش است که در پایین آن ظاهر می شوند و بسیار معتاد کننده اند. نوع و سایز، هر دو جدید هستند اما در قسمت قبلی اشاره کردیم که درجه وضوح 176*208 پیکسل برای تصاویر و اجزاء کوچک مناسب نیست.

حالت آماده یا همان Standby فعال صفحه نمایش ابتدا در مدل نوکیا 6681 استفاده شد، در وسط صفحه نمایش واقع شده است. در N91 6 آیکون به جای 5 آیکون نمایش داده می شود و هر کدام از آنها مختص یک کاربرد است.

در پایین Standby صفحه نمایش، اتفاقات روزمره از تقویم یا نزدیکترین اتفاق در چند روز اخیر را خواهید دید. همچنین تعداد کارهای نجام نشده و نام فایل Mp3 نیز قابل رویت هستند. با یک فشار روی آیکون های مربوطه مانند تقویم، مدیریت کارها و یا پخش کننده موسیقی قابل دسترس هستند.

صفحه نمایش را می توانید با تغییر تم های گرافیکی به آن صورت که مایلید قرار دهید البته با تغییر تم ها طراحی، رنگ و نمادهای آیکون ها و ... به همراه پیش زمینه تغییر خواهند کرد. در N91 چند نوع تم قرار داده شده یا اینکه می توانید دلخواه خود را بوسلیه PC ایجاد کرده و سپس در گوشی قرار دهید.

اگر دکمه قرمز رنگ را برای برگشتن به صفحه نمایش اصلی گوشی فشار دهید، تمام کاربردها به سرعت بسته می شوند که در مدل های N70 و 3250 نیز به این صورت است. در گوشی های هوشمند قدیمی تر این حالت وجود ندارد و باید تمام کاربردهای مهم را بست.

 

صفحه کلید

طراحی پوشش صفحه کلید خیلی موفقیت آمیز نبوده است. برای حرکت دادن پوشش، قرار دادن  انگشت روی شیار زیرین joystick، ضروری به نظر می رسد. نوکیا N91 فاقد پشتیبان مکانیکی برای کمک به باز کردن پوشش صفحه کلید می باشد.

صدای یکپارچه جالب مکانیزم باز شدن پوشش تنها نکته دلپذیر است. گذشته از این، پوشش کاملاً ثابت است. هنگامی که پوشش باز است، لبه های آن باعث بریدگی کف دست می شود.

صفحه کلید عددی شامل دکمه های بسیار کوچک البته با توجه به سایز گوشی می باشد که مدتی طول می کشد که به کار کردن با آنها عادت کنید. واکنش لمسی کلیدها کاربردی بسیار عالی و طراحان نوکیا واقعاً سزاوار تعریف و تمجید هستند.

نور پیش زمینه صفحه کلید به رنگ آبی تیره است و پیش زمینه joystick نیز روشن می شود. البته کلیدهای عددی روشن تر به نظر می رسند. نور پیش زمینه بسیار قوی است که متوجه تمایز بین صفحه کلید و فریم موبایل خواهید شد.

نوکیا N91 همانند مدل 3250 مجهز به سیمبیان (Symbian 9.1) می باشد.

دکمه چهارجهته joystick قابلیت اختصاص دادن به یک کاربردی اصلی مانند آنهایی که برای فعال کردن Standby بکار می روند، ندارد. اگر شما حالت Standby را غیر فعال کنید، N91 مانند دیگر مدل های هوشمند نوکیا عمل می کند: حالت آیکون ها و زمان و جزئیات روز تنها یک بار در صفحه نمایش نمایان می شوند.

منو

منوی اصلی در ماتریسی از آیکون ها نمایش داده می شود. عموماً منوی اصلی گوشی های هوشمند نوکیا از نوع ماتریس 3*3 هستند. اما در مدل نوکیا 3250 آیکون ها در ماتریس 3*4 توزیع شده اند. طراحان نرم افزار N91، تصمیم بر استفاده از مدل "three times three" یا همان 3*3 داشته اند.

شما همچنین می توانید که منوی اصلی را به صورت یک لیست استانداردی از آیتم ها مشاهده کنید که هر آیتم به صورت کاربرد جداگانه نمایش داده می شود. آیتم ها را می توانید دوباره مرتب کنید برای مثال شما میل دارید که کاربردهایی که بیشتر از آنها استفاده می کنید را در اول لیست قرار دهید.

مانند همه گوشی های هوشمند نوکیا، N91 سرعت پایین تری نسبت به دیگران دارد. بالا آمدن گوشی حدود 30 ثانیه به طول می انجامد. بعضی از وقت ها کار کردن با منوی اصلی N91 خیلی کند انجام می پذیرد اما در عوض سرعت  N91 در پیشبرد جاوا یکی از امتیازاتش به حساب می آید.

دوربین

دوربین  N91، 2 مگاپیکسلی است و از طریق منوی "Photo-Video" می توانید وارد کاربردهایش شوید. N91 حتی اگر یک گوشی عکاسی خوانده شود اما به صورت عمودی در دست قرار می گیرد. سرعت عکس گرفتن آن تاحدی بالا برای یک گوشی هوشمند باOS  به نظر می رسد اما سرعت نمایش دادن عکس ها تقریباً کند است.

سرعت پایین آن به دلیل کار با هارددیسک داخلی اش است. نوکیا N91 را واقعاً باید بخاطر حافظه 4 مگابایتی اش باید ستایش کرد که گنجایش ذخیره 999 عکس را دارد. با توجه به بیشترین درجه وضوح (1600*1200 پیکسل) دوربین نوکیا N91 درجه وضوح پایین VGA را نیز ارائه می دهد. کیفیت عکس ها شبیه به دوربین 2 مگاپیکسلی مدل های سونی اریکسون K750/W800/D750 می باشد.

امکانات دوربین نوکیا N91 شامل: تعادل روشنایی یا سفیدی، اتوماتیک، آفتابی، ابری، فلوسنت و دارای نور سیسمابی یا همان تابان می شود. در کل N91  تنظیمات رنگ سپیا، سیاه سفید و خنثی را نیز ارائه می دهد. باعث تأسف است که این گوشی فلاش ندارد. این گوشی قابلیت آن را دارد که عکس های متوالی بگیرد.

نوکیا N91 دارای 20X زوم دیجیتال است که بوسیله joystick قابل کنترل است. متوسط زوم N91 نسبت به بیشترین درجه آن مناسب و قابل استفاده تر است.

دوربین ویدیویی N91 کیفیت بالایی دارد. N91 قابلیت ذخیره تا 60 دقیقه ضبط با فرمت Mp4 و با درجه وضوح 325×288 پیکسل را دارد که کار با آن خیلی راحت است. میکروفن گوشی نیز قابلیت ضبط صدا را با کیفیت عالی دارد. در هنگام ضبط می توانید از قابلیت های زوم، تنظیمات رنگ و دیگر تنظیمات دوربین عکاسی آن استفاده کنید. ضبط کننده صدا را نیز می توانید در مواقعی که نیاز ندارید، غیرفعال کنید.

رادیوی تصویری

N91 دارای یک رادیو بصری است این رادیو قابلیت دریافت برنامه های رادیویی و دادن اطلاعات در مورد آنها را دارد. این رادیو بدون هیچ مشکلی با تمام باندهای FM قابل دسترس کار می کند. کیفیت پخش آن بسیار عالی است و قابلیت ذخیره20 کانال را هم دارد. این رادیو حتی با درجه کم هم صدای بسیار عالی و رساتری نسبت به پخش کننده موسیقی آن دارد. توانایی تغییر خودکار حالت استریو و مونو در نوکیا وجود دارد.

تعجب آور است که در هنگام کوچک کردن رادیو ((minimize، نه نام و نه حتی بسامد کانال رادیویی در حالت آماده صفحه نمایش ظاهر نمی شوند. رادیو از طریق دکمه های روی صفحه کلید و یا بوسیله کنترل کننده از راه دور کابل هدست قابل کنترل است. هدست یا کابل آن مانند یک آنتن عمل می کند. نوکیا N91 می تواند اکثر کانالهای موجود را به خوبی دریافت کند.

پخش کننده موسیقی

نوکیا، مدل N91 را یک گوشی موبایل موسیقی می نامند. ترکیبی از 4 گیگابایت حافظه و استفاده راحت از کابل USB عالی به نظر می رسد. از کابل miniSD، موتورولا هم می توان استفاده کرد. با اتصال به PC به راحتی می توانید فایل های موسیقی موردعلاقه خود را به گوشی انتقال دهید.

N91 همیشه از کاربر سوال می کند که ترجیح می دهید با کدام روش کار کند. سه نوع اختیار وجود دارد که می توانید یکی از آنها انتخاب کنید که شامل:

  • "Media Player" (پخش کننده موسیقی که از سرویس نرم افزاری ویژه استفاده می کند و در بسته اصلی نوکیا N91 وجود دارد).
  • دومین آیتم که مربوط به همسان سازی با PC، تبدیل گوشی به مودم و ... است.
  • "High-capacity memory"ظرفیت بالای حافظه: این برنامه نیازی به نصب هیچ نرم افزاری ندارد و زمانی که اطلاعات در حال دانلود از PC هستند، گوشی در حالت آفلاین باقی می ماند.

دیسک Hitachi Microdrive بسیار کوچک است و در بین لنز دوربین و جایگاه باتری قرار گرفته است. ابعاد دقیق آن 32×24 میلی متر است. انتقال فایل موسیقی در حدود 6 مگابایت، بیشتر از 12 ثانیه به طول نمی انجامد.

پخش کننده موسیقی N91 بسیار عالی است و تگ های ID3 نیز پشتیبانی می شوند. امکان ایجاد لیستی از تعداد زیادی آهنگ هم وجود دارد. هر موسیقی بصورت خودکار همراه با خواننده و نام آلبوم دیده می شود.

فایل های موسیقی را می توانید در فلدر MyMusic از یک "explorer" استاندارد، دانلود کنید. مدت زمانی که برای بایگانی کردن اطلاعات لازم است بستگی به میزان اطلاعات دارد برای مثال دو آلبوم که هر کدام شامل 10 آهنگ باشند، 15 ثانیه طول می کشد.

کارکردن با منوی پخش کننده کاملاً شبیه به کار با دستگاه iPod است. ابتدا باید فلدر آلبوم یا خواننده را وارد کرده و بعد از آن می توانید آلبوم خاصی را باز کرد (N91 زمان کامل را به صورت خودکار حساب می کند) و در آخر نیز به آهنگ های جداگانه بروید. با توجه به وب سایت نوکیا، جستجوی یک آهنگ خاص حدود 12 ms طول می کشد، هر آهنگ اضافی 1ms و یک آهنگ کامل در ظرف 22ms خوانده می شود.

زمانی که پخش کننده موسیقی کوچک است، نام آهنگ و میزان پیشرفت آن در حالت آماده صفحه نمایش ظاهر می شوند و هنگامی که می خواهید آهنگ بعدی را گوش کنید، ابتدا در حدود یک ثانیه در گوشه بالای سمت راست از صفحه نمایش ظاهر می شود. اگر شما دکمه NEXT را مجدد فشار ندهید، شروع به پخش می کند و به راحتی می توانید در بین فایل های موسیقی جستجو کنید.

کاربردهای پخش کننده موسیقی از طریق دکمه های بزرگی که در صفحه کلید قرار گرفته اند، نیز قابل کنترل هستند. این پخش کننده همچنین با کنترل از راه دور نیز کار می کند.

در جعبه نوکیا N91 یک هدست HS-28 (که شامل کنترل از راه دور می شود) وجود دارد اما اگر شما مایل باشید که از گوشی به عنوان یک از پخش کننده موسیقی بهره بگیرد بهتر از هدست اصلی نوکیا استفاده کنید. این هدست ها خیلی هم بد نیستند اما در مقایسه با رقبای هدست N91، ضعیف تر هستند.

N91 دارای یک کاربرد به نام "extended stereo" می باشد که همانند تنظیمات SRS WOW در پخش کننده مدیاپلیر ویندوز کار می کند.

هنگامی که از هدست Sennheiser HD 215 استفاده می کنید، صدا کیفیت بهتری دارد. تکنولوژی شنیداری نوکیا بسیار عالی و مسئولیت مهمی را نیز ایفا می کند. 

باتری

باتری N91 از نوعLithium-Ion 900 mAh است که تأمین کننده حدود 240 دقیقه زمان مکالمه و حدود 190 ساعت حالت آماده یا همان Stanby است. اینها مقادیری هستند که نوکیا ارائه داده است اما اگر به موسیقی گوش دهید و کمی هم SMS بنویسید، میزان آن کمتر هم می شود.

در جعبه نوکیا N91 یک نگهدارنده فعال روی میز شیک وجود دارد. منظور از "فعال" این است که می توانید همزمان با قرار دادن گوشی در این نگهدارنده، آن را شارژ کنید. جنس این نگهدارنده همانند خود گوشی فلزی است و در سطوح صاف کاملاً محکم و قابل اطمینان است.

سیمبیان (Symbian OS)

تمام عملکرد ها همسان با دیگر گوشی های نوکیا که دارای Symbian OS هستند، می باشد. کیفیت صدای عالی و واضح دارد. بلندگوی آن تا حدی قدرتمند است. تماس ها را می توان ضبط کرد اما این زمان محدود به یک دقیقه می شود که به نظر کمی ناامید کننده نسبت به حافظه زیادی که دارد، است.

بوسیله فشار روی کلید دریافت کننده سبز رنگ، تماس های دریافتی، تماس های گرفته شده و تماس های ناموفق ظاهر می شوند. ساعت و روز آنها نیز قابل دسترس هستند اما اگر شماره های گرفته شده تکراری یا تماس هایی ارسالی تکراری به یک شماره، تنها یک بار ظاهر می شوند. شماره های گرفته شده را می توانید در دفترچه تلفن ذخیره کنید. SMS را مستقیماً می توانید از لیست های تماس، ارسال کنید.

جزئیات تماس از جمله مدت زمان مکالمه، روز  و دیگر اطلاعات آنها نیز قابل دسترس هستند. لیست تماس ها شامل تماس هایی تا 30 روز گذشته است.

دفترچه تلفن

هیچ محدودیتی برای شماره های دفترچه تلفن نوکیا N91 وجود ندارد. به جز اسم و فامیل هر نفر که بصورت جدا قرار می گیرند، برای هر تماس می توانید ،نام شرکت، شغل، شهرت، شماره موبایل، شماره های تماس ویدیویی، شماره فکس، شماره پی جر، آدرس های ایمیل، آدرس های وب سایت، یادداشت، آدرس های منزل و محل کار و روز تولید اختصاص دهید که شامل 38 مورد می شود. به نظر می رسد که می توان حتی تا صد شماره تلفن را برای یک نفر وارد کرد.

آیکون دفترچه تلفن معمولاً در اولین حالت Standby ظاهر شود و یا اینکه می توانید یکی از کلیدها متنی را به آن اختصاص دهید. برای پیدا کردن یک شماره تنها نیاز به نوشتن نام یا فامیلی فرد مورد نظر دارید. از طریق صدا نیز می توانید با تمام نام های ذخیره شده در دفترچه تلفن تماس بگیرید. تماس از طریق صدای این گوشی فوق العاده است. اگر یک کلید عددی میانبر را برای هر یک از شماره های که بصورت متوالی می گیرید، اختصاص دهید جستجو در بین اسامی سریع تر صورت می گیرد.

به هر شماره می توانید یک عکس اختصاص دهید. همچنین امکان گروه بندی شماره ها و اختصاص یک ملودی زنگ به آنها نیز وجود دارد. البته امکان اختصاص دادن ملودی زنگ و یک عکس به یک گروه غیر ممکن است. گروه را می توانید فیلتر هم کنید. N91 دارای 6 پروفایل زنگ به اضافه یک پروفایل اضافی که در زمان آفلاین بودن آن استفاده می شود، است. شما می توانید پروفایلی برای خود ایجاد کنید.

در پروفایل ها می توانید یک آهنگ زنگ خاص برای تماس ها، پیغام ها، ایمیل ها و چت تنظیم کنید. N91 حتی توانایی تلفظ نام اشخاصی را که با شما تماس گرفته اند در صورتی که در دفترچه تلفن باشد را دارد که در این صورت هیچ نیازی به دیدن صفحه نمایش برای پی بردن به آن ندارید. در واقع این کاربرد توضیح می دهد که چرا N91 توانایی اختصاص دادن یک آهنگ زنگ را به تماس ها ندارد.

پیغام ها

کاربردهای پیغام N91 هیچ تغییری عمده ای نکرده است. SMS، MMS، email و پیغام های فوری را می توانید از طریق روش دیکشنری T9 تایپ کنید. برای هر MMS می توانید یک عکس اضافه کنید که  اندازه این عکس بطور خودکار به اندازه مناسب برای MMS کوچک می شود.

پشتیبانی ایمیل N91 با بیشتر پروتوکل های معروف از جمله SMTP, POP3 و IMAP4 کار می کند. ابتدا تیتر پیغام دانلود می شود و دانلود کامل هر ایمیل تنها زمانی امکان پذیر است که شما ایمیل را بطور آگاهانه انتخاب کنید.

کاربردهای اینترنت و سازمان دهی آنها در N91 کاملاً شبیه به مدل 3250 است. ابزار سازمان دهنده زمان تغییرات زیادی نکرده است. تقویم و مدیریت یادداشت ها همه یکسان با مدل 3250 هستند. کاربردهای دیگری که در نوکیا N91 وجود دارند شامل: یک ماشین حساب، یک مبدل و یک ساعت می شوند. زنگ هشدار قابلیت تکرار ندارد و هیچ جای امنی مانند کیف پول برای قرار دادن رمز عبور و کد وجود ندارد.

وب

Browser وب داخلی N91 تمام کاربردهای اصلی را ارائه داده است: پشتیبان جاوا اسکریپ، صفحه تصویری واقعی، حسابگر اطلاعات انتقال یافته و ... اگر شما یک انداز کوچک برای قلم خود انتخاب کنید، صفحه نمایش تعداد باور نکردنی 16 خط را نمایش می دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد که به علت درجه وضوح کم ممکن است که نوشته ها خیلی هم خوانا نباشد. برای اتصال به اینترنت بهترین روش ممکن، استفاده از نرم افزار Wi-Fi نصب شده در گوشی است که جستجو با آن سریعتر انجام می شود و همچنین میزان پوشش سیگنال را نیز نمایش می دهد.

نوکیا N91، بوسیله بلوتوث یا کابل USB، انتقال اطلاعات را امکان پذیر کرده است. البته باید ذکر کرد که N91 فاقد پورت مادون قرمز یا Infrared است.  N91برای انتقال اطلاعات با استفاده  GPRS کلاس 10،  یک راه سریع تر یعنی EDGE کلاس 10 و یا شاید بهترین آنها UMTS بهره می برد. نوکیا N91 یک CD نصب شده با تمام کاربردهای PC دارد که می توانید آخرین ورژن آن را از سایت نوکیا (www.nokia.com) دانلود کنید.

 N91 پر است از کاربردهایی با تکنولوژی سطح بالا مانند: UMTS, Wi-Fi، 4 گیگابایت حافظه، پورت USB و یک جک استاندارد 5/3 میلی متری.


 
نظرات 1 + ارسال نظر
مصطفی جمعه 3 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 08:29 ق.ظ

با سلام به آقای نویسنده این مطلب از شما به خاطر اطلاعات خوبی که در زمینه موبایل ارائه کرده اید ممنونم اما خواهشمندم در مواردی که اطلاعات ناقص به شما رسیده است اظهار نظر نفرمایید و به نقل اطلاعات بسنده فرمایید دلیل این سخن من نیز آن است که اگر شما پول خرید ان۹۱ را داشتید هرگز حافظه ۴ گیگابایت را با ۴مگابایت اشتباه نمی گرفتید با تشکر و احترام

دوست عزیز از اظهار فضل شما ممنون
ولی مطمئن باش انقدر اطلاعات دارم که همچین وبلاگی با متوسط بازدید ۲۰۰۰ نفر در روز رو پشتیبانی می کنم . احتمالا موضوعی که شما اشاره کردید اشتباه تایپی بوده مگر نه از هرکی بپرسی N۹۱ چیه میگه حافظش ۴ گیگابایت
ضمنا در مورد پول گفتید
من نزدیک ۲.۵ سال پیش گوشی S700 سونی اریکسون خریدم ۷۵۰ هزار تومان و هنوزم دارم الانو نبین هر کی با پول تو جیبیش میره گوشی میخره
امیدوارم موضوع واست حل شده باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد