وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

وبلاگ تخصصی موبایل: معرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا ودانلود تم

وبلاگ تخصصی موبایل: آخرین خبرها واطلاعات ازدنیا موبایل ومعرفی جدیدترین گوشی های روز دنیا.دانلود تم برنامه نوکیا و سونی اریکسون

بررسى نوکیا 6630

 

 
اشاره :

6630 اولین گوشى هوشمند نسل سوم (3G) شرکت نوکیا مى باشد که از سیستم عامل سیمبین ورژن 8.0a بهره مى برد و جزء محصولات سرى 60 ویرایش دوم به حساب مى آید.


بدون شک شرکت نوکیا بزرگترین سازنده تلفن همراه در جهان است. این شرکت توانسته است با ارایه‌ى محصولات متنوع و متعدد، نظر اغلب سلیقه ها را به خود جلب کند. نوکیا با عرضه‌ى مدل 6630 نشان داد که همچنان اولین است. این گوشى با دارا بودن مشخصات منحصر به فرد به راحتى رقیبان زمان خود را پشت سر گذاشت. در این مقاله سعى داریم به معرفى و بررسى نوکیا 6630 بپردازیم. البته زمان نسبتا زیادى از ورود این مدل به بازار ایران مى گذرد اما بدلیل قیمت بالا و کاذب، از این مدل در بدو ورود استقبال چندانى نشد اما اکنون 6630 با داشتن قیمتى مناسب نظر بسیارى از خریداران را به خود جلب کرده است.
 
6630 اولین گوشى هوشمند نسل سوم (3G) شرکت نوکیا مى باشد که از سیستم عامل سیمبین ورژن 8.0a بهره مى برد و جزو محصولات سرى 60 ویرایش دوم به حساب مى آید. اگر نگاهى کلى بر مشخصات این گوشى داشته باشیم متوجه‌ شباهت ساختارى آن با مدلهاى 7610 و 6670 نوکیا مى شویم. اما برترى این مدل از نظر عملکرد، دوربین، نرم افزار و سیستم عامل کاملا مشهود است. در واقع مى توان 6630 را مقدمه ساخت مدلهاى نوکیا 6681 و 6680 دانست.
باید گفت که این مدلها داراى بستر نرم افزارى (Platform) مشابهى هستند با این تفاوت که 6630 اولین مدلى مى باشد که بر روى آن ویرایش Feature Pack 2 نصب شده است. این در حالیست که بر روى مدلهاى 6620، 7610 و 6260 ویرایش Feature Pack 1 قرار دارد. بنابراین مى توان 6630 را مدل تصحیح شده‌ى گوشى هاى  مشابه و پیشین نوکیا به حساب آورد.



طراحى

طراحى این گوشى نسبتا غیر عادى به نظر مى رسد. حالت تخم مرغى که در قسمت انتهایى 6630 قرار دارد تا حدى مشابه مدلهاى پیشین نوکیا، یعنى 3650 و 3660 است. این مشخصه باعث شده است که این گوشى به خوبى بر روى دست قرار گیرد و نلغزد. شاید در نگاه اول اندازه‌ى این گوشى بزرگ جلوه کند اما با توجه به کارایى و کلاس کارى این مدل، ابعاد 110 در 60 در 20.6 میلى متر و وزن 127 گرم براى نوکیا 6630 امرى غیر عادى جلوه نمى کند.
با وجود اینکه چیدمان کلید ها کمى غیر عادى است اما کار کردن با آنها بسیار راحت مى باشد. رنگ پس زمینه کلیدها نیز سفید است. همچنین امکان تعویض قاب نیز وجود دارد.


 
صفحه نمایش
صفحه نمایش 6630 از نظر پارامترهاى فیزیکى با دیگر گوشى هاى هوشمند نوکیا تفاوتى ندارد اما از نظر کیفیت و تنظیمات نسبت به مدلهاى قبلى بهبود یافته است. صفحه نمایش این گوشی از نوع TFT بوده و دارای وضوح تصویر 176 در 208 پیکسل است که علاوه بر نمایش 8 خط متنى از عمق رنگ 65 کیلو پشتیبانى مى کند. کیفیت تصاویر در حد مطلوبى است و تصاویر واضح نمایش داده مى شوند اما رنگ ها روشنایى خیلى زیادى ندارند و حتى کمى تار هستند. با این وجود در نمایش تصاویر کمبودى از نظر روشنایى و کنتراست رنگى احساس نمى شود. مشخصه‌ى بارز این صفحه نمایش، کنترل نور پس زمینه و روشنایى کلید ها براساس نور محیط مى باشد که این کار توسط سنسور نورى که در قسمت بالاى گوشى قرار دارد انجام مى پذیرد. این مزیت بر مصرف بهینه‌ى باطرى نقش بسزایى دارد.

صدا
بلندگو در قسمت فوقانى گوشى قرار دارد و صدا بخوبى شنیده مى شود و این مزیت با بهره گیرى از ساختمان صوتى جدید بدست آمده است. اما با این حال تن صداى مدلهاى نوکیا 6681 و 6680 نسبت به 6630 کمى بیشتر است. در بالاى قسمت جانبى و سمت چپ گوشى، دکمه اى قرار دارد که علاوه بر فعالسازى عملکرد شماره گیرى با صدا، در حین مکالمه امکان فعال سازى قابلیت پخش صدا از بلندگو را به شما مى دهد. کیفیت بالاى موسیقى که از طریق هدست استریو به گوش مى رسد نیز یکى از امتیازات حائز اهمیت این مدل به شمار مى رود.

حافظه
در کناره‌ى راست گوشى شکاف کارت حافظه‌ى RS-MMC DV قرار دارد که داراى درى تاشو است.
6630 اولین مدل نوکیا مى باشد که هنگام تعویض کارت حافظه نیاز به خاموش شدن ندارد. حافظه داخلى 6630، 10 مگابایت است و یک کارت حافظه 64 مگابایتى همراه آن است که در صورت نیاز به فضاى بیشتر مى توانید آن را ارتقا دهید.

دوربین
در پشت گوشى یک دوربین 1.3 مگاپیکسلى با زوم دیجیتال 6 برابر قرار گرفته است و به منظور جلوگیرى از صدمه دیدن آن، لنز دوربین به همراه یک نوار لاستیکى به دور آن، درون یک تورفتگى قرار گرفته است. از امکانات این دوربین مى توان به عکسبردارى در دو حالت استاندارد و پى در پى (6 عکس در مدت زمان 2 ثانیه)، حالت Self-Timer (عکسبردارى پس از مدت زمان 10، 20 و 30 ثانیه)، تنظیم روشنایى و کنتراست محیط و عکسبردارى در شب اشاره کرد.
همچنین شما مى توانید با این دوربین با یکى از کیفیت هاى High، Normal و Basic و یکى از رزولوشن هاى 640 در 480 یا 1280 در 960 عکسبردارى کنید. کیفیت عکس هاى گرفته شده مطلوب است و مى توانید با زوم روى تصاویر، آنها را در صفحه نمایش گوشى به خوبى مشاهده کنید. فرمت عکس هاى گرفته شده JPEG مى باشد.
بیشتر تنظیمات مربوط به فیلمبردارى، مشابه حالت عکسبردارى است و از نکات قابل توجه مى توان به ضبط فیلم ها در مدت زمان حداکثر یک ساعت و در یکى از رزولوشن هاى 174 در 144 و 128 در 96 پیکسل اشاره کرد. فرمت فیلم هاى گرفته شده 3GP مى باشد.

باطرى
6630 مجهز به یک باطرى Li-Ion 900mAh مى باشد که بنا به گفته سازنده، مى توانید به مدت حداکثر 3 ساعت با گوشى مکالمه کنید. زمان آماده باش گوشى نیز بین 135 تا 250 ساعت اعلام شده است، که به طور عملى تنها قادرید 2 روز به طور مداوم از آن استفاده کنید. این مقدار براى یک گوشى Smart Phone با این همه قابلیت کمى عادى به نظر مى رسد. لازم به ذکر است که زمان شارژ شدن کامل باطرى 2 ساعت مى باشد.

سایر مشخصات
•  Tri-band: GSM 900/1800/1900 & WCDMA 2100 networks
• وزن: 127 گرم
• ابعاد: 110 در 60 در 20.6 میلى متر
• داراى پخش کننده Real Player و پشتیبانى از فرمت هاى .3gp، .mp4، MPEG-4، H.263، AMR، RealMedia، MP3 و AAC
• امکان ارسال SMS، MMS و E-Mail (پشتیبانى از پروتکل هاى SMTP، POP3 و IMAP4
• برخوردارى از فناورى بیسیم بلوتوث براى ارسال و دریافت داده ها
• داراى پورت پر سرعت USB 2.0 براى اتصال به کامپیوتر
• داراى مرورگر WAP 2.0 XHTML/HTML
• EGPRS - Class B, Multislot class 10
• ابزار جاوا - MIDP 2.0 و CLDC 1.1
• ضبط صدا، شماره گیر صوتى و Voice commands
• پشتیبانى از زنگ هاى True Tones و polyphonic tones
• قابلیت دانلود و تعویض تم ها
• قابلیت دانلود بازى
• ارسال مستقیم تصاویر به چاپگر
• نمایش فایلهاى PDF، ٌWord و PowerPoint
• داراى Wallet براى ذخیره اطلاعات شخصى
• امکان ویرایش تصاویر و فیلم هاى گرفته شده

سخن آخر
اگر جزو افراد پرمشغله هستید، زیاد سفر مى کنید، اهل بازى کردن و نصب برنامه هاى مختلف بر روى گوشى موبایل خود هستید، مدام باید موسیقى گوش کنید و یا به شکار کردن تصاویر ناب بپردازید باید بگویم انتخاب به جایى کرده اید. چون نوکیا 6630 تقریبا تمام خواسته هاى عنوان شده را برآورده مى سازد. ما اگر از غرق شدن در منوهاى گیج کننده اکراه دارید و وزن و ابعاد گوشى براى شما مهم است، باید به دنبال مدل دیگرى بگردید. شاید هم جزو دسته اول هستید، اما به دلیل اینکه به دنبال مدل تقریبا تکى مى گردید قید تمامى آن امکانات را بزنید!

     
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد